Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Bij kleine wagens heb je inderdaad soms een sympathie-factor, men laat je soms sneller ergens tussen of voor.
    Als dat klein autootje dan ook nog eens oud is, kan je daar nog eens een multiplicator op toepassen.

Keerzijde is wel dat men bij kleine auto's er ook vaak vanuitgaat dat je altijd te traag of in de weg rijdt.
    Dat laatste is er boenk op!

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Dat ligt aan uw Skoda hé, want Skodarijders zijn wel apart volkje op de baan.
      Gelukkig is het de skoda van het werk *oef*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Als ik met mijn agressief ogend rood beest afkom gaat iedereen opzij, maar ik wil niet voorbij. Da's wel ambetant.

ik heb dat ook met de moto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Gelukkig toch ook nog veel vriendelijke mensen op de baan he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
            Met de moto is 't inderdaad nog erger. Maar dat ligt misschien ook aan de illegaliteit van m'n uitlaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
              Gelukkig is het de skoda van het werk *oef*

In mijn stad zit er een Skoda Octavia RS anonieme politiewagen, dus ben ik altijd hoffelijk tegenover grote Skodas, ik kan maar eens de verkeerde tegenkomen

Comment

• Mensen met een GSM achter 't stuur, je haalt ze er zo uit. Gisteren weer twee mensen die een gevaar op de weg waren door dat GSM-gebruik (dat zijn er allemaal)
                En een lokale Johnny die dacht dat het grappig was om met zijn ordinaire Johnny-Citroën op 't laatste moment alles dicht te gooien voor mij (ik op de fiets, hij op een zijweggetje).
                BMW 420dA : >>>

Comment

• Gisteren voor het eerst sinds een tijdje nog eens via de binnenbaan afgekomen van Kortrijk richting Oostduinkerke, dus via de A19 tot in Ieper en vervolgens via Lo-Reninge. Gezien dat de Lostraat nu ook een heel stuk 70 km/u is geworden in plaats van 90 km/u. Voor mensen die de plaatsgesteldheid niet kennen; zo ziet het eruit: https://www.google.be/maps/place/Lo-...d9c3cf!6m1!1e1 .

Altijd voort en steeds meer de snelheid terugbrengen naar belachelijke maximaal toegelaten snelheden op onbewoonde stukken brede en goede weg, om er daarna te flitsen en de staatskas te spekken... Want sorry, met verkeersveiligheid heeft zoiets niets te maken. Wie beslist eigenlijk over dergelijke snelheidsverlagingen? Gisteren was er trouwens niemand die zich aan die nieuwe snelheidslimiet hield... Zo help je toch ook het plichtsbewustzijn van bestuurders naar de knoppen om snelheidsbeperkingen te respecteren? En uiteraard gaan snelheden, eens verlaagd, nooit ergens (opnieuw) omhoog...
                  BMW F10 535d
                  Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                    Gisteren voor het eerst sinds een tijdje nog eens via de binnenbaan afgekomen van Kortrijk richting Oostduinkerke, dus via de A19 tot in Ieper en vervolgens via Lo-Reninge. Gezien dat de Lostraat nu ook een heel stuk 70 km/u is geworden in plaats van 90 km/u. Voor mensen die de plaatsgesteldheid niet kennen; zo ziet het eruit: https://www.google.be/maps/place/Lo-...d9c3cf!6m1!1e1 .

Altijd voort en steeds meer de snelheid terugbrengen naar belachelijke maximaal toegelaten snelheden op onbewoonde stukken brede en goede weg, om er daarna te flitsen en de staatskas te spekken... Want sorry, met verkeersveiligheid heeft zoiets niets te maken. Wie beslist eigenlijk over dergelijke snelheidsverlagingen? Gisteren was er trouwens niemand die zich aan die nieuwe snelheidslimiet hield... Zo help je toch ook het plichtsbewustzijn van bestuurders naar de knoppen om snelheidsbeperkingen te respecteren? En uiteraard gaan snelheden, eens verlaagd, nooit ergens (opnieuw) omhoog...
                    Prijs u gelukkig dat het nu pas 70 geworden is. Hier vind je niks meer waar nog 90 mag.

Comment

• We zijn hier misschien in vergelijking met de rest van Vlaanderen (en ik post doelbewust niet België) lang enigszins "verwend" geweest doordat er toch nog een aantal leuke banen waren waar je 90/u mocht, maar die zijn inmiddels aan een schrikbarend hoog tempo aan het verdwijnen .
                      BMW F10 535d
                      Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Verwend???? Dan moet je eens naar Dardennen gaan

Comment

• verkeersbelastingen in de bus gekregen... als ik dan eens kijk naar de staat van de gemiddelde baan vraag ik mij af waarom ik eigenlijk zou moeten betalen
                          lets have some more member berries

Comment

• Zeker de koninklijke baan...wrs gaan al de centen naar de nieuwe autostrade Knokke Zeebrugge

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• We hebben in de buurt zo'n baan waar je 90 mag omdat er bij de opritten geen borden staan. Nu zijn er veel die dat niet echt weten/ durven te rijden, want het wordt nergens bevestigd hoeveel je er effectief mag.

Ik doe die baan bijna dagelijks en als er dan iemand voor je 70 rijdt en je wilt eens kijken of er niemand afkomt (heel onoverzichtelijke baan met een heuvel en een "blinde" bocht) om voorbij te kunnen gaan ze leuk mee naar rechts/links en blokkeren ze je zicht. Nu in het begin merkte ik het niet eens maar nu ik erop begin te letten ... Grr

Rijden doe je toch standaard (uiterst) rechts. Ga toch niet onnozel doen als iemand je voorbij wilt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                                Gisteren voor het eerst sinds een tijdje nog eens via de binnenbaan afgekomen van Kortrijk richting Oostduinkerke, dus via de A19 tot in Ieper en vervolgens via Lo-Reninge. Gezien dat de Lostraat nu ook een heel stuk 70 km/u is geworden in plaats van 90 km/u. Voor mensen die de plaatsgesteldheid niet kennen; zo ziet het eruit: https://www.google.be/maps/place/Lo-...d9c3cf!6m1!1e1 .

Vlakbij mij thuis. Is inderdaad al een jaartje 70. Snap ook niet goed waarom. Ik probeer me er wel aan te houden want er wordt wel op gecontroleerd.
                                Is wel beetje absurd want sinds die weg heraangelegd is, is dat één van de beste wegen van de streek. Mooi glad asfalt, zo goed als geen zijstraten, mooi afzonderlijk fietspad.

Bedoeling is om binnen afzienbare tijd het hele centrum zone 30 te maken. Daar is nog iets voor te zeggen, want die kinderkopjes maken véél lawaai. Maar ook niemand die zich daar aan zal houden. Ze houden zich nu al niet aan 50...

Ah, heb me vergist. Dacht aan de Romanestraat vlabij: https://www.google.be/maps/@50.97333...8i6656!6m1!1e1

Wist dat zelfs niet van de Lostraat. Maar is nog absurder dan.
                                Last edited by Hayes; 03/02/2016, 20:27.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Centrum Reninge wordt zone 30? Dan hadden ze bij de herinrichting beter wat maatregelen genomen. Want zoals sommigen nu al door het centrum razen... Al is het wat verbeterd na die wegversmallingen zoals in de Zuidschotestraat.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

• uitgang stad noord noorderlaan, waar ze de ingang een extra bus-strook hebben gegeven

hou dat 3de vak tot de opel-garage helemaal gesloten, creeert onnodige fuzz

Comment

• Erger mij laatste tijd dood aan mensen bij wie freude am fahren wil zeggen irritant in iemand zijn gat plakken en als ze er voorbij zijn bij de eerste beste autosnelwegbocht zo te vertragen dat een fiat 500 twinair ze in de bocht langs rechts voorbij kan steken alsof ze stil staan. (moet langs rechts voorbijsteken want premium auto's gaan stuk op het linkervak dat is algemeen geweten )
                                      Last edited by ; 04/02/2016, 07:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door max la menace Bekijk Berichten
                                        Erger mij laatste tijd dood aan mensen bij wie freude am fahren wil zeggen irritant in iemand zijn gat plakken en als ze er voorbij zijn bij de eerste beste autosnelwegbocht zo te vertragen dat een fiat 500 twinair ze in de bocht langs rechts voorbij kan steken alsof ze stil staan. (moet langs rechts voorbijsteken want premium auto's gaan stuk op het linkervak dat is algemeen geweten )
                                        Tgoh, mijn ervaringen zijn eerder dat de audi rijders de nieuwe BMW rijders zijn geworden. Verschrikkelijk dicht op je koffer komen hangen. Een kort ritje van Ranst naar turnhout en er zaten er niet minder dan 4 met 4 ringen te hangen terwijl er voor mij op het linkervak gewoon een stoet auto's reed.

Comment

• Klopt! Vind ik ook

Comment

Working...
                                          X