Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Wtf als ik dat probeer te openen krijg ik altijd pagina van tradedingens
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    tapatalk zeker?
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ja. Wtf is dat?
    Yep, hier ook, enkel via TT.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• En toch blijf ik erbij, die trucker was in fout op dat filmpje! Als die daar niet had gereden had die Renault op dat rechtse vak gereden en was er geen probleem.

*wacht nu op de truckersdelegatie*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        En toch blijf ik erbij, die trucker was in fout
        Even wachten tot Jakkel komt vertellen dat de vrachtwagenchauffeur niets misdeed, om dan later als blijkt dat de vrachtwagenchauffeur Burnoutbram is mét dashcam en het filmpje online staat, dàn is het ineens een 'zielige cammerrrr' die in fout is
        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Even wachten tot Jakkel komt vertellen dat de vrachtwagenchauffeur niets misdeed, om dan later als blijkt dat de vrachtwagenchauffeur Burnoutbram is mét dashcam en het filmpje online staat, dàn is het ineens een 'zielige cammerrrr' die in fout is
          Oei, is deze uit het niets gegrepen veronderstelling en quote alles wat je te zeggen hebt? Nu stel je me toch teleur hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Nu stel je me toch teleur hoor!
            Dutske toch. Ik kàn U eenvoudigweg niet teleur stellen, alles wat 'voedsel voor het vuur' is, doet uw hart sneller slaan. Alles om maar dwars en hooghartig te kunnen doen, als streling voor uw ego én uw meerwaardigheidscomplex.

Zal een compensatie zijn voor uw kleine motorisatie denk ik.
            Mijn Skoda

Comment

Dutske toch. Ik kàn U eenvoudigweg niet teleur stellen, alles wat 'voedsel voor het vuur' is, doet uw hart sneller slaan. Alles om maar dwars en hooghartig te kunnen doen, als streling voor uw ego én uw meerwaardigheidscomplex.

Ai, die kleine motorisatie, die zit! Dit doet écht pijn! Had ik mij toch maar een gedopeerd tweeliter would be audietje met banaal uiterlijk gekocht. Ik zou zoveel gelukkiger zijn! Maar nee, het mag niet zijn hé.

Comment

• Man man, wat een zielige vertoning.

Comment

Ik vond uw argument met die vrachtwagenchauffeur nochtans ook niet veel steek houden?

Comment

• Is dit het grote aan jou erger ik me rot - topic?

Comment

• Ik moet wel eerlijk bekennen dat Jakkel ook vaak op m'n zenuwen gaat werken hoor... Niet slechtbedoeld, maar je bent precies altijd tegendraads...

Doe nu eens normaal en verketter die Renault bestuurder gewoon.

Ik heb me op de terugweg naar huis expres eens meer geërgerd: alle dingen die ik normaal over me laat gaan, extra in me opgenomen.

Ergste was toen ik van een rotonde kwam en optrok naar de toegestane 50: een bouwvakkerscamionette komt voor mijn neus de parking van de Colruyt afgereden. Uiteraard tergend traag om hun stomme materialen niet te beschadigen. Ik heb helemaal kunnen vertragen tot 10 km/h en terug naar tweede. Ik zou het liefst van al die mannen klemrijden, en der met een bazooka op schieten. En nadien alles laten opruimen op kosten van die mannen zelf. Jakkel zou zeggen dat ik ongetwijfeld moest anticiperen, dat ik wat minder hard moest optrekken als ik van die rotonde kwam. Ikzelf heb daar geen zin in. IK had daar voorrang. Alleen al daarvoor verdienen ze een buitenproportionele straf.

ik denk da ik morgen terug gewoon ga rijden en me van niets iets aantrekken. Ik kom immers veel minder gestresseerd aan. Maar neen, het manoeuvre van de Renault-idioot was NIET normaal. Ne rechtsen hoek zodat hij een tand of twee kwijt is lijkt me wel een efficiënte manier om dit volgende keer niet meer tegen te komen.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Voor alle duidelijkheid. Ik heb niks tegen dashcams, het kan misschien wel eens handig zijn, lijkt me. Wanneer er discussie is na een ongeval bijvoorbeeld. Maar die filmpjes online gooien met beelden van weggebruikers die iets misdoen, meestal vergezeld van denigrerende titels en commentaar, ik begrijp niet goed wat de bedoeling ervan is. Net alsof ze zelf superieur zijn in het verkeer en nooit iets misdoen. En de dashcammers die zulke dingen online gooien. Ik heb dikwijls de indruk dat ze de problemen actief opzoeken, net als in dit geval door (zoals een voorbeeld weggebruiker wel zou doen) niet te anticiperen. De boel lekker wat dramatiseren, dan kunnen ze 't spannende filmpje online gooien. Gewoon vertragen en licht remmen, dat levert immers niks spectaculairs op. Enfin, als ze dan toch echt de behoefte hebben om de mistoestanden (dikwijls futiliteiten) van anderen op het wereldwijde web te gooien, dikwijls nog met zichtbare nummerplaten, dan is het minimum dat verwacht mag worden dat ze zelf het goede voorbeeld geven.
                        Last edited by Jakkel; 23/02/2016, 22:50.

Comment

• Ik blijf het dus niet normaal vinden dat jij over dat anticiperen blijft doorgaan he... Die Renault hoort daar niet te zijn. NIET. De rest is onbelangrijk. Je kan anticiperen op alles ook. Bij ons noemen ze dat stilstaan. Als die bestuurder zich aan de voorrangsregels zou houden, is er niet eens de nood om te "anticiperen".

Ik noem dat een fout. En daarna: oorzaak-gevolg.

Comment

• Ik heb echt zin me nu een dashcam aan te schaffen. Kom dagelijks zulke dingen tegen. Ik reageer er alleen misschien iets minder overdreven op. Neemt toch niet weg dat je 100% in je recht bent?!?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Ik blijf het dus niet normaal vinden dat jij over dat anticiperen blijft doorgaan he... Die Renault hoort daar niet te zijn. NIET. De rest is onbelangrijk. Je kan anticiperen op alles ook. Bij ons noemen ze dat stilstaan. Als die bestuurder zich aan de voorrangsregels zou houden, is er niet eens de nood om te "anticiperen".

Ik noem dat een fout. En daarna: oorzaak-gevolg.
                              En ik begrijp niet dat je over iets wat de afgelopen 10 pagina's al talloze keren gezegd is, en niet enkel door mij, selectief negeert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                En ik begrijp niet dat je over iets wat de afgelopen 10 pagina's al talloze keren gezegd is, en niet enkel door mij, selectief negeert.
                                Het valt me gewoon op hoe je naar argumenten zoekt om aan te duiden hoe de dashcamrijder al dan niet vanalles doet dat niet zou mogen.

Mag je dan niet meer reageren in't verkeer. Je was het er zelf mee eens dat die chauffeur een FOUT maakt.
                                Vanaf dan is't gepermitteerd om te vloeken.

Comment

Ik heb echt zin me nu een dashcam aan te schaffen. Kom dagelijks zulke dingen tegen. Ik reageer er alleen misschien iets minder overdreven op. Neemt toch niet weg dat je 100% in je recht bent?!?
                                  Ik kom ook dagelijks zulke dingen tegen. Is dat dan een reden om elke dag een film van alle akkefietjes op het wereldwijde web te gooien? En je zegt het zelf: overdreven reageren. Misschien ging het daar net over?

Comment

Het valt me gewoon op hoe je naar argumenten zoekt om aan te duiden hoe de dashcamrijder al dan niet vanalles doet dat niet zou mogen.

Mag je dan niet meer reageren in't verkeer. Je was het er zelf mee eens dat die chauffeur een FOUT maakt.
                                    Vanaf dan is't gepermitteerd om te vloeken.
                                    Lees nog eens...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Voor alle duidelijkheid. Ik heb niks tegen dashcams, het kan misschien wel eens handig zijn, lijkt me. Wanneer er discussie is na een ongeval bijvoorbeeld. Maar die filmpjes online gooien met beelden van weggebruikers die iets misdoen, meestal vergezeld van denigrerende titels en commentaar, ik begrijp niet goed wat de bedoeling ervan is. Net alsof ze zelf superieur zijn in het verkeer en nooit iets misdoen. En de dashcammers die zulke dingen online gooien. Ik heb dikwijls de indruk dat ze de problemen actief opzoeken, net als in dit geval door (zoals een voorbeeld weggebruiker wel zou doen) niet te anticiperen. De boel lekker wat dramatiseren, dan kunnen ze 't spannende filmpje online gooien. Gewoon vertragen en licht remmen, dat levert immers niks spectaculairs op. Enfin, als ze dan toch echt de behoefte hebben om de mistoestanden (dikwijls futiliteiten) van anderen op het wereldwijde web te gooien, dikwijls nog met zichtbare nummerplaten, dan is het minimum dat verwacht mag worden dat ze zelf het goede voorbeeld geven.

Comment

• Ok, soit. Je hebt duidelijk een punt. Alleen denk ik dat je, misschien door het feit dat je wat ouder bent, wie weet, toleranter bent tegenover zo'n dingen. Ik merk zelf ook dat ik al veel en veel toleranter ben dan op m'n 18de.

Jij lijkt me het type dat gewoon wat afremt, in't slechtste geval eens claxonneert als het gevaarlijk is en daarna zijn weg verder zet. Ik begin dan te vloeken in de auto, net geen schuim op mijn mond. Vaak boel met mijn madam ook omdat ik een kwartier loop te sakkeren nadien.
                                      Om die redenen besteed ik er geen aandacht meer aan, en ik rij met veel minder stress.

Op mijn 18de zou ik die mensen het liefst van al klemgereden hebben, en nadien een uur gemarteld hebben.
                                      Voorrang is, en blijft, voorrang.

Comment

• T wordt een beetje afgezaagd.. De Renault maakte een fout, de dashcammer reageerde met (te) veel show. Is toch simpel?

Comment

Op mijn 18de zou ik die mensen het liefst van al klemgereden hebben, en nadien een uur gemarteld hebben.
                                          Voorrang is, en blijft, voorrang.
                                          Naarmate je ouder wordt, besef je dat je eigenlijk niet zo perfect bent in 't verkeer zoals je dikwijls wel dacht te zijn, ook al heb je nu dan meer ervaring en rij je misschien wel beter als vroeger. Ik voelde mij op m'n 20ste ook de beste chauffeur van allen in m'n veel te luide GTI. Iedereen deed alles fout, maar ik niet. Maar als ik nu terugkijk hoeveel geluk ik daar ooit mee gehad heb en wat ik daar allemaal mee uitgestoken heb... . En nu doe ik nog ooit domme dingen, maar het is wel duidelijk minder.

Comment

Working...
                                          X