Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
@ dmli, als je een trailer afkoppeld slaan remmen dicht
heeft trailier nog een drukvat om de remmen weer open te sturen zonder hulp van trekker ??
Ja, maar dat drukvat loop langzaam leeg waardoor de remmen dicht blijven als hij langer stilstaat (buiten op hele oude trailers waar het omgekeerd werkt). Maar je kan de handrem op een trailer nog altijd manueel losdraaien met een hendel.
Inderdaad, je hebt overschotten van gelijk. Van de baan rammen die hufter met dat dodelijke carbon wapen van 7 kg tussen z'n benen, weg met dat schorem! De baan is van ons!
Inderdaad, je hebt overschotten van gelijk. Van de baan rammen die hufter met dat dodelijke carbon wapen van 7 kg tussen z'n benen, weg met dat schorem! De baan is van ons!
Ik heb ooit een kameraad door de achterruit van een wagen weten gaan door zo'n stunt.
Echt not done!
Tsja, zulke ongelukken kunnen natuurlijk altijd. Zeker als je er weinig ervaring mee hebt. En eerlijk, hebben wij er een probleem mee dat zo'n 'hufter' door ene zijn achterruit gaat? Nee, toch? Dat immers weeral een hufter minder!!
Tsja, zulke ongelukken kunnen natuurlijk altijd. Zeker als je er weinig ervaring mee hebt. En eerlijk, hebben wij er een probleem mee dat zo'n 'hufter' door ene zijn achterruit gaat? Nee, toch? Dat immers weeral een hufter minder!!
Het was een vriend dus ik had daar zeker problemen mee.
Hij doet het ook niet meer.
Mij stoort zoiets omdat ik geen zin heb om een accident te zien gebeuren en heel die rompslomp erna.
Ik zit gewoon niet op mijn gemak als ik iemand zoiets zie doen.
Het was een vriend dus ik had daar zeker problemen mee.
Hij doet het ook niet meer.
Mij stoort zoiets omdat ik geen zin heb om een accident te zien gebeuren en heel die rompslomp erna.
Ik zit gewoon niet op mijn gemak als ik iemand zoiets zie doen.
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Ja oké, als je die mens kent is het natuurlijk iets anders. In de praktijk gebeuren er echter bijzonder weinig ongelukken met wielrenners die achter auto's trainen. Mij irriteert het totaal niet, je wordt er ook amper mee geconfronteerd. Dus, leven en laten leven zeg ik dan. En als 'm op zijn kloten gaat, dan is dat zijn probleem hé.
Enfin, nu ga ik trainen, en misschien wel de hufter gaan uithangen.
Ja oké, als je die mens kent is het natuurlijk iets anders. In de praktijk gebeuren er echter bijzonder weinig ongelukken met wielrenners die achter auto's trainen. Mij irriteert het totaal niet, je wordt er ook amper mee geconfronteerd. Dus, leven en laten leven zeg ik dan. En als 'm op zijn kloten gaat, dan is dat zijn probleem hé.
Enfin, nu ga ik trainen, en misschien wel de hufter gaan uithangen.
jij woont niet aan de rand van de vlaamse ardennen.
Ik woon er pal in,en geloof me,vanaf vandaag begint die rotzooi terug,wannabee's Tom Boonen die aan alles en iedereen hun laars lappen,na een tijdje hou je het voor bekeken en wordt je gewoon allergisch aan dat volkje..de verpakkingen van hun repen en lege blikjes met god weet wat erin zat zullen weer lustig in het rond dwarrelen en kunnen we weer beginnen met oprapen..Ik haat ze ,echt .
Ik woon er pal in,en geloof me,vanaf vandaag begint die rotzooi terug,wannabee's Tom Boonen die aan alles en iedereen hun laars lappen,na een tijdje hou je het voor bekeken en wordt je gewoon allergisch aan dat volkje..de verpakkingen van hun repen en lege blikjes met god weet wat erin zat zullen weer lustig in het rond dwarrelen en kunnen we weer beginnen met oprapen..Ik haat ze ,echt .
Heb het al eens gezegd. Oorspronkelijk was ik van plan om in de Vlaamse Ardennen te komen wonen, aangezien ik daar werkte en veel van mijn vrienden daar wonen. Maar net door die wielrenners heb ik besloten dat niet te doen. Ik heb het er ook moeilijk mee.
Luc ik doe soms es een ritje daar en ik geef u gelijk!
Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren,maar die fietser op de rijbaan nog willen verdedigen terwijl hij 100% in de fout gaat ,dan krijg ik het warm en koud terzelfdertijd..
Het gaat de nieuwe mode worden deze zomer vrees ik, ze hebben dat op Youtube gezien en nu gaat elke spandexridder dat willen uittesten met hun dubieus zelfgebouwd carbon krel met remmen van de Aldi en de auto met zatte nonkel Jos vanvoor. (die mag van zijn madam niet meer rijden met de velo want na 10 Trappisten valt hij altijd omver...)
Dat Jakkel weer "tsja gevaarlijk en het mag niet MAARJA IK DOE HET OOK DUS MAG HET WEL" roept is gewoon weer een typisch voorbeeld van zijn hypocrisie...Chippen mag niet, maar dit dan weer wél
Fietsers en verkeersregels, het zal nooit lukken. Donderdag bij het buitenrijden aan de kazerne nog gemerkt, een stuk of 10 auto's rijden buiten, en zo'n latexlul ertussen op zijn Cannondale. Overal tussendoor slalommen, lekker springen over de vluchtheuvel, dan komen die auto's op snelheid en moet iedereen hem voorbij. Op het fietspad rijden (wat perfect OK is daar) gaat natuurlijk niet met zijn koersbandjes... Dan kom je op een T-splitsing, iedereen moet naar links, en wij moeten voorrang geven. Er is rechts (5 meter verder?) een oversteekplaats voor fietsers speciaal daarvoor gemaakt. Hij kan dus perfect rechts blijven rijden, rechts afslaan, oversteken, en dan links afslaan. Zo kan hij veilig over, en wij kunnen over.
Maarnee, meneer moet zonodig tussen de aanschuivende wagens doorschieten, en de hele hoek afsnijden aan de verkeerde kant van de weg, om zo meteen links te kunnen afdraaien.
Had hij echter niet gezien dat er van rechts een wagen indraaide, het scheelde niet veel. Toeteren, en dan natuurlijk omkijken, héél hard met het hoofdje schudden, en dan snel recht op de trappers en maken dat we wegzijn...
Had die lul eronder gestoken, ik had met veel plezier een verklaring afgelegd dat hij in fout was. Zelfs al heeft de auto een geplooide nummerplaathouder en de fietser 2 gebroken benen.
Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren,maar die fietser op de rijbaan nog willen verdedigen terwijl hij 100% in de fout gaat ,dan krijg ik het warm en koud terzelfdertijd..
Wil je pas iets ergs weten? Begin deze week een pa met zoon (vermoed ik), manneke was misschien 10 jaar. Allebei in volledig koerstenue met bijbehorende koersfiets. Was wel ferm om te zien. Tot je er wat langer naar kijkt...dan zit die op de baan te fietsen in plaats van op het fietspad, vingertje uitsteken en afdraaien zonder te kijken, en daarna bij een rood licht wat surplaccen om dan als het oranje is voor de tegenrichting al snel over te steken (DOOR HET ROOD)
En dan gaat dat manneke binnen enkele weken met de fiets naar school, die doet braaf wat hij van papa heeft aangeleerd gekregen, en dan vlamt die in een schoolzone over uw motorkap...Jij deed niets mis, maar een fietser aanrijden in een schoolzone? Veel succes...allemaal omdat die pa niet meer verantwoordelijkheid heeft om zijn zoon op te voeden...
Het gaat de nieuwe mode worden deze zomer vrees ik, ze hebben dat op Youtube gezien en nu gaat elke spandexridder dat willen uittesten met zijn dubieus zelfgebouwd carbon krel met remmen van de Aldi en de auto met zatte nonkel Jos vanvoor.
Dat Jakkel weer "tsja gevaarlijk en het mag niet MAARJA IK DOE HET OOK DUS MAG HET WEL" roept is gewoon weer een typisch voorbeeld van zijn hypocrisie...
Fietsers en verkeersregels, het zal nooit lukken. Donderdag bij het buitenrijden aan de kazerne nog gemerkt, een stuk of 10 auto's rijden buiten, en zo'n latexlul ertussen op zijn Cannondale. Overal tussendoor slalommen, lekker springen over de vluchtheuvel, dan komen die auto's op snelheid en moet iedereen hem voorbij. Op het fietspad rijden (wat perfect OK is daar) gaat natuurlijk niet met zijn koersbandjes... Dan kom je op een T-splitsing, iedereen moet naar links, en wij moeten voorrang geven. Er is rechts (5 meter verder?) een oversteekplaats voor fietsers speciaal daarvoor gemaakt. Hij kan dus perfect rechts blijven rijden, rechts afslaan, oversteken, en dan links afslaan. Zo kan hij veilig over, en wij kunnen over.
Maarnee, meneer moet zonodig tussen de aanschuivende wagens doorschieten, en de hele hoek afsnijden aan de verkeerde kant van de weg, om zo meteen links te kunnen afdraaien.
Had hij echter niet gezien dat er van rechts een wagen indraaide, het scheelde niet veel. Toeteren, en dan natuurlijk omkijken, héél hard met het hoofdje schudden, en dan snel recht op de trappers en maken dat we wegzijn...
Had die lul eronder gestoken, ik had met veel plezier een verklaring afgelegd dat hij in fout was. Zelfs al heeft de auto een geplooide nummerplaathouder en de fietser 2 gebroken benen.
Tuurlijk dadde,hun gemiddelde snelheid zou naar omlaag gaan nietwaar...paar jaar terug draai ik nogal vlotjes links in ,staan er daar een bende van die helden te wachten voor het rode licht en rondjes te draaien over de ganse rijbaan,waardoor ik serieus in de ankers moet, roepen en tieren natuurlijk van hun kant,draai mijn ruit naar beneden (ik was in uniform) en vraag wat ist probleem?niemand reageerde natuurlijk..ik droogweg tegen het groot lawaai:ipv hier de stoere uit te hangen zou je beter naar huis rijden,dan ga je zien wie er op uw vrouw zit ..hilariteit random en ikke weg ...mijn dag kon niet meer stuk....of deze :we zaten eens bij de toenmalige buren,zegt buurman op zeker ogenblik (fier als ne gieter)moet ik u mijn nieuwe koersfiets eens tonen,en blah blah blah...zegt zijn vrouw op zeker ogenblik:je zou beter wat meer met mij rijden.....pakweg 6 maand later was ze met een collega van haar werk den hof af...
Als tiener moesten wij (ik en mijn broers) steeds met de fiets naar school gaan. Toen ook redelijk wat toeren uitgestoken als fietser, gewoon uit onwetenheid dat het eigenlijk zo gevaarlijk was. Later, wanneer je dan je rijbewijs hebt en op die bewuste baan rijdt, besef je plots hoe gevaarlijk het was wat je toen deed.
nu heb ik net het omgekeerde: zou perfect met de fiets kunnen naar het werk, is nl amper 4km maar als ik zie hoe bepaalde autos op het baantje rijden waar ik iedere dag rij, heb ik iets van:" met de fiets word je eens van de dagen gegarandeerd aangereden en beland je uiteindelijk 4m onder de grond (zo snel wordt gereden, geen uitwijkmogelijkheden,...) met als resultaat dat ik toch maar de wagen verkies (heeft ook nog wel als voordeel dat ik iedere middag mijn zoontje en dochtertje kan zien)
Tuurlijk dadde,hun gemiddelde snelheid zou naar omlaag gaan nietwaar...paar jaar terug draai ik nogal vlotjes links in ,staan er daar een bende van die helden te wachten voor het rode licht en rondjes te draaien over de ganse rijbaan,waardoor ik serieus in de ankers moet, roepen en tieren natuurlijk van hun kant,draai mijn ruit naar beneden (ik was in uniform) en vraag wat ist probleem?niemand reageerde natuurlijk..ik droogweg tegen het groot lawaai:ipv hier de stoere uit te hangen zou je beter naar huis rijden,dan ga je zien wie er op uw vrouw zit ..hilariteit random en ikke weg ...mijn dag kon niet meer stuk....of deze :we zaten eens bij de toenmalige buren,zegt buurman op zeker ogenblik (fier als ne gieter)moet ik u mijn nieuwe koersfiets eens tonen,en blah blah blah...zegt zijn vrouw op zeker ogenblik:je zou beter wat meer met mij rijden.....pakweg 6 maand later was ze met een collega van haar werk den hof af...
hebben als achterbuur ook iemand die wielergek is. Met goed weer de baan op, met slecht weer de bossen in. S avonds weg, heel het weekend weg en zijn vrouw mag dan achterblijven met twee energieke kinderen die haar zot maken :-)
af en toe nodigt ze haarzelf dan ook uit om bij ons te komen aperitieven. Ondertussen spelen haar kinderen met de onze (dezelfde leeftijd) en zit ze zelf niet meer alleen
Comment