Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik rijd speciaal rond om verkeersdrempels te vermijden. Maar één ding vind ik nog erger: verkeerskussens die stampen geven op je ophanging. Ik haat onnodige slijtage!
    En vandaag zijn er 4 kussens gemonteerd voor mijn deur.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Gisteren op de N3 (Luik - Tienen) in de richting van Tienen ter hoogte van de voetbalplein Stayen waar de weg van 2 naar 1 rijvak gaat was het druk dus aanschuiven.
      Tot daar geen ergernis, maar dan zijn er altijd van die mensen die niet tot op het einde willen doorrijden om dan mooi te ritsen, maar al eerder willen invoegen.
      Bij mij moeten ze zo niet af komen, ze komen er niet tussen, enkel op het einde.

Enkele auto's voor mij reed er een bestelwagen en die heeft er meer dan 20 voor hem laten invoegen
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Grote ergernis : elke weg die vernieuwd wordt maken ze smaller en zetten ze van die slalomdingen die het verkeer enkel ophouden.

Comment

• Is een ziekte die van Nederland is gekomen. Automobilistje pesten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Heeft niks te maken met over de limiet gaan, ik kom op een kruispunt waar ik voorrang van rechts heb en moet zelf naar rechts.
            Ik moet dus zelf aan niemand anders voorrang geven, maar dan zie ik daar een vrachtwagen aankomen die niet meer op tijd kan stoppen, hij remt zelfs niet eens.
            Dus heb het stuur moeten omgooien om uit te wijken en tegelijk remmen om niet in de omheining van een huis te knallen (betonplaten).
            Met mijn oude banden, waarvan de voorbanden tot op het blokje zaten had ik dat waarschijnlijk nooit gehaald.
            Ik hen daarstraks net hetzelfde meegemaakt maar dan met een fietser. Geen fietspad of iets, gewoon rijweg waar ie op reed. Had hem op een haar na mee...
            Blijkbaar zijn wegcodes niet voor hen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Ik hen daarstraks net hetzelfde meegemaakt maar dan met een fietser. Geen fietspad of iets, gewoon rijweg waar ie op reed. Had hem op een haar na mee...
              Blijkbaar zijn wegcodes niet voor hen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              dat is het probleem met (jonge) fietsers: ze hoeven geen examen te doen voor op de openbare weg te mogen. Dus geen enkele -18jarige die weet wat een voorrang van rechts is en neemt hem dan als automobilist maar eens en er komt een fietser af. En dan kom jij als automobilist in de gazet omdat jij een fietser hebt doodgereden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                dat is het probleem met (jonge) fietsers: ze hoeven geen examen te doen voor op de openbare weg te mogen. Dus geen enkele -18jarige die weet wat een voorrang van rechts is en neemt hem dan als automobilist maar eens en er komt een fietser af. En dan kom jij als automobilist in de gazet omdat jij een fietser hebt doodgereden
                Ik heb vroeger op de lagere school al verkeerslessen gehad, en anders is het uw verantwoordelijk als ouders om uw kind die dingen aan te leren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                  Ik heb vroeger op de lagere school al verkeerslessen gehad, en anders is het uw verantwoordelijk als ouders om uw kind die dingen aan te leren.
                  f
                  Vooral de ouders inderdaad. Maarja, als ze zelf het goede voorbeeld al niet kunnen geven. Toen ik nog kind was heel lang geleden, ik moest het eens proberen van de straat over te steken zonder uit te kijken. Dan kreeg ik goed wat kletsen van de pa. De ma gaf hoogstens eens een letterlijke draai aan de oor.
                  Maar als de ouders hun plaats al niet kennen op de fiets in het verkeer, wat kan je dan van hun kinderen verwachten?

Comment

• veel kruispuntjes in kapellen zijn ronde punten geworden, hoeveel ouders ik die met hun kinderen langs verkeerde kant zie nemen, of door het rood licht zie stappen met de kinderen aan de hand

(of te snel rijden met kinderen op achterbank )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                      Ik heb de indruk dat ze meer en meer verkeersveiligheid in de scholen geven. Vind dat zeer goed...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Ik rijd speciaal rond om verkeersdrempels te vermijden. Maar één ding vind ik nog erger: verkeerskussens die stampen geven op je ophanging. Ik haat onnodige slijtage!
                        En vandaag zijn er 4 kussens gemonteerd voor mijn deur.
                        Int begin ging ik erover met snelheden rond de 20-25 tot ik merkte aan 40-50 ik er veel minder last van heb... Wel mooi tussen proberen rijden ( links langs linkerkant en rechts langs rechterkant, zodoende dat je maar een klein beetje over gaat).

We spreken toch van die rode kussens op de weg é? één links en ene opt rechtervak of is dat nog wat anders?
                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ik heb de indruk dat ze meer en meer verkeersveiligheid in de scholen geven. Vind dat zeer goed...
                          treurig in feite dat het moet, steeds meer wordt overgelaten aan de scholen...en wordt hen daarna verweten ook nog eens

Comment

• Kom ik vooral tegen in Wallonië, minder in Vlaanderen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• in kallo ook

als je daar met 1 kant overrijdt valt dat mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                treurig in feite dat het moet, steeds meer wordt overgelaten aan de scholen...en wordt hen daarna verweten ook nog eens
                                Ik vind het initiatief wel goed, maar inderdaad, sommige ouders schuiven alle mogelijke verantwoordelijkheid af op de scholen.
                                Bij ons ook van die platte drempels, ik rij erover zodat ze in het midden van mijn wagen komen. Dan is de hoogte minder.

Comment

in kallo ook

Sinds kort ook op de weg naast 't Albertkanaal in Merksem en Schoten.

Comment

in kallo ook

Dan kies je net voor de zwaarste klap aan 1 kant van je ophanging, aangezien je met 1 kant over het hoogste deel gaat.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• ik heb een s, 1 kant over het laagste deel, de andere kant voelt nix

Comment

• Ik rij stapvoets over zo'n dingen, moet wel, anders valt ie uiteen denk ik.

Comment

• ik doe dat ook want das aan de kleuterschool van kallo

Comment

Working...
                                          X