Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iets waar ik mij de laatste tijd meer en meer aan begin te ergeren en iets wat ik dagelijks zie op de Ring van Turnhout. Mensen die constant links blijven rijden omdat ze 3km verder naar links moeten. Want ja, ze moesten maar eens niet naar het linkse baanvak kunnen wanneer ze links moeten afslaan. Maar wel aan hun lichten trekken als ge ze rechts voorbij gaat. Tja, rij dan ook rechts hé!
    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
      Iets waar ik mij de laatste tijd meer en meer aan begin te ergeren en iets wat ik dagelijks zie op de Ring van Turnhout. Mensen die constant links blijven rijden omdat ze 3km verder naar links moeten. Want ja, ze moesten maar eens niet naar het linkse baanvak kunnen wanneer ze links moeten afslaan. Maar wel aan hun lichten trekken als ge ze rechts voorbij gaat. Tja, rij dan ook rechts hé!
      De ring van Turnhout, je mag er overal maar 70 per uur, flitspalen, verkeerslichten,... . Gewoon meegaan met de flow, muziekje op en wat genieten. Veel gezonder op termijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        :/

Misschien kunnen ze nu die Cayenne gebruiken om hun begrotingstekort aan te vullen

Comment

De ring van Turnhout, je mag er overal maar 70 per uur, flitspalen, verkeerslichten,... . Gewoon meegaan met de flow, muziekje op en wat genieten. Veel gezonder op termijn.
          Klopt, hoewel dat van die flitspalen dat zijn er maar 2 hoor. Maar het is vooral 's ochtends dat ik mij er druk in kan maken. 'S avonds is het daar toch veel te druk dan kunt ge niet anders dan meegaan met het verkeer. 's ochtends gebeurd het vaak dat ik aan den Delheize de ring opdraaien en dat vanaf daar tot aan de volgende lichten geen auto's rijden, behalve die ene persoon die net voor mij de ring is opgedraaid en die tegen 60 op het linker vak rijd. En oké oplossing is simpel gewoon rechts tegen 70 voorbij rijden. Maar toch is er vaak iets in mij dat mij tegenhoud om dat te doen.
          Last edited by Barie; 18/03/2016, 19:46.
          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Daarstraks toen uk van het werk kwam, op de N80 tussen de kruispunten van de Tongersesteenweg en de Luikersteenweg iemand met een aftandse mobilhome, die al eerder verschillende keren van rijstrook was veranderd gaat. Opnieuw naar rechts zonder pinker. Hij had blijkbaar de vrachtwagen die daar reed niet gezien Vrachtwagenchauffeur claxoneert, maar de man reageert niet dus moest de vrachtwagenchauffeur uitwijken.
            Sommige mensen zijn toch echt een gevaar op de weg.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En deze morgend, dichte mist en nog zijn er mensen die zonder lichten rijden.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                En deze morgend, dichte mist en nog zijn er mensen die zonder lichten rijden.
                Dat zijn bescheiden mensen die gewoon niet teveel willen opvallen.

Comment

Dat zijn bescheiden mensen die gewoon niet teveel willen opvallen.
                  Ah, ik dacht dat het mensen waren die graag in hun gat gereden werden

Comment

• Gisterenmiddag op weg naar het werk. Ik neem oprit in asse naar autostrade. Enkel vak toegelaten snelheid 70. Ik zit daar reeds zeer ruim boven (mag niet in know) komt er een golf 4 aan mijn gat plakken en probeert voorbij te steken, natuurlijk onmogelijk wegens te smal. Net voor je op de autostrade komt waar je snelheid kan maken trek ik op tot 135 en meneer probeert met zijn dieselstoof over gearceerde rechterstrook voorbij te steken. Ook dit lukte niet want blijkbaar toch niet genoeg Power om een 75pk sedan voorbij te steken. Dan iets verder bij het op de autostrade komen hij direct naar de 3e band iedereen daar vol in de remmen voor hem. Hoe belachelijk kan je uzelf maken om zo te gaan rijden...

Comment

• Ik erger mij dood aan mensen die zich echt voor u smijten ( Type :ik zie u komen maar smijt mij er nog even snel voor) en dan heel traag verder tuffen. Zeker als ze ongeveer 400pk ter beschikking hebben . Als je dan absoluut voor mij wilt invoegen zorg er dan voor dat ik u niet langs rechts moet voorbijsteken.

Comment

• Vorige vrijdag langs de boerenbuiten gereden om wegwerken af te snijden. Plots draait er een pepeetje voor mijn neus in om gedurende 2 km aan 30 per uur te rijden (was buiten de bebouwde kom dus in theorie 90 toegelaten). Daarbij zag ik dat zijn linkerachterband zo goed als plat stond. Uiteindelijk een zijstraat ingereden om hem sneller af te zijn voor een druk kruispunt even verder, en toen ik zag dat hij achter mij stond, ben ik toch even uitgestapt. Heb hem even gevraagd of het geen tijd was om zijn rijbewijs binnen te brengen in het stadhuis en voortaan met de fiets te gaan...
                        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door max la menace Bekijk Berichten
                          Ik erger mij dood aan mensen die zich echt voor u smijten ( Type :ik zie u komen maar smijt mij er nog even snel voor) en dan heel traag verder tuffen. Zeker als ze ongeveer 400pk ter beschikking hebben . Als je dan absoluut voor mij wilt invoegen zorg er dan voor dat ik u niet langs rechts moet voorbijsteken.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                          Vorige vrijdag langs de boerenbuiten gereden om wegwerken af te snijden. Plots draait er een pepeetje voor mijn neus in om gedurende 2 km aan 30 per uur te rijden (was buiten de bebouwde kom dus in theorie 90 toegelaten). Daarbij zag ik dat zijn linkerachterband zo goed als plat stond. Uiteindelijk een zijstraat ingereden om hem sneller af te zijn voor een druk kruispunt even verder, en toen ik zag dat hij achter mij stond, ben ik toch even uitgestapt. Heb hem even gevraagd of het geen tijd was om zijn rijbewijs binnen te brengen in het stadhuis en voortaan met de fiets te gaan...

Ik ben nu al woest omdat ze mij rond 5u hebben wakker gebeld van het werk voor iets pietluttig, werd nog woester onderweg naar daar en schoot even uit mijn krammen tegen mijne collega toen die begon van "ja maar, das mijn schuld toch niet" terwijl hij verantwoordelijk was dus zit nu niet meer op het punt van "woest" maar eerder "moorddadig". Ik zal jullie beloven dat als ik straks terug de baan op moet en er bij mij ook weer ene voor mijn neus schiet ik mij eens "per ongeluk" van pedaal ga vergissen. Ik hoop dat dat het leed van deze maandagmorgen voor mij en jullie gaat verzachten wetende dat er minstens 1 persoon dat niet meer gaat durven riskeren straks...

Comment

• Mezelf...

Onderweg naar een winkel (adres op een industrieterrein, geen uitleg op de website, onvindbaar met Google Maps op voorhand) hopeloos vastgereden, uiteindelijk er toch geraakt vanuit een zijstraat (meer door geluk dan kunde)

Bij het wegrijden van de parking de GPS aant volgen, parking geeft uit op een brede 2vaksbaan met aan weerszijden parkeervakken, aparte fietsstroken...komt er een Lijnbus vanuit de tegenrichting die gewoon int MIDDEN van de baan gaat rijden, trekt met zijn faren, ik schuif op en rij erlangs door. Hij zit als een spastische aap teken te doen...

Kom ik na een bocht aan een zijstraat, zie ik daar ineens de achterkant van een rond bord...ik voel nattigheid, rij verder, kijk achter mij naar het bord, en ja hoor. Het is een éénrichting straat. Ik reed dus in de verkeerde richting

Meteen mijn kar gekeerd en de juiste kant uit.

1. Vanuit de zijstraat waaruit ik kwam stond nergens een bord met een pijl op "verplicht naar rechts afdraaien" of "verboden naar links af te draaien"
                            2. Aan de uitrit van de parking van de winkel in kwestie stond OOK geen bord zoals hierboven.
                            3. GPS met up-to-date kaart kende hem ook niet als éénrichting.
                            4. De brede 2vaksstraat (mét witte stippellijn in het midden!!!) had aan beide kanten auto's staan, die ook niet allemaal in de juiste richting stonden.

We zijn expres nog een blokje rond gegaan om het te bekijken, het enige wat we kunnen bedenken is dat het tot recent gewoon een normale weg was, maar als maatregel tegen sluipverkeer (parallelweg op het industrieterrein, langs een ringweg) hadden ze er recentelijk éénrichting van gemaakt. Verkeersbord dat je er niet in mocht (aan het begin van de straat) was nog gloednieuw, stickers van fabrikant erop enzo. Vanuit mijn zijstraat stond er niets aangegeven, tot je aan het begin of einde kwam. Daar stond telkens wel een bord.

Mooi kut, ik had daar dus perfect een boete kunnen krijgen zonder enige mogelijkheid om het te vermijden...moet je dus al gaan bewijzen dat je er niet aan kon doen, maar begin maar. Zeker op onbekend (industrie) terrein let ik altijd goed op, maar na de 2de rondrit ben ik er 100% zeker van dat ik niets gemist heb. Is gewoon slecht aangegeven.

En helaas was het met de Polo van de vriendin (zonder dashcam) anders hadden jullie het eens kunnen bekijken
                            Last edited by TooTall; 21/03/2016, 21:12.
                            Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
                              Gisteren morgen naar het werk met de auto van Mechelen naar Evere. In de vroege namiddag van Evere naar Mechelen- vrijbroekpark gereden. Daar een loop trainingsken gedaan van 18.3 km van het park via de zennedijk naar het zennegat en terug. Nadien naar huis gereden met de auto. Direct de fiets op voor een ritje van 25 km. (genietend van de lente zon!)
                              Ik heb met niemand last gehad, niemand heeft mij gehinderd en ik denk dat ik ook niemand heb gehinderd -))). Er heeft toch niemand enig teken gedaan naar mij. Wat kan het leven toch mooi zijn.

Er zijn zo van die dagen...
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                Klopt, hoewel dat van die flitspalen dat zijn er maar 2 hoor. Maar het is vooral 's ochtends dat ik mij er druk in kan maken. 'S avonds is het daar toch veel te druk dan kunt ge niet anders dan meegaan met het verkeer. 's ochtends gebeurd het vaak dat ik aan den Delheize de ring opdraaien en dat vanaf daar tot aan de volgende lichten geen auto's rijden, behalve die ene persoon die net voor mij de ring is opgedraaid en die tegen 60 op het linker vak rijd. En oké oplossing is simpel gewoon rechts tegen 70 voorbij rijden. Maar toch is er vaak iets in mij dat mij tegenhoud om dat te doen.

Het is ergerlijk.
                                Maar aan de andere kant. Hoeveel tijd verlies je door 60 ipv 70 te rijden? Het lukt me beter en beter om de relativiteit van zo'n zaken in te zien.

Pas op, ook niet altijd hoor
                                Last edited by Hayes; 21/03/2016, 21:08.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Het is ergerlijk.
                                  Maar aan de andere kant. Hoeveel tijd verlies je door 60 ipv 70 te rijden? Het lukt me beter en beter om de relativiteit van zo'n zaken in te zien.

Op een ritje van enkele km's is dat idd te verwaarlozen. Meerdere keren per dag zoiets, dag na dag, week na week, maand na maand. Alle dagen datzelfde. Daardoor verlies je in totaal wel veel tijd.

Comment

• een vrachtwagen die van de afrit de snelweg opkomt terwijl het traag verkeer is op dat moment. ik laat plaats tussen de vrachtwagen voor mij en mezelf zodat deze kan invoegen maar de vrachtwagen rijd door de pechtstrook op, doet dan een poging om de vrachtwagen voor mij weg te duwen of te doen remmen wat niet lukt, probeerd dit dan nogmaals met de vrachtwagen er nog voor terwijl deze nog steeds op de pechtstrook aant rijden is aan +-50 km/h en plots zwaar in de remmen gaat en zijn gat scheef trekt op het rechtse vak omdat er een auto in panne stond luttele meters verder op de pechtstrook...
                                    mail gestuurd naar de firma maar geen antwoord gekregen
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Het is ergerlijk.

Ik probeer het mij ook niet meer al te fel aan te trekken. Want het komt meer en meer voor de laatste jaren zo van die taffelaars (vooral door de vergrijzing peins 'k), en dan ben je u op den duur constant druk aan 't maken.

Comment

Ik probeer het mij ook niet meer al te fel aan te trekken. Want het komt meer en meer voor de laatste jaren zo van die taffelaars (vooral door de vergrijzing peins 'k), en dan ben je u op den duur constant druk aan 't maken.
                                        Maar vandaag was er zo een grijze die 40 km/u ook wel genoeg vond op een 70-baan, dan fret ik m'n stuur op hé!

Kijk: ik rijd al 3 jaar bewust met een oud kraam met 60 pk's, wel de laatste tijd is zelfs die auto al te snel aan het worden voor het verkeer dat ik meestal doe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          Maar vandaag was er zo een grijze die 40 km/u ook wel genoeg vond op een 70-baan, dan fret ik m'n stuur op hé!

Kijk: ik rijd al 3 jaar bewust met een oud kraam met 60 pk's, wel de laatste tijd is zelfs die auto al te snel aan het worden voor het verkeer dat ik meestal doe
                                          Ik begrijp u in alles.

Comment

Working...
                                          X