Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik rij stapvoets over zo'n dingen, moet wel, anders valt ie uiteen denk ik.
    Ik vertraag als het van mij verwacht wordt. Een auto met gewoon formaat wielen (met voldoende flank aan de band)heeft niet gauw last van die kussens.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• ik wissel wel af van kant om gelijkmatig verslijt

Comment

• Meer en meer fietsers maken al rijdend gebruik van het zebrapad om over te steken ... ze vinden dwingen dan hun voorrang - die ze denken te hebben - af, terwijl ze op die manier geen voorrang hebben.

Comment

• Tja, maakt niet uit. Als ge ze omver rijdt trekt ge als automobilist toch altijd aan het kortste eind.

Comment

• dat wil ik nog wel eens zien. een fietser heeft GEEN rechten op een zebrapad en bij een ongeluk is een auto niet altijd in zijn onrecht.

de auto zijn verzekering zal eerst het slachtoffer vergoeden (ziekenhuiskosten) en daarna komt een onderzoek. als de fietser in fout wordt gesteld, moet die alles terug betalen. is al voorgevallen dat het slachtoffer's familie dan ook de auto moest betalen alsook de huurautos die de persoon moest gebruiken omdat zijn wagen door parket was in beslaggenomen voor onderzoek (de aangereden fietsters waren dood).

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
            dat is het probleem met (jonge) fietsers: ze hoeven geen examen te doen voor op de openbare weg te mogen. Dus geen enkele -18jarige die weet wat een voorrang van rechts is en neemt hem dan als automobilist maar eens en er komt een fietser af. En dan kom jij als automobilist in de gazet omdat jij een fietser hebt doodgereden
            daar komt opvoeding bij kijken. vanaf een bepaald moment (dacht 8 of 10jaar) mag je alleen deelnemen aan het verkeer met een fietser op voorwaarde dat ge genoeg kennis hebt van de wegcode om dit veilig te doen.
            ik kende ook ene (+30jaar oud btw) zonder rijbewijs die ook als een gek rondreed met de fiets. alles negeren van verkeersregels. toen ik hem erop attent maakte zei die: "ik heb geen rijbewijs dus hoef de verkeersregels niet te kennen".

ik heb dan geantwoord: "als gij de verkeersregels niet voldoende kent, dan moet ge begeleid worden door u mama of papa. en dat staat WEL in de wet"
            Last edited by ; 19/12/2015, 22:25.

Comment

• Fietsers op het zebrapad is al één ding, een paar dagen terug was het bij mij een voetganger op het fietspad die bij de uitgang van de rotonde lag.
              Moest normaal al voorrang geven maar wandelde doodleuk over, in het donker, met donkere kleren... Het laatste wat ge verwacht op een drukke rotonde

Comment

• die voetgangers zijn van mening: "ik ben zwakke weggebruiker en ze moeten allemaal stoppen voor mij".

ik heb daarom in de 2 autos permanent een dashcam hangen voor als er zo eens ene voor mij springt. hoop van ze in de toekomst nog te vervangen zodat ook de GPS snelheid erop stond (had ik wel met mijn GSM als dashcam maar niet met de 2 cams in de auto nu)

Comment

• Ik heb dat met mijn dashcam, snelheid en locatie worden ook bijgehouden.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• als je vandaag een accident doet, leest de politie de gegevens van de auto intussen uit ?

Comment

• Zijn ze dat van plan? Om tuning tegen te gaan?

Comment

• hoe kan zoiets tuning tegen gaan?
                        lets have some more member berries

Comment

• om te weten of je aan het bellen was en hoe rap ge reed etc ?

Comment

• door de auto uit te lezen weet de politie of je aan het bellen was, of de ECU herschreven is etc? :p
                            lets have some more member berries

Comment

• Dat zou eerder werk van een schade expert zijn, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                door de auto uit te lezen weet de politie of je aan het bellen was
                                ? passeert dat langs de auto? Ik zou verwachten dat ze dat van de gsm operator kunnen te weten komen.
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• auto in 2015 weet of de mobiel aan de carkit hangt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    auto in 2015 weet of de mobiel aan de carkit hangt
                                    Kan best. Maar aan de carkit hangen is niet hetzelfde als bellen.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• wordt bij dodelijk accident niet nagegaan of er gebeld is ? hoe ver gaan ze ?

Comment

• ik heb er geen gedacht van. Maar waar ik aan denk is dat als de auto bijhoudt dat ge aan't bellen zijt via de carkit, er een aantal mensen gaan stoppen met die carkit te gebruiken.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• 1 was je aan het bellen/sms
                                          2 was dat via carkit, dus het pleit in je voordeel als dat via de kit was

Comment

Working...
                                          X