Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
dat wil ik nog wel eens zien. een fietser heeft GEEN rechten op een zebrapad en bij een ongeluk is een auto niet altijd in zijn onrecht.
de auto zijn verzekering zal eerst het slachtoffer vergoeden (ziekenhuiskosten) en daarna komt een onderzoek. als de fietser in fout wordt gesteld, moet die alles terug betalen. is al voorgevallen dat het slachtoffer's familie dan ook de auto moest betalen alsook de huurautos die de persoon moest gebruiken omdat zijn wagen door parket was in beslaggenomen voor onderzoek (de aangereden fietsters waren dood).
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtendat is het probleem met (jonge) fietsers: ze hoeven geen examen te doen voor op de openbare weg te mogen. Dus geen enkele -18jarige die weet wat een voorrang van rechts is en neemt hem dan als automobilist maar eens en er komt een fietser af. En dan kom jij als automobilist in de gazet omdat jij een fietser hebt doodgereden
ik kende ook ene (+30jaar oud btw) zonder rijbewijs die ook als een gek rondreed met de fiets. alles negeren van verkeersregels. toen ik hem erop attent maakte zei die: "ik heb geen rijbewijs dus hoef de verkeersregels niet te kennen".
ik heb dan geantwoord: "als gij de verkeersregels niet voldoende kent, dan moet ge begeleid worden door u mama of papa. en dat staat WEL in de wet"
Comment
-
Fietsers op het zebrapad is al één ding, een paar dagen terug was het bij mij een voetganger op het fietspad die bij de uitgang van de rotonde lag.
Moest normaal al voorrang geven maar wandelde doodleuk over, in het donker, met donkere kleren... Het laatste wat ge verwacht op een drukke rotonde
Comment
-
die voetgangers zijn van mening: "ik ben zwakke weggebruiker en ze moeten allemaal stoppen voor mij".
ik heb daarom in de 2 autos permanent een dashcam hangen voor als er zo eens ene voor mij springt. hoop van ze in de toekomst nog te vervangen zodat ook de GPS snelheid erop stond (had ik wel met mijn GSM als dashcam maar niet met de 2 cams in de auto nu)
Comment
-
Ik heb dat met mijn dashcam, snelheid en locatie worden ook bijgehouden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendoor de auto uit te lezen weet de politie of je aan het bellen was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenauto in 2015 weet of de mobiel aan de carkit hangt
Comment
Comment