Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenNu ge daar over begint, ik zie veel mensen met oortjes / koptelefoon op fietsen, was dat niet verboden? Da's toch onverantwoord zoiets?
Comment
-
Boete in de bus, rechts inhalen op ASW, en die flik haalt er nog wat andere artikels bij, ... O.a. Aanzetten tot gevaarlijk rijden, ...
eerste ontken ik zeker niet, bijna dagelijks nodig op sommige plaatsen
rest is gewoon van de pot gerukt om boetebedrag op te drijven?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk BerichtenAls het verboden is zou het in de wagen ook verboden moeten zijn! Levensgevaarlijk!Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk BerichtenBoete in de bus, rechts inhalen op ASW, en die flik haalt er nog wat andere artikels bij, ... O.a. Aanzetten tot gevaarlijk rijden, ...
eerste ontken ik zeker niet, bijna dagelijks nodig op sommige plaatsen
rest is gewoon van de pot gerukt om boetebedrag op te drijven?!
Bekijk 't eens vanuit perspectief, waarom zou je zo streng zijn voor het één en niet voor uzelf?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk BerichtenIk zeg dat rijden met oordoppen gevaarlijk is
ik zie niet het gevaar aan rechts inhalen! Jij wel?
Comment
-
Dikke proficiat voor de filmer van dienst die het filmpje online gooide. Ik zou 't ook doen, de jongen brengt zijn eigen leven in gevaar, en ik ben net als de filmer ook begaan met het welzijn van mijn medemens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenMeer dan ik hoor op de fiets met oortjes in...
Idem als je autoradio aanstaat. En dat moet echt niet luid zijn. Je hoort idd ambulances amper afkomen. En die maken nochtans lawaai
Ik hoor met m'n dopjes in op de fiets bijna altijd auto's die me naderen. In 95% van de gevallen toch. De resterende 5% compenseer ik door heel veel rond te kijken. Ik word eerlijk waar zelden of nooit verrast.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Mijn autoradio staat altijd aan en niet stil, toch hoor ik sirene van brandweer, ambulance en politie altijd goed op tijd.
Zelfs wanneer ik aan het bellen ben met bluetooth oortje in.
Om een sirene niet te horen moet de radio echt wel al luid staan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenBizar, met helm op (hopelijk) oordoppen en rijwind geluid hoor je op een moto helemaal niets van omgevingsgeluid. Of het moet een andere moto zijn met het principe 'loud pipes save lives'
Idem als je autoradio aanstaat. En dat moet echt niet luid zijn. Je hoort idd ambulances amper afkomen. En die maken nochtans lawaai
Ik hoor met m'n dopjes in op de fiets bijna altijd auto's die me naderen. In 95% van de gevallen toch. De resterende 5% compenseer ik door heel veel rond te kijken. Ik word eerlijk waar zelden of nooit verrast.
als ik mijn oordoppen insteek hoor ik soms beter dan zonder.
ik heb het gevoel dat storende geluiden juist meer worden weggefilterd. ( aan de andere kant ik heb nog nooit met oordoppen in gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenals ik mijn oordoppen insteek hoor ik soms beter dan zonder.
ik heb het gevoel dat storende geluiden juist meer worden weggefilterd. ( aan de andere kant ik heb nog nooit met oordoppen in gereden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenM'n ergernis van gisteren. Staking op brussels airport... ben er serieus over aan het nadenken om in de toekomst via Schiphol te vliegen.
Jij stond toch niet toevallig op de P3 parking?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk mijd Zaventem al langer (ook al voor 22/3) als het enigszins mogelijk is.
Slecht bereikbaar, peperdure parkings, traaaaaaaaag,...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
ik vlieg al 5jaar via shiphol en blijf daarbij.
ik neem de trein in waregem naar A-pen, ga daar mijn geboekte thalys tickets halen (mee geboekt met de vlucht, want de trein is eigenlijk de eerste vlucht).
12:00 thuis vertrekken
12:30 trein van waregem naar A'pen
13:30 in Apen aangekopen, tickets afhalen en naar de thalys perrons wandelen.
14:30 thalys trein naar shiphol.
15:30 aangekomen, lift naar boven, Etickets afprinten, koffers incheken (15-30min), daarna naar de checkin wandelen en beetje tijd verliezen aan die veiligheidscontrole (30-40min).
naar de gate wandelen en boarding.
17:30 al in de lucht
bijkomend voordeel is dat shiphol een HEEL PAK goedkoper is dan zaventem. ik heb ook op SNBA gewerkt vroeger (IT), dus ik ken het daar. toch liever ergens anders.
vlucht is aansluitend op de thalys (ook vluchtnr). als de trein vertraging heeft, wacht het vliegtuig.
bijkomend voordeel 2 (voor mij), shiphol heeft rechtstreekse vlucht (14uur) naar waar ik moet zijn. via zaventem is overstappen in moskou of abu-dhabi (25-35uur onderweg!!)Last edited by andydv; 13/05/2016, 07:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenBizar, met helm op (hopelijk) oordoppen en rijwind geluid hoor je op een moto helemaal niets van omgevingsgeluid. Of het moet een andere moto zijn met het principe 'loud pipes save lives'
Ik hoor met m'n dopjes in op de fiets bijna altijd auto's die me naderen. In 95% van de gevallen toch. De resterende 5% compenseer ik door heel veel rond te kijken. Ik word eerlijk waar zelden of nooit verrast., mijn motor (Honda XR650) maakt genoeg lawaai, maar is niet oorverdovend (was hij wel toen ik hem net kocht, de vorige eigenaar had de demper uit de uitlaat gehaald, vond ik persoonlijk wat asociaal, dus heb er hem terug in gevezen en het is niet alsof het nu een elektrische motor is hoor)
Mijn top ligt op 145km/h, dus ik rijd quasi nooit autostrade, neem liever de binnenbaantjes en wat bochten. Last van wat windgeruis is er wel, maar dan hoor ik nog steeds andere auto's wanneer ze hun 'claxon' gebruiken of wanneer er een ambulance zijn sirene gebruikt.
Wanneer je je ooringang volledig afsluit (met oortjes) dan zal je idd minder omgevingsgeluid opvangen, vandaar dat ik het niet doe.
Comment
-
Het is vooral een langdurige blootstelling aan (harde) geluiden die blijvende schade veroorzaakt. Vroeger hechtte ik er allemaal geen belang aan, maar ondertussen zit ik al wel met een dipje bij een bepaalde frequentie. Volgens de arbeidsgeneesheer te wijten aan het schieten met vuurwapens. Ik gebruik nu oordopjes bij alles wat ook maar enigszins veel lawaai maakt. Gras afrijden, haag scheren, metaal slijpen,... .
Comment
Comment