Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Ik denk nu niet dat ze daar zouden gaan flitsen

Inderdaad, niet meteen rendabel denk ik, flitsen naast een platgereden graspaadje.

Comment

• niet daar natuurlijk

in de rest van de zone 70 die dan van kracht is. Als ze op 1 toegangsweg een bordje vergeten is de rest van de zone niet geldig. Waarschijnlijk heeft iemand dat eens aangeklaagd na een boete voor te snel rijden en heeft men toen die bordjes daar gezet om elke discussie omtrent de zone 70 te vermijden.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Dus aan elke voetweg en aardeweg in een zone 70 moet zo'n plaatje hangen?

Comment

• als dat een openbare weg is, helaas wel

hier in het dorp is het net van dat: aardeweg waar niemand komt en daar staat netjes een eind- en beginbord gezet

in de wetgeving spreekt men echt over toegangswegen tot de zone en niet over verharde rijbanen voor gemotoriseerd verkeer

daar is zeker ruimte voor discussie want wie gaat nu op dat stuk 70km/h kunnen halen. Maar blijkbaar is die discussie er al geweest anders zou men die borden daar niet zetten.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Crossmoto of quad misschien. In theorie zou't kunnen he.

Comment

• Tuurlijk, met mijn allroad moto haal ik dat daar ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Crossmoto of quad misschien. In theorie zou't kunnen he.

Met een crossmoto mag je niet op de openbare weg,
                Last edited by ; 21/05/2016, 20:59.

Comment

• Waar ik mij al heel lang aan erger:

Charels die OVERAL 70 km/h rijden. Waar het 90 is rijden ze 70. Waar het 50 is rijden ze 70. Behalve waar het 70 is, daar rijden ze dan ineens 60 km/h. Rare mensen soms

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    als dat een openbare weg is, helaas wel

hier in het dorp is het net van dat: aardeweg waar niemand komt en daar staat netjes een eind- en beginbord gezet

in de wetgeving spreekt men echt over toegangswegen tot de zone en niet over verharde rijbanen voor gemotoriseerd verkeer

daar is zeker ruimte voor discussie want wie gaat nu op dat stuk 70km/h kunnen halen. Maar blijkbaar is die discussie er al geweest anders zou men die borden daar niet zetten.
                    Waar de platen staan is een gemeentegrens, ik denk eerder dat het daar iets mee te maken heeft.

Comment

• kan goed zijn, maar in theorie blijft het hetzelfde: die zone 70 is pas geldig als alle borden juist staan en dat willen ze vermijden waarschijnlijk.

Ik heb zelf zo eens onder een parkeerboete onderuit gekomen: in hasselt heb je blauwe zone met parkeerkaart. Aan het station is het betalen. Daar was net een aannemer aan het werken en die had het eindbord verkeerd gezet. Dat stond links in mijn rijrichting tegelijk met het beginbord rechts. Ik ben daar doorgereden, heb linksomkeer gemaakt en ben aan de kant gaan parkeren waar het eindbord verkeerd stond. Gewoon mijn parkeerkaart gelegd en bij terugkomst had ik een boete. Netjes een brief gestuurd met heel de uitleg over hoe een zone in elkaar zit en dat borden pas geldig zijn mits juist plaatsing, netjes erbij alle artikelnummers zodat ze het zelf konden opzoeken. Twee weken een antwoord gekregen dat de boete was geseponeerd.

Ik heb er niets op tegen dat een gemeente/stad een bepaald verkeersbeleid nastreeft, maar ze moeten dan zien dat ze zelf in orde zijn en dat er geen hiaten in het systeem zijn waardoor een overtreder zijn gelijk kan halen.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                        Ik kijk gewoon naar de autos voor mij. Als ik denk dat ik liever zou hebben dat ze hun mistlicht aandoen omdat ik ze anders niet zie, en dat kan bij flinke regen zo zijn, dan doe ik mijn mistlicht ook aan. Een paar minuten later kan de situatie anders zijn en gaat het weer uit. Dus ik doe ook mijn mistlicht soms aan in de regen. Ik wist niet dat het verplicht was.

Enkel als het zicht beperkt is tot 100m. Kan je verder zien is het geen hevige regenval... eigenlijk kan je de situaties waarbij je effectief een mistlicht nodig hebt per jaar op 1 hand tellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          kan goed zijn, maar in theorie blijft het hetzelfde: die zone 70 is pas geldig als alle borden juist staan en dat willen ze vermijden waarschijnlijk.

Ik heb zelf zo eens onder een parkeerboete onderuit gekomen: in hasselt heb je blauwe zone met parkeerkaart. Aan het station is het betalen. Daar was net een aannemer aan het werken en die had het eindbord verkeerd gezet. Dat stond links in mijn rijrichting tegelijk met het beginbord rechts. Ik ben daar doorgereden, heb linksomkeer gemaakt en ben aan de kant gaan parkeren waar het eindbord verkeerd stond. Gewoon mijn parkeerkaart gelegd en bij terugkomst had ik een boete. Netjes een brief gestuurd met heel de uitleg over hoe een zone in elkaar zit en dat borden pas geldig zijn mits juist plaatsing, netjes erbij alle artikelnummers zodat ze het zelf konden opzoeken. Twee weken een antwoord gekregen dat de boete was geseponeerd.

Ik heb er niets op tegen dat een gemeente/stad een bepaald verkeersbeleid nastreeft, maar ze moeten dan zien dat ze zelf in orde zijn en dat er geen hiaten in het systeem zijn waardoor een overtreder zijn gelijk kan halen.
                          Ook mijn uitleg bij D'hondt vorige maand, hij gaat nu alles laten uitzoeken
                          volgende maand mag ik gaan luisteren naar zijn besluit ;-)
                          ... Hopend op een vrijspraak natuurlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                            Enkel als het zicht beperkt is tot 100m. Kan je verder zien is het geen hevige regenval... eigenlijk kan je de situaties waarbij je effectief een mistlicht nodig hebt per jaar op 1 hand tellen...
                            Sommige mensen komen met 100 handen niet toe, volgens wat ik zie op straat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                              Waar ik mij al heel lang aan erger:

Charels die OVERAL 70 km/h rijden. Waar het 90 is rijden ze 70. Waar het 50 is rijden ze 70. Behalve waar het 70 is, daar rijden ze dan ineens 60 km/h. Rare mensen soms
                              Als je die dan kunt inhalen heb ik er op zich geen last van.
                              Maar daar zit nu net het probleem: je kunt tegenwoordig op steeds minder plaatsen nog veilig inhalen, omdat het niet kan door de verkeersinfrastructuur of de drukte of niet mag.
                              Den creëer je situaties waar 1 onaangepaste chauffeur tientallen medeweggebruikers achter zich gijzelt (bewust of onbewust dat laat ik in het midden...)

Comment

• Ergernis van de week: een kutwijf met een 1 reeks die het leuk vond me telkens in te halen aan 130-140 en dan voor me in te voegen en haar snelheid te laten zakken naar 100-110... en mijn adaptieve cc reageert daar niet goed op

Zeker 20 keer heeft ze mij dat gelapt tussen luik en leuven op een lege snelweg.

En de trut deed het opzettelijk want heb enkele keren serieus gas gegeven om er vanaf te zijn maar binnen de min was ze daar terug..

Kutwijf!
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• ze wou mss iets met de buschauffeur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Pechstrook rijden is gegarandeerd ellende. Dan rij je binnen de kilometer lek met al die rotzooi die daar opligt.
                                    op die baan niet. eigenlijk is dat een ondergebruikte 2vaks baan waar je vroeger je wagen of moto optimaal op kon testen, ze hebben die dan teruggebracht naar een 2vaks baan met max 90 km/h en sinds een paar jaar is dat nu teruggebracht naar 1X1 70km/h voor geen idee welke reden.
                                    in de laatste 20 jaar heb ik daar 2 ongevallen geweten en enkel blikschade.
                                    echt om razend van te worden
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      Ergernis van de week: een kutwijf met een 1 reeks die het leuk vond me telkens in te halen aan 130-140 en dan voor me in te voegen en haar snelheid te laten zakken naar 100-110... en mijn adaptieve cc reageert daar niet goed op
                                      Misschien niet express, sommige mensen zijn gewoon zo dom.

Nog zo'n leuke zijn mensen die kilometers achter je rijden tegen 120 op de autostrade zonder probleem, om dan vlàk voor een afrit ineens je voorbij te scheuren tegen 140 en je dan uit te remmen om hem toch nog te halen. En dan 2 scenario's;

1. Ik moet die afrit niet hebben: Rij er gewoon op het rechts vak voorbij tegen 120, zij beginnen af te remmen op de afrit en dan kijk ik eens, zitten ze meestal schaapachtig naar voor te staren

2. Ik moet die afrit toevallig wél hebben: Ik volg hun, om dan achter hun te hangen op de gewestweg na de afrit waar ze ineens 70 rijden terwijl je er 90 mag ofzo...zonder uitzondering...

Achja. Leven en laten leven. Of ze in brand steken. Dat helpt ook.
                                      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        Ergernis van de week: een kutwijf met een 1 reeks die het leuk vond me telkens in te halen aan 130-140 en dan voor me in te voegen en haar snelheid te laten zakken naar 100-110... en mijn adaptieve cc reageert daar niet goed op

Zeker 20 keer heeft ze mij dat gelapt tussen luik en leuven op een lege snelweg.

En de trut deed het opzettelijk want heb enkele keren serieus gas gegeven om er vanaf te zijn maar binnen de min was ze daar terug..

Kutwijf!
                                        Misschien was ze aan het flirten? Misschien straal je als ex-bmw rijder toch nog je laatste restjes machoness a?

Comment

• Leer ermee leven, als Espace-rijder straal je het aura van betrouwbare familieman uit dat op vrouwen met een tot nog toe onvervuld gezinsverlangen een onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X