Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
    Ik kijk gewoon naar de autos voor mij. Als ik denk dat ik liever zou hebben dat ze hun mistlicht aandoen omdat ik ze anders niet zie, en dat kan bij flinke regen zo zijn, dan doe ik mijn mistlicht ook aan. Een paar minuten later kan de situatie anders zijn en gaat het weer uit. Dus ik doe ook mijn mistlicht soms aan in de regen. Ik wist niet dat het verplicht was.
    In België is het idd verplicht in Nederland bv is het dan weer verboden. (Heeft met het wegdek te maken).

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    2012 Abarth 500 'esseesse'

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
      Dringend een strengere wetgeving voor al die assholes nodig. Totaal inhaalverbod van vrachtwagens en alles wat lichte vracht is ook begrenzen op 90 km/uur, gekoppeld aan een digitale tachograaf. Verbod om op middenvak te komen en verplichte minimum afstand tussen vrachtwagens veel groter maken. Zodat er bij op- en afritten geen problemen voor andere bestuurders zijn om in te voegen. Boetes ook een veelvoud van nu maken en bij intrekking rijbewijs ook rijverbod onder werkuren doorvoeren (niet zoals nu dat ze professioneel nog wel mogen rijden maar privé niet). Maar in eerste plaats veel meer controles en ook effectief ingrijpen. Want nu zijn er geen controles en als je dan eens een politiewagen ziet rond rijden dan kijken ze er nog niet naar.
      Amai, daar is duidelijk over nagedacht! Nu moet jij mij eens uitleggen waarom iemand die 10 uur per dag achter het stuur zit, zich continue moet aanpassen aan de pendelaars of vrijetijdsrijders die een uurtje de baan zien. Automobilisten houden werkelijk 0,0 rekening met vrachtverkeer, maar gaan zich wel ergeren aan alles wat dat vrachtverkeer doet.
      Nu, als je uw post leest, kom je eigenlijk gewoon over als zo'n typische verzuurde vent die vindt dat hij de enige is die het recht heeft om door te rijden, de rest moet maar achter elkaar rijden in een levensgevaarlijk accordeon treintje, want jij bent zo belangrijk dat je continue minstens 120 moet kunnen rijden.

      Ik had hier nog net iets gepost in die aard, maar de topic werd gesloten wegens te groot: http://www.autoforum.be/showthread.php?69457-Het-grote-ergernis-topic-deel-VII&p=5710939&viewfull=1#post5710939



      Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
      In België is het idd verplicht in Nederland bv is het dan weer verboden. (Heeft met het wegdek te maken).

      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
      In Duitsland mag het ook niet, maar met hun wegdek daar zie je bij regen geen meter ver.
      Last edited by |) ][ |V| ][; 04/12/2015, 22:46.

      Comment


      • #23
        twee keer de Antwerpse ring opgereden via de E19 Craeybeckx richting Nederland vandaag, twee keer file vanwege een ongeval op de ring, alles vast. Twee keer ook dat de invoegstroken een paar 100m leeg zijn omdat iedereen veel te vroeg invoegt. Heeft mij een paar minuten bespaard, dat dan weer wel.
        autofans.be

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
          twee keer de Antwerpse ring opgereden via de E19 Craeybeckx richting Nederland vandaag, twee keer file vanwege een ongeval op de ring, alles vast. Twee keer ook dat de invoegstroken een paar 100m leeg zijn omdat iedereen veel te vroeg invoegt. Heeft mij een paar minuten bespaard, dat dan weer wel.
          Ze zouden eigenlijk gewoon alle personenauto's moeten verbieden, er zou veel minder file staan.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Ze zouden eigenlijk gewoon alle personenauto's moeten verbieden, er zou veel minder file staan.
            Geef toe,veel van uw collega's vegen er vierkant hun voeten aan,en dit om mss 5 min.eerder op hun bestemming te zijn,idem bij het ritsen,ondanks het feit dat het beroepschauffeurs zijn,snappen ze niet wat ritsen inhoudt,beetje in het midden van 2 rijstroken rijden..en dan is men verwondert dat men minder en minder rekening houdt met vrachtwagens,bij mij persoonlijk hebben ze 2 keuzes of ze rijden boenk op mij of ze remmen,tot nu toe is het altijd al het laatste geweest.

            Comment


            • #26
              ze zetten zich in het midden om het ritsen net correct te laten verlopen.
              in waregem kom je van de E17 op een 2vaks baan, die na de lichten op 1vak komt, dan een rond punt en erna weer 2vaks baan.
              je staat dan aan dat rode licht en 2-300meter verder moet je ritsen. het is ONGELOOFLIJK hoeveel er van die lichten ineens beginnen dubbelen om rap iedereen voorbij te vliegen en dan snel voor een camion in te voegen.
              ik heb DIVERSE filmpjes waarbij autos mij voorbij vliegen (ik net geritst) over de witte lijnen en zich dan voor een camion duwen. camion moet remmen, mijn voorligger moet remmen, ik moet remmen en de hele rij staat stil. ik vind het net handig als die camion het dan beu is en zich in het midden van de baan zet zodat ze ook over de witte lijnen niet over geraken. ze hangen dan naast mij.
              en ik VERTIK het om er ene tussen te laten dan. ik ben correct geritst, diegenen voor mij en achter mij ook.
              ik heb een gedeukte voorvleugel links en als ze die zin, is hun zin precies voorbij om hun ertussen te wurmen (heb ook permanente dashcam aan mijn dak hangen)

              Comment


              • #27
                Mja,kan wel zijn,maar feit is dat het niet correct is en zij maar zeker dat ie er op staat voor een broek en een vest als de popo hier het ziet .

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                  Geef toe,veel van uw collega's vegen er vierkant hun voeten aan,en dit om mss 5 min.eerder op hun bestemming te zijn,idem bij het ritsen,ondanks het feit dat het beroepschauffeurs zijn,snappen ze niet wat ritsen inhoudt,beetje in het midden van 2 rijstroken rijden..en dan is men verwondert dat men minder en minder rekening houdt met vrachtwagens,bij mij persoonlijk hebben ze 2 keuzes of ze rijden boenk op mij of ze remmen,tot nu toe is het altijd al het laatste geweest.
                  5 minuten ... Ik lees telkens dezelfde terugkomende dingen. 5 minuten, 2kmh verschil, maakt niet uit, blabla ... Ik stel voor dat je eens achter zo'n treintje gaat rijden, je gaat dan wel merken dat het niet te doen is om die 2kmh harder te rijden, maar om niet de hele tijd vol in de rem te moeten gaan. Je mag nog 200m afstand houden, toch ga je op gegeven momenten moeten remmen om niet achterop dat treintje te rijden. Dat houdt geen vaste snelheid he, vooraan een Hollander aan 80, erachter 50 camions die 90 willen en dan continue in en uitvoegend verkeer dat er voor zorgt dat die achterop liggende voertuigen moeten remmen.

                  Dat op twee vakken gaan rijden ga ik niet goedpraten, hoewel ik het in sommige gevallen zelf ook wel zou willen gaan doen (maar het niet doe), zoals fcapri een goed voorbeeld geeft, want daar is het idd mode om het gearceerde stuk nog te gebruiken als rijbaan. Maar 't is nu niet dat de auto's correct ritsen he. Als ik met, maakt niet uit of het personen- of vrachtwagen is, ergens moet ritsen, moet ik me nog steeds er tussen persen en krijg ik 9/10 een claxonconcert. En auto's moeten ook eens zelf goed ritsen, als er een vrachtwagen rijdt op het vak dat niet wegvalt, gaat het niet meer om ritsen, maar om met z'n allen er nog voor te gaan rijden...

                  Om nog eens in te gaan op die uiterst genuanceerde post van Publisher: hoe moeten wij ooit gaan invoegen als de andere camions niet naar het midden mogen opschuiven? Daar blijven staan tot het jaar 2035 om een gaatje te vinden? En dan hebben we het nog niet over het aantal ongevallen er gaan gebeuren met automobilisten die geen snelheid durven te maken op de invoegstrook.
                  Last edited by |) ][ |V| ][; 05/12/2015, 11:48.

                  Comment


                  • #29
                    Deze middag tijdens mijn bezoek aan Tongeren in het centrum bijna van mijn sokken gereden door een zwarte Volvo die door rood reed, blij dat ik nog gewaarschuwd werd door een claxonerede bus die stond te wachten.
                    En dan met vertrekken sta ik aan het rood te wachten komt er een Golf via het linkse voorsorteerstrook mij lekker voorbij gereden terwijl het rood is...

                    Mijn conclusie: in Tongeren mogen we blijkbaar door rood rijden.

                    Comment


                    • #30
                      ik vraag me af hoe je correct ritst als er 200m verder nog weg vrij is op linker vak?? ritsen doe je op het einde van de vakken die samenkomen, niet ergens ervoor!! ik rij heel veel in Nederland en daar doet iedereen dat zonder haantjesgedrag van gij komt er niet tussen! als ik op linkervak reed dan zal ik ook tot einde doorrijden, maar ga er niet bewust voor veranderen van vak. Zat ik rechts dan mag die (in jullie ogen) voorsteker er gewoon tussen.
                      Ooit zo vrachtwagen gezien dat baan ook efkens dacht te blokkeren vlak voor mij. Hij had wel niet door dat er anonieme achter mij reed en mijnheer is schoon mogen volgen naar de kant. 2 uur later stond die er nog toen ik voorbij kwam... als ze dan toch de moraalridder willen uithangen maak dan eerst dat je truck in orde is.

                      Vorige donderdag ook nog geluk gehad. sta stil aan de lichten (file) zie ik een vrachtwagen afkomen en zie dat die zo niet meteen aanstalten maakt om af te remmen. Plots zie ik die alles toegooien, rook vanonder de banden... gelukkig sta ik altijd in eerste en kijk constant in de spiegel als laatste in een file. Snel gas open gezet op pechstrook gereden en die vrachtwagen stond stil waar ik ervoor stond... maw net op tijd weg of je kon wsl over mij lezen in de krant. Wat raad je, pipo zat met zijn gsm bezig... GSMen is mijn ergernis nr1; zelf steek em meestal weg zodat ik er niet eens aankan. met dank aan de bluetooth in de wagen ook

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                        Deze middag tijdens mijn bezoek aan Tongeren in het centrum bijna van mijn sokken gereden door een zwarte Volvo die door rood reed, blij dat ik nog gewaarschuwd werd door een claxonerede bus die stond te wachten.
                        En dan met vertrekken sta ik aan het rood te wachten komt er een Golf via het linkse voorsorteerstrook mij lekker voorbij gereden terwijl het rood is...

                        Mijn conclusie: in Tongeren mogen we blijkbaar door rood rijden.
                        De laatste tijd word er wel vaker door het rood gereden blijkbaar, heb er zelfs nog iets van in de krant gelezen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                          ik vraag me af hoe je correct ritst als er 200m verder nog weg vrij is op linker vak?? ritsen doe je op het einde van de vakken die samenkomen, niet ergens ervoor!! ik rij heel veel in Nederland en daar doet iedereen dat zonder haantjesgedrag van gij komt er niet tussen! als ik op linkervak reed dan zal ik ook tot einde doorrijden, maar ga er niet bewust voor veranderen van vak. Zat ik rechts dan mag die (in jullie ogen) voorsteker er gewoon tussen.
                          Ooit zo vrachtwagen gezien dat baan ook efkens dacht te blokkeren vlak voor mij. Hij had wel niet door dat er anonieme achter mij reed en mijnheer is schoon mogen volgen naar de kant. 2 uur later stond die er nog toen ik voorbij kwam... als ze dan toch de moraalridder willen uithangen maak dan eerst dat je truck in orde is.

                          Vorige donderdag ook nog geluk gehad. sta stil aan de lichten (file) zie ik een vrachtwagen afkomen en zie dat die zo niet meteen aanstalten maakt om af te remmen. Plots zie ik die alles toegooien, rook vanonder de banden... gelukkig sta ik altijd in eerste en kijk constant in de spiegel als laatste in een file. Snel gas open gezet op pechstrook gereden en die vrachtwagen stond stil waar ik ervoor stond... maw net op tijd weg of je kon wsl over mij lezen in de krant. Wat raad je, pipo zat met zijn gsm bezig... GSMen is mijn ergernis nr1; zelf steek em meestal weg zodat ik er niet eens aankan. met dank aan de bluetooth in de wagen ook
                          Inderdaad, correct ritsen doe je in de laatste 50 (tot misschien 100) meter, maar toch zeker niet meer. Mensen die vroeger ritsen begrijpen het principe gewoon niet.

                          Wat je zegt van die vrachtwagen heb ik zelfs al enkele keren meegemaakt.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Amai, daar is duidelijk over nagedacht! Nu moet jij mij eens uitleggen waarom iemand die 10 uur per dag achter het stuur zit, zich continue moet aanpassen aan de pendelaars of vrijetijdsrijders die een uurtje de baan zien. Automobilisten houden werkelijk 0,0 rekening met vrachtverkeer, maar gaan zich wel ergeren aan alles wat dat vrachtverkeer doet.
                            Nu, als je uw post leest, kom je eigenlijk gewoon over als zo'n typische verzuurde vent die vindt dat hij de enige is die het recht heeft om door te rijden, de rest moet maar achter elkaar rijden in een levensgevaarlijk accordeon treintje, want jij bent zo belangrijk dat je continue minstens 120 moet kunnen rijden.
                            We hebben hier duidelijk een macho cowboy-camioneur zitten Ik denk dat jij de waarheid aan het omdraaien zijt. Moesten vrachtwagenchaffeurs rekening houden met het ander wegverkeer dan zou er niet zoveel op hun gekakt worden. Maar het zijn jullie die zo verzuurd en depressief achter hun stuur hangen. En de wet zegt bij hevig regenweer inhaalverbod. Of is jullie IQ zo laag dat jullie dat niet snappen? En is er een zwaar ongeval -bijna dagelijks- dan is het weer de zoveelste vrachtwagen die zich achter in een file heeft geboord. Een pornofilm zien, broek op de knieën en rijden tegelijk gaat niet! Maar Minister Weyts begint het wat te snappen. Nog even geduld en de veel strengere verkeerswetgeving voor vrachtwagens is er

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              5 minuten ... Ik lees telkens dezelfde terugkomende dingen. 5 minuten, 2kmh verschil, maakt niet uit, blabla ... Ik stel voor dat je eens achter zo'n treintje gaat rijden, je gaat dan wel merken dat het niet te doen is om die 2kmh harder te rijden, maar om niet de hele tijd vol in de rem te moeten gaan. Je mag nog 200m afstand houden, toch ga je op gegeven momenten moeten remmen om niet achterop dat treintje te rijden. Dat houdt geen vaste snelheid he, vooraan een Hollander aan 80, erachter 50 camions die 90 willen en dan continue in en uitvoegend verkeer dat er voor zorgt dat die achterop liggende voertuigen moeten remmen.

                              Dat op twee vakken gaan rijden ga ik niet goedpraten, hoewel ik het in sommige gevallen zelf ook wel zou willen gaan doen (maar het niet doe), zoals fcapri een goed voorbeeld geeft, want daar is het idd mode om het gearceerde stuk nog te gebruiken als rijbaan. Maar 't is nu niet dat de auto's correct ritsen he. Als ik met, maakt niet uit of het personen- of vrachtwagen is, ergens moet ritsen, moet ik me nog steeds er tussen persen en krijg ik 9/10 een claxonconcert. En auto's moeten ook eens zelf goed ritsen, als er een vrachtwagen rijdt op het vak dat niet wegvalt, gaat het niet meer om ritsen, maar om met z'n allen er nog voor te gaan rijden...

                              Om nog eens in te gaan op die uiterst genuanceerde post van Publisher: hoe moeten wij ooit gaan invoegen als de andere camions niet naar het midden mogen opschuiven? Daar blijven staan tot het jaar 2035 om een gaatje te vinden? En dan hebben we het nog niet over het aantal ongevallen er gaan gebeuren met automobilisten die geen snelheid durven te maken op de invoegstrook.
                              Wat een gezever om toch maar gelijk te krijgen. Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Assholes zijn het en voor mijn part rijden jullie jezelf maar te pletter. En om op het laatste punt te antwoorden : langere verplichte afstand tussen vrachwtagens. En moet er een vrachtwagen invoegen dan is even 5 km/uur afremmen niet het einde van de wereld. Jullie zitten toch 10 uur per dag achter het stuur zeg je. Wat maakt dan 5 minuten verschil? Nu schiet die vrachtwagen zonder enige waarschuwing op het midden of linkse baanvak. Met als resultaat dat achterliggend verkeer op de rem moet gaan staan. Wat levensgevaarlijke situaties geeft en een grote kans op ongelukken. Omdat de professional -zoals jij jullie zelf noemen- denkt dat hij toch de grootste heeft en anderen maar moeten wijken. Associaal en onverantwoord haantjesgedrag dat veel strenger moet aangepakt worden. Wat zou u doen als ik opeens voor u komen rijden en alles dicht sla? Dat is hetzelfde effect als dat een vrachwtagen opeens naar links uitwijkt. Een wagen komt daar tegen 120 km/uur aan en opeens schiet er een vrachtwagen tegen 90 km/uur pal voor zijn neus. Dat heb ik van de week 's morgens dus tientallen keren gezien en een paar keren zelf meegemaakt. Dat mag dan ook volgens jou? En mijn volgens jouw genuanceerde post gaat over de wet die zegt dat er voor vrachtwagens bij hevig regenweer een inhaalverbod telt. Niet van toepassing op jou? Beetje narcistisch aangelegd?

                              Comment


                              • #35
                                is gewoon een domme wet om het kiesvee te sussen, je mag ook niet rapper als 120 maar als je 120 doet boren ze ook in je gat

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                  Nog even geduld en de veel strengere verkeerswetgeving voor vrachtwagens is er
                                  En dan? Alsof er nu geen verkeerswet is.

                                  Je mag zoveel wetten hebben als je maar wil, als niemand ze toepast sta je even ver.
                                  En waarom is er zoveel ergenis, juist omdat heel veel verkeersdeelnemers die wetten aanpast volgens dat hem dat het best uit komt.

                                  Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                    We hebben hier duidelijk een macho cowboy-camioneur zitten Ik denk dat jij de waarheid aan het omdraaien zijt. Moesten vrachtwagenchaffeurs rekening houden met het ander wegverkeer dan zou er niet zoveel op hun gekakt worden. Maar het zijn jullie die zo verzuurd en depressief achter hun stuur hangen. En de wet zegt bij hevig regenweer inhaalverbod. Of is jullie IQ zo laag dat jullie dat niet snappen? En is er een zwaar ongeval -bijna dagelijks- dan is het weer de zoveelste vrachtwagen die zich achter in een file heeft geboord. Een pornofilm zien, broek op de knieën en rijden tegelijk gaat niet! Maar Minister Weyts begint het wat te snappen. Nog even geduld en de veel strengere verkeerswetgeving voor vrachtwagens is er
                                    Gij leest ook HLN zeker, zo'n zielig taalgebruik zeg. Moest ik een cowboy zijn, had ik al meer dan 1 verkeersboete gekregen op die 8 jaar met een vrachtwagen denk ik (en dan nog voor een flitsende 71kmh op een 90-weg waar wij maar 60 mogen), want hoewel er veel zijn die denken dat er geen controle is op vrachtverkeer, staan we 20x zoveel aan de kant voor routinecontrole dan de automobilist.
                                    Maar om in te gaan op dat eerste stukje: Er wordt geen rekening met vrachtwagens gehouden omdat er teveel chauffeurs zijn die denken als jij. Je bent gewoon gefocust op bestel- en vrachtwagens en gaat de minste fout of overtreding in 't groot gaan zien, terwijl je de oneindige overtredingen van de automobilisten (waaronder ongetwijfeld jezelf), gaat vergeten. En dan nog eens veel mensen zonder enig inzicht en besef van wat ze doen.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                    Wat een gezever om toch maar gelijk te krijgen. Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Assholes zijn het en voor mijn part rijden jullie jezelf maar te pletter. En om op het laatste punt te antwoorden : langere verplichte afstand tussen vrachwtagens. En moet er een vrachtwagen invoegen dan is even 5 km/uur afremmen niet het einde van de wereld. Jullie zitten toch 10 uur per dag achter het stuur zeg je. Wat maakt dan 5 minuten verschil? Nu schiet die vrachtwagen zonder enige waarschuwing op het midden of linkse baanvak. Met als resultaat dat achterliggend verkeer op de rem moet gaan staan. Wat levensgevaarlijke situaties geeft en een grote kans op ongelukken. Omdat de professional -zoals jij jullie zelf noemen- denkt dat hij toch de grootste heeft en anderen maar moeten wijken. Associaal en onverantwoord haantjesgedrag dat veel strenger moet aangepakt worden. Wat zou u doen als ik opeens voor u komen rijden en alles dicht sla? Dat is hetzelfde effect als dat een vrachwtagen opeens naar links uitwijkt. Een wagen komt daar tegen 120 km/uur aan en opeens schiet er een vrachtwagen tegen 90 km/uur pal voor zijn neus. Dat heb ik van de week 's morgens dus tientallen keren gezien en een paar keren zelf meegemaakt. Dat mag dan ook volgens jou? En mijn volgens jouw genuanceerde post gaat over de wet die zegt dat er voor vrachtwagens bij hevig regenweer een inhaalverbod telt. Niet van toepassing op jou? Beetje narcistisch aangelegd?
                                    Dat tweede zinnetje, zijde gij echt 45 ofwa?
                                    Waar heb ik gezegd dat die wetten voor mij niet gelden, ik zie ook het narcisme niet, maar goed. Ik had het toch vooral over dat jij zou willen dat ze nooit meer mogen inhalen, wat gewoon onhaalbaar en belachelijk is. Zelfs al hou je 200m afstand, een zwaar beladen camion gaat nog steeds maar rond de 50-60kmh voor u rijden als hij moet invoegen, dan kan je toch niet verwachten dat ze allemaal gaan vertragen? Zo creëer je een gigantische file en dat is net het omgekeerde van wat je denkt te bereiken. En het gaat trouwens niet over 5 minuten extra op een dag, maar effectief over een uur of meer, wat op het eind van een week toch zware problemen kan geven. En wat moeten we gaan doen met de zoveelste eikel die denkt dat zijn personenauto maar 75-80 kan? Er rustig achter blijven zeker? Kom zeg.

                                    Als je maar 1 uurtje op baan zit tegenover 10, dan heb je er veel minder last van om even trager te moeten gaan rijden, het tijdsverlies blijft beperkt.

                                    Eigenlijk alles wat jij komt typen zijn opgeblazen dingen he. Allemaal negeren ze de wet, allemaal komen ze zonder te pinken naar links, allemaal zijn het zotten, ... Dus nee, enige nuance zit er niet in.
                                    Last edited by |) ][ |V| ][; 06/12/2015, 10:13.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                      We hebben hier duidelijk een macho cowboy-camioneur zitten Ik denk dat jij de waarheid aan het omdraaien zijt. Moesten vrachtwagenchaffeurs rekening houden met het ander wegverkeer dan zou er niet zoveel op hun gekakt worden. Maar het zijn jullie die zo verzuurd en depressief achter hun stuur hangen. En de wet zegt bij hevig regenweer inhaalverbod. Of is jullie IQ zo laag dat jullie dat niet snappen? En is er een zwaar ongeval -bijna dagelijks- dan is het weer de zoveelste vrachtwagen die zich achter in een file heeft geboord. Een pornofilm zien, broek op de knieën en rijden tegelijk gaat niet! Maar Minister Weyts begint het wat te snappen. Nog even geduld en de veel strengere verkeerswetgeving voor vrachtwagens is er
                                      Kan het niet beter verwoorden,Wat betreft dat focussen,klopt inderdaad,als je dagdagelijks met zulke idioten geconfronteerd wordt let je erop ..gisteren ook weer prijs N60 rondpunt Samsonite,vrachtwagen voor mij die nadat ie het ronde punt genomen had,doodleuk links bleef rijden,toen Mr eindelijk naar rechts ging zag ik in z'n spiegel dat ie lustig aan het bellen was.
                                      Zeg nu zelf op een gewestweg met 2 vakken en middenberm mogen vrachtwagens+7,5ton niet inhalen,ook al is het droog,toch veegt het merendeel er vierkantig hun broek aan en houden ze km's na elkaar het verkeer op..tegenwoordig steek ik ze voorbij en hou in tot 90/uur,ze kunnen niet voorbij door de lange colonne die ze zelf opgehouden hebben,denk dat er veel het sap uit hun stuur nijpen...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                        Wat een gezever om toch maar gelijk te krijgen. Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Assholes zijn het en voor mijn part rijden jullie jezelf maar te pletter. En om op het laatste punt te antwoorden : langere verplichte afstand tussen vrachwtagens. En moet er een vrachtwagen invoegen dan is even 5 km/uur afremmen niet het einde van de wereld. Jullie zitten toch 10 uur per dag achter het stuur zeg je. Wat maakt dan 5 minuten verschil?
                                        en wat gebeurd er als op het rechtse vak een vrachtwagen ineens afremt naar 80km/h? die erachter gaat op de remmen en remt af naar 70 (ge remt altijd iets meer als de voorganger), die erachter remt naar 60, de 4de gooit zen remmen dicht van 90 naar 50 ... en nr 10 plakt er tegen.
                                        ik heb meer dan een 1 000 000km gereden met firmawagens en je houdt het niet voor mogelijk hoeveel autos er zich voor een vrachtwagen gooien aan 60km/h bij een oprit. diegenen die een oprit nemen MOETEN zich aanpassen aan het verkeer op de snelweg. niet omgekeerd.
                                        mijn auto heeft het moeilijk om op een korte oprit al naar 90 te geraken, een vrachtwagen kan dat helemaal niet, daarom zal een mede vrachtwagenchauffeur op het rechtervak plaats maken voor een invoegende vrachtwagen.

                                        ik ga de rollen eens omdraaien. als die vrachtwagen 5km moet afremmen en daarna achter die invoegende vrachtwagen samen weer optrekken, verliezen ze VEEL MEER tijd, dan jij die eens ff van 120 naar 90 afremt en daarna weer optrekt. ze zouden moeten doen zoals in duitsland. 120km/h op de gewone autosnelwegen, en 90-100 aan de opritten. ge zult niet veel 120 meer moeten rijden in belgie.
                                        ik reed naar mijn werk aan 90km/h tussen de vrachtwagens (266km/dag) en ik verloor nog geen 10min door trager te rijden. dus waarom zou je 120 gaan rijden dan. t verbruikt meer, je stoot veel meer uit en je verliest er amper tijd mee. als de electrische wagens opkomen, zie ik de snelheid nog teruggaan naar 90-100km/h op de autosnelwegen

                                        ik ben dus GEEN vrachtwagen chauffeur maar kan wel zeggen dat er meer cowboys tussen de autos zit, dan bij de vrachtwagen chauffeurs. die 100vrachtwagens die je smorgens voorbij bent gegaan die keurig 90 rijden, die heb je niet gezien. die 5 die in regenweer aan het dubbelen waren heb je natuurlijk goed onthouden...
                                        Last edited by ; 06/12/2015, 10:39.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          Kan het niet beter verwoorden,Wat betreft dat focussen,klopt inderdaad,als je dagdagelijks met zulke idioten geconfronteerd wordt let je erop ..gisteren ook weer prijs N60 rondpunt Samsonite,vrachtwagen voor mij die nadat ie het ronde punt genomen had,doodleuk links bleef rijden,toen Mr eindelijk naar rechts ging zag ik in z'n spiegel dat ie lustig aan het bellen was.
                                          Zeg nu zelf op een gewestweg met 2 vakken en middenberm mogen vrachtwagens+7,5ton niet inhalen,ook al is het droog,toch veegt het merendeel er vierkantig hun broek aan en houden ze km's na elkaar het verkeer op..tegenwoordig steek ik ze voorbij en hou in tot 90/uur,ze kunnen niet voorbij door de lange colonne die ze zelf opgehouden hebben,denk dat er veel het sap uit hun stuur nijpen...
                                          Natuurlijk word je dagdagelijks er mee geconfronteerd, dat zie ik zelf ook wel hoor, alleen zie ik het niet bij 1 groep weggebruikers en zie ik ook dat het geen meerderheid is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X