Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Natuurlijk word je dagdagelijks er mee geconfronteerd, dat zie ik zelf ook wel hoor, alleen zie ik het niet bij 1 groep weggebruikers en zie ik ook dat het geen meerderheid is.
    *Feit*,en zeggen dat er dingen bestaan zoals bluetooth ...maar we wijken af,het ging hier over kamions die voorbijsteken bij regen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
      *Feit*,en zeggen dat er dingen bestaan zoals bluetooth ...maar we wijken af,het ging hier over kamions die voorbijsteken bij regen...
      Awel, in de laatste weken hebben we toch veel kutweer gehad, en ik heb er maar 1 voorbijgestoken (ik probeer me daar aan te houden), weer zo'n zelfverklaarde God van de weg met een gele nummerplaat die denkt dat de Hollandse 80 in heel Europa heilig is en daarom 78 ging rijden, waarschijnlijk om dat zijn banden versleten waren. Wat je wel hebt en vrij storend is, is dat je bij elke afrit maar rond de 60 meer kan rijden door uitvoegend verkeer dat er tussen komt.

Comment

Deze week op de E40 tussen Jabbeke en Middelkerke (niet zo lang stuk dus, en 2-vaksbaan) tot 4x toe prijs gehad op een enkele rit : camions die elkaar voorbijsteken overdag, een tijdstip waar het dus niet mag. Het staat nochtans genoeg aangegeven langs de snelweg. Echt triestig, ik trakteer ze dan ook zonder fout op een toeterconcert bij het inhalen, nadat ik er minutenlang heb achter gehangen. Heel frustrerend.
        Last edited by order66; 06/12/2015, 11:12.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Deze week op de E40 tussen Jabbeke en Middelkerke (niet zo lang stuk dus, en 2-vaksbaan) tot 4x toe prijs gehad op een enkele rit : camions die elkaar voorbijsteken overdag, een tijdstip waar het dus niet mag. Het staat nochtans genoeg aangegeven langs de snelweg. Echt triestig, ik trakteer ze dan ook zonder fout op een toeterconcert bij het inhalen, nadat ik er minutenlang heb achter gehangen. Heel frustrerend.
          Grappig, daar staat aangegeven dat het net wel mag. Er is idd een stuk waar het overdag niet mag, maar dat stuk E40 mag je over het algemeen de hele dag door inhalen hoor.

Comment

Grappig, daar staat aangegeven dat het net wel mag. Er is idd een stuk waar het overdag niet mag, maar dat stuk E40 mag je over het algemeen de hele dag door inhalen hoor.
            https://www.google.be/maps/@51.14314...2!8i6656?hl=nl
            Het was in ieder geval op een stuk waar de verbodsborden stonden.
            is sowieso een strook waar het over de volledige afstand niet zou mogen, daar moet je dus soms ook plots afremmen van 120 naar 90 omdat zo een sjarel zich plots voor je neus gooit en aan 2km/u meer dan zijn collega voorbijsteekt.
            Last edited by order66; 06/12/2015, 11:32.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

https://www.google.be/maps/@51.14314...2!8i6656?hl=nl
              Als het Jabbeke naar Middelkerke is:

*edit*

Je moet de camera eens 180° draaien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                Als het Jabbeke naar Middelkerke is:

*edit*

Je moet de camera eens 180° draaien
                Is voor zover ik weet niet over de hele afstand hoor.

Comment

Dat op twee vakken gaan rijden ga ik niet goedpraten, hoewel ik het in sommige gevallen zelf ook wel zou willen gaan doen (maar het niet doe), zoals fcapri een goed voorbeeld geeft, want daar is het idd mode om het gearceerde stuk nog te gebruiken als rijbaan. Maar 't is nu niet dat de auto's correct ritsen he. Als ik met, maakt niet uit of het personen- of vrachtwagen is, ergens moet ritsen, moet ik me nog steeds er tussen persen en krijg ik 9/10 een claxonconcert. En auto's moeten ook eens zelf goed ritsen, als er een vrachtwagen rijdt op het vak dat niet wegvalt, gaat het niet meer om ritsen, maar om met z'n allen er nog voor te gaan rijden...
                  Invoegen, ritsen, ik heb het elke week een aantal keren. Ik rijd dan bijna helemaal tot het einde, nog nooit een claxonconcert gehad. Het moet zijn dat je wagen of je rijgedrag dat uitlokt. Als iemand me er niet tussenlaat, dan anticipeer ik en wacht ik tot de volgende dat wel doet. Op tijd richtingaanwijzer aanzetten en snelheid minderen helpt ook wel. En ik steek altijd het handje op als iemand me ertussenlaat.
                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

niet echt een ergernis; maar hoe zit dat eigenlijk met die 'anti opspat spatlappen' bij vrachtwagens die je enkele jaren terug zoveel zag. Was echt een merkelijk verschil in spray achter /naast zo een truck. Je ziet ze nu nog amper. Was zo een versie met pinnetje op aan de binnenkant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                      niet echt een ergernis;
                      Als ge het verwoordt alsof het een ergernis moet die vraag kunnen vind ik.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

vlg mij verplicht zelfs, ik vrees dat je er al aan gewoon bent geraakt

edit : zijn verplicht

Onze innovatieve producten en diensten dragen bij aan het beschermen van assets, verbeteren van efficiency en verduurzamen van bedrijfsprocessen
                        Last edited by bobo; 08/12/2015, 02:38.

Comment

absoluut geen lijn-basher, integendeel massa's respect...maar nu 2 dagen achter elkaar dat de bus niet op zijn halteplaats stopt, maar op de rijbaan, halte-na-halte niet fijn voor de auto's maar ook niet voor zijn klanten...is er een nieuwe richtlijn ofzo ??

ik weet dat op termijn alle halteplaatsen worden afgeschaft, maar nu ze er nog zijn vond ik het opvallend en raar

Comment

Klein vraagje.

Aan den bocht van Merksem, kan je daar al terug langs het Albertkanaal richting Antwerpen (Kinepolis) rijden?

Comment

ik wist zelfs niet dat die was afgesloten

Comment

Volgens de site van de scheepvaart zou je vanaf november de omleiding kunnen gebruiken met (citaat) geen hinder voor het verkeer.

Don't shoot the messenger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Klein vraagje.

Aan den bocht van Merksem, kan je daar al terug langs het Albertkanaal richting Antwerpen (Kinepolis) rijden?
                                  Gisteren gedaan, het kan opnieuw. Je wordt ter hoogte van de brug van het Sportpaleis een klein stukje naar rechts geleid (richting Gamma van Merksem), om dan links onder de brug door via de Carettestraat (denk ik toch, tussen Candico en dat voetbalveld) iets verderop terug op de weg langs het jaagpad te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Volgens de site van de scheepvaart zou je vanaf november de omleiding kunnen gebruiken met (citaat) geen hinder voor het verkeer.

Don't shoot the messenger.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                    Gisteren gedaan, het kan opnieuw. Je wordt ter hoogte van de brug van het Sportpaleis een klein stukje naar rechts geleid (richting Gamma van Merksem), om dan links onder de brug door via de Carettestraat (denk ik toch, tussen Candico en dat voetbalveld) iets verderop terug op de weg langs het jaagpad te komen.
                                    Ik weet het ondertussen, ben er daarstraks gepasseerd. De weg is er al verplaatst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      absoluut geen lijn-basher, integendeel massa's respect...maar nu 2 dagen achter elkaar dat de bus niet op zijn halteplaats stopt, maar op de rijbaan, halte-na-halte niet fijn voor de auto's maar ook niet voor zijn klanten...is er een nieuwe richtlijn ofzo ??

ik weet dat op termijn alle halteplaatsen worden afgeschaft, maar nu ze er nog zijn vond ik het opvallend en raar
                                      Halteplaatsen afgeschaft?
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Deze morgen op weg naar het werk een auto voor mij die altijd 60 reed.
                                        60 waar 90 mocht
                                        60 waar 70 mocht
                                        en ook 60 waar 50 mocht
                                        Natuurlijk was het heel die tijd onmogelijk om voorbij te gaan door tegenliggers.
                                        Wanneer de weg dan naar twee rijvakken per richting ging pakt die het linker vak, nog steeds aan 60 waar 70 mocht.

Nu het zowel 's morgens als 's avonds donker is valt het ook heel fel op dat er veel auto's zijn waarvan minstens 1 van de lichten stuk is.
                                        En ook dat de koplampen heel vaak slecht afgesteld zijn.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Halteplaatsen afgeschaft?
                                          jep, de lijn is van plan...en dat zal wel in samenspraak met de wethouder zijn...alle haltes op de rijbaan te leggen en niet meer op de parkeerstrook

Comment

Working...
                                          X