Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Fietsers die vinden dat stoppen aan een zebrapad niet nodig is. Voor de derde keer van mijn sokken gereden door zo ene die nog langs de gestopte auto's langs wil omdat de regels niet voor hem gelden. Veel zin om de volgende gewoon een zetje te geven eigenlijk.

    Comment


    • #82
      Drukke tweevaksbaan. Ofwel kun/mag je niet inhalen door de verkeersinfrastructuur (versmallingen, voorsorteerstroken etc. ) ofwel gaat het niet door tegenliggers. Vandaag opnieuw 2 keer gehad zowel in het heen- als terugtraject: wanneer je niet kunt of mag inhalen is er niet 1 tegenligger, als het wel zou gaan heb je de ene tegenligger na de andere... Dat is nu eens ALTIJD zo. Is dat alleen bij mij of hebben jullie dat ook voor?
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • #83
        Idem bij afrit op de autostrade. Idealiter laat ik me daar graag gewoon uitbollen zonder remmen. Ik rij meestal in de latere avond naar huis wanneer er relatief weinig verkeer is. Soms kilometers aan een stuk bijna niets van verkeer...tot ik mijn afrit nader. Dan is er ineens een treintje van slakken en vrachtverkeer op het rechtervak waardoor ik alsnog in de remmen moet. Herkenbaar?
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • #84
          Aan de 4 fietsers ( in een uur op verschillende wegen ) zonder verlichting die ik bijna mee had maar nog net kon ontwijken, zeker een death wish op zo'n donkere winterdag met een natte baan?
          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Fietsers die vinden dat stoppen aan een zebrapad niet nodig is. Voor de derde keer van mijn sokken gereden door zo ene die nog langs de gestopte auto's langs wil omdat de regels niet voor hem gelden. Veel zin om de volgende gewoon een zetje te geven eigenlijk.
            Gewoon doen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #86
              Toen ik vrijdag op weg was naar het werk bijna overhoop gereden door een vrachtwagen die geen voorrang aan rechts gaf, heeft echt niet veel gescheeld.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Toen ik vrijdag op weg was naar het werk bijna overhoop gereden door een vrachtwagen die geen voorrang aan rechts gaf, heeft echt niet veel gescheeld.
                Toch niet doorzetten, als ik kan kiezen, tov een zwaargewicht
                mijn eigen leven is toch iets belangrijker dan een overtreding van een domme chauffeur!

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Drukke tweevaksbaan. Ofwel kun/mag je niet inhalen door de verkeersinfrastructuur (versmallingen, voorsorteerstroken etc. ) ofwel gaat het niet door tegenliggers. Vandaag opnieuw 2 keer gehad zowel in het heen- als terugtraject: wanneer je niet kunt of mag inhalen is er niet 1 tegenligger, als het wel zou gaan heb je de ene tegenligger na de andere... Dat is nu eens ALTIJD zo. Is dat alleen bij mij of hebben jullie dat ook voor?
                  Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Idem bij afrit op de autostrade. Idealiter laat ik me daar graag gewoon uitbollen zonder remmen. Ik rij meestal in de latere avond naar huis wanneer er relatief weinig verkeer is. Soms kilometers aan een stuk bijna niets van verkeer...tot ik mijn afrit nader. Dan is er ineens een treintje van slakken en vrachtverkeer op het rechtervak waardoor ik alsnog in de remmen moet. Herkenbaar?
                  Beide idd. heel herkenbaar...

                  Ik heb ook altijd chauffeurs voor mij die voor ze afslaan eerst afremmen tot 10 km/u en dan pas aan hun stuur beginnen draaien...
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    Toch niet doorzetten, als ik kan kiezen, tov een zwaargewicht
                    mijn eigen leven is toch iets belangrijker dan een overtreding van een domme chauffeur!
                    Heb ik ook niet gedaan, remmen en uitwijken was de enige mogelijkheid.
                    Ben blij dat mijn nieuwe banden d'r op liggen, want met de oude had ik het waarschijnlijk niet gehaald.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Heb ik ook niet gedaan, remmen en uitwijken was de enige mogelijkheid.
                      Ben blij dat mijn nieuwe banden d'r op liggen, want met de oude had ik het waarschijnlijk niet gehaald.
                      dan heb je over je limiet geweest als je banden je laatste redmiddel zijn

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        dan heb je over je limiet geweest als je banden je laatste redmiddel zijn
                        Heeft niks te maken met over de limiet gaan, ik kom op een kruispunt waar ik voorrang van rechts heb en moet zelf naar rechts.
                        Ik moet dus zelf aan niemand anders voorrang geven, maar dan zie ik daar een vrachtwagen aankomen die niet meer op tijd kan stoppen, hij remt zelfs niet eens.
                        Dus heb het stuur moeten omgooien om uit te wijken en tegelijk remmen om niet in de omheining van een huis te knallen (betonplaten).
                        Met mijn oude banden, waarvan de voorbanden tot op het blokje zaten had ik dat waarschijnlijk nooit gehaald.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          dan heb je over je limiet geweest als je banden je laatste redmiddel zijn
                          Ga je weer beginnen ja

                          Comment


                          • #93
                            Alle middelen zijn goed om C-banden te verantwoorden
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                              Aan de 4 fietsers ( in een uur op verschillende wegen ) zonder verlichting die ik bijna mee had maar nog net kon ontwijken, zeker een death wish op zo'n donkere winterdag met een natte baan?
                              Dat begrijp ik dus ook niet. Zeker de dag van vandaag. Je moet niet meer foefelen met gebrekkige dynamo's. Met goedkope lichtjes op batterijen, zelfs usb oplaadbaar, kan je toch niet verantwoorden dat je in het pikdonker niets van licht hebt? Mijn dochters ga ik nooit laten vertrekken als hun fiets niet in orde is, desnoods zelfs met een reservelichtje.

                              De fiets waarmee ik naar het werk tuf in de winter. Achterlichtje van 2 euro uit China, voorlicht van 18 euro, idem uit China. Maar zelfs met twee flikkerlichtjes van een paar euro 't stuk, val je al genoeg op.

                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • #95
                                Inderdaad. Ik heb altijd lichten op batterijen, reservebatterijen op zak EN dan nog de originele lichten op de dynamo die ook werken. Voor het geval van dat er eens een licht niet werkt of verloren gaat (of gepikt wordt )

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                  Ga je weer beginnen ja
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  Alle middelen zijn goed om C-banden te verantwoorden
                                  alle middelen zijn goed om je eigen stomiteiten te verantwoorden, waaronder...banden

                                  reed vanochtend kapellen - kontich mouterij over de oude baan, werkelijk elk licht ging op rood als je eraan kwam

                                  Comment


                                  • #97
                                    De mannen van de vuilkar die vlak voor mijn neus opdraaien, terwijl er achter mij niks van auto's reden. Dan rustig wat vuilzakskes inladen, en vervolgens aan de eerstvolgende zijstraat mij tegenhouden omdat de camion -achterwaarts - moet indraaien. Intussen zaten er wel wat auto's achter. Stond die ophaler wat fars te doen voor mijn auto ondertussen.

                                    Kwaad maken heeft geen zin, die mannen zijn dat toch gewoon. Toen één van die mannen vond dat ik de auto te dicht bij hem liet bollen, begon hij al naar de nrplaat te zien.
                                    Alle respect voor de mannen die heelder dagen door weer en wind afval oppikken, maar de manier waarop die camionchauffeur mij afsneed vond ik er ver over.

                                    En als ik toen had geweten dat er op de E19 ene op zijn dak was gegaan en ik daar ook een half uurke file zou doen, ik had me niet zo geergerd.
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • #98
                                      ik kwam ook dagelijks fietsers tegen zonder licht. of ze hebben ze een led sleutelhanger als lichtje hangen dat ge na 5meter niet meer zit.
                                      ik heb 3 zware ledlampen voor op mijn fiets, en heb altijd een reservebatterij bij. mijn regenfiets heeft vaste verlichting steken met leds (vooraan 3 gewone + 1 felle voor op niet verlichte stukken, achteraan 3leds).
                                      op mijn rugzak zit ook een rode knipperled ding uit de action.

                                      in de rugzak zit nog zo een pruts ledlampje op 2 van die platte batterijen, juist als reserve indien de hoofdverlichting van één der fietsen zou falen. boete is 80€ als je zonder licht gepakt wordt. en voor 2€ bij de action heb je reservelampen om die boete te vermijden

                                      Comment


                                      • #99
                                        T'is Feest in bonheiden, 2 kruispunten; iets van een 12 verkeerslichten in totaal op 500 meter van elkander, altijd gewonnen, altijd prijs.

                                        Comment


                                        • En hier betalen wij dan belasting voor

                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X