Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    hoe kan zoiets tuning tegen gaan?
    Ik dacht door het uitlezen van de ecu of zoiets? Weet niet of dat kan hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
      ik heb er geen gedacht van. Maar waar ik aan denk is dat als de auto bijhoudt dat ge aan't bellen zijt via de carkit, er een aantal mensen gaan stoppen met die carkit te gebruiken.
      Wees maar zeker dat alles wordt gelogd. Als je uw gesprek opneemt is dat vaak met een knop op uw stuur, dus ze kunnen perfect zien wanneer die knop gebruikt is. Moest men willen kan men zelfs perfect de gesprekken ergens bijhouden.

Comment

• welja, maar is het aan de flikken of de gerechtsdeskundige om uw auto uit te lezen, doen ze dat al...want ook de speed zit erin op het moment de airbags etc afgaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ik dacht door het uitlezen van de ecu of zoiets? Weet niet of dat kan hoor...
          je kan de ECU gaan uitlezen maar hoe gaat de politie nu gaan weten of de ingestelde waardes stock zijn of niet?
          zit je met een powerbox zien ze het al helemaal niet want deze maakt de ECU gewoon iets wijs
          lets have some more member berries

Comment

• De ECU houdt een massa aan logdata bij. Ook een externe powerbox is dus opspoorbaar denk ik dan, net door de opgeslagen data. Waar of niet waar, kenners?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              De ECU houdt een massa aan logdata bij. Ook een externe powerbox is dus opspoorbaar denk ik dan, net door de opgeslagen data. Waar of niet waar, kenners?
              ja maar het ging toch over gewone politie controles?
              langs de baan dus. je kan dan geen indept controle gaan verwachten van alle data van de logs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                ja maar het ging toch over gewone politie controles?
                langs de baan dus. je kan dan geen indept controle gaan verwachten van alle data van de logs
                Nee, het gaat niet over politiecontroles langs de baan... .
                Het gaat over ECU's uitlezen na ongelukken, door politie, gerechtsdeskundigen, experts,... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Nee, het gaat niet over politiecontroles langs de baan... .
                  Het gaat over ECU's uitlezen na ongelukken, door politie, gerechtsdeskundigen, experts,... .
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  als je vandaag een accident doet, leest de politie de gegevens van de auto intussen uit ?
                  denk je dat gerechtsdeskundigen zo rap bij een ongeluk komen?
                  voor zover ik lees gaat dit hier over een gewoon accident en kan er in princiepe langs de baan het 1 en ander onmiddelijk uitgelezen worden. simpele data zoals snelheid

Comment

• DOA mochten ze de snelheid meten na het ongeval zal die ongetwijfeld 0 zijn...

Hoelang houden ze de data dan bij de laatste km, de laatste 10 km... ? Is dit dan enkel bijvoorbeeld bij wagens met GPS (en dus GPS snelheid) of bij alle wagens want de snelheidsmeter is niet geijkt. Hetzelfde met die telefoon gegevens ze kunnen waarschijnlijk wel zien (of te weten komen) wanneer je het laatste gesprek had en hoelang dat duurde maar het exacte tijdstip van het ongeval is minder gekend (je legt de telefoon toe 30 seconden voor het ongeval en je hebt in dezelfde minuut een ongeval...).

Het lijkt mij allemaal nogal ver gezocht en ik heb er nog nooit van gehoord (maar dat wilt niet zeggen dat het niet mogelijk is natuurlijk).
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• je actuele snelheid zal 0 zijn ja maar minstens de volledige laatste rit kan opgevraagd worden. en de snelheid is altijd via de ESP. GPS logs zitten apart omdat dit optioneel is.
                      soit het is ook vergezocht natuurlijk. het is maar eens gissen naar wat mogelijk is bij een gewone wegcontrole of banaal accident

Comment

• het is een schat van info dat gelogd is en ze raken er vrij makkelijk aan, is het nuttig ?

Comment

• Dat ik de laatste tijd meer en veel sneller stress krijg. Niet alleen in het verkeer, ook op het werk. Ik heb hier een berg afwas staan en een wasmand die uitpuilt, kan mij precies allemaal geen bom meer schelen en dat is anders niet van mijn gewoonte. Vroeger ging ik zelden slechtgezind werken, nu is het alle dagen precies tegen mijn goesting. Het gevoel hebben dat je uit uw zetel wil springen en een halve marathon gaan lopen, en tegelijk toch iets dat zegt van in mijn zetel te blijven hangen. Geen zin om eten klaar te maken, geen zin om de fiets te nemen, in de auto stappen om naar het frituur te rijden 500m verder. Dat terwijl ik er anders te voet heen liep en amper 1 keer om de maand of 2 maand ging. Van 5-10 sigaretten per dag naar 40 gegaan. Bier, niet drinken maar zuipen.

Voordien regelmatig mijn beste vrienden thuis uitnodigen en nu iets hebben van "kust allemaal mijn kl*ten". Mijn broer die ik niet meer kan uitstaan, zelfs mijn gsm afzetten als er iemand belt terwijl ze mij anders dag en nacht mogen lastigvallen. Ik weet niet wat het is, maar denk dat ik er dringend eens tussenuit moet.

Daarstraks toen ik met de auto naar huis reed gewoon uit pure frustratie iedereen zitten inhalen tegen snelheden die ik de dag van vandaag totaal onverantwoord vind, echt rijden als een losgeslagen gek. Denk dat ik op een gegeven moment de bebouwde kom inreed tegen +130/u en zelfs een rood licht genegeerd. Flits zien afgaan en nog gas bijgegeven. Hier in de straat met gierende banden op mijn oprit gevlamd, binnen in huis een gat in een deur geklopt... En mij nu zitten afvragen waarom en wat.
                          Heb naar mijn broer gebeld en gezegd dat hij mijn autosleutels moet komen halen, want als ik nog een keer in zo'n toestand de baan opkom gaan er sowieso ongelukken van komen. Zal ook de eerste keer zijn in 7 jaar dat ik mij nog eens ziek meld op het werk, morgen langs huisdokter en eens horen wat die te zeggen heeft. Maar ik zeg een ding, ik kruip NIET meer achter het stuur tot ik terug goed in mijn vel zit, al duurt het nog maanden.

Comment

• Klinkt best heftig platten tuub. Misschien ook eens praten met een (niet-medisch) vertrouwenspersoon. Huisarts gaat waarschijnlijk enkel wat Xanax voorschrijven.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

• t zal aan het weer liggen dan zeker.
                              want ik sta smorgens normaal altijd rond 6-7h op en de laatste week blijf ik al liggen tot 9-10h. geen goesting om op te staan en geen goesting om iets te doen.
                              daarnet op de E17 aan het bollen en zit er nen eikel 2keer met zijn lichten te flashen.... paar seconden later beseft dat ik waarschijnlijk aan 140 een flitspaal voorbij ben gegaan... en ik die normaal altijd 90-100 rijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                Dat ik de laatste tijd meer en veel sneller stress krijg. Niet alleen in het verkeer, ook op het werk. Ik heb hier een berg afwas staan en een wasmand die uitpuilt, kan mij precies allemaal geen bom meer schelen en dat is anders niet van mijn gewoonte. Vroeger ging ik zelden slechtgezind werken, nu is het alle dagen precies tegen mijn goesting. Het gevoel hebben dat je uit uw zetel wil springen en een halve marathon gaan lopen, en tegelijk toch iets dat zegt van in mijn zetel te blijven hangen. Geen zin om eten klaar te maken, geen zin om de fiets te nemen, in de auto stappen om naar het frituur te rijden 500m verder. Dat terwijl ik er anders te voet heen liep en amper 1 keer om de maand of 2 maand ging. Van 5-10 sigaretten per dag naar 40 gegaan. Bier, niet drinken maar zuipen.

Voordien regelmatig mijn beste vrienden thuis uitnodigen en nu iets hebben van "kust allemaal mijn kl*ten". Mijn broer die ik niet meer kan uitstaan, zelfs mijn gsm afzetten als er iemand belt terwijl ze mij anders dag en nacht mogen lastigvallen. Ik weet niet wat het is, maar denk dat ik er dringend eens tussenuit moet.

Daarstraks toen ik met de auto naar huis reed gewoon uit pure frustratie iedereen zitten inhalen tegen snelheden die ik de dag van vandaag totaal onverantwoord vind, echt rijden als een losgeslagen gek. Denk dat ik op een gegeven moment de bebouwde kom inreed tegen +130/u en zelfs een rood licht genegeerd. Flits zien afgaan en nog gas bijgegeven. Hier in de straat met gierende banden op mijn oprit gevlamd, binnen in huis een gat in een deur geklopt... En mij nu zitten afvragen waarom en wat.
                                Heb naar mijn broer gebeld en gezegd dat hij mijn autosleutels moet komen halen, want als ik nog een keer in zo'n toestand de baan opkom gaan er sowieso ongelukken van komen. Zal ook de eerste keer zijn in 7 jaar dat ik mij nog eens ziek meld op het werk, morgen langs huisdokter en eens horen wat die te zeggen heeft. Maar ik zeg een ding, ik kruip NIET meer achter het stuur tot ik terug goed in mijn vel zit, al duurt het nog maanden.
                                ali-alo

zo stopt alles

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Klinkt best heftig platten tuub. Misschien ook eens praten met een (niet-medisch) vertrouwenspersoon. Huisarts gaat waarschijnlijk enkel wat Xanax voorschrijven.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  t zal aan het weer liggen dan zeker.
                                  want ik sta smorgens normaal altijd rond 6-7h op en de laatste week blijf ik al liggen tot 9-10h. geen goesting om op te staan en geen goesting om iets te doen.
                                  daarnet op de E17 aan het bollen en zit er nen eikel 2keer met zijn lichten te flashen.... paar seconden later beseft dat ik waarschijnlijk aan 140 een flitspaal voorbij ben gegaan... en ik die normaal altijd 90-100 rijd

Oei, das erg . Hopelijk is't geen virus op het forum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                    Dat ik de laatste tijd meer en veel sneller stress krijg. Niet alleen in het verkeer, ook op het werk. Ik heb hier een berg afwas staan en een wasmand die uitpuilt, kan mij precies allemaal geen bom meer schelen en dat is anders niet van mijn gewoonte. Vroeger ging ik zelden slechtgezind werken, nu is het alle dagen precies tegen mijn goesting. Het gevoel hebben dat je uit uw zetel wil springen en een halve marathon gaan lopen, en tegelijk toch iets dat zegt van in mijn zetel te blijven hangen. Geen zin om eten klaar te maken, geen zin om de fiets te nemen, in de auto stappen om naar het frituur te rijden 500m verder. Dat terwijl ik er anders te voet heen liep en amper 1 keer om de maand of 2 maand ging. Van 5-10 sigaretten per dag naar 40 gegaan. Bier, niet drinken maar zuipen.

Kleine depressie? Hoeft zich niet in negatieve gevoelens te uiten, maar ook in nergens zin in hebben, risico gedrag etc.

Comment

• Dat is de tijd van 't jaar mannen. Korte dagen, weinig vitamine D enzomeer. Sporten helpt ook.

Comment

• bobo ik had gedacht dat je iets over toxoplasmose ging schrijven
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

• bewegen en buitenkomen en goeiendag zeggen tegen elkaar

Comment

Working...
                                          X