En dan verwonderd zijn dat er gekleefd wordt... Och, ik passeer er telkens ik ergens naartoe moet. Ziekelijk is het daar. Ik neem soms uit pure frustratie de oude baan die ongeveer parallel loopt. Veel bochten, is dan toch leuker rijden alhoewel je niet veel sneller ter bestemming zijt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn dan verwonderd zijn dat er gekleefd wordt... Och, ik passeer er telkens ik ergens naartoe moet. Ziekelijk is het daar. Ik neem soms uit pure frustratie de oude baan die ongeveer parallel loopt. Veel bochten, is dan toch leuker rijden alhoewel je niet veel sneller ter bestemming zijt.
Gelukkig moet ik die baan niet al te veel doen, ik denk dat ik na een jaar 32 hartaderbreuken heb van me op te jagen, en 200 hangende rechtszaken van mensen dood te bliksemen met mijn ogen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Overlaatst nog een lange rit gehad van luik - Antwerpen heen en terug (vaak gegrommeld) Stoor me serieus aan het missen van inzicht bij de meeste mensen die zich op de autostrade bevinden.
Rij je 121 en wil je iemand voorbijsteken die 120 rijdt ... Please geef wat meer gas en zie dat ge terug rechts hangt! Zit niet als een slak iemand voorbij te steken en mensen op te houden die tegen 130 of meer aan komen stomen. "Ja ma iedereen moet ma 120 rijden, gevaarlijke mensen" *sigh* Goed standpunt, moet je daarom een nog gevaarlijkere situatie creëren?
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
Comment
-
er zou geen gevaarlijkere situatie zijn als iedereen 120rijd, dat is net de point.
trouwens het verschil tussen iemand die 130 rijd en iemand die 121 rijd is ook minimaal hé. 9km/h verschil is 2,5meter per seconde. dus als jij kom 'aangevlogen' aan 130 en 2 straatlichten verder begint er ene te dubbelen aan 121 (dat is dan 50meter verder), dan duurt het al 20seconden voor jij bij hem bent. tel dat eens uit al rijdende, dat is LANG!!.
en diegene die aan 121 ene van 120 dubbelt, die rijd 0,3m/sec sneller en die is op 20seconden dus 6meter verder. volgens mij al voldoende om een auto te dubbelen. ff van uwe gas gaan en ge hoeft nog niet eens aan de rem te komen.
wat mij vooral stoort is mensen die hun pinker TE LAAT opzetten. op autosnelwegen hang je dan naast een auto en 2meter voor u zie je die pinker 1x knipperen. jij kijk in je spiegel om te zien of jij ook kan uitwijken en nog voor je terug voor u kijkt, zit de andere u al van de baan te drukken.
of je rijd op een 70km/H weg, voor u rijd er ene aan 50km/h. jij komt aangereden, laat ff gas los en naderd zijn achterbumper. en dan begint die te remmen. jij ziet geen tegenliggers en wil die dan maar voorbij gaan. en dan als die nog 35km/h rijd, zet die ineens zijn pinker op en draait naar links een oprit op. . gisteren zat ik zo bijna in ene zijn deur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenof je rijd op een 70km/H weg, voor u rijd er ene aan 50km/h. jij komt aangereden, laat ff gas los en naderd zijn achterbumper. en dan begint die te remmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtener zou geen gevaarlijkere situatie zijn als iedereen 120rijd, dat is net de point.
trouwens het verschil tussen iemand die 130 rijd en iemand die 121 rijd is ook minimaal hé. 9km/h verschil is 2,5meter per seconde. dus als jij kom 'aangevlogen' aan 130 en 2 straatlichten verder begint er ene te dubbelen aan 121 (dat is dan 50meter verder), dan duurt het al 20seconden voor jij bij hem bent. tel dat eens uit al rijdende, dat is LANG!!.
en diegene die aan 121 ene van 120 dubbelt, die rijd 0,3m/sec sneller en die is op 20seconden dus 6meter verder. volgens mij al voldoende om een auto te dubbelen. ff van uwe gas gaan en ge hoeft nog niet eens aan de rem te komen.
wat mij vooral stoort is mensen die hun pinker TE LAAT opzetten. op autosnelwegen hang je dan naast een auto en 2meter voor u zie je die pinker 1x knipperen. jij kijk in je spiegel om te zien of jij ook kan uitwijken en nog voor je terug voor u kijkt, zit de andere u al van de baan te drukken.
of je rijd op een 70km/H weg, voor u rijd er ene aan 50km/h. jij komt aangereden, laat ff gas los en naderd zijn achterbumper. en dan begint die te remmen. jij ziet geen tegenliggers en wil die dan maar voorbij gaan. en dan als die nog 35km/h rijd, zet die ineens zijn pinker op en draait naar links een oprit op. . gisteren zat ik zo bijna in ene zijn deur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn dan verwonderd zijn dat er gekleefd wordt... Och, ik passeer er telkens ik ergens naartoe moet. Ziekelijk is het daar. Ik neem soms uit pure frustratie de oude baan die ongeveer parallel loopt. Veel bochten, is dan toch leuker rijden alhoewel je niet veel sneller ter bestemming zijt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtener zou geen gevaarlijkere situatie zijn als iedereen 120rijd, dat is net de point.
trouwens het verschil tussen iemand die 130 rijd en iemand die 121 rijd is ook minimaal hé. 9km/h verschil is 2,5meter per seconde. dus als jij kom 'aangevlogen' aan 130 en 2 straatlichten verder begint er ene te dubbelen aan 121 (dat is dan 50meter verder), dan duurt het al 20seconden voor jij bij hem bent. tel dat eens uit al rijdende, dat is LANG!!.
en diegene die aan 121 ene van 120 dubbelt, die rijd 0,3m/sec sneller en die is op 20seconden dus 6meter verder. volgens mij al voldoende om een auto te dubbelen. ff van uwe gas gaan en ge hoeft nog niet eens aan de rem te komen.
wat mij vooral stoort is mensen die hun pinker TE LAAT opzetten. op autosnelwegen hang je dan naast een auto en 2meter voor u zie je die pinker 1x knipperen. jij kijk in je spiegel om te zien of jij ook kan uitwijken en nog voor je terug voor u kijkt, zit de andere u al van de baan te drukken.
of je rijd op een 70km/H weg, voor u rijd er ene aan 50km/h. jij komt aangereden, laat ff gas los en naderd zijn achterbumper. en dan begint die te remmen. jij ziet geen tegenliggers en wil die dan maar voorbij gaan. en dan als die nog 35km/h rijd, zet die ineens zijn pinker op en draait naar links een oprit op. . gisteren zat ik zo bijna in ene zijn deur
Ook al denken veel mensen dat op de autostrade. Zelfde met opritten, mensen denk ook dat ze daar voorrang hebben en voegen maar in
Bij ons in Hoevenen is dat redelijk gevaarlijk, is een véél te korte oprit, omdat je eerst een 90° bocht moet nemen en dan mss 300 a 400m hebt om snelheid te maken.
Hoeveel mensen dat daar tegen 50 a 60 invoegen zonder te zien is ongelofelijk. En dan klagen dat camions daar op knallen of links moeten uitwijken.
Alleen begrijp ik niet hoe je zo traag kunt invoegen. Met een koude motor haal ik daar nog 80 a 90, net vlot genoeg om in te voegen. Met een warme motor lukt 120 - 130 wel vlot.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHet is niet omdat iemand pinkt dat die voorrang heeft hé.
Ook al denken veel mensen dat op de autostrade. Zelfde met opritten, mensen denk ook dat ze daar voorrang hebben en voegen maar in
Bij ons in Hoevenen is dat redelijk gevaarlijk, is een véél te korte oprit, omdat je eerst een 90° bocht moet nemen en dan mss 300 a 400m hebt om snelheid te maken.
Hoeveel mensen dat daar tegen 50 a 60 invoegen zonder te zien is ongelofelijk. En dan klagen dat camions daar op knallen of links moeten uitwijken.
Alleen begrijp ik niet hoe je zo traag kunt invoegen. Met een koude motor haal ik daar nog 80 a 90, net vlot genoeg om in te voegen. Met een warme motor lukt 120 - 130 wel vlot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHet is niet omdat iemand pinkt dat die voorrang heeft hé.
Ik heb er alle begrip voor dat een trucker die 90 km/h rijdt een vrachtwagen of auto die voor hem hangt aan 70 of 80 in wil halen.
Maar je ziet dat toch al even op voorhand? Ik krijg het echt van camions die hun pinker opzetten en direct naar links komen, zonder anderen even de tijd te geven die pinker op te merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is omdat jij bochten kunt nemen.
Niet persee. Dat is een bocht dat tegen 20 a 30 genomen wordt. Met wat moeite haal je wel 50 a 60 in die bocht maar echt verantwoord is dat niet meer.
Tis deze
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenNiet persee. Dat is een bocht dat tegen 20 a 30 genomen wordt. Met wat moeite haal je wel 50 a 60 in die bocht maar echt verantwoord is dat niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAls je van vak verandert als je op een halve meter van uw voorligger zit en die daarna serieus coupeert wel, anders heb je meer dan 6m nodig. Voor de rest wel volledig akkoord, het kan vervelend zijn dat iemand op die manier gaat inhalen, maar aangezien je er enkel last van kunt hebben als je zelf de verkeersregels gaat overtreden, ben ik van mening dat jij (in dit geval aw11) diegene bent die zich dient aan te passen.
Maar gewoon het feit dat nooit iedereen 120 zal rijden, al is het maar door de 5km/h verschil door de meter, er voor zorgt dat je soms slakken ziet die er een minuut over doen om in te halen. Het manoeuvre inhalen op de autostrade is zoals op de gewone weg: "zie dat ge er voorbij zijt" Ik denk niet dat je iemand op een gewone rijweg gaat voorbijsteken met een verschil van een kilometer per uur? Meestal is de snelheid dan ook niet constant door wind en wegdek. Waardoor je van die dode momenten waar ze perfect langst elkander hangen. Tof een persoonlijke escorte!
Op zich helemaal niks verkeerd mee met mooi 120 te rijden. Maar de situatie is ook belangrijk. Bijvoorbeeld bij een afrit en je bent net een serie camions aan het voorbij steken. Opeens gaan ze voor je allemaal even snel als de camion rijden omdat ze terug de snelheid willen aannemen die ze hadden voor ze begonnen met voorbijsteken. Hoe de f*ck moet ik weten dat je plots tot 100 gaat zakken als je die grote karavaan bijna hebt voorbijgestoken? Links minimum 120 rechts maakt mij het niet uit. Maar zie gewoon dat het vlot verloopt!
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten60 is wel 9 keer meer middelpuntvliegende kracht als 20 hoor. Zo op 't zicht is 60 overdreven. Of ge moet al een groot stuk witte lijnen meepakken
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkBMW X5 45e
Comment
Comment