Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En dan verwonderd zijn dat er gekleefd wordt... Och, ik passeer er telkens ik ergens naartoe moet. Ziekelijk is het daar. Ik neem soms uit pure frustratie de oude baan die ongeveer parallel loopt. Veel bochten, is dan toch leuker rijden alhoewel je niet veel sneller ter bestemming zijt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      En dan verwonderd zijn dat er gekleefd wordt... Och, ik passeer er telkens ik ergens naartoe moet. Ziekelijk is het daar. Ik neem soms uit pure frustratie de oude baan die ongeveer parallel loopt. Veel bochten, is dan toch leuker rijden alhoewel je niet veel sneller ter bestemming zijt.
      Vroeger, toen die stomme verkeerslichten er nog niet stonden, kon je echt auto's inhalen door de parallelweg te nemen. En maar alles geven wat je hebt

      Gelukkig moet ik die baan niet al te veel doen, ik denk dat ik na een jaar 32 hartaderbreuken heb van me op te jagen, en 200 hangende rechtszaken van mensen dood te bliksemen met mijn ogen.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Die verkeerslichten aan het parkske zijn tamelijk nutteloos ja
        Ik neem ook veel de oude baan, leuk stukje weg en eens je uit de huizen ben kun je nog eens doorgeven.

        Comment


        • Waar is de tijd dat de hele weg van Geraardsbergen tot Wetteren zo'n bochtige baan was... Nostalgie

          Comment


          • Overlaatst nog een lange rit gehad van luik - Antwerpen heen en terug (vaak gegrommeld) Stoor me serieus aan het missen van inzicht bij de meeste mensen die zich op de autostrade bevinden.

            Rij je 121 en wil je iemand voorbijsteken die 120 rijdt ... Please geef wat meer gas en zie dat ge terug rechts hangt! Zit niet als een slak iemand voorbij te steken en mensen op te houden die tegen 130 of meer aan komen stomen. "Ja ma iedereen moet ma 120 rijden, gevaarlijke mensen" *sigh* Goed standpunt, moet je daarom een nog gevaarlijkere situatie creëren?

            Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

            Comment


            • er zou geen gevaarlijkere situatie zijn als iedereen 120rijd, dat is net de point.
              trouwens het verschil tussen iemand die 130 rijd en iemand die 121 rijd is ook minimaal hé. 9km/h verschil is 2,5meter per seconde. dus als jij kom 'aangevlogen' aan 130 en 2 straatlichten verder begint er ene te dubbelen aan 121 (dat is dan 50meter verder), dan duurt het al 20seconden voor jij bij hem bent. tel dat eens uit al rijdende, dat is LANG!!.
              en diegene die aan 121 ene van 120 dubbelt, die rijd 0,3m/sec sneller en die is op 20seconden dus 6meter verder. volgens mij al voldoende om een auto te dubbelen. ff van uwe gas gaan en ge hoeft nog niet eens aan de rem te komen.

              wat mij vooral stoort is mensen die hun pinker TE LAAT opzetten. op autosnelwegen hang je dan naast een auto en 2meter voor u zie je die pinker 1x knipperen. jij kijk in je spiegel om te zien of jij ook kan uitwijken en nog voor je terug voor u kijkt, zit de andere u al van de baan te drukken.
              of je rijd op een 70km/H weg, voor u rijd er ene aan 50km/h. jij komt aangereden, laat ff gas los en naderd zijn achterbumper. en dan begint die te remmen. jij ziet geen tegenliggers en wil die dan maar voorbij gaan. en dan als die nog 35km/h rijd, zet die ineens zijn pinker op en draait naar links een oprit op. . gisteren zat ik zo bijna in ene zijn deur

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                of je rijd op een 70km/H weg, voor u rijd er ene aan 50km/h. jij komt aangereden, laat ff gas los en naderd zijn achterbumper. en dan begint die te remmen.
                Zo ook al vaak gehad dat ze beseffen dat ze te traag rijden van het moment ik ze inhaal, en terwijl ik hun inhaal geven ze dan gas bij om plots wel de aangegeven snelheid te rijden, EIKELS. Als iemand u inhaalt moet ge echt niet plots gaan versnellen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  er zou geen gevaarlijkere situatie zijn als iedereen 120rijd, dat is net de point.
                  trouwens het verschil tussen iemand die 130 rijd en iemand die 121 rijd is ook minimaal hé. 9km/h verschil is 2,5meter per seconde. dus als jij kom 'aangevlogen' aan 130 en 2 straatlichten verder begint er ene te dubbelen aan 121 (dat is dan 50meter verder), dan duurt het al 20seconden voor jij bij hem bent. tel dat eens uit al rijdende, dat is LANG!!.
                  en diegene die aan 121 ene van 120 dubbelt, die rijd 0,3m/sec sneller en die is op 20seconden dus 6meter verder. volgens mij al voldoende om een auto te dubbelen. ff van uwe gas gaan en ge hoeft nog niet eens aan de rem te komen.


                  wat mij vooral stoort is mensen die hun pinker TE LAAT opzetten. op autosnelwegen hang je dan naast een auto en 2meter voor u zie je die pinker 1x knipperen. jij kijk in je spiegel om te zien of jij ook kan uitwijken en nog voor je terug voor u kijkt, zit de andere u al van de baan te drukken.
                  of je rijd op een 70km/H weg, voor u rijd er ene aan 50km/h. jij komt aangereden, laat ff gas los en naderd zijn achterbumper. en dan begint die te remmen. jij ziet geen tegenliggers en wil die dan maar voorbij gaan. en dan als die nog 35km/h rijd, zet die ineens zijn pinker op en draait naar links een oprit op. . gisteren zat ik zo bijna in ene zijn deur
                  Als je van vak verandert als je op een halve meter van uw voorligger zit en die daarna serieus coupeert wel, anders heb je meer dan 6m nodig. Voor de rest wel volledig akkoord, het kan vervelend zijn dat iemand op die manier gaat inhalen, maar aangezien je er enkel last van kunt hebben als je zelf de verkeersregels gaat overtreden, ben ik van mening dat jij (in dit geval aw11) diegene bent die zich dient aan te passen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    En dan verwonderd zijn dat er gekleefd wordt... Och, ik passeer er telkens ik ergens naartoe moet. Ziekelijk is het daar. Ik neem soms uit pure frustratie de oude baan die ongeveer parallel loopt. Veel bochten, is dan toch leuker rijden alhoewel je niet veel sneller ter bestemming zijt.
                    als nu eens iedereen de regels zou kennen, dan moet niemand kleven? ook ik niet!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      er zou geen gevaarlijkere situatie zijn als iedereen 120rijd, dat is net de point.
                      trouwens het verschil tussen iemand die 130 rijd en iemand die 121 rijd is ook minimaal hé. 9km/h verschil is 2,5meter per seconde. dus als jij kom 'aangevlogen' aan 130 en 2 straatlichten verder begint er ene te dubbelen aan 121 (dat is dan 50meter verder), dan duurt het al 20seconden voor jij bij hem bent. tel dat eens uit al rijdende, dat is LANG!!.
                      en diegene die aan 121 ene van 120 dubbelt, die rijd 0,3m/sec sneller en die is op 20seconden dus 6meter verder. volgens mij al voldoende om een auto te dubbelen. ff van uwe gas gaan en ge hoeft nog niet eens aan de rem te komen.

                      wat mij vooral stoort is mensen die hun pinker TE LAAT opzetten. op autosnelwegen hang je dan naast een auto en 2meter voor u zie je die pinker 1x knipperen. jij kijk in je spiegel om te zien of jij ook kan uitwijken en nog voor je terug voor u kijkt, zit de andere u al van de baan te drukken.
                      of je rijd op een 70km/H weg, voor u rijd er ene aan 50km/h. jij komt aangereden, laat ff gas los en naderd zijn achterbumper. en dan begint die te remmen. jij ziet geen tegenliggers en wil die dan maar voorbij gaan. en dan als die nog 35km/h rijd, zet die ineens zijn pinker op en draait naar links een oprit op. . gisteren zat ik zo bijna in ene zijn deur
                      Het is niet omdat iemand pinkt dat die voorrang heeft hé.

                      Ook al denken veel mensen dat op de autostrade. Zelfde met opritten, mensen denk ook dat ze daar voorrang hebben en voegen maar in


                      Bij ons in Hoevenen is dat redelijk gevaarlijk, is een véél te korte oprit, omdat je eerst een 90° bocht moet nemen en dan mss 300 a 400m hebt om snelheid te maken.
                      Hoeveel mensen dat daar tegen 50 a 60 invoegen zonder te zien is ongelofelijk. En dan klagen dat camions daar op knallen of links moeten uitwijken.

                      Alleen begrijp ik niet hoe je zo traag kunt invoegen. Met een koude motor haal ik daar nog 80 a 90, net vlot genoeg om in te voegen. Met een warme motor lukt 120 - 130 wel vlot.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • met mijn trage camper gebruikte ik daar gewoon de pechstrook...maar ook op langere opritten lijkt het wel de mode om geen snelheid te maken

                        met de smart...de traagste auto in 2014 geraakte ik zeker aan 100

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Het is niet omdat iemand pinkt dat die voorrang heeft hé.

                          Ook al denken veel mensen dat op de autostrade. Zelfde met opritten, mensen denk ook dat ze daar voorrang hebben en voegen maar in


                          Bij ons in Hoevenen is dat redelijk gevaarlijk, is een véél te korte oprit, omdat je eerst een 90° bocht moet nemen en dan mss 300 a 400m hebt om snelheid te maken.
                          Hoeveel mensen dat daar tegen 50 a 60 invoegen zonder te zien is ongelofelijk. En dan klagen dat camions daar op knallen of links moeten uitwijken.

                          Alleen begrijp ik niet hoe je zo traag kunt invoegen. Met een koude motor haal ik daar nog 80 a 90, net vlot genoeg om in te voegen. Met een warme motor lukt 120 - 130 wel vlot.
                          Dat is omdat jij bochten kunt nemen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Het is niet omdat iemand pinkt dat die voorrang heeft hé.
                            Leg dat eens uit aan al die camions.
                            Ik heb er alle begrip voor dat een trucker die 90 km/h rijdt een vrachtwagen of auto die voor hem hangt aan 70 of 80 in wil halen.
                            Maar je ziet dat toch al even op voorhand? Ik krijg het echt van camions die hun pinker opzetten en direct naar links komen, zonder anderen even de tijd te geven die pinker op te merken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Dat is omdat jij bochten kunt nemen.

                              Niet persee. Dat is een bocht dat tegen 20 a 30 genomen wordt. Met wat moeite haal je wel 50 a 60 in die bocht maar echt verantwoord is dat niet meer.

                              Tis deze

                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • in hoevenen is de oprit beperkt tot 3.5 ton, andere mss niet en vrachtwagens geraken ook altijd op de autostrade hoor, en die zitten niet op 30 seconden aan 90 - vol

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Niet persee. Dat is een bocht dat tegen 20 a 30 genomen wordt. Met wat moeite haal je wel 50 a 60 in die bocht maar echt verantwoord is dat niet meer.
                                  60 is wel 9 keer meer middelpuntvliegende kracht als 20 hoor. Zo op 't zicht is 60 overdreven. Of ge moet al een groot stuk witte lijnen meepakken
                                  30 jaar Mr Yuge!

                                  Comment


                                  • witte lijnen in de bocht zijn van beton

                                    Comment


                                    • Dat geeft wel mee als ge goed doorduwt.
                                      30 jaar Mr Yuge!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Als je van vak verandert als je op een halve meter van uw voorligger zit en die daarna serieus coupeert wel, anders heb je meer dan 6m nodig. Voor de rest wel volledig akkoord, het kan vervelend zijn dat iemand op die manier gaat inhalen, maar aangezien je er enkel last van kunt hebben als je zelf de verkeersregels gaat overtreden, ben ik van mening dat jij (in dit geval aw11) diegene bent die zich dient aan te passen.
                                        Het gaat me niet zo zeer om het overtreden van verkeersregels. Als ik te hard rijd en ik zie voor me iemand keurig voorbij steken is dat geen probleem, gas los, bollen, en wachten, ik ga nooit kleven en zo wat stoer uiterste links hangen. Ik heb respect voor mijn wagen en die van een ander.

                                        Maar gewoon het feit dat nooit iedereen 120 zal rijden, al is het maar door de 5km/h verschil door de meter, er voor zorgt dat je soms slakken ziet die er een minuut over doen om in te halen. Het manoeuvre inhalen op de autostrade is zoals op de gewone weg: "zie dat ge er voorbij zijt" Ik denk niet dat je iemand op een gewone rijweg gaat voorbijsteken met een verschil van een kilometer per uur? Meestal is de snelheid dan ook niet constant door wind en wegdek. Waardoor je van die dode momenten waar ze perfect langst elkander hangen. Tof een persoonlijke escorte!

                                        Op zich helemaal niks verkeerd mee met mooi 120 te rijden. Maar de situatie is ook belangrijk. Bijvoorbeeld bij een afrit en je bent net een serie camions aan het voorbij steken. Opeens gaan ze voor je allemaal even snel als de camion rijden omdat ze terug de snelheid willen aannemen die ze hadden voor ze begonnen met voorbijsteken. Hoe de f*ck moet ik weten dat je plots tot 100 gaat zakken als je die grote karavaan bijna hebt voorbijgestoken? Links minimum 120 rechts maakt mij het niet uit. Maar zie gewoon dat het vlot verloopt!

                                        Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                          60 is wel 9 keer meer middelpuntvliegende kracht als 20 hoor. Zo op 't zicht is 60 overdreven. Of ge moet al een groot stuk witte lijnen meepakken
                                          Meer links beginnen eh en echt tot bijna tegen de blokken gaan, niet echt binnen de lijntjes gebleven dan. Daarom dat ik zeg dat het niet echt meer verantwoord was


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X