Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elke moderne wagen kan voldoende vlot en op een normale manier de autosnelweg op, enkel doet en/of kan niet iedereen dat.

Comment

• Ik ken anders genoeg plaatsen waar ik met een volgeladen Doblo (zit tegen 2 ton volgeladen en 85pk) moet kiezen: koude motor pijn doen of te traag invoegen.

Meestal rij ik een toertje rond om het blok wat op te warmen .

Met warme motor nooit en nergens een probleem, al moet je dan tot 4000 durven duwen. Ik ben er zeker van dat veel chauffeurs nooit 3000 toeren of meer zien met hun diesel.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• de dagen van de zjoin de koelas die je kapotkreeg door 1 keer op een staart te trappen zijn voorbij

200 meter vollen bak kan niet zo'n kwaad hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
          een dacia 1.5dci heeft ook 19,5sec nodig van 0-100
          Overdrijverke...
          Een Dacia Logan 1.5 dCi met 75 pk doet dit in 14,6 seconden en de 90 pk versie in 12,1 seconden.
          (Bron: Autogids, Autowereld en tal van andere autosites)
          Er zijn zeker en vast nog tragere slakken...
          Last edited by Maurice P.P.; 29/12/2015, 14:48.

Comment

• De Dacia 1.5 70pk (tot 2011 verkocht) deed het in 17,7 sec.
            Je kunt dan beter zelf trappen

Comment

• Mijn vroegere Caddy had ook maar 75 pk... Nooit opritproblemen gehad. Vond het zelfs straf dat hij in 5de met caravan (750kg)naar boven niet onder de 100ging. Aan de brug van de autostrade over Namen (E19) heb ik het eens op een rustige dag geprobeerd om vanuit stilstand naar boven te rijden... Tegen dat ik boven was stond er 140 op de teller (130gps)

Comment

• Er zijn geen trage auto's meer, enkel minder vlotte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Er zijn geen trage auto's meer, enkel minder vlotte.
                  s
                  Er zijn vooral trage chauffeurs.

Comment

• om eerlijk te zijn het valt goed mee de laatste tijd

Comment

• er zijn hoe langer hoe minder haantjes de voorstes ja !

behalve aw11

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        er zijn hoe langer hoe minder haantjes de voorstes ja !

behalve aw11
                        Ik zie je ook graag bobo

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• ja sorry even goeie vrienden

als je in je post zet ik wil 130 rijden en erger me aan 121

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ja sorry even goeie vrienden

als je in je post zet ik wil 130 rijden en erger me aan 121
                            Wat de meeste hier te letterlijk nemen is de 121. Is niet zo bedoeld en misschien een fout van mij qua uitleg: SO my dear bobo ...

snelheid is nooit hetzelfde op de autobaan. Dan rijdt er iemand 115 voor je, dan 110, ... Voorbijsteken is een constante bezigheid. Daarbij kan het tempo ook soms wat hoger liggen ( 5 uur al die zware business bakken die snel naar huis willen ). En onze meters liegen ook vaak (mijn heeft een marge van 7 km/u op 120) Dus OK nooit zullen ze als mieren naar huis rijden en perfect afstand houden met dezelfde snelheid ... Forget it!

Wat dan wel in mijn ideale wereld mag is dat mensen die voorbijsteken niet blijven steken in hun actie (de 120 - 121uitspraak). (Ik spreek ook uit het standpunt van de persoon die voorbij gestoken word) zit er links van je een slak die maar casual naast je blijft plakken en in de verte zie je een camion opdoemen ... Mag je mooi gaan remmen voor meneer die tijd genoeg had voor voorbij te steken. + moest je dan toch achteraan het treintje hangen dat zo'n mensen vormen ben je een hapklare blok voor kontlikkers die 160 willen ipv een rustige snelheid.

Hopelijk heb ik mijn punt een beetje duidelijk gemaakt nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                              Wat dan wel in mijn ideale wereld mag is dat mensen die voorbijsteken niet blijven steken in hun actie (de 120 - 121uitspraak). (Ik spreek ook uit het standpunt van de persoon die voorbij gestoken word) zit er links van je een slak die maar casual naast je blijft plakken en in de verte zie je een camion opdoemen ... Mag je mooi gaan remmen voor meneer die tijd genoeg had voor voorbij te steken. + moest je dan toch achteraan het treintje hangen dat zo'n mensen vormen ben je een hapklare blok voor kontlikkers die 160 willen ipv een rustige snelheid.

Hopelijk heb ik mijn punt een beetje duidelijk gemaakt nu

Zo ook op autostrade's met 3rijstroken. Dan rij je mooi rechts je snelheid te rijden... of dit nu 110 of 130 is, speelt zo geen rol. Op een paar 100 meter ga je een camion moeten in halen en links rijden er auto's in trein je tegen 5per uur sneller voorbij zonder er nog maar 1 denkt om dan even verder links te gaan rijden, zodoende je er ook mee tussen kan... Zo kan je dus ook tegen 90 er achter blijven plakken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                Zo ook op autostrade's met 3rijstroken. Dan rij je mooi rechts je snelheid te rijden... of dit nu 110 of 130 is, speelt zo geen rol. Op een paar 100 meter ga je een camion moeten in halen en links rijden er auto's in trein je tegen 5per uur sneller voorbij zonder er nog maar 1 denkt om dan even verder links te gaan rijden, zodoende je er ook mee tussen kan... Zo kan je dus ook tegen 90 er achter blijven plakken!
                                Ik denk dat mijn boodschap is aangekomen een beetje zorgen voor mekaar op de baan is geen moeite en het maakt alles vlotter/veiliger.

Comment

• Daarom is het dan toch ook slechter voor je verbruik dat je na het moeten afremmen voor de camion, je terug op snelheid moet komen... ongeacht je rijsnelheid!
                                  Je mag in Belgie tussen de 70 en de 120 rijden op de autostrade. Als jij graag 90 rijdt, is dat je goed recht. Ik rijd met mijn huidige wagen tussen de 110 en 130. En dan rij ik het liefste constante snelheid, dus als er een mogelijkheid bestaat om het verkeer vlotter te laten lopen, is bovenstaande er 1 van. Ik probeer ook links/rechts/voor/achter in het oog te houden zodat ik niet in de weg rij of dat ik het ergens vlotter kan doen verlopen. En meestal gaat dit, soms niet. Als ik al 130 rij om iemand in te halen, gaat er geen 160km/u rijdende auto mij sneller doen laten rijden. Rij ik 110 en moet ik inhalen, zal ik met plezier versnellen tot ik er voorbij ben, wat toch ook reeds gevraagd werd hierboven..

Comment

• geen ergernis deze keer maar: t'is zalig op de baan sinds vorige week dinsdag, weinig verkeer, enkel Belgische en Nederlandse camioneurs waardoor minder gooi en smijtwerk van die camions
                                    echt van mij mag deze kerstvakantie duren tot januari 2017
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                      geen ergernis deze keer maar: t'is zalig op de baan sinds vorige week dinsdag, weinig verkeer, enkel Belgische en Nederlandse camioneurs waardoor minder gooi en smijtwerk van die camions
                                      echt van mij mag deze kerstvakantie duren tot januari 2017
                                      De meeste Oostblokkers komen een week of twee later uit kerstvakantie terug, dus je kan er nog wat van genieten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                        Daarom is het dan toch ook slechter voor je verbruik dat je na het moeten afremmen voor de camion, je terug op snelheid moet komen... ongeacht je rijsnelheid!
                                        als je moet remmen, zou je kunnen zeggen dat je niet genoeg afstand hield en zolang je niet remt heb je geen verlies

Comment

• Remmen zijn het kostelijkste onderdeel van een wagen...

Comment

Working...
                                          X