Gij weet niet wat de naafte kost tegenwoordig zeker. Wat optrekken wel niet met uw verbruik doet!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ge moet net zo hard mogelijk optrekken op normale toeren om zo snel mogelijk uw snelheid te bereiken. En dan rustig en anticiperend rijden. Anders ben je niet aan't eco-rijden maar aan't iri-rijden...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGe moet net zo hard mogelijk optrekken op normale toeren om zo snel mogelijk uw snelheid te bereiken. En dan rustig en anticiperend rijden. Anders ben je niet aan't eco-rijden maar aan't iri-rijden...
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGe moet net zo hard mogelijk optrekken op normale toeren om zo snel mogelijk uw snelheid te bereiken. En dan rustig en anticiperend rijden. Anders ben je niet aan't eco-rijden maar aan't iri-rijden...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriik trek op tot een 2200rpm omdat daar het maximale koppel zit van de motor, en hij daar dus ook het meeste rendabel is (meeste kracht voor minste brandstof).
als ik vroeger schakel, dan verbruikt die meer, tenzij ik bergaf zou gaan. bergaf bollen gaat beter in 5de aan 800rpm dan in 1e aan 2000rpm.
de meeste winst haal je door in beweging te blijven, zijnde NIET stoppen.
als je dus op een grote baan rijd, en je trekt op om telkens voor een rood licht te eindingen, kan je beter 70 rijden zodat je het volgende licht aan 30 door kunt (meestal op 4vaks banen).
hoe irritant ook voor de andere, het moet toch erger zijn als je optrekt tot 90 en dan alles dicht moet gooien om 30sec voor een rood licht te staan.
zolang je kan uitbollen en daarna optrekken, heb je geen verlies. als je moet remmen = verlies. de dag dat ze electrische remmen maken die regenereren in een accu waarna een hulpmotor weer optrekt met die electrische energie, dan pas gaat elke auto zuinig worden, hoe je ook rijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriik trek op tot een 2200rpm omdat daar het maximale koppel zit van de motor, en hij daar dus ook het meeste rendabel is (meeste kracht voor minste brandstof).
als ik vroeger schakel, dan verbruikt die meer, tenzij ik bergaf zou gaan. bergaf bollen gaat beter in 5de aan 800rpm dan in 1e aan 2000rpm.
de meeste winst haal je door in beweging te blijven, zijnde NIET stoppen.
als je dus op een grote baan rijd, en je trekt op om telkens voor een rood licht te eindingen, kan je beter 70 rijden zodat je het volgende licht aan 30 door kunt (meestal op 4vaks banen).
hoe irritant ook voor de andere, het moet toch erger zijn als je optrekt tot 90 en dan alles dicht moet gooien om 30sec voor een rood licht te staan.
zolang je kan uitbollen en daarna optrekken, heb je geen verlies. als je moet remmen = verlies. de dag dat ze electrische remmen maken die regenereren in een accu waarna een hulpmotor weer optrekt met die electrische energie, dan pas gaat elke auto zuinig worden, hoe je ook rijd
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls ik rem, zie ik zo een signaal dat m'n batterij aan het opladen is. Betekent dit recuperatie vanuit de remmen of gewoon weerstand door de aandrijving?
Van zodra je een hybride aandrijving hebt kan je die energie opnieuw gebruiken om daarna de elektrische motor mee aan te drijven, wanneer je terug accelereert. Maar dat alleen zolang je niet stevig in de remankers duikt, want die energie is verloren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJe weet toch dat uitbollen in een hoge versnelling zuiniger is dan ontkoppeld uitbollen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJe weet toch dat uitbollen in een hoge versnelling zuiniger is dan ontkoppeld uitbollen?
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNochtans gaat de automaat in eco pro stand in neutraal als je uibolt.
Maar wanneer je ontkoppelt aan 90km/h rij je op een vlakke weg 500 m verder nog altijd 75km/h, indien je in vitesse blijft staan nog niet de helft.
Dus wanneer je moet remmen is 't beter om in vitesse te blijven staan en te remmen op de motor. Wanneer je niet zeker bent van te moeten remmen, is 't beter om de wagen in neutraal te zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenNeen, dat weet ik niet want het is gewoon fout.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmet ellenlange vitessen en een boite die motor rond de 1000 toeren laat draaien tot 850 in zelfde vitesse uitbolt heb je - zo goed als - geen motorrem meer
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwaarom de zf8, of de 9g hun s/s niet laten werken bij uitbollen en freewheelen is me een raadsel, waarschijnlijk omdat de rembekrachtiging niet voldoende wordt gegarandeerd of ook energie vraagt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
Omdat het zuiniger is.
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprihangt een beetje van de situatie af. vraag me af wat nieuwere autos doen met het start-stop systeem erin als je al rijdende ontkoppeld en alles loslaat. zet die dan ook de motor af alsof die aan een rood licht staat, of laat hij de motor draaien omdat je nog snelheid hebt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwrm dan ?
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennee, nog geeneen (automaat) zet de motor bij uitbollen, mij lijkt het ook weer marginaal zuiniger
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenOmdat je geen kinetische energie verknoeit aan het in beweging houden van je aandrijvingslijn en motor (je vertraagt sneller wanneer je in versnelling staat, en dat is allemaal verlies van energie). Indien je wat verderop moet tot stilstand komen, is op de motor remmen het beste. Je moet ze dus combineren.Last edited by bobo; 31/12/2015, 12:56.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenja oke inow, maar waarom doet de zf8/9g hun s/s motor niet afslaan in neutraal bij bollen was de vraag...tenzij dan in de c300 hybrid of de etron
Comment
-
Die coasting functie op de ZF8 in eco modus die de bak in neutraal zet bij uitbollen, gebruik ik amper.
Als je snel een afrit neemt en dat spel gaat in neutraal heeft dat toch een negatief effect vind ik. Je tikt dan even de rem aan waardoor hij in versnelling gaat, maar dan gebruik je het ook niet. Zelfde met in neutraal uitbollen op de snelweg. Je nadert anderen die uitbollen in versnelling veel rapper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe nadert anderen die uitbollen in versnelling veel rapper.
Comment
Comment