Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenMijn grote ergernis voor de komende jaren.
Alles over parkeren en je verplaatsen in Gent met eigen of openbaar vervoer, de lage-emissiezone en wegenwerken.
Het nieuwe circulatieplan van Gent. Waar zitten ze met hun gedachten. Dat plan gaat alles lamleggen in de stad en op de ring.
Alsof er nog niet genoeg autovrij is gaan ze dat gebied nog wat uitbreiden ook. Dit plan is gewoon tegen de mobiliteit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenMijn grote ergernis voor de komende jaren.
Alles over parkeren en je verplaatsen in Gent met eigen of openbaar vervoer, de lage-emissiezone en wegenwerken.
Het nieuwe circulatieplan van Gent. Waar zitten ze met hun gedachten. Dat plan gaat alles lamleggen in de stad en op de ring.
Alsof er nog niet genoeg autovrij is gaan ze dat gebied nog wat uitbreiden ook. Dit plan is gewoon tegen de mobiliteit.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Alsof er nog niet genoeg autovrij is gaan ze dat gebied nog wat uitbreiden ook. Dit plan is gewoon tegen de mobiliteit.
What the f***....
Ik ken in Gent goed mijn baan, maar dit gaat een ander paar mouwen worden.
Zo zetten ze de hele stad op slot.
Op de Zuid kan je niet meer terugkeren, rond de bib rijden, en ben je genoodzaakt om een hele toer te doen.
Comment
-
En dan verwonderd zijn dat de handelaars geen klanten meer hebben. Tuurlijk ga ik naar een grootwarenhuis met parking. En binnen enkele jaren koop ik alles online (ook voeding) en laat ik het thuis leveren. Kopen nu al met collishop... juist nog leveren zouden die mannen moeten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn dan verwonderd zijn dat de handelaars geen klanten meer hebben. Tuurlijk ga ik naar een grootwarenhuis met parking. En binnen enkele jaren koop ik alles online (ook voeding) en laat ik het thuis leveren. Kopen nu al met collishop... juist nog leveren zouden die mannen moeten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenIdd, Gent gaat volledig vast staan. Ramp voor de stad.
Opening van de nieuwe Ikea aan het afrittencomplex Hasselt-Zuid gaat daar voor een compleet verkeersinfarct zorgen. De heraanleg van de afrit was al voorzien, voordat de komst van Ikea bekend was. Met minimale aanpassingen (een stukje afrit waar ocharme 5 auto's extra op kunnen staan erbij) is het volgens W&V in orde...
Wegblijven daar vanaf begin Februari!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk weiger nog één meter met de auto te rijden in Gent. ALS ik al ga, zal het met de fiets of te voet zijn. Maar ik heb mijn aankoopgebied al verlegd naar zones buiten de stad, zoals de Antwerpsesteenweg. Altijd vlot, en nooit problemen om (gratis) te parkeren.
maar Antwerpsesteenweg "vlot" noemen zou ik nu ook niet doen, in de week na 15 uur en zaterdag de hele dag aanschuiven tot en met !
pakeren is wel terecht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenIk ga voor te winkelen ook uitwijken naar bv Zottegem of Oudenaarde, gewoon omdat ik daar wel nog kan parkeren zonder veel problemen en file.
Mijn probleem is wel dat ik de komende jaren dagelijks vlak in het centrum van Gent moet zijn
Comment
-
Soms vraag je je af of ze volledig gek geworden zijn... Moet veel in het uz te gent zijn. Vroeger kon je daar op straat parkeren. Hebben ze die straten hervormd zodat er geen wagens meer kunnen staan. Resultaat is dat de parking van het uz overvol staat en dat er dikwijls kltzkkn op de invalideplaatsen staan zonder kaart. Moet soms een uur wachten tegen dat er een invalide of andere plaats vrijkomt. Onbegrijpelijk en zoveel ruimte daar om extra parking te voorzien. Gans dat zigeunerpark bvb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenZottegem is nog best te doen. Op de Heldenlaan kan je meestal parkeren, en in de Hoogstraat zijn er nog plaatsen voorzien.
Enkel spijtig dat je niet meer op de markt gaat kunnen parkeren.
Weet er iemand wanneer de werken gedaan gaan zijn ?
vanavond gaat caranal paseren ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenSoms vraag je je af of ze volledig gek geworden zijn... Moet veel in het uz te gent zijn. Vroeger kon je daar op straat parkeren. Hebben ze die straten hervormd zodat er geen wagens meer kunnen staan. Resultaat is dat de parking van het uz overvol staat en dat er dikwijls kltzkkn op de invalideplaatsen staan zonder kaart. Moet soms een uur wachten tegen dat er een invalide of andere plaats vrijkomt. Onbegrijpelijk en zoveel ruimte daar om extra parking te voorzien. Gans dat zigeunerpark bvb.
Comment
-
Denk dat die niet zullen komen daarvoor? En als ze al komen zou het moeten lukken natuurlijk dat ze al weg zijn. Parkeerde zo ne keer een vrouw met haar dochter voor mijne neus op een invalideplaats. Voorbijganger sprak haar aan. Jawadde, die kreeg direct de volle lading. Dat die plaats vrij was dus dat niemand ze gebruikte enz.. Uiteraard had ze geen kaart. Ik vind dat laag eigenlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapridaar doen ze vaak zelf niks aan. mijn moeder is invalide en de plaats vlak bij het gebouw was ingenomen.
dus we rijden tot aan de deur zodat ze daar kan uitstappen en wij dan een verdere parkeerplaats gaan zoeken.
kwam er daar nen agent af die zei dat we niet tot aan het gebouw mochten rijden. als ge dan zegt dat ge wel moet omdat er ene zonder kaart op de invaliden plek staat, antwoord die doodleuk dat het nog geen reden is om tot aan de deur te rijden. en die deed NIKS voor die invaliden plek.
op diene moment krijg ge zelf goesting om diene verkeerdparkeerder eens op te wachten en diene eens invalide te maken.
zelfde met die babyvriendelijke parkings aan de carrefour (met bredere plaatsen zodat ge de maxicosy er makkelijk uitkrijgt).
daar komen soms mannen met werfcamionette die zich daar dan schuin opzetten. of van die truttebellen met den dikke BMW X5 van de man (zonder baby weliswaar). nogal heel plezant als ge dan 3 rijen verder staan achteraan in de gietende regen. en dan komt ge aangelopen met uw kind onder uwe jas (want de maxicosy haalt ge er dan niet uit) en dan ziet ge die instappen in zo nen auto.
of erger, ge staat op de uitsterste plaats en ze rijden u deur eraf terwijl ge de kleine in de auto steekt. (oudejaarsavond en maar wachten op politie. want rijden kunt ge niet met een kapotte deur en baby op de achterbank)
(dader is dan nog over die betonblokken gereden en staat 20m verder)
(nadat de boel weer rechtgezet is met het professionele materiaal, alleen wel van een ander doeleind, heb ik een golfdeur die 90° open kan)
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/g...0/DSCN4491.jpg
Gehandicaptenparking staat in de wetgeving opgenomen als dat ge daar enkel moogt parkeren als ge de juiste vergunning hebt.
Zo een "mama" parking is gewoon discriminatie van winkels en hebben geen enkele wettelijke ondersteuning. Dat is gewoon "goodwill". Daar mag iedereen gewoon op parkeren, winkels "verwachten" van andere klanten dat ze die plaats vrijlaten voor een "mama".
Comment
-
Mijn ergernis is misschien wat onnozel maar erger me er meer en meer aan.
Ik ben al een paar dagen op 2ehands en Kapaza aan het zoeken achter een leuk eerste autootje voor mijn nicht. Maar er zitten toch regelmatig advertenties tussen waar ik het van op mijn heupen krijg.
- Taalfouten: ik ben zelf geen grammar nazi, maar het woord "moter" lijkt door zoveel mensen gebruikt te worden dat ik begin te twijfelen of "motor" wel de juiste spelling is. Of zoekertjes die duidelijk in het Frans zijn maar dan door een translator zijn gehaald en het eigenlijk lachwekkend wordt om te lezen. Om maar te zwijgen van het mooi Nederlands van Mohammed en Achmed...
- Zoekertjes met zo'n wazige, onduidelijke foto's dat ik soms denk dat ik straffere brilglazen nodig heb.
- Zoekertjes met zeer duidelijke foto's, de beschrijving "auto in perfecte staat" erbij en dan duidelijke sporen van krassen, deuken, roestschade ed.
- Zoekertjes met de prachtige, allesomvattende beschrijving "auto in goede staat" en verder niks. Naar de kilometerstand, het laatste onderhoud, met of zonder keuring moet je daaruit dan kunnen afleiden. Ik heb het geprobeerd, maar blijk helaas geen helderziende te zijn.
- Auto's van 10-15 jaar oud waar men van denkt dat ze nog goud waard zijn. Dan heb ik het vooral over particulieren die de prijzen zien dat handelaars voor een soortgelijke wagen vragen. Of gewoon mensen die denken dat hun wagen zo uniek is.
Maar het beste van al was vanmorgen toch. Vrijdag afspraak gemaakt bij iemand om naar een Citroen Saxo te gaan kijken. Zag er op de foto's zeer goed uit en een goede beschrijving erbij. Dus ik vanmorgen samen met mijn nicht ernaar gaan kijken. Bleek die Saxo plots van kleur veranderd te zijn, de kilometerstand was een stuk hoger, zeer vuil interieur en 2 versleten banden. Toen ik dan vroeg of hij er nog 2 nieuwe banden zou ondersteken voor die prijs (in het zoekertje stond namelijk "goede banden") lachte hij mij vierkant uit en voegde eraan toe "Met die banden rij je nog makkelijk 20.000km!". Natuurlijk gaat dat, het is alleen maar de vraag of je dat haalt zonder brokken he... Toen ik dan zei dat ik geen interesse had en ging verder kijken werd hij nog kwaad ook "Jamaar ik ben verdomme speciaal vroeg opgestaan voor u, tis zondag voor iet he.." Dus ik zei "Awel maak er dan eens een actieve zondag van, kuis hem vanbinnen eens uit, trek nieuwe foto's en pas uw zoekertje aan, wie weet koopt de volgende hem dan wel". Terwijl nog wat gemompel en gevloek, ondertussen maar terug in de auto gestapt en weer naar huis gegaan. Mijn nicht was er ook niet content mee. Morgenavond dan maar naar een Fiesta gaan kijken, hopelijk is die wel in orde.
Comment
Comment