Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
    daar doen ze vaak zelf niks aan. mijn moeder is invalide en de plaats vlak bij het gebouw was ingenomen.
    dus we rijden tot aan de deur zodat ze daar kan uitstappen en wij dan een verdere parkeerplaats gaan zoeken.

kwam er daar nen agent af die zei dat we niet tot aan het gebouw mochten rijden. als ge dan zegt dat ge wel moet omdat er ene zonder kaart op de invaliden plek staat, antwoord die doodleuk dat het nog geen reden is om tot aan de deur te rijden. en die deed NIKS voor die invaliden plek.
    op diene moment krijg ge zelf goesting om diene verkeerdparkeerder eens op te wachten en diene eens invalide te maken.

zelfde met die babyvriendelijke parkings aan de carrefour (met bredere plaatsen zodat ge de maxicosy er makkelijk uitkrijgt).
    daar komen soms mannen met werfcamionette die zich daar dan schuin opzetten. of van die truttebellen met den dikke BMW X5 van de man (zonder baby weliswaar). nogal heel plezant als ge dan 3 rijen verder staan achteraan in de gietende regen. en dan komt ge aangelopen met uw kind onder uwe jas (want de maxicosy haalt ge er dan niet uit) en dan ziet ge die instappen in zo nen auto.
    of erger, ge staat op de uitsterste plaats en ze rijden u deur eraf terwijl ge de kleine in de auto steekt. (oudejaarsavond en maar wachten op politie. want rijden kunt ge niet met een kapotte deur en baby op de achterbank)

(dader is dan nog over die betonblokken gereden en staat 20m verder)

(nadat de boel weer rechtgezet is met het professionele materiaal, alleen wel van een ander doeleind, heb ik een golfdeur die 90° open kan )
    http://fcapri.homelinux.com/fcapri/g...0/DSCN4491.jpg
    Ik begrijp de ergernis, maar mensen moeten eens iets durven zeggen. Maar neen, de meeste mensen zijn te tam of te laf om die aan te spreken, want ik wil geen ambras. Moest iedereen er iets op zeggen, die mensen zouden wel 2x nadenken voor ze foutparkeren ed. Als er een te dicht op mijn oprit parkeert, spreek ik die vriendelijk aan en zeg wat ik te zeggen heb. Als dat sommigen niet aanstaat, zal ik ook onvriendelijk worden, is niet moeilijk toch Als iedereen elkaar zou respecteren en niet arrogant zou doen, zou dat allemaal niet nodig zijn. Maar zo is de wereld nu eenmaal niet.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Wat die parkeerplaatsen voor gehandicapten betreft, d'r zijn ook vaak mensen die die wel een kaart liggen hebben, maar die is dan niet van hen, maar van een familielid.
      Ik heb ook zo een kaart in mijn auto liggen, die is van mijn vader, maar gebruik ik die alleen maar als hij d'r ook bij is.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri

toen ik dan vroeg om mijn foto niet te gebruiken voor commercieel gewin, weigerde die dat te verwijderen. dat heeft niet lang geduurd toen ik 2dehands een dreigmail stuurde dat zij een foto van mij onwettig gebruikten op hun website.
        Een vriendelijke mail naar tweedehands werkt bij mij altijd in zo'n geval
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Bij het AZ Sint Jan in Brugge doet de politie regelmatig haar ronde op de gehandicapte parkings. Ik zie ze daar dikwijls al de verkeerd geparkeerde auto's toch opschrijven. En gelijk hebben ze, van een gehandicapte plaats moet je afblijven. Zelfs al is het maar voor enkele minuten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTI-boy Bekijk Berichten
            En gelijk hebben ze, van een gehandicapte plaats moet je afblijven. Zelfs al is het maar voor enkele minuten.
            Ik heb een (onpopulaire) mening...

Je mag er zeker niet op parkeren zonder een kaart, zelfs al is het maar voor enkele minuten...MAAR ik vind wel dat het zou moeten mogen om er even te parkeren zolang de chauffeur in de auto blijft zitten, en zolang je onmiddellijk plaats maakt als er iemand aankomt die een kaart heeft...

Reden? Op veel plekken zijn er zowieso te weinig parkeerplaatsen, en dan blijft zo'n gehandicaptenplaats vaak lange periodes onbenut. Ik vind als je een snelle boodschap moet doen, het even moet kunnen om op zo'n parkeerplek te stationneren zolang je onmiddellijk plaats maakt voor iemand die er wil komen staan met een gehandicaptenkaart...

Voor het werk moet ik regelmatig in de Koningsstraat zijn in Brussel, daar is parkeren een ramp...er is daar ook het Brussels Aanmeldingspunt voor Personen met een Handicap, met ettelijke gehandicaptenparkeerplaatsen voor de deur. En nooit staat daar iemand...

Ik ben daar eens naar het onthaal gegaan, en gevraagd of ik daar mocht stationneren met een voertuig zolang ik er in bleef zitten. Daar maakte de persoon aan het onthaal geen enkel probleem van. Heb ooit 1 keer meegemaakt dat er iemand wou parkeren met een kaart, en ik heb toen uiteraard onmiddellijk plaats gemaakt.
            Last edited by TooTall; 10/01/2016, 17:41.
            Mijn Skoda

Comment

• Ik heb nu reeds 5jaar een gehandicaptenkaart. Nu pas let je er op hoeveel mensen er onterecht die plaatsen gebruiken. Mij niet gelaten, zolang ik ook maar een schappelijke plaats heb... Ik ga hen niet terecht wijzen (is hetzelfde als iemand op de autostrade gaan ophouden door exact 120km/u te gaan rijden), maar ik hoop wel ten zeerste dat ze een boete aan hun been hebben.. Maar dan kom je aan het volgende; Ik rij, mijn vrouw gaat de winkel binnen en blijf in de auto wachten...In die 5 jaar heb ik nog maar 1keer kontrole geweten van de kaarten, terwijl ik toch al vele uren in de auto heb zitten wachten. Parkeermeterkontrole zie ik dan weer maandelijks bijna.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Je mag er zeker niet op parkeren zonder een kaart, zelfs al is het maar voor enkele minuten...MAAR ik vind wel dat het zou moeten mogen om er even te parkeren zolang de chauffeur in de auto blijft zitten, en zolang je onmiddellijk plaats maakt als er iemand aankomt die een kaart heeft...

Reden? Op veel plekken zijn er zowieso te weinig parkeerplaatsen, en dan blijft zo'n gehandicaptenplaats vaak lange periodes onbenut. Ik vind als je een snelle boodschap moet doen, het even moet kunnen om op zo'n parkeerplek te stationneren zolang je onmiddellijk plaats maakt voor iemand die er wil komen staan met een gehandicaptenkaart...
                Vind ik ook nog redelijk toelaatbaar... maar is ook dus niet toegelaten door de wet...

Comment

• voor mijn deur is een gehandicaptenplek, vroeger van de buurman maar die is overleden

ik gebruik die ook om mijn boodschappen uit te laden, koffer open en voortmaken...als ik er een boete voor krijg voor die 2 minuten zal ik ff slecht gezind zijn, maar terecht betalen en de volgende dag doe ik het weer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Wat die parkeerplaatsen voor gehandicapten betreft, d'r zijn ook vaak mensen die die wel een kaart liggen hebben, maar die is dan niet van hen, maar van een familielid.
                    Ik heb ook zo een kaart in mijn auto liggen, die is van mijn vader, maar gebruik ik die alleen maar als hij d'r ook bij is.
                    Ik heb zo ooit ook eens ambras gehad met ene aan het ziekenhuis. Ik doe mijn grootmoeder weg die geopereerd moest worden. Zij is gehandicapt en heeft dus ook een kaart, uiteraard parkeer ik dus op de gehandicapteplaats en leg haar kaart. Een tijd later kom ik terug buiten (alleen dus) ik stap naar mijn auto en op dat moment komt er ne man van middelbare leeftijd naar mij en begint daar een heel scène te maken tegen mij want ja wat staat een fitte jonge kerel (al zeg ik het zelf) te doen op een gehandicapteplaats. Ik leg hem het uit en dan zei hij 'jaja tzal wel' en hij liep door. Dat is dus ook typisch aan sommige mensen, direct van hun oren beginnen maken zonder eerst op een normale manier te vragen wat ik daar sta te doen. En oké, achteraf gezien had ik ook gewoon mijn grootmoeder naar binnen kunnen begeleiden en daarna eerst mijn auto gaan verzetten. Maar dat was iets waar ik op dat moment gewoon niet aan dacht...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      voor mijn deur is een gehandicaptenplek, vroeger van de buurman maar die is overleden

ik gebruik die ook om mijn boodschappen uit te laden, koffer open en voortmaken...als ik er een boete voor krijg voor die 2 minuten zal ik ff slecht gezind zijn, maar terecht betalen en de volgende dag doe ik het weer
                      Is niet van de buurman... buurman kan/kon er gebruik van maken, zoals iedereen met een kaart.
                      Wij wonen in een kleine half open bebouwing zonder (oorspronkelijk) een oprit. Wij konden een blauwe plaats laten creeren voor de deur, maar aangezien ik regelmatig met anderen meerij, zou ik elke keer mijn auto moeten verzetten omdat ik mijn kaart moet meenemen. dus na vele aanvragen ligt er sinds 2jaar toch een oprit naast het huis....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                        Ik heb zo ooit ook eens ambras gehad met ene aan het ziekenhuis. Ik doe mijn grootmoeder weg die geopereerd moest worden. Zij is gehandicapt en heeft dus ook een kaart, uiteraard parkeer ik dus op de gehandicapteplaats en leg haar kaart. Een tijd later kom ik terug buiten (alleen dus) ik stap naar mijn auto en op dat moment komt er ne man van middelbare leeftijd naar mij en begint daar een heel scène te maken tegen mij want ja wat staat een fitte jonge kerel (al zeg ik het zelf) te doen op een gehandicapteplaats. Ik leg hem het uit en dan zei hij 'jaja tzal wel' en hij liep door. Dat is dus ook typisch aan sommige mensen, direct van hun oren beginnen maken zonder eerst op een normale manier te vragen wat ik daar sta te doen. En oké, achteraf gezien had ik ook gewoon mijn grootmoeder naar binnen kunnen begeleiden en daarna eerst mijn auto gaan verzetten. Maar dat was iets waar ik op dat moment gewoon niet aan dacht...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                        Is ook iets dat je niet zou moeten doen, je had alle recht daar te staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                          Ik ga hen niet terecht wijzen (is hetzelfde als iemand op de autostrade gaan ophouden door exact 120km/u te gaan rijden)
                          Niet terechtwijzen, waarom niet? Groot verschil imo. Als iemand 120+ rijdt, heeft niemand daar last van. Op een parkeerplaats voor gehandicapten parkeren daarentegen...
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Voor het werk moet ik regelmatig in de Koningsstraat zijn in Brussel, daar is parkeren een ramp...er is daar ook het Brussels Aanmeldingspunt voor Personen met een Handicap, met ettelijke gehandicaptenparkeerplaatsen voor de deur. En nooit staat daar iemand...

Ik ben daar eens naar het onthaal gegaan, en gevraagd of ik daar mocht stationneren met een voertuig zolang ik er in bleef zitten. Daar maakte de persoon aan het onthaal geen enkel probleem van. Heb ooit 1 keer meegemaakt dat er iemand wou parkeren met een kaart, en ik heb toen uiteraard onmiddellijk plaats gemaakt.
                            Ik begrijp dat wel en het zou van mij gerust mogen. Maar... hoe kan je als gehandicapte weten dat die persoon plaats wil maken? Als er een auto op zo'n plaats staat, ga je ervan uit dat die bezet is en rij je gewoon verder.

Mij bekijken ze ook dikwijls als ik uitstap. Zie er ook gezond uit, loop mooi recht enzo. Mensen gaan er dan van uit dat je een profiteur bent. Maar ik wil wel gerust wisselen zulle. Zijn vooral gepensioneerden die me lelijk bekijken. Je ziet ze zelfs wijzen soms, heel frustrerend en kan me daar inwendig heel kwaad om maken omdat het zo onterecht is en je je niet kan verdedigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Niet terechtwijzen, waarom niet? Groot verschil imo. Als iemand 120+ rijdt, heeft niemand daar last van. Op een parkeerplaats voor gehandicapten parkeren daarentegen...
                              Ja want jij hebt meer dan een 316i dus jij kan dat proficiat

Comment

• gewoon in de straat plaatsen voor gehandicapten is meestal gewoon verkwisting van parkeerplaats... in een winkelstraat oke maar in een straat waar er in een straal van 1000m enkel een bakker en nachtwinkel is is dat belachelijk.
                                lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                                  Geen bal mee te zien, maar ok dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ik begrijp dat wel en het zou van mij gerust mogen. Maar... hoe kan je als gehandicapte weten dat die persoon plaats wil maken? Als er een auto op zo'n plaats staat, ga je ervan uit dat die bezet is en rij je gewoon verder.

Mij bekijken ze ook dikwijls als ik uitstap. Zie er ook gezond uit, loop mooi recht enzo. Mensen gaan er dan van uit dat je een profiteur bent. Maar ik wil wel gerust wisselen zulle. Zijn vooral gepensioneerden die me lelijk bekijken. Je ziet ze zelfs wijzen soms, heel frustrerend en kan me daar inwendig heel kwaad om maken omdat het zo onterecht is en je je niet kan verdedigen.
                                    Madammekes met chakossen die tegen uwen auto komen leunen om te zien dat ge wel een kaart hebt
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    gewoon in de straat plaatsen voor gehandicapten is meestal gewoon verkwisting van parkeerplaats... in een winkelstraat oke maar in een straat waar er in een straal van 1000m enkel een bakker en nachtwinkel is is dat belachelijk.
                                    Afhankelijk van welke behandeling ik krijg is 50m overbruggen soms een hele zware opdracht. Het is moeilijk te oordelen hierover... er zijn dagen dat ik 500m kan stappen en dagen dat ik blij ben dat ik thuis tot aan het wc kan raken.

Comment

• Mochten er geen gehandicaptenplaatsen bestaan, dan zou ik bvb nooit meer naar zee kunnen. Nu geraak ik op de dijk en tegen dan ben ik moe. Maar heb toch de mogelijkheid gehad de zee eens te zien. Die plaatsen zijn echt wel welkom hoor, jammer dat er zoveel misbruik van verouderde kaarten en zo gemaakt wordt. Mocht dit streng gecontroleerd worden dan zou ik de schaamte niet moeten hebben van mensen die denken dat ik een profiteur ben.

Comment

Je weet ook hoe zoiets in de praktijk gaat hé.
                                        In de praktijk worden die plaatsen ook gewoon ingepalmd, want de volgende stap is dan, men verlaat zijn wagen "omdat men maar 5 minuten ergens vlug moet zijn".

Nee, het meest zekere voor mensen die die plaatsen écht nodig hebben, is dat ze ook effectief vrij en toegankelijk zijn als ze ze nodig hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                                          Ik refereerde meer naar jouw onnoemelijk onnodige opmerking in mijn verkoopstopic

Comment

Working...
                                          X