Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    in vlaanderen heb ik nog geen enkele stuk baan gevonden waar je 's nachts de grootlichten nodig hebt om genoeg te kunnen zien.
    Het was in Zeeuws-Vlaanderen gebeurd, niet ver van Terneuzen. In tegenstelling tot in België staat daar niet om de 10 meter een verlichtingspaal. Enkel bij de kruispunten of rotondes. En dan ga je al snel eens de grootlichten gebruiken.

Zebrapaden kom je vaak tegen in de stad of bebouwde kom, waar je sowieso al voorzichtiger moet gaan rijden. Gevaarlijker vind ik fietsers die opeens zo'n zebrapad oprijden zonder kijken, terwijl die voorrangsregel voor hun niet geldt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      in vlaanderen heb ik nog geen enkele stuk baan gevonden waar je 's nachts de grootlichten nodig hebt om genoeg te kunnen zien.
      Ik weet er zo al 1, van Velm naar Landen, geen straatverlichting en bochtige weg
      En vroeger van Gingelom naar Landen, daar hebben ze een fietspad en straatverlichting geplaatst. Maar vanaf de grens met Vlaams-Brabant houd de straatverlichting plots op, is wel maar een klein stukje.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
        een zebrapad is ook GEEN garantie dat je zomaar mag overlopen...
        Neen akkoord dit mag inderdaad niet altijd denk daarbij aan verkeerslichten of een bevoegd persoon bijvoorbeeld

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
        ... als een voetganger 'aanstalten maakt' om over te steken, dan moeten chauffeurs stoppen en voorrang verlenen...
        Inderdaad

... er moet dus wel enig oogcontact zijn zodat je zeker bent dat de chauffeur u gezien heeft en ook daadwerkelijk zal stoppen. zomaar overlopen wil zeggen dat de chauffeur niet kon zien dat je 'aanstalten maakt' en dan hoeft die ook niet te stoppen...
        Neen de wet schrijft voor dat jij als bestuurder bij het naderen van een oversteekplaats voor voetgangers je snelheid moet matigen en indien nodig moet stoppen. Art. 40.4.2 (KB van 1/12/1975) schrijft letterlijk:
        Op plaatsen waar het verkeer niet geregeld wordt door een bevoegd persoon of door verkeerslichten, mag de bestuurder een oversteekplaats voor voetgangers slechts met matige snelheid naderen. Hij moet voorrang verlenen aan de voetgangers die er zich op bevinden of op het punt staan zich erop te begeven.
        Er staat bij mijn weten nergens in de wetgeving dat er enige vorm van oogcontact moet zijn tussen de bestuurder en de voetganger.het enige artikel waar dit enigzins zou kunnen naar verwijzen is art. 42.4.4 van voorgenoemd KB dat stelt dat voetgangers voorzichtig moeten zijn alvorens zich op de rijbaan te begeven (maar dit is het algemeen principe niet speciaal voor de oversteekplaats voor voetgangers).
        Op de plaatsen waar het verkeer noch door een bevoegd persoon, noch door verkeerslichten geregeld wordt, mogen de voetgangers zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen.
        ...
        het is voor een chauffeur nogal moeilijk zijn gelijk te halen op een zebrapad, maar het is ALTIJD mogelijk.
        ik zie zo regelmatig (vooral in brussel) mensen die op het voetpad lopen en dan ineens het zebrapad opdraaien zonder omkijken. de autos moeten dan maar vol in de ankers. weet dan wel dat de voetganger hier IN FOUT IS aangezien de wet nog altijd voorschrijft dat je voor het oversteken links-rechts en links (of was het rechts-links en rechts???) moet kijken alvoorens over te gaan.
        een chauffeur met dashcam zou wel eens zijn gelijk kunnen halen zo. mijn ma loopt ook altijd over zonder kijken, want "als ze mij omver rijden moeten ze toch betalen".
        Je haalt hier twee zaken door elkaar enerzijds is er inderdaad de mogelijke aansprakelijkheid van de voetganger die zou kunnen bepalen dat hij aansprakelijk is voor de schade die hij de bestuurder toebrengt, maar daarvoor zul je inderdaad moeten kunnen bewijzen dat die voetganger een fout maakte die rechtstreeks de schade van de bestuurder tot gevolg had. Anderzijds is er het befaamde artikel 29bis van de WAM die inderdaad bepaalt dat de bestuurder van het motorvoertuig altijd gehouden is tot het vergoeden van de lichamelijke (en de daarbij horende stoffelijke) schade van de zwakke weggebruiker. Voor dit artikel 29bis is er nergens sprake van fout, dus zelfs zonder enige fout van de bestuurder zal hij de schade aan de zwakke weggebruiker moeten vergoeden (enige uitzondering is indien de zwakke weggebruiker meer dan 14 jaar oud is en het ongeval en zijn gevolgen gewild zou hebben dan kan hij geen aanspraak maken op dat artikel). Je moeder heeft dus gelijk als ze stelt dat die bestuurder haar altijd zal moeten vergoeden op voorwaarde dat het niet haar bedoeling was om dat ongeluk te veroorzaken en lichamelijke schade op te lopen. Anderzijds heb jij gelijk dat ook een zwakke weggebruiker kan gehouden zijn om de toegebrachte schade aan het voertuig te vergoeden maar dan moet er sprake zijn van een fout van de zwakke weggebruiker (en neen er staat volgens mij nergens in de wet dat een voetganger links rechts links moet kijken alvorens zich op een oversteekplaats te begeven indien jij wel zo'n artikel kent mag je het altijd mee delen en dan zal ik grif mijn fout toegeven, wat bijvoorbeeld wel een fout zou kunnen zijn is oversteken als het rood was voor de voetgangers in dit laatste geval zou jou verzekering dus de lichamelijke en stoffelijke schade van die voetganger betalen maar die voetganger moet jou vergoeden voor jouw schade).
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Ergernis van de dag: Midden december een afspraak maken in de garage voor op 11 januari. De auto al de 9de binnen gedaan, en vandaag eens gaan polsen hoe het zit. Blijkt dat ze er nog niet aan begonnen zijn. Wa is het nut van een afspraak dan?

Comment

• Daar zien ze mij niet meer zulle in jouw geval

Comment

• Verleden week vrijdagmorgen op de E17 tussen Lokeren en Waasmunster.
              Nog nooit meegemaakt in Belgie, maar zeker een eervolle vermelding waard.

Ik rijd de oprit Lokeren op en kom achter een vrachtwagen te zitten die aan het voorbij steken is (verboden bij regenweer en dit was dan ook nog eens eerder een regen/smeltende sneeuwstorm)
              Ik was al een beetje geïrriteerd dat die vrachtwagen (zoals de meesten) er geen rekening mee hield en ook omdat mijn voorganger de vrachtwagen tergend langzaam voorbij stak.
              De 'spray' van de vrachtwagen was alsof er een brandweerslang recht op mijn voorruit stond gericht.
              Omdat mijn voorganger naast de vrachtwagen bleef rijden en ik geen steek meer zag heb ik me zelfs moeten laten terug zakken tot ik terug achter de vrachtwagen reed (met dank aan niet het aanwezig verkeersinzicht van de chauffeur voor mij).

Maar de echte verbazing kwam maar toen ik zag dat de vrachtwagen (een Nederlander nota bene) zijn richtingaanwijzer aan stak en een andere vrachtwagen die voor hem reed begon voorbij te gaan.... op het uiterste linkse vak.
              Maw, gedurende een paar minuten reed er een vrachtwagen op elk vak en dat tijdens een zeer hevige regen/smeltende sneeuw bui, nice work!

Sorry, maar wat een arrogante kl**t ben je dan zeg^^

Comment

• Dat bedoel ik dus. Ge moogt heel België volzetten met camera's, maar zolang er geen politietoezicht is op snelwegen blijven dit soort situaties zich voordoen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                  Heb ook al gemerkt vooral in centra van kleinere steden dat een zebrapad geen garantie is op een veilige doorgang voor voetgangers.
                  Heb zelfs al eens een meisje van 15 tegen een wagen zien schoppen die haar geen voorrang gaf, ik stond met de wagen aan de andere kant te wachten. Daar zat ik even met de mond vol tanden.
                  klopt, gisteren ook in Wetteren, bestelwagen met logo op van een semi-overheidsbedrijf !?!
                  veel zin om een telefoontje te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Dat bedoel ik dus. Ge moogt heel België volzetten met camera's, maar zolang er geen politietoezicht is op snelwegen blijven dit soort situaties zich voordoen.
                    ook mijn mening, daarom geen voorstander om alohol naar 0 te brengen, als je o,5 al niet kan "controleren", of moet ik zeggen willen?
                    zoals vorig weekend, heel weinig positief geblazen = geld en tijdsverlies, als je op juiste plaats en juiste ogenblik gaat testen dan ...

Comment

• Eind vorige week op de weg aan het werk, weg is een lus en dus enkele richting, een camionet van Cooltech die tegen de richting wilt vertrekken.
                      Wij doen met 3 man teken dat hij in de andere richting rond moet, maar hij negeert dat.
                      Komt een andere auto aan waardoor hij niet verder kan en terug achteruit moet, je denkt dat dat hij zou draaien, maar nee hij rijd over een stuk van ons terrein en aan de andere kant weer naar buiten en weer tegen de richting. Op het einde van de lus botst hij dan nog bijna met een andere auto en durft die persoon dan nog uit te schelden.

We hebben met verschillende personen naar zijn werk gemaild en gebeld om de werkgever te laten weten wat voor personeel hij in dienst heeft.
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Ze zeggen altijd van och u durven opjagen omdat er een iemand trager voor je rijdt.

Deze ochtend was ik wat geïrriteerd en wou gewoon simpel de vmax rijden. Meer vroeg ik niet. Heb op een rit van kwartier niet minder dan 9 auto's ingehaald die doorgaans 50 reden waar je 70 mocht. 3 daarvan hebben zelfs met hun lichten naar me geflikkerd.

Op zo momenten heb ik zo hard zin om dat soort volk gewoon los op hun bek te slaan.

Comment

• @ hierboven: Dat zijn van die mensen die de slak gaan uithangen omdat het vriest. Gisteren van Brussel naar Hasselt gereden en constant op de linkse rijstrook gebleven, ik reed 130 op teller, de rest leek wel 90 te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ze zeggen altijd van och u durven opjagen omdat er een iemand trager voor je rijdt.

Deze ochtend was ik wat geïrriteerd en wou gewoon simpel de vmax rijden. Meer vroeg ik niet. Heb op een rit van kwartier niet minder dan 9 auto's ingehaald die doorgaans 50 reden waar je 70 mocht. 3 daarvan hebben zelfs met hun lichten naar me geflikkerd.

Op zo momenten heb ik zo hard zin om dat soort volk gewoon los op hun bek te slaan.
                            Ze zullen er ongetwijfeld de bevestiging in gezien hebben van een stereotype

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              klopt, gisteren ook in Wetteren, bestelwagen met logo op van een semi-overheidsbedrijf !?!
                              veel zin om een telefoontje te doen
                              In de grotere steden zijn de voetgangers redelijk arrogant tegen de automobilisten. Oversteken onder kijken, zelfs niet altijd op een zebrapad.
                              Ook de fietsers in bv. Gent, dikwijls studenten, overal doorrijden zonder kijken of zonder verlichting.
                              Soms begrijp ik niet dat er niet meer overhoop gereden worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Ze zeggen altijd van och u durven opjagen omdat er een iemand trager voor je rijdt.

vandaag nog een N42 gedaan, van en naar Zottegem, om 7:30 richting Zottegem 50 - 60 door veel verkeer, wit wegdek door strooizout en een mobiele kraan (Sarens en co) is daar 90!
                                om 12 uur terug richting E40 achter vrachtwagen van Colruyt, en die man had pech maar ieder licht was rood net voor zijn neus en zijn aanhanger was VOL, dus heel traag

eerst een matte X6 (geen richtingsaanwijzers ) en daarna nog een tiental er voor bij, oei pas op voor mogelijke boete

Comment

• Gisteren eene met een kort lontje tegen gekomen op de terugweg van het werk naar huis (N80).
                                  Ik ben rechts aan het rijden, auto voor mij gaat naar links (met pinker), op dat linkervak gaat het juist wat trager en op de moment dat ik met mijn voorbumper aan zijn achterbumper ben komt hij terug naar rechts met zijn pinker nog steeds naar links. Ik moet dus uitwijken en flikker 1 keer met mijn lichten, zie een handje dus dacht dat hij zicht wilde excuseren.
                                  Stuk verder gaan de auto's een vrachtwagen voorbij en ik ga ook naar links als ik kan, wanneer ik bijna aan dezelfde auto van hierboven zit komt die weer ineens naar links en moet ik vol in de remmen, want verder links van mij was een vangrail. Ik flikker terug met de lichten (deze keer een aantal keren).
                                  Ineens slaat die zijn remmen dicht, trekt terug op, zie hem zijn middenvinger op steken, vrachtwagen voorbij gaat hij terug naar rechts, ik kom gelijk hem, wilt hij mij in de vangrail rijden waarop ik effe een schijnbeweging naar zijn kant doe en hij verschiet dus stopt naar mij te komen, ben ik hem voorbij komt hij links van mij hangen en probeert me naar de pechstrook te duwen.
                                  Zit te wijzen van te stoppen en echt agressieve gebaren te doen.
                                  Ik blijf met een brede glimlach in de auto zitten en wijs hem meermaals op de camera die in de auto hangt en hem filmt.
                                  Aan de lichten aan de Mercedes garage stapt hij uit komt naar mijn auto toe en begint terug middenvinger op te steken, in zijn kruis te tasten en heel de tijd "motafukka" te roepen.

Na dat tweede voorval denk ik dat het bij dat eerste dus ook al zijn middenvinger was en geen handje om te excuseren.
                                  Het was trouwens een gekleurde medemens met een aftandse deawoo (denk ik). Beelden zijn overhandigd aan de politie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Gisteren eene met een kort lontje tegen gekomen op de terugweg van het werk naar huis (N80).
                                    Ik ben rechts aan het rijden, auto voor mij gaat naar links (met pinker), op dat linkervak gaat het juist wat trager en op de moment dat ik met mijn voorbumper aan zijn achterbumper ben komt hij terug naar rechts met zijn pinker nog steeds naar links. Ik moet dus uitwijken en flikker 1 keer met mijn lichten, zie een handje dus dacht dat hij zicht wilde excuseren.
                                    Stuk verder gaan de auto's een vrachtwagen voorbij en ik ga ook naar links als ik kan, wanneer ik bijna aan dezelfde auto van hierboven zit komt die weer ineens naar links en moet ik vol in de remmen, want verder links van mij was een vangrail. Ik flikker terug met de lichten (deze keer een aantal keren).
                                    Ineens slaat die zijn remmen dicht, trekt terug op, zie hem zijn middenvinger op steken, vrachtwagen voorbij gaat hij terug naar rechts, ik kom gelijk hem, wilt hij mij in de vangrail rijden waarop ik effe een schijnbeweging naar zijn kant doe en hij verschiet dus stopt naar mij te komen, ben ik hem voorbij komt hij links van mij hangen en probeert me naar de pechstrook te duwen.
                                    Zit te wijzen van te stoppen en echt agressieve gebaren te doen.
                                    Ik blijf met een brede glimlach in de auto zitten en wijs hem meermaals op de camera die in de auto hangt en hem filmt.
                                    Aan de lichten aan de Mercedes garage stapt hij uit komt naar mijn auto toe en begint terug middenvinger op te steken, in zijn kruis te tasten en heel de tijd "motafukka" te roepen.

Na dat tweede voorval denk ik dat het bij dat eerste dus ook al zijn middenvinger was en geen handje om te excuseren.
                                    Het was trouwens een gekleurde medemens met een aftandse deawoo (denk ik). Beelden zijn overhandigd aan de politie.
                                    Wauw waarom?! Eerst laten blijken dat ie een leek is in het autorijden en daarna nog eens dat em zijn emoties niet kan bedwingen ...

Super dat je aangifte hebt gedaan & die kalmte van u! Hopelijk een stap dichter om zo'n sukkelaars uit het verkeer te halen en op de bus zetten.

Kon je die Daewoo er gewoon niet even afrijden? Misschien beter voor de bloeddruk geweest

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• is maar een bedenking, maar als alles door de flikken moet worden onderzocht van beelden en alle andere nest, is er veeeel te weinig volk...en moet er zoveel volk bij dat we in een politiestaat komen die we zelf vragen maar in feite ni willen, en toch niet kunnen betalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        is maar een bedenking, maar als alles door de flikken moet worden onderzocht van beelden en alle andere nest, is er veeeel te weinig volk...en moet er zoveel volk bij dat we in een politiestaat komen die we zelf vragen maar in feite ni willen, en toch niet kunnen betalen
                                        Correct, herinneren we ons het mantra "een lik op stuk beleid" . Daarbij denkend aan de handtasdiefstallen door liefst allochtonen. Graag politie op elke hoek van de straat en graag al onze privacy afgeven in ruil voor wat "veiligheid".

De hevige reacties op het meldpunt sociale fraude (= nationale sport) daarentegen deden uitschijnen dat we dat toch liever niet hebben als het over onze criminaliteit gaat.

Comment

• stasi, brrr

Comment

Working...
                                          X