Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nu, gisteren een heel eind in Nederland gereden met aanhangwagen erachter. In NL geldt voor wagens met aanhangwagen een max. snelheid van 90 km/h op de autosnelweg. Dat was dus dikwijls voorzichtig vrachtwagens voorbij steken op het linkse vak tegen 100/max 110. Nederlanders heel mooi gedisciplineerd afstand houden, niet afsnijden, geen bruuske manoeuvers,... . Toch wel een andere mentaliteit daar.
wat de nl-ers wel doen, is invoegen van het rechtse naar het linkse op autostrade op hun eigen manier (pinken en invoegen), voor mij geen prob want ik hou veel afstand
Tgoh, mijn ervaringen zijn eerder dat de audi rijders de nieuwe BMW rijders zijn geworden. Verschrikkelijk dicht op je koffer komen hangen. Een kort ritje van Ranst naar turnhout en er zaten er niet minder dan 4 met 4 ringen te hangen terwijl er voor mij op het linkervak gewoon een stoet auto's reed.
misschien net door de cliche's dat het meer opvalt maar ik vind dat ze toch grotendeels kloppen.
de bompa in de mercedes die veel te traag aan het rijden is, de zoveelste bmw die geen pinkers heeft, audi, skoda, dacia zijn blijkbaar 3 merken die niet eens een rijbewijs nodig hebben...
Noem mij een merk waar er geen gek zit die bumperkleeft... Dit zeg ik niet omdat ik met Audi rij .
Gisteren zat er een Suzuki Alto in mijn gat geplakt, al heb ik er enkel last van als ik achter een sliert wagens rij dus geraak ik al snel geïrriteerd maar laat gewoon begaan.
misschien net door de cliche's dat het meer opvalt maar ik vind dat ze toch grotendeels kloppen.
de bompa in de mercedes die veel te traag aan het rijden is, de zoveelste bmw die geen pinkers heeft, audi, skoda, dacia zijn blijkbaar 3 merken die niet eens een rijbewijs nodig hebben...
Heb dit weekend met een nieuwe porsche cayenne S gereden en het pinkerpookje in een bmw voelt lekkerder aan. Daarom gebruik ik het ook. Zeker nu ik LED pinkers heb. #swag.
Nu, gisteren een heel eind in Nederland gereden met aanhangwagen erachter. In NL geldt voor wagens met aanhangwagen een max. snelheid van 90 km/h op de autosnelweg. Dat was dus dikwijls voorzichtig vrachtwagens voorbij steken op het linkse vak tegen 100/max 110. Nederlanders heel mooi gedisciplineerd afstand houden, niet afsnijden, geen bruuske manoeuvers,... . Toch wel een andere mentaliteit daar.
Mijn ervaring is toch anders. Als je aankomt, dan pinken die naar links én schuiven tegelijk naar links, of je nu nog op 100 meter of 10 meter afstand bent. Je moet maar in de remmen. Verschillende keren meegemaakt.
Deze ochtend nog eens met de auto van Ranst naar Brussel zuid gereden. Als je ziet hoe gejaagd en gek velen rijden tijdens die vroeger spits, dan vraag ik me af waarom er niet meer ongevallen gebeuren. Niet normaal wat voor een toeren, kort op elkaar rijden, continu wisselen van rijstrook, op het laatste moment van heel links alle rijstroken over om nog een afrit te nemen en omgekeerd.
Dan was het redelijk druk aan vilvoorde, ik reed 110 en dan nog motors die aan die snelheid slalommen tussen de auto's. Heel flink.
Deze ochtend nog eens met de auto van Ranst naar Brussel zuid gereden. Als je ziet hoe gejaagd en gek velen rijden tijdens die vroeger spits, dan vraag ik me af waarom er niet meer ongevallen gebeuren. Niet normaal wat voor een toeren, kort op elkaar rijden, continu wisselen van rijstrook, op het laatste moment van heel links alle rijstroken over om nog een afrit te nemen en omgekeerd.
Dan was het redelijk druk aan vilvoorde, ik reed 110 en dan nog motors die aan die snelheid slalommen tussen de auto's. Heel flink.
Genoeg actie voor de dashcamrijders onder ons om elke dag een langspeelfilm op youtube te gooien!
Vandaag ook mijn duit in het zakje gedaan met 2 andere camionetten, treintje van 3 camionetten tegen iets minder legale snelheden op het 3e, ging goed vooruit. Wel zot dat die 2 camionetten achter mij mee gingen
En vanzelfsprekend ook in een BMW z'n gat geboord omdat hij maar 120 reed op het 3e en niet naar het 2e wou.
Vandaag ook mijn duit in het zakje gedaan met 2 andere camionetten, treintje van 3 camionetten tegen iets minder legale snelheden op het 3e, ging goed vooruit. Wel zot dat die 2 camionetten achter mij mee gingen
En vanzelfsprekend ook in een BMW z'n gat geboord omdat hij maar 120 reed op het 3e en niet naar het 2e wou.
We hebben in de buurt zo'n baan waar je 90 mag omdat er bij de opritten geen borden staan. Nu zijn er veel die dat niet echt weten/ durven te rijden, want het wordt nergens bevestigd hoeveel je er effectief mag.
Ik doe die baan bijna dagelijks en als er dan iemand voor je 70 rijdt en je wilt eens kijken of er niemand afkomt (heel onoverzichtelijke baan met een heuvel en een "blinde" bocht) om voorbij te kunnen gaan ze leuk mee naar rechts/links en blokkeren ze je zicht. Nu in het begin merkte ik het niet eens maar nu ik erop begin te letten ... Grr
Rijden doe je toch standaard (uiterst) rechts. Ga toch niet onnozel doen als iemand je voorbij wilt.
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
Als je meer afstand houdt, hoef je veel minder te zigzaggen en gaat die voor je ook niet meedoen om te pesten lijkt me.
Ik erger me aan mensen die een winkelkar gewoon op de parking laten staan, maar nog meer aan ezels die de kar terugbrengen, maar dan doodleuk gewoon voor de rij laten staan, zonder ze netjes in te schuiven, zodat de volgende, ik dus, er maar zijn plan mee moet trekken als ik met mijn kar aankom.
Ik erger mij aan diegenen die op zo'n parking achterwaards inparkeren. Dat wil zeggen dat ze na hun inkopen tussen de auto's door moeten met hun kar om aan hun koffer te kunnen. En dat zijn meestal niet de meest voorzichtigen...
Comment