Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Heb dat ooit eens voor gehad in Merelbeke... Van voorbij Zottegem zat er een Civicske te duwen terwijl ik ruim over de toegelaten snelheid reed. Echt heel ruim... En je kent dat zo links komen opzetten en zo..Komen de autostrade op, ik duw plankgas tot boven de 200 om dan voor de flitspaal in Merelbeke af te remmen. Johny kwam me voorbij en flits... aan dik 200 per uur. Zag zijn remlichten aangaan en hij reed naar 't eerste vak. Terwijl ik hem voorbijstak zag ik z'n vrouw of lief op hem kloppen. Nooit zo gelachen...
Is nu wel al vele jaren geleden, de flitspaal in Merelbeke stond er nog maar net.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHeb dat ooit eens voor gehad in Merelbeke... Van voorbij Zottegem zat er een Civicske te duwen terwijl ik ruim over de toegelaten snelheid reed. Echt heel ruim... En je kent dat zo links komen opzetten en zo..Komen de autostrade op, ik duw plankgas tot boven de 200 om dan voor de flitspaal in Merelbeke af te remmen. Johny kwam me voorbij en flits... aan dik 200 per uur. Zag zijn remlichten aangaan en hij reed naar 't eerste vak. Terwijl ik hem voorbijstak zag ik z'n vrouw of lief op hem kloppen. Nooit zo gelachen...
Is nu wel al vele jaren geleden, de flitspaal in Merelbeke stond er nog maar net.
Comment
-
Idioten met cd platen het blijft een ras apart. Zeker als ze met een performante bmw rijden. Eerst staan wachten langs de weg net voor je passeert terug wegscheuren alsof je net een bank hebt berooft, 500 meter verder weer gaan staan aan de kant. Als hem dan terug voorbij gaat schiet hij weer weg om je over de verdrijvings stroken weer voorbij te gaan en af snijden hoort er natuurlijk helemaal bij. Om weer ietsje verder te weer te gaan staan wachten,enz... . Op een zeker moment krijg ik in de gaten dat de bmw eigenlijk wacht op iemand met een opel astra'tje ( niet een performante versie eerder 1.6 diesel met een gewone nummerplaat) die zich eigenlijk heel mooi aan de wegcode houdt. Toch heeft die cd rijder het 10 kilometer volgehouden om zo te rijden. Begrijpt het nut er echt niet van om zo irritant te rijden. Natuurlijk kan hij het zich veroorloven want hij krijgt toch geen boetes. Het spreekt voor zich dat richtingaanwijzers een niet genomen optie was bij onze vriend van het diplomatiek corps.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door max la menace Bekijk BerichtenIdioten met cd platen het blijft een ras apart. Zeker als ze met een performante bmw rijden. Eerst staan wachten langs de weg net voor je passeert terug wegscheuren alsof je net een bank hebt berooft, 500 meter verder weer gaan staan aan de kant. Als hem dan terug voorbij gaat schiet hij weer weg om je over de verdrijvings stroken weer voorbij te gaan en af snijden hoort er natuurlijk helemaal bij. Om weer ietsje verder te weer te gaan staan wachten,enz... . Op een zeker moment krijg ik in de gaten dat de bmw eigenlijk wacht op iemand met een opel astra'tje ( niet een performante versie eerder 1.6 diesel met een gewone nummerplaat) die zich eigenlijk heel mooi aan de wegcode houdt. Toch heeft die cd rijder het 10 kilometer volgehouden om zo te rijden. Begrijpt het nut er echt niet van om zo irritant te rijden. Natuurlijk kan hij het zich veroorloven want hij krijgt toch geen boetes. Het spreekt voor zich dat richtingaanwijzers een niet genomen optie was bij onze vriend van het diplomatiek corps.
Comment
-
Onze buren in het huis met de C3 ervoor...
We wonen op het einde van een doodlopende straat, halfopen bebouwing. Ons huis is rechts buiten beeld, scheiding is de rode lijn. Foto is genomen met mijn rug naar het einde van de straat, ongeveer ter hoogte van onze garagepoort.
Vanavond ga ik de vuilzak buitenzetten en zie ik dit. Zowel de zwarte Mitsu als de grijze C3 zijn van dezelfde mensen, C3 staat voor hun huis. Op de foto lijkt het niet zo smal maar geloof mij een Superb gaat NIET tussen die 2 auto's...onze overburen (tegenover ons) kunnen ook niet uit, en de mensen dààrlangs (grijze DS3 en witte i30) kunnen ook niet uit, die zitten totaal vast.
En dat is 3-4-5 keer per week zo...die zullen het dus nooit leren...
Hoe vaak ik van mijn werk kom, om een vreemde auto te zien staan voor onze garagepoort en onze standplaats, niet normaal. En dan moet je stoppen, uitstappen, en dan komen ze meestal al aangelopen "JA tis die van de chauffage SORRY" "JA tis die van de keuken SORRY" "JA tis mijn zus SORRY"
ffs zet uw EIGEN auto dan eerst weg (vooraan de straat is een pleintje met meer dan genoeg plaats) als ge bezoek krijgt. Ik zou zelf nog niet eens durven parkeren bij vreemde mensen voor waar ik niet moet zijn.
Een paar weken geleden het toppunt, hun auto stond over de rode lijn (dikke halve meter). Nuja we zijn al blij als we uit kunnen...Mijn madam hare Polo stond 100% voor ons huis. Krijgen we om 2300 een SMS. "Hoi kunt ge uw auto verzetten want we moeten morgenvroeg weg" terwijl ze aan de andere kant nog een halve meter had tussen hun 2 auto's!
Toen is mijn madam naar daar gegaan, en gezegd dat wij onze auto's die 100% aan onze kant stonden zeker niet gingen verzetten, en dat zij ten eerste hun auto aan hun kant moesten zetten, en ten tweede dat als ze er niet uitkonden 's morgens dat ze dan maar op het pleintje moesten parkeren zoals iedereen.
Heel plezant als ge pas nieuwe buren zijt en ge moet al meteen van uw tak maken voor iets wat toch elementaire beleefdheid is, parkeer niet zomaar voor iemand anders zijn huis. En dan terwijl ge toch ZIET dat ge al plaats inpakt over de scheiding, dan nog het lef hebben om te vragen of wij onze auto's willen verzetten. Wat is dat nu
Je kan ook zien op de foto dat ze hun putdeksels nog altijd niet hebben weggewerkt (die blauwe zak) waardoor ze dus altijd op straat staan. Je zou denken dat ze dat toch al zouden doorhebben dat ze met 5 minuten werk zich een hoop ergernis kunnen besparen...Last edited by TooTall; 17/02/2016, 20:33.
Comment
-
Ik zou ten eerste wel de nummerplaten wissen op de foto... Nu schend je die mensen hun privacy, daar wil je dan ook geen boel over he...
Anderzijds:
heb je helemaal gelijk! Elementaire beleefdheid is soms ver weg.... En ze blokeren dan ook gewoon gvd nog eens de hele straat...
Simpel op te lossen: (1) je zoekt ergens een parking in de buurt, en (2) je koopt je het oudste krel dat je kan vinden voor een paar 100 euro. Ipv naar huis te rijden, rijd je naar die parking en stapt over in je krel. Met dat krel rijd je dan naar huis. Dan kan je je ertussen schuren en wringen met je krel.... Als ze zo ne keer buiten komen met hunne wagen vol butsen en krassen zullen ze het wel rap oplossen
Een tip: let we op dat ze geen camera aan hun huis hangen hebben
Tip 2: film met een dashcam- - kan leuke beelden opleveren
Een paar jaar geleden iets soortgelijks bij ons: op de 2 meter brede strook voor ons huis aan de straatkant hebben wij wat verharding met kiezel erover gelegd. Kwestie van ONZE bezoekers plaats te geven.
Nu hadden de buren, die hier al 15 jaar langer woonden, die strook gewoon niet verzorgd (leemgrond, onkruid erop, vol met putten, soit, echt een stuk weiland precies).
Als die dan bezoek kregen, parkeerden die gasten gewoon voor ons huis...
Nu, als dat uitzonderlijk is, omdat ge ne keer een communiefeest hebt en met veel volk zit, no prob. Maar elke week, het hele weekend (zoon vd buren kreeg toen veel raar volk over de vloer).
Soit, kan dus idd HEEL ergerlijk zijn ... succes ermee...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenOnze buren in het huis met de C3 ervoor...
We wonen op het einde van een doodlopende straat, halfopen bebouwing. Ons huis is rechts buiten beeld, scheiding is de rode lijn. Foto is genomen met mijn rug naar het einde van de straat, ongeveer ter hoogte van onze garagepoort.
Vanavond ga ik de vuilzak buitenzetten en zie ik dit. Zowel de zwarte Mitsu als de grijze C3 zijn van dezelfde mensen, C3 staat voor hun huis. Op de foto lijkt het niet zo smal maar geloof mij een Superb gaat NIET tussen die 2 auto's...onze overburen (tegenover ons) kunnen ook niet uit, en de mensen dààrlangs (grijze DS3 en witte i30) kunnen ook niet uit, die zitten totaal vast.
Hoe vaak ik van mijn werk kom, om een vreemde auto te zien staan voor onze garagepoort en onze standplaats, niet normaal. En dan moet je stoppen, uitstappen, en dan komen ze meestal al aangelopen "JA tis die van de chauffage SORRY" "JA tis die van de keuken SORRY" "JA tis mijn zus SORRY"
ffs zet uw EIGEN auto dan eerst weg (vooraan de straat is een pleintje met meer dan genoeg plaats) als ge bezoek krijgt. Ik zou zelf nog niet eens durven parkeren bij vreemde mensen voor waar ik niet moet zijn.
Een paar weken geleden het toppunt, hun auto stond over de rode lijn (dikke halve meter). Nuja we zijn al blij als we uit kunnen...Mijn madam hare Polo stond 100% voor ons huis. Krijgen we om 2300 een SMS. "Hoi kunt ge uw auto verzetten want we moeten morgenvroeg weg" terwijl ze aan de andere kant nog een halve meter had tussen hun 2 auto's!
Toen is mijn madam naar daar gegaan, en gezegd dat wij onze auto's die 100% aan onze kant stonden zeker niet gingen verzetten, en dat zij ten eerste hun auto aan hun kant moesten zetten, en ten tweede dat als ze er niet uitkonden 's morgens dat ze dan maar op het pleintje moesten parkeren zoals iedereen.
Heel plezant als ge pas nieuwe buren zijt en ge moet al meteen van uw tak maken voor iets wat toch elementaire beleefdheid is, parkeer niet zomaar voor iemand anders zijn huis. En dan terwijl ge toch ZIET dat ge al plaats inpakt over de scheiding, dan nog het lef hebben om te vragen of wij onze auto's willen verzetten. Wat is dat nu
Je kan ook zien op de foto dat ze hun putdeksels nog altijd niet hebben weggewerkt (die blauwe zak) waardoor ze dus altijd op straat staan. Je zou denken dat ze dat toch al zouden doorhebben dat ze met 5 minuten werk zich een hoop ergernis kunnen besparen...
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Hoe zien die wijken er tegenwoordig ook uit, zo'n smal straatje met dan die triestige goot in het midden. Allemaal omdat bouwgrond zo duur is geworden.
Er is nauwelijks een oprit om voor ieder huis 1 auto te zetten, maar meeste hebben er twee, dus moet die op die straat.
Wat als er dan iets gebeurt en de brandweer moet naar het verste huis in de wijk, hoe gaat die daar tussen.
Comment
-
Tsja, hoe dichter we op mekaar gaan wonen, hoe meer wrevel er kan ontstaan. En dan moet elk lid van 't gezin ook nog eens een auto hebben, liefst vlak voor de deur geparkeerd. Want als ze 100m moeten stappen, dat kan niet. In Nederland is dat al decennia lang de normaalste zaak van de wereld, zo dicht op elkaar wonen in zo'n smalle straatjes. Met dat verschil dat er daar fietsen voor de huizen geparkeerd staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk BerichtenTooTall: jij kan toch ook op dat pleintje parkeren dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenOnze buren in het huis met de C3 ervoor...
Je kan ook zien op de foto dat ze hun putdeksels nog altijd niet hebben weggewerkt (die blauwe zak) waardoor ze dus altijd op straat staan. Je zou denken dat ze dat toch al zouden doorhebben dat ze met 5 minuten werk zich een hoop ergernis kunnen besparen...
Lees er dan eens deze folder op na blz 18 is met name interessant)
Misschien eens een folderke afhalen bij de police en tussen de ruitenwissers stoppen.
http://www.lokalepolitie.be/sites/5410/images/office/parkeerfolder.pdf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAch, praat eens gewoon op een deftige en vriendelijke manier met die mensen. Praten helpt dikwijls meer dan van dat gedoe met folderkes onder ruitenwissers enzomeer. Beter een goede buur dan een verre vriend!
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk kan zijn situatie wel begrijpen, heb ook al een paar keer bij de buren gestaan en ze verzetten hem altijd en zijn heelbvriendelijk.. Om de week erna exact het zelfde te doen.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAch, praat eens gewoon op een deftige en vriendelijke manier met die mensen. Praten helpt dikwijls meer dan van dat gedoe met folderkes onder ruitenwissers enzomeer. Beter een goede buur dan een verre vriend!
Das zeker da, maar het kan ook niet altijd van dezelfde kant komen .
Comment
-
We doen bewust niets terug, blijven het gewoon vriendelijk vragen...ga zeker in het begin geen bruggen verbranden. Daarbij blijven onze overburen en de mensen daarlangs ook af en toe aankloppen bij hun voor exact hetzelfde te vragen, zo het komt niet enkel van ons uit. Hopen dat het uiteindelijk wel zal doordingen zeker?
En over hetzelfde terugdoen, ik zou dat enkel doen moest ik een oude wagen hebben...mijn madam heeft 1 keer haar auto met de neus tot op de scheiding gezet, toen kwamen we enkele uren later thuis en stond hun auto op 1cm ervan. Let wel, dat was hun oude opel Combo met de achterkant richting haar nieuwe Polo. Geen schade te zien, maar toch...veel vertrouwen hebben we niet dat die mensen iets kunnen parkeren, dus nu blijven we er bewust weg om te vermijden dat ze schade rijden...
Oh en nog een goeie;
Onze overburen (links op de foto uit beeld) hebben een heel grote inrit. Wij hebben gevraagd of we daar mogen draaien, geen enkel probleem. Wij doen dat super voorzichtig, dus niet de banden draaien ter plaatse om kuilen te vermijden, niet volgas achteruit zodat je kiezels wegschiet enz. Heb al enkele keren onze buren in kwestie hetzelfde zien doen, dat is dus volle pees erin en eruit, en maar gaten maken.
Nog een?
Enkele maanden geleden was ik aan het verven in de voorste slaapkamer (zicht op straat). Onze overburen hadden ook nog geen putdeksel gelegd, dus ze hadden ook nog zo'n tijdelijk stuk buis van een halve meter staan met een zak over.
Ineens hoor ik een auto op kiezel, ik zie die Combo achteruit hun inrit indraaien. Hij stopt, stapt uit, gaat achteraan kijken, en stapt terug in. Ik denk nog 'huh waarom doet die dat, die staat nog 1 meter van het huis af. Goe bezig'. Natuurlijk niet aan gedacht dat die tijdelijke buis er nog uitstak.
De week erop horen we van de overburen dat die buis dus omgereden was, en dat er allemaal kiezel in de collector was gegleden en ze alles hebben moeten wegspuiten met zo'n rioolslang...En ze wisten niet wie het gedaan had...
Heb maar gezegd wat ik gezien had toen, en dat het waarschijnlijk die mensen waren geweest. Overburen waren pissig natuurlijk, maarja wat kunt ge daar achteraf gaan van zeggen...Voelde me zelf ook idioot dat ik er niet aan gedacht had dat er daar zo'n buis stak.
Vandaar dat we dus onze auto's VER van hun vandaan houden...
Comment
-
Als ik dat zo lees dan ben ik weer superblij dat ik destijds veel geld in een grote grond heb gestoken. Rechts van mij ligt weideland dat ik enkele jaren voor een appel en een ei heb gekocht. Links van mij een heel oude hoeve die ik onlangs op lijfrente heb gekocht. En achter mij liggen bossen dat definitief groen is ingekleurd. Dus geburen? Geen last van. Het enige nadeel is een bakker, beenhouwer of winkelen is minstens enkele kilometers verder te doen. Maar dat neem ik er graag bij. Geef mij zo een rijwoning en binnen de kortste keren is het zware ambras. Ik had die C3 al lang op vier bakken gezet
Comment
Comment