Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mobieltje gebruiken ... Tblijft iets waar ik een degout van heb. Hoort gewoon niet in de wagen.

Vandaag stond ik te wachten op een T verkeerslicht, op de verticale baan (wou links gaan) loodrecht op de horizontale baan.

Had rood en er stond een witte evoque te wachten op het kruispunt om mijn straat in te slaan. Nu zag ik dat mevrouw al de hele tijd naar beneden was aan het kijken ... Ai ... En mijn vermoeden werd bevestigd toen er geen kat aan kwam. Ze kon duidelijk de straat in slaan maar bleef gewoon pinkend op haar plaats staan. Ik tuut, geen reactie, ik heb groen ondertussen, tuut nog eens, nope.

Nu weet ik dat je geen kruispunt niet mag oprijden als het nog bezet is maar kon het niet laten. Ik reed rustig naar haar wagen toe, kwam tot stilstand vlak langst haar portier en tuut eens lekker door. Toen was ze opeens wakker en in choque (stil vallen, sorry gebaren, gsm vloog naar de achterbank, ...)

Had ik maar een dashcam *sigh*

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
      Mobieltje gebruiken ... Tblijft iets waar ik een degout van heb. Hoort gewoon niet in de wagen.

Vandaag stond ik te wachten op een T verkeerslicht, op de verticale baan (wou links gaan) loodrecht op de horizontale baan.

Had rood en er stond een witte evoque te wachten op het kruispunt om mijn straat in te slaan. Nu zag ik dat mevrouw al de hele tijd naar beneden was aan het kijken ... Ai ... En mijn vermoeden werd bevestigd toen er geen kat aan kwam. Ze kon duidelijk de straat in slaan maar bleef gewoon pinkend op haar plaats staan. Ik tuut, geen reactie, ik heb groen ondertussen, tuut nog eens, nope.

Nu weet ik dat je geen kruispunt niet mag oprijden als het nog bezet is maar kon het niet laten. Ik reed rustig naar haar wagen toe, kwam tot stilstand vlak langst haar portier en tuut eens lekker door. Toen was ze opeens wakker en in choque (stil vallen, sorry gebaren, gsm vloog naar de achterbank, ...)

Heb eens bijna een frontale botsing gehad met een jonge vrouw met een mini die van haar rijvak afweek.... Terwijl ze druk aan het sms'en was.

Comment

• T zijn niet alleen madammen, laatst ne camion op het tweede vak in de regen aan het zigzaggen tot op het derde vak. Leuk als je afkomt tegen hogere snelheid en je komt zo'n klojo tegen met z'n gsm in zijn handen. (ik kon da niet zien, mijn vrouw zag het in t passeren)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Nieuwe van Kaygell, aan de Recor in Hasselt! Altijd goeie muziek....en ook luisteren tot op het einde voor zijn ongezouten mening!

Het beste aan het filmpje vind ik nog de commentaar erbij van Herwecom.

"lol is da nie in Hasselt? daar rijde veel van die idioten..."

Comment

• gisteren achter een taxichauffeur gereden die constant aan het remmen was, terwijl het niet nodig was. Toen ik de afrit nam - en hij niet - ging ik sneller dan hem en zag ik dat hij aan het sms'en was. Hij had een passagier op de achterbank, een vrouw die maar groen lachte.

Op de ring in Brussel een taxichauffeur die de file niet wilde doen. Eerst mij afsnijden in de file door plots van vak te veranderen, waardoor ik moest uitwijken naar het andere vak. Dat vak bleek sneller te gaan, dus ging ik 'm weer voorbij. Een beetje later sjeest ie langs de pechstrook de halve file voorbij. Regels zijn er precies niet voor iedereen.
            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
              Mobieltje gebruiken ... Tblijft iets waar ik een degout van heb. Hoort gewoon niet in de wagen.

Akkoord. Ik had daar 'vroeger' ook wel een handje van, tegenwoordig niet meer. Het hoort niet en het is gevaarlijk. Je ziet regelmatig mensen slingeren, van hun rijvak afwijken, voor groen licht staan te wachten of gewoon voetgangers of fietsers (bijna) over het hoofd zien, omdat ze te druk zijn met hun mobiel.

De boete kan niet hoog genoeg zijn voor dit soort idioten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Tsja, hoe dichter we op mekaar gaan wonen, hoe meer wrevel er kan ontstaan. En dan moet elk lid van 't gezin ook nog eens een auto hebben, liefst vlak voor de deur geparkeerd. Want als ze 100m moeten stappen, dat kan niet. In Nederland is dat al decennia lang de normaalste zaak van de wereld, zo dicht op elkaar wonen in zo'n smalle straatjes. Met dat verschil dat er daar fietsen voor de huizen geparkeerd staan.
                je kan het ook anders bekijken : hoed dichter op elkaar hoe meer winst voor verkavelaar en bouwfirma ;-)

en dat ieder gezin 2 wagens heeft daar trek architect en stedenbouw zich ook geen zak van aan, de "gemeenschap" zal het wel oplossen op openbaar terrein !!! ???
                als nu iedereen eerst eens zijn eigen wagens op zijn eigendom zou plaatsen zou er toch veel minder ambras zijn?

PS, wij wonen ook in zo een type-straat, een aantal zet zijn auto op straat en een aantal zet ze op zijn oprit, in zijn garage of carport, doodlopend straatje komt uit op drukke steenweg waar NERGENS geparkeerd kan, mag worden, dus van daar ook een aantal die bij ons in straat komen parkeren ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                  Nieuwe van Kaygell, aan de Recor in Hasselt! Altijd goeie muziek....en ook luisteren tot op het einde voor zijn ongezouten mening!

Had ook z'n snelheid kunnen aanpassen om iets te anticiperen, hij reed over een kruispunt..

Comment

• Was laatst op een baan aan het rijden waar je 70 mag en ik zie wat verderop in een zijstraatje van deze baan iemand wachten die de baan wilt oprijden. Madam rijdt uiteindelijk de baan op, maar geeft totaal geen gas waardoor ik hard moest remmen en bijna tegen haar auto zat. Ik snap dat niet elke auto even snel optrekt maar hallo, zij bleef precies gewoon stilstaan op de baan echt vreemd. Op getuut en was aan het inhalen langs links en pas dan werd madam wakker en besloot ze om mij langs rechts te gaan inhalen. Heb het dan maar opgegeven en heb mij terug op het rechtervak gezet achter haar.

Voor de rest the usual, mensen die hun gsm gebruiken tijdens het rijden (onder het stuur op hun schoot en ook effectief neerkijken), laatst iemand op de snelweg gezien die tijdens de file rustig zijn krant aan het lezen was (oke ik snap dat files saai zijn maar komaan?).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      je kan het ook anders bekijken : hoed dichter op elkaar hoe meer winst voor verkavelaar en bouwfirma ;-)

en dat ieder gezin 2 wagens heeft daar trek architect en stedenbouw zich ook geen zak van aan, de "gemeenschap" zal het wel oplossen op openbaar terrein !!! ???
                      als nu iedereen eerst eens zijn eigen wagens op zijn eigendom zou plaatsen zou er toch veel minder ambras zijn?

PS, wij wonen ook in zo een type-straat, een aantal zet zijn auto op straat en een aantal zet ze op zijn oprit, in zijn garage of carport, doodlopend straatje komt uit op drukke steenweg waar NERGENS geparkeerd kan, mag worden, dus van daar ook een aantal die bij ons in straat komen parkeren ...
                      Ik ben het volledig eens met u hoor. Ik zeg gewoon hoe dichter je mensen op elkaar propt, hoe meer kans dat er zever van komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Had ook z'n snelheid kunnen aanpassen om iets te anticiperen, hij reed over een kruispunt..
                        Dat dacht ik ook meteen als ik het filmpje zag. Maar ja, de gemiddelde dashcamrijder die graag dé mistoestanden in het verkeer deelt met gans de wereld, die gaat het liefst de boel wat dramatiseren hé. Anticiperen en geleidelijk afremmen, of snelheid aanhouden (of misschien zelfs nog discreet lichtjes gas bijgeven) en op het allerlaatste moment bruusk remmen, het komt sensationeler, gevaarlijker en spannender over uiteraard.

Comment

• Meuh, weet niet. Vind het toch een lompe actie van die Renault-rijder. Keek precies niet in zijn spiegels. Maar als je goed kijkt blijkt er wel een L aan te hangen, dus laten we er vanuit gaan dat het een beginnend bestuurder is die een inschattingsfout maakte...
                          En vergeet ook niet dat zo'n dashcam een vertekend beeld van de afstand en snelheid kan geven.

Comment

• Die renaultrijder ging inderdaad wel in de fout. Maar of dat uitwijken echt op die manier nodig was, betwijfel ik sterk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Die renaultrijder ging inderdaad wel in de fout. Maar of dat uitwijken echt op die manier nodig was, betwijfel ik sterk.
                              ik zie er vooral een aantal onnodig linksrijden

Comment

• Het regent een beetje en meteen weer die mistlichten, natuurlujk als het dan file wordt laten ze die aanstaan. Dan rij ik continue met mijn pharen op tot ze het doorhebben.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• dat doe ik ook, alsde rest er geen last van heeft tenminste of tot ik besef hijzij het echt niet doorheeft

zo belerend in de auto op lichtgebied ben ik wel

mijn ergernis is dat er veel lichten uitstaan bij slecht weer, volvo of benz is beter, waar de mens niet meer beslist in deze

Comment

• Bij mistlichten onderin de bumper kan mij dat niet schelen, die storen niet maar in de lichtblokken zijn die echt op ooghoogte.

Meeste mensen beseffen het idd niet, maar als ge al X keer met de voorste mistlichten 'trekt' en ge ze in hun spiegel ziet dwaas kijken dan is het gewoon kwestie van niet willen. Normaal als de achterste mistlichten opstaan brand er ook een lampje opt dash.

Ik weet dat mijn achterste mistlichten ook serieus kut zijn (in de lichtblokken en aan elke kant 1tje) dus let er extra op dat die uitzijn zodra het zicht weer beter wordt/file is.
                                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Meer dan twee maanden na het invoeren van de fietsstraat in de Oude Liersebaan, houden automobilisten zich alsmaar beter aan de regels.

Het kan aan mij liggen, maar ik snap totaal niet waarom men van zo'n weg een fietsstraat maakt. Je moet eens kijken op die foto hoeveel ruimte er tussen auto en fietser is. Dat men dat invoert in zeer smalle straten tot daar aan toe, maar hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                        Ha! Ik dacht dat het algemeen was eigenlijk.
                                        fcapri heeft het ook. Sinds de update van het forum zijn speciale tekens zoals ? en ? niet meer leesbaar via mijn Safari op iPad. Via Internet Explorer kan je de tekens ook niet zien maar ook geen topics meer openen met zulke tekens in de titel zoals bijvoorbeeld "coup?". Via Firefox is het identiek als Safari en gaat openen wel maar het blijft wel zeer vervelend.
                                        Is het probleem van de topics openen ook opgelost bij jou, nu dat je de taal aangepast hebt??
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Die renaultrijder ging inderdaad wel in de fout. Maar of dat uitwijken echt op die manier nodig was, betwijfel ik sterk.
                                          Inderdaad. Hij had al wel eerder aan kunnen zien komen dat die invoeger zonder blikken of blozen zou gaan invoegen. Dan kun je eerder vaart minderen, ook al lijkt dat invoegen nergens op en zouden ze zo iemand direct op de bon mogen slingeren.

Comment

Working...
                                          X