Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/blbpr_02137802

Het kan aan mij liggen, maar ik snap totaal niet waarom men van zo'n weg een fietsstraat maakt. Je moet eens kijken op die foto hoeveel ruimte er tussen auto en fietser is. Dat men dat invoert in zeer smalle straten tot daar aan toe, maar hier?
    fietsstraten zijn ontbrekende schakels tss 2 fiets-o-strades, althans hier is dat zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Is het probleem van de topics openen ook opgelost bij jou, nu dat je de taal aangepast hebt??
      heb ook geprobeerd taal aan te passen...nog steeds 'veld heeft geen geldig ip'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
        Inderdaad. Hij had al wel eerder aan kunnen zien komen dat die invoeger zonder blikken of blozen zou gaan invoegen. Dan kun je eerder vaart minderen, ook al lijkt dat invoegen nergens op en zouden ze zo iemand direct op de bon mogen slingeren.
        Vind het nogal een rare situatie, moest de dash cam held nu uiteindelijk helemaal rechts zijn? Of is die achter de camion over het verdrijvingsvlak terug op de rijstrook waar hij eerst blijkbaar moest zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
          Vind het nogal een rare situatie, moest de dash cam held nu uiteindelijk helemaal rechts zijn? Of is die achter de camion over het verdrijvingsvlak terug op de rijstrook waar hij eerst blijkbaar moest zijn?
          Daar zeg je nog wat ja. Rechts is 'n andere richting, dus het lijkt erop dat hij daar moest zijn ? Ik zie 'm daarna niet meer terug rijden. Sowieso had hij volgens mij al rechts moeten rijden. Op de weg moet je zoveel mogelijk rechts rijden als dat kan en hij rijdt links.

Comment

• Ik ben daar onlangs nog geweest, de verkeerssituatie is daar blijkbaar wat gewijzigd want m'n GPS vertelde er wat rare dingen. Die Renault maakt uiteraard een fout, maar het zijn helemaal geen levensgevaarlijke toestanden ofzo. De dashcamheld vergroot het gebeuren gewoon. En dat ie plots op een ander baanvak met een andere bestemming rijdt, dat interesseert zo iemand niet. Zulke types rijden meestal wat doelloos rond, op jacht naar zware verkeerscriminelen. Zijn zogezegd 'ongezouten mening' vind ik eerder overkomen als een uitspraak van een gefrustreerde halve dwaas. Maar dat is mijn gedacht uiteraard.

Comment

• Gisteren voor de 2de keer op een week tijd iemand met een paardentrailer zonder verlichting zien rijden, en dat op een autostrade met weinig verlichting en regen goed verschoten.
              Dacht in mezelf: 'weeral middenvakplakkers', tot ik dichterbij kwam en er effectief iets zag rijden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                ik zie er vooral een aantal onnodig linksrijden
                Niet linksrijden maar 'normaal' voorsorteren sinds de heraanleg van het complex aan de Ikea daar aan Hasselt-Zuid.

Elke rijstrook heeft er zijn functie, de rijstrook waar Kay-gell op zit is die vanuit Hasselt-Centrum richting Sint-Truiden. Een heel rare situatie, als je goed kijkt zie je dat deze rijstrook aan de LINKERkant van de brugpijler loopt. Dit is een 'express'strook vanuit Hasselt rechtstreeks richting de N80 naar Sint-Truiden, voor mensen die niet richting de Ikea of de autostrade willen. Dus geen afslagen richting de Ikea of de autostrade. De N80 is een dubbelvaksweg, de camion zit op het rechtervak, de Renault steekt onmiddellijk door naar het linkervak zonder te kijken, en Kay-gell zit uiteindelijk op het vak richting Ikea/Sint-Lambrechts-Herk.

100% de fout van de blinde mol in de Renault. Dit is gewoon even irritant (en gevaarlijk) als dat volk wat achter een camion op de autostrade wil invoegen en uit dringendheid zonder kijken meteen naar het linkse vak knalt zonder rekening te houden met achterliggend (en sneller) verkeer.

Heel verwarrend daar, zeker indien je zo iemand bent die enkel maar op zijn niet-meer-up-to-date GPS zit te staren en niet oplet in het verkeer. Dan kan je maar beter een taxi nemen of thuisblijven
                Last edited by TooTall; 21/02/2016, 17:35.
                Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                  Heel verwarrend daar, zeker indien je zo iemand bent die enkel maar op zijn niet-meer-up-to-date GPS zit te staren en niet oplet in het verkeer. Dan kan je maar beter een taxi nemen of thuisblijven
                  Och gij, serieus!?
                  Maar hé, je hebt wel gelijk denk ik, als je goed kijkt op het filmpje van 'dashcamhero keej-gel', dan zie je inderdaad dat de bestuurder van die Renault op een verouderd GPS'je aan 't loeren is. Waarschijnlijk zonder audio functie aan z'n rijgedrag te zien. Dat paupervolk toch, tssss. Ze zouden beter gewoon thuis blijven, of een taxi nemen.

Oh ja, en voor de niet GPS rijder is het gewoon een rare en heel verwarrende situatie, juist?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                    Niet linksrijden maar 'normaal' voorsorteren
                    Bij normaal voorsorteren ga je niet al claxonerend van het uiterst linkse rijvak over de volle witte lijn twee rijvlakken naar rechts. De enige fout van de Renault is dat de Limburgse rijschool het onderwerp asso dash cam klootzakken in haar regio blijkbaar wat onderschat. Gewoon ranzig hoe die daar rijd. Inderdaad crimineel van de Renault dat die daar probeert voor te sorteren aan normale snelheid en dat kjelld niet zoals gepland de camion asso kan inhalen om die later op YouTube als asso camion te kunnen beschimpen...
                    Last edited by ; 21/02/2016, 18:14.

Comment

• Vraag me af wat er zou gebeuren mocht die nu rechts iemand geraakt hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Vraag me af wat er zou gebeuren mocht die nu rechts iemand geraakt hebben.
                        Dan had dat slachtoffer hier wellicht een verzekeringstopic kunnen openen en was de baan, helaas voor het slachtoffer, alweer een paar weken veiliger.

Comment

Vraag me af wat er zou gebeuren mocht die nu rechts iemand geraakt hebben.
                          Hopelijk pakken ze dan op basis van zijn dashcambeelden zijn rijbewijs af.

Comment

• Zouden ze die Clio ook (deels) aansprakelijk stellen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                              Bij normaal voorsorteren ga je niet al claxonerend van het uiterst linkse rijvak over de volle witte lijn twee rijvlakken naar rechts. De enige fout van de Renault is dat de Limburgse rijschool het onderwerp asso dash cam klootzakken in haar regio blijkbaar wat onderschat. Gewoon ranzig hoe die daar rijd. Inderdaad crimineel van de Renault dat die daar probeert voor te sorteren aan normale snelheid en dat kjelld niet zoals gepland de camion asso kan inhalen om die later op YouTube als asso camion te kunnen beschimpen...

Comment

Zouden ze die Clio ook (deels) aansprakelijk stellen?
                                Dash cam Hero kjelld zal dat wellicht in alle furie staan uitroepen, met de cam in de hand maar die Renault heeft er dan gelukkig niets mee te maken. De politie zal dan wellicht, omdat ze helemaal gek worden van die klojo zijn geleuter en gedreig met advocaten en media, dan toch zijn beelden eens bekijken en hem dan daarop nog enkele leuke bekeuringen geven waarna ze geen spijt hebben dat ze de moeite deden om het alsnog te bekijken. Ik word al blij van de gedachte. Wel jammer van het slachtoffer. Ik ben meer fan van een stevige boom ofzo

Comment

Dat zullen ze wel proberen, maar of dat feest uiteindelijk doorgaat? Heb er mijn twijfels bij. De dashcamheld had gewoon kunnen remmen i.p.v. zo lomp uit te wijken. Als hij aan het voorsorteren was, staat het gedrag van die Clio er volgens mij los van.

Dus de dashcamprutsers zal het proberen, maar geloof er weinig van dat dat lukt.

Comment

Geloof het niet. Zal altijd de (terechte) fout van Kay-gell zijn.

Rijden met een dashcam is niet zaligmakend, net zomin als rijden zonder
                                    Mijn Skoda

Comment

• Net eens gekeken. Vind dat de fout toch volledig bij de Renault-rijder ligt. Als je dat doet, stamp je uw auto gewoon tot tegen het rood en probleem opgelost. Voegt echter in als een slappe dweil met een of andere schimmelziekte.

In het geval van de dashcamrijder zou ik niet zo hard naderen en uitwijken, maar gewoon afremmen, en toegegeven, hard vloeken in de auto terwijl ik allerlei onaardige dingen toewens aan die bestuurder. Alleen al omdat het moordend is voor mijn gemiddeld verbruik.
                                      Ik zou het ook nooit op internet zitten want 90% heeft blijkbaar als mening dat wat die Renault doet normaal is. Kiest duidelijk de kant van diegene die een fout maakt.

Heel soms wou ik dat ik een dictator was, en dan reed ik met ijzeren pinnen gewoon keihard achterin die Renault. Van de baan en opgelost.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Het is gewoon zijn uitwijkmaneuver dat het hele opzet van het filmpje verraad. Moest die daarachter een noodstop gemaakt hebben en dan noodzakelijk tegen ergerlijk traag tempo moeten volgen op dezelfde rijstrook mocht die van mijn part 10 minuten zo hard vloeken als die wilde en had ik hem nog een beetje gelijk gegeven ook.
                                        Hoewel je op afstand die L en de moeilijke situatie kan inschatten en zodoende die Renault nog wat respijt had kunnen geven. Zeker als je zelf eigenlijk naar rechts moet? Een echte road king was er wel voorbij geraakt alvorens die Renault was ingevoegd hoor.

Ja, we moeten inderdaad niet allemaal vriendelijk zijn in het verkeer, het kind moet ook leren omgaan met asso rijders. Ook een belangrijke les in het verkeer. Het leven is voor de winners, pech voor de losers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Net eens gekeken. Vind dat de fout toch volledig bij de Renault-rijder ligt. Als je dat doet, stamp je uw auto gewoon tot tegen het rood en probleem opgelost. Voegt echter in als een slappe dweil met een of andere schimmelziekte.

In het geval van de dashcamrijder zou ik niet zo hard naderen en uitwijken, maar gewoon afremmen, en toegegeven, hard vloeken in de auto terwijl ik allerlei onaardige dingen toewens aan die bestuurder. Alleen al omdat het moordend is voor mijn gemiddeld verbruik.
                                          Ik zou het ook nooit op internet zitten want 90% heeft blijkbaar als mening dat wat die Renault doet normaal is. Kiest duidelijk de kant van diegene die een fout maakt.

Heel soms wou ik dat ik een dictator was, en dan reed ik met ijzeren pinnen gewoon keihard achterin die Renault. Van de baan en opgelost.
                                          Tuurlijk maakt de Renault een inschattingsfout, dat gaat niemand hier tegenspreken. Maar de reactie van onze dashcamheld is eigenlijk al even fout. Ook al is het moeilijk te zien, ik heb de indruk dat z'n snelheid onaangepast is, hij houdt ook te lang z'n snelheid aan. Bewust denk ik, of het kan natuurlijk ook zijn dat ie op zijn niet-meer-up-to-date GPS aan het loeren was. Dat bruuske remmanoeuvre en dat agressief uitwijken was voor niets nodig. Maar ja, hij praat met lange klinkers en met een vreemde intonatie (pillen?), daar nog wat rare muziek bij en je hebt de perfecte cocktail om den john uit te hangen.

Comment

Working...
                                          X