Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Net eens gekeken. Vind dat de fout toch volledig bij de Renault-rijder ligt. Als je dat doet, stamp je uw auto gewoon tot tegen het rood en probleem opgelost. Voegt echter in als een slappe dweil met een of andere schimmelziekte.

    In het geval van de dashcamrijder zou ik niet zo hard naderen en uitwijken, maar gewoon afremmen, en toegegeven, hard vloeken in de auto terwijl ik allerlei onaardige dingen toewens aan die bestuurder. Alleen al omdat het moordend is voor mijn gemiddeld verbruik.
    Ik zou het ook nooit op internet zitten want 90% heeft blijkbaar als mening dat wat die Renault doet normaal is. Kiest duidelijk de kant van diegene die een fout maakt.

    Heel soms wou ik dat ik een dictator was, en dan reed ik met ijzeren pinnen gewoon keihard achterin die Renault. Van de baan en opgelost.
    De Renault heeft er toch niet om gevraagd dat de dashcammer opeens van uiterst links naar uiterst rechts gaat op een manier zoals het niet hoort. De dashcammer had simpelweg af kunnen remmen toen de Renault-rijden in de fout ging door zonder te kijken links in te voegen. Dat was fout van de Renault-rijder en gevaarlijk, maar de reactie van de dashcammer staat daar volledig los van!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      hard vloeken in de auto terwijl ik allerlei onaardige dingen toewens aan die bestuurder. Alleen al omdat het moordend is voor mijn gemiddeld verbruik
      Da's een goei
      2.0 JTDm

      Comment


      • En slijtage van remmen en banden...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
          waarom moeten wij ons altijd aanpassen aan anderen die de regels niet volgen???
          Ik vermoed sterk dat de dashcammer de Renault op tijd zag. Zo niet, dan moet ie niet janken, want dan was 'm zelf bezig met dingen die niks met 't verkeer te maken hebben. Anticiperen en defensief rijden helpen ongevallen te voorkomen. Het is niet omdat de Renault rijder in fout is, je maar gewoon moet blijven rijden en de Renault rijder moet negeren. Het zou nogal raar afgelopen zijn. Iedereen maakt fouten, ook zulke inschattingsfouten zoals de Renault rijder. De dashcammer rijdt naar mijn inziens trouwens aan een onaangepaste snelheid, remt erg laat en doet het op een bruuske manier. Bovendien wijkt hij totaal onnodig en agressief uit. Als je je niet aanpast aan mensen die overtredingen maken, dan krijg je een massa aan ongevallen. Eigenlijk kan je in dit geval wel stellen dat de dashcammer de asociale lul is. Hij ziet een fout en reageert er erg agressief op, zoiets hoeft helemaal niet.



          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
          het wordt hier door velen gewoon goedgepraat dat die renault er tussen komt en dat de dashcamrijder maar moet anticiperen. waarom moet die renault dat dan niet doen?
          Omdat de Renault rijder de dashcammer niet gezien heeft misschien? Als je iets ziet en beseft kan je anticiperen, anders niet.

          Comment


          • Moest het tot een ongeval gekomen zijn zou de dashcamman wel eens in fout kunnen geweest zijn...en die Renault-rijder er met een boete van afkomt...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Als die er recht achter in rijdt dan is er volgens mij zelfs geen twijfel. Waarom zou die Renault dan nog een boete krijgen? Het was geen schoon maneuver maar op het moment van impact reed die er al mooi voor. Is hetzelfde als 70 rijden waar 90 mag, geeft enorme irritatie maar niet verboden. Trouwens met zijn cam had die dan eerder zelf nog een boete gekregen voor onaangepaste snelheid en opzettelijke aanrijding en al wat er nog voor op die cam staat.

              Comment


              • Ok die renault gaat in de fout, maar wat rijdt die dashcamridder daar nog links te doen terwijl hij al lang rechts moest houden? Blijkbaar zijn er ook veel mensen die het nut van die L op het achterraam niet snappen. Als ik zoiets zie hou ik steeds extra afstand en anticipeer hierop. Wie kon er direct van in het begin foutloos rijden?

                Comment


                • En toch is het allemaal de Renault-rijder zijn schuld.

                  Comment


                  • renault-rijders zijn altijd in fout
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                      ik zie geen fout. had die dashcamrijder een vrachtwagen geweest aan 70km/h, dan was er nu GEEN renault meer
                      Had dashcamrijder een vrachtwagen geweest lag hij nu op zijn zij, omdat hij ipv tijdig voor te sorteren zotte stoten moet uithalen om nog op tijd zijn afslag te halen. Hij rijdt reeds over volle lijn. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hij zelfs nog de vrachtwagen voorbij wou alvorens rechts voor te selecteren. Maar dat is natuurlijk persoonlijke interpretatie.

                      Ik zie 2 mensen die een fout maken. De ene al erger als de andere dat is wel waar natuurlijk, maar om dan het filmpje te gaan posten en het heilig boontje gaan uit te hangen...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        renault-rijders zijn altijd in fout
                        beste, dit is toch wel zeer kort door de bocht. renault rijders zijn altijd de verstandigsten op de weg. daarom dat ik als super intellectueel dacia rijdt wat onderdeel is van renault. het manouvre dat hier gemaakt word is niet de schuld van de chauffeur maar de infrastructuur. mercedes rijders zijn over het algemeen eerder lompe boeren.

                        Comment


                        • Drukke kruispunten met lichten zonder voorsorteervak. Als er voor je dus enkele mensen linksaf willen, geraken er amper een paar auto's verder eer het terug rood wordt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                            wat ik hier zie, is dat deze baan aan de recor een VOORRANGSWEG is. renault ZOWIESO in fout, moet voorang verlenen aan ALLE verkeer op die baan


                            op een baan van 70km/h naar 10-15km/h afremmen doe je niet op 5meter hé. die renault dat de baan oprijd, rijd volgens mij op diene moment nog geen 10km/h. dan ga je ofwel vol in de remmen, met risico op schuiven en dat je erin knalt,
                            of je remt, vertrouwd vol op de abs en ontwijkt.

                            dashcam beelden geven ook een vertekend beeld van afstand. als ik de benz op 30cm parkeer van een muurtje voor mij, lijkt het op de camera beelden wel alsof er meer dan een meter tussen zit. ook door de 'bolle' lenz om een grote beeldhoek te krijgen, geeft dat nogal sterke vervormingen qua afstand.
                            volgens mij had de dashcamrijder de renault aangetikt, had die niet van rijstrook veranderd.
                            als ik het filmpje goed bekijk, komt die aangereden en hij heeft groen licht. hij ziet ondertussen een vrachtwagen de baan oprijden op het rechtervak. bij rijd gewoon links om die voorbij te gaan. en dan komt die renault rijder er nog tussen. prima als die achter de vrachtwagen gaat, maar gaat dan ineens volledig links.
                            ik kom het bijna dagelijks tegen dat mensen op een baan komen en direct volledig naar links gaan (idem op autosnelwegen).

                            EERST invoegen op de baan, dan op snelheid komen en dan pas kijken of je van rijstrook kan veranderen.
                            Uiteraard is de Renault rijder in fout (is nog maar aan het leren rijden en dan maak je nu eenmaal fouten), maar moest ik zo rijden als de dashcamrijder dan had ik elke dag wel een close call. Anticiperen heet zoiets. Ik wacht dus vol spanning op het volgende filmpje waar hij dan wel eens prijs heeft.

                            Comment


                            • Inderdaad, dat is het punt.

                              Sommigen hier denken dat omdat velen de dashcamrijder - volledig terecht - als een kieken bestempelen omdat hij aan 70 over dat kruispunt knalt omdat hij meent dat dat zijn "recht" is ondanks wat hij voor zich ziet gebeuren, dat men daarom de Renault niet als foutief beschouwt.

                              Comment


                              • Verkeerd gezien....Dacht dat die renault een L droeg, maar was het verkeersbord wat ik zag door de achterruit
                                Last edited by ; 22/02/2016, 10:45.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                  je mag pas gaan invoegen, nadat je zeker weet dat je dit veilig kunt doen. Het overige verkeer mag je hierbij niet hinderen.
                                  Dat hadden we echt nog niet door hoor!

                                  Comment


                                  • Zijn uitwijken naar rechts getuigde toch van een hoog showgehalte

                                    Comment


                                    • En die Renault reed die nu met een L of niet?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                                        Als die er recht achter in rijdt dan is er volgens mij zelfs geen twijfel. Waarom zou die Renault dan nog een boete krijgen? Het was geen schoon maneuver maar op het moment van impact reed die er al mooi voor. Is hetzelfde als 70 rijden waar 90 mag, geeft enorme irritatie maar niet verboden. Trouwens met zijn cam had die dan eerder zelf nog een boete gekregen voor onaangepaste snelheid en opzettelijke aanrijding en al wat er nog voor op die cam staat.
                                        Uw eerste zin klopt ongetwijfeld en daar zou ik ook van uitgaan.
                                        Als een rechter dit filmpje van de daschcamrijder in handen krijgt wordt ie zonder verwijl in fout gesteld wegens het niet aanpassen van je rijstijl. Waarom die Renaultrijder dan een boete zou krijgen? Volgens mij mag die daar helemaal niet naar het linker vak uitwijken maar moet hij bij rechts afslaan de twee uiterst rechtse rijvakken benutten.
                                        Maar het blijft altijd spectaculair natuurlijk zo'n beelden...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                          ik zou het nog niet direct durven zeggen, ik ken die baan niet.
                                          maar die dashcamrijder mag daar perfect links rijden, het is een grote baan met voorsorteerstroken, daarbij heeft die een groen licht op die baan. dus moet die wel doorrijden. uit het filmpje kan ik het niet opmaken of die 70km/h baan ook een voorrangsweg is.
                                          en dat bord 70, duid dat 70 aan NA dit punt, of is die hele baan al 70 ervoor?

                                          die L bij die renault plakt er ook achteraan op en dat kon die niet zien als die renault rijder de baan komt op gereden. dat zie je pas als jouw voorbumper zijn achterbumper nadert. ik zie geen fout. had die dashcamrijder een vrachtwagen geweest aan 70km/h, dan was er nu GEEN renault meer.

                                          het is niet omdat ik een auto op tijd zie, dat ze maar volop voor mij mogen schieten hé. er gelden nog altijd voorangsregels.
                                          als je kijk naar de straatmarkering VOOR die renault er op rijd, dan zit je dat die dashcamrijder op een linker vak rijd, met een dicht op elkaar liggende witte merkering. die 2 rechterstroken hebben een normale onderbroken wegmarkering. hetgeen maakt dat dashcamrijder op een voorsorteerstrook zit, en dat de rechter2 rijvakken de gewone rijweg is. dashcam heeft zowieso voorang op die stroken.
                                          bijkomend kan ik het heel moeilijk zien, maar die renault komt op die baan, en kan vanuit die zijstraat amper op dat linkervak geraken voor die aan de volle witte lijnen is. volgens mij is het niet de bedoeling dat je van die zijstraat nog op dat linkervak geraakt.
                                          google maps is nog verouderd op die lokatie, maar is dat linkervak geen apart strook voor doorgaand verkeer?
                                          Klopt wat je zegt, is ook wat ik erboven schrijf. Mocht de dahcamrijder er alsnog vanachter zou ingegaan zijn, hij toch in fout zou zijn gezien hij er vanachter inktalt en niet anticiperend een kruispunt op reed. Zijn filmpje gaat hij dan zeker niet kunnen gebruiken. Dat het oorzakelijk verband dan de Renaultrijder is/was omdat hij een manoeuvre uitvoerde waar het niet mocht (volgens mij moest hij daar dus de uiterste twee rechter rijvakken benutten en niet over een doorlopende lijn/arcering rijden bij het rechts afslaan) doet opdat ogenblik nog weinig ter zake.
                                          Mocht het tot een ongeval gekomen zijn had dit perfect kunnen vermeden worden en het filmpje...tja, zou hierdoor onbruikbaar zijn als bewijslast.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X