Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichtenhard vloeken in de auto terwijl ik allerlei onaardige dingen toewens aan die bestuurder. Alleen al omdat het moordend is voor mijn gemiddeld verbruik2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriwaarom moeten wij ons altijd aanpassen aan anderen die de regels niet volgen???
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprihet wordt hier door velen gewoon goedgepraat dat die renault er tussen komt en dat de dashcamrijder maar moet anticiperen. waarom moet die renault dat dan niet doen?
Comment
-
Moest het tot een ongeval gekomen zijn zou de dashcamman wel eens in fout kunnen geweest zijn...en die Renault-rijder er met een boete van afkomt...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Als die er recht achter in rijdt dan is er volgens mij zelfs geen twijfel. Waarom zou die Renault dan nog een boete krijgen? Het was geen schoon maneuver maar op het moment van impact reed die er al mooi voor. Is hetzelfde als 70 rijden waar 90 mag, geeft enorme irritatie maar niet verboden. Trouwens met zijn cam had die dan eerder zelf nog een boete gekregen voor onaangepaste snelheid en opzettelijke aanrijding en al wat er nog voor op die cam staat.
Comment
-
Ok die renault gaat in de fout, maar wat rijdt die dashcamridder daar nog links te doen terwijl hij al lang rechts moest houden? Blijkbaar zijn er ook veel mensen die het nut van die L op het achterraam niet snappen. Als ik zoiets zie hou ik steeds extra afstand en anticipeer hierop. Wie kon er direct van in het begin foutloos rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriik zie geen fout. had die dashcamrijder een vrachtwagen geweest aan 70km/h, dan was er nu GEEN renault meer
Ik zie 2 mensen die een fout maken. De ene al erger als de andere dat is wel waar natuurlijk, maar om dan het filmpje te gaan posten en het heilig boontje gaan uit te hangen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenrenault-rijders zijn altijd in fout
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriwat ik hier zie, is dat deze baan aan de recor een VOORRANGSWEG is. renault ZOWIESO in fout, moet voorang verlenen aan ALLE verkeer op die baan
op een baan van 70km/h naar 10-15km/h afremmen doe je niet op 5meter hé. die renault dat de baan oprijd, rijd volgens mij op diene moment nog geen 10km/h. dan ga je ofwel vol in de remmen, met risico op schuiven en dat je erin knalt,
of je remt, vertrouwd vol op de abs en ontwijkt.
dashcam beelden geven ook een vertekend beeld van afstand. als ik de benz op 30cm parkeer van een muurtje voor mij, lijkt het op de camera beelden wel alsof er meer dan een meter tussen zit. ook door de 'bolle' lenz om een grote beeldhoek te krijgen, geeft dat nogal sterke vervormingen qua afstand.
volgens mij had de dashcamrijder de renault aangetikt, had die niet van rijstrook veranderd.
als ik het filmpje goed bekijk, komt die aangereden en hij heeft groen licht. hij ziet ondertussen een vrachtwagen de baan oprijden op het rechtervak. bij rijd gewoon links om die voorbij te gaan. en dan komt die renault rijder er nog tussen. prima als die achter de vrachtwagen gaat, maar gaat dan ineens volledig links.
ik kom het bijna dagelijks tegen dat mensen op een baan komen en direct volledig naar links gaan (idem op autosnelwegen).
EERST invoegen op de baan, dan op snelheid komen en dan pas kijken of je van rijstrook kan veranderen.
Comment
-
Inderdaad, dat is het punt.
Sommigen hier denken dat omdat velen de dashcamrijder - volledig terecht - als een kieken bestempelen omdat hij aan 70 over dat kruispunt knalt omdat hij meent dat dat zijn "recht" is ondanks wat hij voor zich ziet gebeuren, dat men daarom de Renault niet als foutief beschouwt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk BerichtenAls die er recht achter in rijdt dan is er volgens mij zelfs geen twijfel. Waarom zou die Renault dan nog een boete krijgen? Het was geen schoon maneuver maar op het moment van impact reed die er al mooi voor. Is hetzelfde als 70 rijden waar 90 mag, geeft enorme irritatie maar niet verboden. Trouwens met zijn cam had die dan eerder zelf nog een boete gekregen voor onaangepaste snelheid en opzettelijke aanrijding en al wat er nog voor op die cam staat.
Als een rechter dit filmpje van de daschcamrijder in handen krijgt wordt ie zonder verwijl in fout gesteld wegens het niet aanpassen van je rijstijl. Waarom die Renaultrijder dan een boete zou krijgen? Volgens mij mag die daar helemaal niet naar het linker vak uitwijken maar moet hij bij rechts afslaan de twee uiterst rechtse rijvakken benutten.
Maar het blijft altijd spectaculair natuurlijk zo'n beelden...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriik zou het nog niet direct durven zeggen, ik ken die baan niet.
maar die dashcamrijder mag daar perfect links rijden, het is een grote baan met voorsorteerstroken, daarbij heeft die een groen licht op die baan. dus moet die wel doorrijden. uit het filmpje kan ik het niet opmaken of die 70km/h baan ook een voorrangsweg is.
en dat bord 70, duid dat 70 aan NA dit punt, of is die hele baan al 70 ervoor?
die L bij die renault plakt er ook achteraan op en dat kon die niet zien als die renault rijder de baan komt op gereden. dat zie je pas als jouw voorbumper zijn achterbumper nadert. ik zie geen fout. had die dashcamrijder een vrachtwagen geweest aan 70km/h, dan was er nu GEEN renault meer.
het is niet omdat ik een auto op tijd zie, dat ze maar volop voor mij mogen schieten hé. er gelden nog altijd voorangsregels.
als je kijk naar de straatmarkering VOOR die renault er op rijd, dan zit je dat die dashcamrijder op een linker vak rijd, met een dicht op elkaar liggende witte merkering. die 2 rechterstroken hebben een normale onderbroken wegmarkering. hetgeen maakt dat dashcamrijder op een voorsorteerstrook zit, en dat de rechter2 rijvakken de gewone rijweg is. dashcam heeft zowieso voorang op die stroken.
bijkomend kan ik het heel moeilijk zien, maar die renault komt op die baan, en kan vanuit die zijstraat amper op dat linkervak geraken voor die aan de volle witte lijnen is. volgens mij is het niet de bedoeling dat je van die zijstraat nog op dat linkervak geraakt.
google maps is nog verouderd op die lokatie, maar is dat linkervak geen apart strook voor doorgaand verkeer?
Mocht het tot een ongeval gekomen zijn had dit perfect kunnen vermeden worden en het filmpje...tja, zou hierdoor onbruikbaar zijn als bewijslast.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment