Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
-
En gelukkig maar. Waar gaat de wereld anders naartoe.
Ik voorzie nu al een shitload aan reacties van "jamaar, die was wel een stuk korter bij dan in het voorgaande filmpje, blah blah...".
Ik blijf bij mijn punt. Fout ligt 100% bij de Renault-rijder. Dashcamrijder verkoopt wel wat show met zijn uitwijkmanoeuvre maar is volgens mij 100% in zijn recht.
Immers, die Renault hoort daar niet in te voegen en maakt een fout.
Al andere gezwets ten spijt.
Als ge daar altijd moet op anticiperen en dat nog normaal zou vinden kan je elke 10.000km nieuwe remblokken steken. De voorrangswet respecteren moet je. Punt.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenEn gelukkig maar. Waar gaat de wereld anders naartoe.
Ik voorzie nu al een shitload aan reacties van "jamaar, die was wel een stuk korter bij dan in het voorgaande filmpje, blah blah...".
Ik blijf bij mijn punt. Fout ligt 100% bij de Renault-rijder. Dashcamrijder verkoopt wel wat show met zijn uitwijkmanoeuvre maar is volgens mij 100% in zijn recht.
Immers, die Renault hoort daar niet in te voegen en maakt een fout.
Al andere gezwets ten spijt.
Als ge daar altijd moet op anticiperen en dat nog normaal zou vinden kan je elke 10.000km nieuwe remblokken steken. De voorrangswet respecteren moet je. Punt.
Voila. Zo simpel is het.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Als ge daar altijd moet op anticiperen en dat nog normaal zou vinden kan je elke 10.000km nieuwe remblokken steken. De voorrangswet respecteren moet je. Punt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenEn gelukkig maar. Waar gaat de wereld anders naartoe.
Ik voorzie nu al een shitload aan reacties van "jamaar, die was wel een stuk korter bij dan in het voorgaande filmpje, blah blah...".
Ik blijf bij mijn punt. Fout ligt 100% bij de Renault-rijder. Dashcamrijder verkoopt wel wat show met zijn uitwijkmanoeuvre maar is volgens mij 100% in zijn recht.
Immers, die Renault hoort daar niet in te voegen en maakt een fout.
Al andere gezwets ten spijt.
Als ge daar altijd moet op anticiperen en dat nog normaal zou vinden kan je elke 10.000km nieuwe remblokken steken. De voorrangswet respecteren moet je. Punt.
Nu is het natuurlijk niet aan ons om te oordelen, dat zal de rechter wel doen die ongetwijfeld in het eerste geval de dashcamrijder met de vinger zal wijzen en de Renaultrijder ook natuurlijk maar mocht dat tot een ongeval geleid hebben, "Spielberg" aan het kortste eind zou trekken omdat dit een huidige tendens is in de verkeersrechtspraak dat je anticiperend rijden heel veel kan voorkomen. Altijd wel in de veronderstelling natuurlijk dat hij dat filmpje zou laten zien als geldige vaststelling om zijn "onschuld" te bewijzen, wat me in dit geval een nogal domme zet zou zijn geweest.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenVoila. Zo simpel is het.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Als ge daar altijd moet op anticiperen en dat nog normaal zou vinden kan je elke 10.000km nieuwe remblokken steken. De voorrangswet respecteren moet je. Punt.
Daarom dat verstandige chauffeurs meer anticiperen.
Wat onze kruisvaarder had moeten doen, is gas lossen, zodat hij iets trager het kruispunt opreed om een en ander te kunnen anticiperen. Dan nog ging hij moeten remmen wanneer de Renault naar links kwam, maar niet op de drastische manier zoals hij daar deed.
Voor de zoveelste keer: niemand ontkent dat de Renault vollédig in fout is, maar de dashcamrijder had iets meer kunnen anticiperen door zijn snelheid aan te passen wanneer hij dat kruispunt opreed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls je op die Renault rijder zou anticiperen, dan hoef je zelfs bijna niet te remmen. Versnelling terug zou haast voldoende zijn. Maar gas blijven geven (of zelfs licht versnellen) om den john uit te hangen, en dan volledig in de ankers, tsja... ..
Comment
-
Tot iemand van jullie hetzelfde zou voor hebben. Altijd makkelijk om over een ander te oordelen.
Ik vind het niet normaal dat je een hoofdweg komt opgereden en in één keer 2 vakken opschuift naar links zonder eens achterom te kijken terwijl uw richtingaanwijzer naar rechts pinkt. Maar dat zal dan wel aan mij liggen zeker...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWanneer ge zoals die dashcamrijder gewoon dat kruispunt komt opgesnord aan de maximale snelheid, terwijl je die vrachtwagen, én die Renault naar links ziet komen, ja, IN DAT GEVAL, zal je inderdaad remblokken verslijten, want als die dan plots op jouw vak komen, moet je volledig de ankers in.
Daarom dat verstandige chauffeurs meer anticiperen.
Wat onze kruisvaarder had moeten doen, is gas lossen, zodat hij iets trager het kruispunt opreed om een en ander te kunnen anticiperen. Dan nog ging hij moeten remmen wanneer de Renault naar links kwam, maar niet op de drastische manier zoals hij daar deed.
Voor de zoveelste keer: niemand ontkent dat de Renault vollédig in fout is, maar de dashcamrijder had iets meer kunnen anticiperen door zijn snelheid aan te passen wanneer hij dat kruispunt opreed.
Ben blij dat jullie het eens zijn dat de Renault dus weldegelijk in de fout gaat, en de aanleiding is van al wat er foutloopt in dit filmpje. Immers, het nogal overdreven rem- en uitwijkmanoeuvre zou niet gebeurd zijn als, zeg maar wat, de Renaultbestuurder 1 minuut later vertrokken was thuis.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenMaar tuub toch, daar is iedereen het toch over eens.
Als ik sommige reacties hier lees begin ik daar toch aan te twijfelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtenbeste, dit is toch wel zeer kort door de bocht. renault rijders zijn altijd de verstandigsten op de weg. daarom dat ik als super intellectueel dacia rijdt wat onderdeel is van renault. het manouvre dat hier gemaakt word is niet de schuld van de chauffeur maar de infrastructuur. mercedes rijders zijn over het algemeen eerder lompe boeren.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtenbeste, dit is toch wel zeer kort door de bocht. renault rijders zijn altijd de verstandigsten op de weg. daarom dat ik als super intellectueel dacia rijdt wat onderdeel is van renault. het manouvre dat hier gemaakt word is niet de schuld van de chauffeur maar de infrastructuur. mercedes rijders zijn over het algemeen eerder lompe boeren.
Mvg.
Comment
-
allemaal fout hier:
zowel de vrachtwagen als de bestuurder van de renault doen het fout. Als men een kruispunt op de reglementaire wijze naar rechts wil afslaan dan moet men dit doen met een zo kort mogelijke bocht naar rechts (enige uitzondering: men mag breder gaan ofwel door eerst naar links uit te wijken ofwel bij het inslaan meer naar links te komen naargelang de aard van het voertuig of lading MAAR ENKEL als men geen andere weggebruikers hindert of in gevaar brengt). Dat doen ze beiden niet. Ze moeten eerst de meest rechtse rijstrook oprijden om dan vervolgens met de richtingaanwijzer naar de juiste kant (links dus) opschuiven naar links. Zomaar in een ruk alle rijstroken overrijden mag niet.
De bestuurder die filmt, rijdt op een voorrangsweg waar je 70 km/h mag doen. De voorrang geldt daar over HEEL DE BREEDTE van de rijbaan. Dat wil zeggen dat zowel de vrachtwagen als de renault het kruispunt pas mogen oprijden als ze dat kunnen doen zonder ongevallen te veroorzaken, gelet op de plaats van de andere weggebruiker (de filmer), zijn snelheid alsook de afstand waarop hij zich bevindt.
De filmende bestuurder is bovendien een regelmatig bestuurder: hij rijdt op zijn deel van de rijbaan rechtdoor zonder enige hindernis waar hij voor moet uitwijken. De renault (met een L achteraan) doet een manoeuvre (wisselt van rijstrook) en moet daarom ten alle tijden voorrang geven aan de filmende bestuurder.
Dat de onderbroken witte lijn op het einde korte stukken lijn krijgt, heeft trouwens niets te maken met een voorsorteerstrook, wel met het feit dat men een ononderbroken witte lijn nadert.
Dat de filmer 'den john' uithangt doet dan ook niets terzake. De renault had bij het oprijden van het kruispunt moeten rekening houden met deze chauffeur wat duidelijk niet gebeurd is. Stel dat er geen meerdere rijstroken waren en slechts één, dan had dit overduidelijk geweest: de regelmatige bestuurder zou dan gehinderd worden in de normale voortzetting van zijn weg. En het feit dat er meerdere rijstroken zijn, doet niets terzake: de voorrang geldt over de ganse breedte van de rijbaan.
Comment
Comment