Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Maar stel, een klas jonge leerlingen stapt langs een rijweg waar je 90 mag. Volgens de wet mag ik die passeren tegen 90 per uur. Nu, ik zou dat niet onmiddellijk doen. Want, er zou wel eens een kleine plots kunnen oversteken. Wat doe ik? Ik anticipeer door mijn snelheid aan te passen. Plots moeten stoppen tegen 50 of tegen 90, toch een verschil denk ik dan.
Naargelang de situatie hoor je je snelheid toch aan te passen, niet? Met extreem zwaar regenweer met een beperkte zichtaarheid op een drukke autosnelweg ga je toch ook geen 120 gaan rijden, ook al mag dat dan wettelijk?
Aan zulk druk kruispunt zou ik niet zomaar blindelings, terwijl er dan nog verkeer de weg mee opkomt, 70 blijven rijden. Of ik zou eventueel 70 blijven rijden en die Renault in 't oog houden. Hij ziet van ver dat die Renault de weg opkomt, het zicht is vrij, ga dan toch gewoon even van de gas, niet? Het is de manier waarop de dashcammer reageert. Dat bruusk remmen, die snelheid aanhouden en dat plots uitwijken. Dat was voor niets nodig. Het is niet omdat iemand iets fout doet, je die haast moet gaan prakken hé.
En van dat geweer. Jaja, als oude mens nog steeds gevormd en geslaagd op de allernieuwste dingen (5.7, P90,...) en nog mee trainen op regelmatige basis ook. Er zijn een pak veel jongere collega's binnen hetzelfde 'bedrijf' die het niet meer doen.
Comment