Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Nieuwe van Kaygell, aan de Recor in Hasselt! Altijd goeie muziek....en ook luisteren tot op het einde voor zijn ongezouten mening!
    Nieuwe ? ... ik zie geen enkele andere upload over verkeer.

Goeie muziek ? ... ongezouten mening ? ... loooooooool !

Kjell Jansen, je ziet die Modus toch van ver aankomen ? ... een beetje meer anticiperen, defensief rijden en rekening houden met het feit dat je niet alleen op de baan bent, dat zou pas écht mooie beelden kunnen opleveren.

Dit is puur aandacht zoeken en zo te zien zelfs op meerdere websites.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Naarmate je ouder wordt, besef je dat je eigenlijk niet zo perfect bent in 't verkeer zoals je dikwijls wel dacht te zijn, ook al heb je nu dan meer ervaring en rij je misschien wel beter als vroeger. Ik voelde mij op m'n 20ste ook de beste chauffeur van allen in m'n veel te luide GTI. Iedereen deed alles fout, maar ik niet. Maar als ik nu terugkijk hoeveel geluk ik daar ooit mee gehad heb en wat ik daar allemaal mee uitgestoken heb... . En nu doe ik nog ooit domme dingen, maar het is wel duidelijk minder.
      Daarvoor moet je zelfs al niet ouder worden, ik besef zelf nu al ook dat ik af en toe foutjes maak waar ik zelf op zou vloeken. Dat vloeken op anderen is ondertussen ook al serieus geminderd na dat ik ondertussen al meer dan een jaar bijna dagelijks in BXL moet zijn met een Jumper. Als ik alles online zou moeten zwieren van de stoten die ik zie ben ik elke dag 's avonds 2 uur bezig
      Als er iemand mij bv de pas af snijdt zal ik ook eens denken 'gij lompe kloot', maar daar blijft het bij. Vroeger kon ik ook berserk gaan, maar als je tegenwoordig u alles moet aantrekken van de hedendaagse rijkunsten moogt ge pillekes tegen de stress gaan halen.
      Over zo'n voorval zoals dat filmpje hier zou ik dan ook geen 10 pagina's lang kunnen doorgaan, but that's just me

Comment

• Ik lijd aan temporaire coprolalie tijdens het autorijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Ik lijd aan temporaire coprolalie tijdens het autorijden.
          Kan ik me voorstellen, BMW rijders...

Comment

• Precies ewa gefrustreerd he fcapri

Comment

• Awel volgende keer als 't er enen door 't rood rijdt stop ik nie meer. Laatst voor gehad, volgende keer knal ik erop. Vollen bak, t was toch maar een klein ottoke

Comment

• Ah ja, en dienen kleinen die van tussen de otto's sprong... splash ook erop gdvdmme. Voorrang is voorrang

Comment

• Inderdaad, moest iedereen zo redeneren, de garagisten en begrafenisaannemers zouden nogal in hun handjes wrijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                    nee, bijna dagelijks wordt ik overhoop gereden met de fiets, en dan zitten ze hier op het forum te verkondigen dat de chauffeurs in hun recht, maar moeten afremmen en anticiperen op verkeersovertreders .
                    gooi dan alle verkeersregels maar weg hé en laat de wet van de jungle heersen, de sterkste overleeft (ik loop dan snel achter men dodge en monteer poutrels ...)
                    Kwestie van zonder nuance alles maar op 1 hoop te gooien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      T wordt een beetje afgezaagd.. De Renault maakte een fout, de dashcammer reageerde met (te) veel show. Is toch simpel?
                      Een beetje?????

Comment

• gisteren aan een verkeerslicht, op het vak om af te slaan naar rechts, had de kerel in de Kia voor me ergernissen. De auto ervoor vertrok niet snel genoeg naar zijn goesting, dus hij begon al te toeteren (4 seconden treuzelde de die voorste vent). En toen bleek dat die auto ook nog voor het oranje licht kwam te staan, omdat er nog een fietser afsloeg en de auto vóór beide heren even inhield. Weer gefoeter bij de Kia-man. Dan wordt het groen, maar eerst moeten de samengetroepte fietsers nog door, dus die eerste auto aan het licht vertrekt niet direct. Weer getoeter en armgezwaai van die kerel in de Kia. Ik kreeg medelijden met zijn kort lontje. Na het afslaan moest hij rechtdoor terwijl wij de snelweg opreden. Hij kon niet snel genoeg weg zijn.
                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

nee, bijna dagelijks wordt ik overhoop gereden met de fiets, en dan zitten ze hier op het forum te verkondigen dat de chauffeurs in hun recht, maar moeten afremmen en anticiperen op verkeersovertreders .
                          gooi dan alle verkeersregels maar weg hé en laat de wet van de jungle heersen, de sterkste overleeft (ik loop dan snel achter men dodge en monteer poutrels ...)
                          Als ik zeg dat ik van m'n leven al een 250.000 km met de fiets afgelegd heb, ik denk niet dat ik er ver naast zit. Dikwijls trainingen van 32/33 gemiddeld, tot in groep zelfs 40 gemiddeld. Als ik mij altijd aan de regels had gehouden, dat betekent mijn voorrangen overal nemen, opritten en straten die uitkomen op fietspaden op volle snelheid passeren, niet remmen voor auto's die van hun baanvak uitwijken, enz... enz... . Ik zou al 100 keer gestorven zijn, 4 jaar coma achter de rug hebben, 200 breuken en nog een hoop ellende gehad hebben. Al een geluk dat ik wel overal in m'n recht was, joepie!

Comment

het probleem is hierdoor dat de overtreders nooit weten dat ze iets fout doen.

we nemen nu dat dashcam filmke. stel dat de dashcam rijder gewoon afremt en anticipeert. diene renault weet niet dat hij iets fout deed en doet de volgende keer net hetzelfde.

ik heb vroeger ook zo gereden, ik reed de baan op voor een aankomende auto en trok volgas open (lees hier VOLGAS in tegenstelling tot diene renault op zijn gemakske). ik merkte ineens: "tiens, diene auto komt hier precies toch rap af,k heb diene zijn snelheid wa onderschat. had beter blijven wachten". en de volgende keer als er een auto op ongeveer dezelfde afstand afkomt, blijf ik wachten omdat ik weet dat ik niet genoeg vermogen heb om die niet te hinderen.
                            als iedereen maar braaf anticipeert en afremt, gaan die foutrijders nooit beseffen dat ze iets fout doen, tot er eens een camion tot aan hunne nek is achterop gevlogen.
                            na diene dashcam zijn getoeter en actie, zal diene renault rijder misschien beseffen dat hem zwaar in de fout ging en en beter opletten.
                            NET als die auto die mij gisteren bijna mee had. de volgende keer dat die daar rijd, zal hij WEL opletten voor fietsers die van rechts komen op het fietspad. diene was goed geschrokken en hen hem ook attent gemaakt op zijn fout.

stel nu dat ik anticipeer, ik kom de brug af tegen 20-25km/h (kan daar vlot 50gaan als ik wil), ik zie die auto komen en pak mijn rem al vast en rem tot 10km/h, auto rijd de baan op, ik trek weer op van 10km/h naar 25km/h. 99% zeker dat diene auto totaal niet heeft beseft dat hij bijna een ongeluk had in fout. volgende week rijd die een 12jarige omver op de fiets omdat diene fietser het gevaar niet beseft heeft.
                            en ik mag 9straten lang telkens afremmen en optrekken en hierbij maandelijks mijn remblokjes vervangen terwijl ik diegene ben met voorrang op het fietspad.

naar wat ik begrijp moet ik volgens de grote meerderheid hier maar rijden zoals mijn laatste voorbeeld, want defensief rijden en anticiperen is belangrijker dan de verkeersregels volgen. en wat als ik morgen afrem terwijl er geen auto uitkwam, en diene aanstormende koersfiets knalt hierbij op mijn achterwiel (fietspad op een brug met links een hek, en rechts betonblokken, t is niet dat die veel kan ontwijken). diene is dan ook in fout want heeft niet ge-anticipeerd op een zijstraat...

er zouden er meer moeten zijn die eens goed claxoneren als iemand een fout maakt. dat maakt ze alerter en zal toekomstige ongelukken voorkomen, maar zomaar alle fouten wegvegen omdat de dashcamrijder niet ge-anticipeerd heeft, is er zwaar over.
                            de volgende keer keer dat ik ambras heb met iemand, klop ik op zen gezicht. t is dan zijn fout omdat hij niet anticipeerde en mijn vuist ontweek.

iedereen zit maar op die dashcamrijder zijn kap omdat hij een 'sensatiezoeker' is, het zelf heeft uitgelokt, onnodig heeft gemanoevreerd... en t is verdikke de enige die actie heeft genomen om een ongeluk te vermijden
                            fcapri, ge kunt fantastische ellenlange epistels schrijven, maar zolang ge niet wil meegaan in de genuanceerde boodschappen die ik en Jakkel hier al de laatste 10 pagina's schrijven, vrees ik dat we niet veel voor u kunnen doen.

Dan begint het sommigen inderdaad wat de keel uit te hangen met deze discussie, maar ik voel me niet aangesproken eerlijk gezegd.

Comment

• Uw politieke kleur bepaalt uw rijgedrag

"Kiezers opdelen in links en rechts, het is in grote mate mogelijk als het over verkeersveiligheid gaat", stelt de auteur van de studie Alexander D'Hondt. De verklaring? "Rechtsere kiezers gaan ervan uit dat ze als individu zelf wel kunnen bepalen wat kan en niet kan", aldus politicoloog Carl Devos (UGent). "Een CD&-V-kiezer zal zich sneller aan overheidsregels houden. Al moet je voorzichtig zijn met dergelijke veronderstellingen. Want leeftijd, opleiding en geslacht kunnen ook doorslaggevend zijn, los van partijvoorkeur."
                              En klopt de stelling?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Uw politieke kleur bepaalt uw rijgedrag

En klopt de stelling?

Ja. Sossen plakken altijd links tegen 103/u op de snelweg.

Comment

• Daarom dat ik altijd mooi uiterst rechts blijf op de snelweg

Comment

• Extreem rechts?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                      Onze buren in het huis met de C3 ervoor...

We wonen op het einde van een doodlopende straat, halfopen bebouwing. Ons huis is rechts buiten beeld, scheiding is de rode lijn. Foto is genomen met mijn rug naar het einde van de straat, ongeveer ter hoogte van onze garagepoort.

Vanavond ga ik de vuilzak buitenzetten en zie ik dit. Zowel de zwarte Mitsu als de grijze C3 zijn van dezelfde mensen, C3 staat voor hun huis. Op de foto lijkt het niet zo smal maar geloof mij een Superb gaat NIET tussen die 2 auto's...onze overburen (tegenover ons) kunnen ook niet uit, en de mensen dààrlangs (grijze DS3 en witte i30) kunnen ook niet uit, die zitten totaal vast.

En dat is 3-4-5 keer per week zo...die zullen het dus nooit leren...

Hoe vaak ik van mijn werk kom, om een vreemde auto te zien staan voor onze garagepoort en onze standplaats, niet normaal. En dan moet je stoppen, uitstappen, en dan komen ze meestal al aangelopen "JA tis die van de chauffage SORRY" "JA tis die van de keuken SORRY" "JA tis mijn zus SORRY"

ffs zet uw EIGEN auto dan eerst weg (vooraan de straat is een pleintje met meer dan genoeg plaats) als ge bezoek krijgt. Ik zou zelf nog niet eens durven parkeren bij vreemde mensen voor waar ik niet moet zijn.

Een paar weken geleden het toppunt, hun auto stond over de rode lijn (dikke halve meter). Nuja we zijn al blij als we uit kunnen...Mijn madam hare Polo stond 100% voor ons huis. Krijgen we om 2300 een SMS. "Hoi kunt ge uw auto verzetten want we moeten morgenvroeg weg" terwijl ze aan de andere kant nog een halve meter had tussen hun 2 auto's!

Toen is mijn madam naar daar gegaan, en gezegd dat wij onze auto's die 100% aan onze kant stonden zeker niet gingen verzetten, en dat zij ten eerste hun auto aan hun kant moesten zetten, en ten tweede dat als ze er niet uitkonden 's morgens dat ze dan maar op het pleintje moesten parkeren zoals iedereen.

Heel plezant als ge pas nieuwe buren zijt en ge moet al meteen van uw tak maken voor iets wat toch elementaire beleefdheid is, parkeer niet zomaar voor iemand anders zijn huis. En dan terwijl ge toch ZIET dat ge al plaats inpakt over de scheiding, dan nog het lef hebben om te vragen of wij onze auto's willen verzetten. Wat is dat nu

Je kan ook zien op de foto dat ze hun putdeksels nog altijd niet hebben weggewerkt (die blauwe zak) waardoor ze dus altijd op straat staan. Je zou denken dat ze dat toch al zouden doorhebben dat ze met 5 minuten werk zich een hoop ergernis kunnen besparen...
                                      'past net!' zal ze gedacht hebben...

Voor de duidelijkheid, linkerkant is dus van ons. Ze kan perfect die 1.5 meter vooruit staan, dan kunnen ze nog zonder problemen in hun garage.

Mijn Skoda

Comment

• Ja hallooo,als het al zo nauw steekt,subiet moet dat mens ne rolmeter bijhebben,ik zie het probleem niet ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          ik zie het probleem niet ..
                                          Zij kunnen nu een auto parallel laten parkeren voor hun eigen garagepoort.

Wij kunnen nu géén auto parallel parkeren voor onze eigen garagepoort.

Wij kunnen wél nog in onze eigen garage, maar parkeren voor ons eigen huis gaat niet meer.

Lijkt me toch niet echt eerlijk, wel?

En ne rolmeter? Sorry maar dit is gewoon uw auto vlak voor het muurke zetten, dit is niet 10 of 20 of 30 centimeter erover.
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X