Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Tijd voor uwe HOO dan
    Zonder in detail te gaan, maar voor mij in eindeffect is dat elke maand minder centen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Zonder in detail te gaan, maar voor mij in eindeffect is dat elke maand minder centen.
      Hoor dat van velen dat het voor hun een nuloperatie is (of erger).

Ik wrijf al in mijn handen, ons wapenbureel is ons komen vertellen dat door het nieuwe 'push' systeem wij *ALLEMAAL* HOO gaan worden!
      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Bwa niks speciaals

flik overhoop gereden
        Die flik moest u voorrang geven...

Comment

Hoor dat van velen dat het voor hun een nuloperatie is (of erger).

Ik wrijf al in mijn handen, ons wapenbureel is ons komen vertellen dat door het nieuwe 'push' systeem wij *ALLEMAAL* HOO gaan worden!
          Proficiat voor u, begin dan voor alle zekerheid al maar een actiever jobke te zoeken. Want anders zal 't in plaats van HOO wel eens klerk 1ste klasse kunnen worden, en op uw 67 op pensioen.

Comment

• Vandaag ene in een wit Berlingo'tje een Rubik's Cube aan het oplossen was...

Aan 90 op het tweede vak op de Ring in Antwerpen.
            Had bijna een accident toen hij niet zag dat er iemand invoegde omdat hij toch niemand inhaalde.
            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Proficiat voor u, begin dan voor alle zekerheid al maar een actiever jobke te zoeken. Want anders zal 't in plaats van HOO wel eens klerk 1ste klasse kunnen worden, en op uw 67 op pensioen.
              Actiever?

Ik ben de enige van de hele groep die opdrachten heeft gedaan. Niet slecht voor een snotneus van 30, in een veld waar niet veel kansen zijn.

En voor de duidelijkheid, 'de groep' zit vol met 40-50 jarige 'volwassenen' met op hunne SD enkel de eretekens "omdat je bent blijven ademen". En ja dat is voor KOO...dus weer maar eens het bewijs dat leeftijd geen graadmeter is voor inzet noch het ultieme bewijs van alleenrecht op wijsheid...

Al mijn collega's die na de B2 naar een gevechtseenheid zijn gegaan, hebben op 2 uitzonderingen na hetzelfde gedaan...vorming gegeven in Arlon of Brasschaat of Leopoldsburg, omdat niemand van de "ouderen" dat meer wil of kan doen. Van 30 man zijn wij 3 de enige die een opdracht hebben gedaan, 1 adminner en 2 van Bevrijding.

En dat allemaal vanuit een Centrale Dienst in Evere. Ook een teken aan de wand dat je ALS je wil, je opdrachten kan doen. Het is niet omdat je in Evere zit dat je geen opdrachten kan doen, en het is ook niet omdat je in een (gevechts)eenheid zit dat je een ""echte"" bent.

Ik ga zelfs meer zeggen, de opdrachten die je vanuit Evere kan doen zijn nog interessanter en unieker om te doen...als ik kon kiezen, zou ik het wel weten...jarenlang trainen als infanterist, om dan 4 maand in Kandahar aan de slagboom te staan doodvervelen zoals mijn 2 collega's, of administratie doen en dan bijvoorbeeld 3 maand lang vanwege O&T half Polen doorkruisen als DSO om alles te regelen voor EAPM.

Ach, Defensie. Zoveel mogelijkheden

PS. mijn pensioendatum staat in HRM@D nog altijd op 01/01/2042. Aftellen!
              Last edited by TooTall; 24/02/2016, 20:07.
              Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                Vandaag ene in een wit Berlingo'tje een Rubik's Cube aan het oplossen was...
                lol wtf
                Mijn Skoda

Comment

Actiever?
                  Je moet weer niet onmiddellijk in het defensief gaan. Ik zeg gewoon dat uw job er eentje is dat kans maakt om over geheveld te worden naar burgers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                    ik heb ne schonere datum 1 april 2035
                    Gij zijt dan stilaan ook al nen ouwe zak aan 't worden hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                      ik heb ne schonere datum 1 april 2035
                      Toch nog maar eens navragen, dat zou wel eens een grap kunnen zijn

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Je moet weer niet onmiddellijk in het defensief gaan. Ik zeg gewoon dat uw job er eentje is dat kans maakt om over geheveld te worden naar burgers.
                      Oh dat kan gerust. En als dat zo is, dan pas ik mij aan. Liefst bij Defensie, maar als dat echt niet kan dan zal ik mij ergens anders nuttig moeten maken he. En dat meen ik echt. Defensie is uniek in zijn opdracht, maar als ik nog wat cursussen kan doen, en nog wat opdrachten, dan ben ik content. Als ik dan moet schuiven naar een ander ministerie bvb., dan is dat ook weer een avontuur.

De tijd dat we 40 jaar op dezelfde stoel kunnen vegeteren is voorbij, enerzijds dankzij de eeuwige besparingen en inkrimpingen, maar anderzijds dankzij het jarenlang toestaan van wanpraktijken op HR gebied. Korpscommandanten die oppermachtig waren, personeel dat zei "ik blijf hier zitten of anders val ik toch ziek thuis", HR lamgelegd door vakbonden, etc. Gewoon bedroevend.

En daar zal mijn generatie waarschijnlijk wel de prijs voor betalen.

Merci hé!
                      Mijn Skoda

Comment

Merci hé!
                        Neem gerust van mij aan, je moet niet de gewone man bedanken hoor. Je weet duidelijk niet hoe het er bij Defensie werkelijk aan toe gaat. Ik kan er heel veel over zeggen, uit goede bron, maar dat hoeft niet online.

Comment

Ik kan er heel veel over zeggen, uit goede bron, maar dat hoeft niet online.
                          Ik heb gelijk maar ik zeg het lekker niet? Stuur maar een Pm dan...
                          Mijn Skoda

Comment

Ik heb gelijk maar ik zeg het lekker niet?
                            Dat is uw redenatie, beste. Heeft trouwens niks met gelijk of niet gelijk te maken, dat maak je er (...weeral) maar eens zelf van. En het is niet omdat jij de behoefte hebt om alles zomaar, dikwijls ondoordacht online te gooien, dat ik dat ook moet of hoef te doen hé. We zullen binnen een jaar of 10/15 nog eens spreken als je dan nog bij hetzelfde 'bedrijf' werkt.

Comment

• Hier bloeit iets moois.

Send from somewhere, used Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

We zullen binnen een jaar of 10/15 nog eens spreken als je dan nog bij hetzelfde 'bedrijf' werkt.
                                Ik zal alleszins nog aan het werk zijn, zodat gij dan kunt genieten van uw welverdiende rustpensioencentjes!
                                Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Hier bloeit iets moois.
                                  De Jakkel is wel oke :-)
                                  Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Hier bloeit iets moois.

Send from somewhere, used Tapatalk.

Denk ik ook, mooie bromance in het slagboomkotje van de kazerne in ....

Comment

• Stop eens met over Defensie te Zeveren, ik zie onderaan' m'n scherm al een banner met 'La défense recrute'

Comment

• Ik vraag me soms toch af waarom fietsers denken dat haaientanden op een fietspad niet voor hen van toepassing zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Ik vraag me soms toch af waarom fietsers denken dat haaientanden op een fietspad niet voor hen van toepassing zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          Gewoon gas bijgeven, je hebt toch voorrang dus

Comment

Working...
                                          X