Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Op een ritje van enkele km's is dat idd te verwaarlozen. Meerdere keren per dag zoiets, dag na dag, week na week, maand na maand. Alle dagen datzelfde. Daardoor verlies je in totaal wel veel tijd.
Hoeveel tijd verlies je hier niet op t forum ?
Overdag maakt 150 of 120 eigenlijk weinig tot geen verschil omdat je met 150 zoveel moet remmen en dikwijls nog trager moet dan 120..
S nachts different story, maar zelfs dan is het verschil 160 of 130 maar een 5-tal mind over 50 km.
Je moet al echt 200+ gaan doen om een serieus verschil te hebben op afstanden < 50 a 100 km
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Je rijdt achter een tractor, je hebt je richtingaanwijzer al opstaan om aan te duiden dat je klaar staat om in te halen, je wacht tot wanneer de laatste tegenligger is gepasseerd en dan, net op het punt dat je gaat inhalen, begint die eikel achter jou al in te halen.
Zelfde eens voor gehad op voorsorteerstrook. Kerel achter mij draaide al snel straat in en kruiste mij daarbij toen ik ook aanzette.
Ben gisteren ook eens op en af naar kanten Kortrijk moeten bollen, f*cking frustrerend hoeveel er op het 3e blijven plakken.
En hoeveel idioten er zich voor u smijten als ge op't 3e rijdt, nie normaal.
Gisteren 3 (drie) tractoren op de N42, dus een hele rij die zware verkeersovertredingen deed. Jongens toch, wie dat in zijn hoofd haalde om zo lang witte lijnen te trekken of om dan nog tractoren toe te laten, onbegrijpelijk. Eerst was gezegd dat tractoren en fietsers de parallel wegen moesten gebruiken. Het zijn alleen de fietsers geworden...
Je rijdt achter een tractor, je hebt je richtingaanwijzer al opstaan om aan te duiden dat je klaar staat om in te halen, je wacht tot wanneer de laatste tegenligger is gepasseerd en dan, net op het punt dat je gaat inhalen, begint die eikel achter jou al in te halen.
verkeerd voorgesorteerd staan aan het verkeerslicht; een kruispuntje te vroeg op het vak voor rechtsaf gaan staan. Dat doorhebben. Richtingaanwijzer naar links opzetten en iedereen braafjes voorbijlaten, ondertussen al een beetje vooruit beginnen bollen, maar nog niet van rijvak wisselen.
Vindt de laatste in het rijtje naast me het nodig om vol op de toeter te gaan staan en bijna op zijn voorligger in te rijden omdat ik 'gevaarlijke zot ben' (dat teken herkende ik toch). Jongeman schrok wel fel toen ik gewoon terugtoeterde. Beetje later hang ik er bijna in, omdat zijn Peugeot 106'je amper optrekt op de oprit van de snelweg.
Gisteren 3 (drie) tractoren op de N42, dus een hele rij die zware verkeersovertredingen deed. Jongens toch, wie dat in zijn hoofd haalde om zo lang witte lijnen te trekken of om dan nog tractoren toe te laten, onbegrijpelijk. Eerst was gezegd dat tractoren en fietsers de parallel wegen moesten gebruiken. Het zijn alleen de fietsers geworden...
Tegenwoordig rij ik altijd via St-Lievens-Houtem naar Wetteren ,veeeeel te frustrerend die N42,Gisteren toch nog eens genomen vanaf Garage Lievens richting Geraadsbergen,en idd.het was terug prijs ,madammeke met C5 break gooit zich voor mij aan het rode licht,eens vertrokken steken de mensen ons op het rechtse vak allemaal voorbij,heb me dan ook maar voor een achterligger gesmeten (sorry) en madam en vriendin zaten gezellig te keuvelen,zich blijkbaar van geen kwaad bewust ,op zulke momenten nijp ik het sap uit mijn stuur eerlijk gezegd.
Straatje aan de school bestaat uit 2 delen met halfweg een zijstraat. Als je die straat uitkomt kan je ofwel rechtsaf naar school met éénrichtingsverkeer ofwel linksaf met 2 richtingen. Ik parkeer altijd netjes in dat straatje om dan linksaf te vertrekken. De blauwe pijl met éénrichtingsverkeer staat op de hoek vanaf de zijstraat.
Vandaag weer een hele reeks met hun lichten aan het flitsen als ik de straat door reed en ook het vingertje kwam erbij. Ik heb mij nu eens in het midden gezet en gevraagd wat het probleem is!
Mijnheer het is hier éénrichtingsverkeer!! Excuseer, nog niet lang uw rijbewijs misschien? De rijrichting geldt VANAF het verkeersbord voorbij het kruispunt en bovendien rijdt U nu op het linkerrijvak TEGEN de rijrichting om de geparkeerde auto's voorbij te steken.
De twee eersten zijn dan heel stillekes geworden en de derde heeft achteruit mogen rijden om mij door te laten (omdat er ook nog eens auto's parkeren in die straat wordt het daar een stuk smaller). Overigens in de richting die ik neem, staan er verkeersborden om niet te parkeren, het zou weinig nut hebben die daar te zetten als je in die richting de straat niet zou in mogen....
Comment