Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    Ik ben zo ene die u tegen 150 wil voorbijsteken ja.
    Met zo'n ingesteldheid moogt ge er zeker van zijn dat ik in uw gat kom duwen
    Op voorwaarde natuurlijk dat ge naar het 2e kunt en er niemand voor u rijdt.
    Het probleem is dat alles interpretatie is : jij zal in sommige situaties denken die voor mij kan naar het tweede, terwijl die voor u denkt, ik ga mij hier niet vastrijden voor de gatplakker achter mij..

    In elk geval, bij 150 ben je in overtreding en kan je evengoed rechts voorbij ook, wat ook een overtreding is, maar als je dan toch al bezig bent

    onvoldoende afstand houden is ook een overtreding trouwens.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Da kan nie anders dan een grapje zijn (hoop ik)
      Absoluut niet, ik ga niet heiliger doen dan de paus, er zijn momenten dat ik ook 150-160 doe, maar in druk verkeer, ga ik mij niet naar de tweede band smijten omdat er iemand aan 150/160 afkomt.
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • Ja, 'k denk te snappen wat je bedoelt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Het probleem is dat alles interpretatie is : jij zal in sommige situaties denken die voor mij kan naar het tweede, terwijl die voor u denkt, ik ga mij hier niet vastrijden voor de gatplakker achter mij..

          In elk geval, bij 150 ben je in overtreding en kan je evengoed rechts voorbij ook, wat ook een overtreding is, maar als je dan toch al bezig bent

          onvoldoende afstand houden is ook een overtreding trouwens.
          Als jij uw CC op 130 zet ben je evengoed in overtreding, of ik nu 150 of 200 bol.
          Links blijven plakken als je naar rechts kan is ook een overtreding.
          Post raakt dus kant noch wal.
          En zoals ik al zei, ik zal pas in uw gat boren als ik duidelijk zie dat je naar rechts kan zonder problemen. Als ik zelf door heb dat je iemand aan het inhalen bent, zal ik geduld hebben. Als ge echter bv gaat inhalen met 1 km per uur verschil met die op het 2e dan is de kans al weer groter dat ik zal duwen, geef ik eerlijk toe.

          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Absoluut niet, ik ga niet heiliger doen dan de paus, er zijn momenten dat ik ook 150-160 doe, maar in druk verkeer, ga ik mij niet naar de tweede band smijten omdat er iemand aan 150/160 afkomt.
          Again, niemand beweert dat het moet als je niet kan.

          Comment


          • Als ik inhaal aan 130-135 op het derde vak, ga ik me echt niet haasten omdat iemand achter me 150 wil. Ik ga me nooit bewust ervoor smijten, da's gewoon gevaar creëren. Maar ik geen peut gas bijgeven. En als hij het leuk vind om in m'n gat te plakken, dan gaat de voet van de gas en duurt het net iets langer.

            Ik ben een doodbrave mens (echt waar, vraag maar rond) maar je moet me ook niet gaan forceren.
            Ik vraag me of de mede forummers die zich dag in dag uit ergeren de ergernis niet opzoeken en of uitlokken soms. Dat overkomt mij alleszins een stuk minder.

            Ik ga ook niet naar het middenvak tussen twee auto's in kruipen om je die 10seconden tijdswinst te geven. Als er 30-40meter verder nog iemand aan 120 rijdt, blijf ik links 135 rijden tot ik die ook ingehaald heb. 90 % van de left lane rijders heeft daar geen probleem mee als ze zien dat je met 10-15 km/h verschil inhaalt. Er zijn natuurlijk die 10% anderen die van 50 meter achter je al beginnen 'pharen'. Dat tovert altijd een milde glimlach op m'n gezicht moet ik toegeven.
            Last edited by Hayes; 28/03/2016, 22:49.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Er zijn natuurlijk die 10% anderen die van 50 meter achter je al beginnen 'pharen'.
              Dat zijn de leukste, zeker als ze dat volhouden tot ze pal achter je hangen ... laat maar komen !

              Ze mogen naderen tot op een meter of drie en dan, dan ga je helemaal naar links ... met beide linker wielen over de volle witte lijn dus.

              Het ligt daar boordevol steentjes en je mag eens raden waar die steentjes allemaal terecht komen ? ... dat duurt dan maximum een tiental seconden en die knaap zit gegarandeerd > 50 meter van je achterbumper, zonder "gephaar" deze keer ...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Dat zijn de leukste, zeker als ze dat volhouden tot ze pal achter je hangen ... laat maar komen !

                Ze mogen naderen tot op een meter of drie en dan, dan ga je helemaal naar links ... met beide linker wielen over de volle witte lijn dus.

                Het ligt daar boordevol steentjes en je mag eens raden waar die steentjes allemaal terecht komen ? ... dat duurt dan maximum een tiental seconden en die knaap zit gegarandeerd > 50 meter van je achterbumper, zonder "gephaar" deze keer ...
                Jij bent een held. Wauw
                BMW X5 45e

                Comment


                • Het grote ergernis topic deel VIII

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Als ik inhaal aan 130-135 op het derde vak, ga ik me echt niet haasten omdat iemand achter me 150 wil. Ik ga me nooit bewust ervoor smijten, da's gewoon gevaar creëren. Maar ik geen peut gas bijgeven. En als hij het leuk vind om in m'n gat te plakken, dan gaat de voet van de gas en duurt het net iets langer.

                  Ik ben een doodbrave mens (echt waar, vraag maar rond) maar je moet me ook niet gaan forceren.
                  Ik vraag me of de mede forummers die zich dag in dag uit ergeren de ergernis niet opzoeken en of uitlokken soms. Dat overkomt mij alleszins een stuk minder.

                  Ik ga ook niet naar het middenvak tussen twee auto's in kruipen om je die 10seconden tijdswinst te geven. Als er 30-40meter verder nog iemand aan 120 rijdt, blijf ik links 135 rijden tot ik die ook ingehaald heb. 90 % van de left lane rijders heeft daar geen probleem mee als ze zien dat je met 10-15 km/h verschil inhaalt. Er zijn natuurlijk die 10% anderen die van 50 meter achter je al beginnen 'pharen'. Dat tovert altijd een milde glimlach op m'n gezicht moet ik toegeven.
                  30-40 meter? Dan is er ruimte genoeg om u langs rechts in te halen denkik.

                  Nuja ik snap u punt wel. Vandeweek kwam een bmw vlot in mijn gat hangen (reed zelf 150ish), ik ga naar rechts zodat die mij voorbij kan, dan geraakt die kerel er niet meer over

                  Afremmen voor de voorliggers op het rechtse vak en dan invoegen achter die bmw die dan derna amper wegkruipt.
                  Last edited by kefkie; 28/03/2016, 23:20.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Dat zijn de leukste, zeker als ze dat volhouden tot ze pal achter je hangen ... laat maar komen !

                    Ze mogen naderen tot op een meter of drie en dan, dan ga je helemaal naar links ... met beide linker wielen over de volle witte lijn dus.

                    Het ligt daar boordevol steentjes en je mag eens raden waar die steentjes allemaal terecht komen ? ... dat duurt dan maximum een tiental seconden en die knaap zit gegarandeerd > 50 meter van je achterbumper, zonder "gephaar" deze keer ...
                    Hopelijk is er ooit een steentje dat alle wetten van de fysica negeert en door je eigen voorruit vliegt, liefst van al recht op je neus. Andermans eigendom moedwillig beschadigen doe je NOOIT. Ik stel je op gelijke hoogte met het krapuul dat krassen in auto's trekt: het vuil van het vuil van de maatschappij.

                    Volgende keer blijf je ofwel gewoon rijden, ofwel ga je opzij (als je kan). Echte held jij!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Steenslag hoort bij bumperkleven, dat zijn gewoon de regels van het spel.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Steenslag hoort bij bumperkleven, dat zijn gewoon de regels van het spel.
                        Ja, maar dat opzettelijk gaan doen? Ik zal bumperkleven niet goedpraten als het niet terecht is, maar moedwillig een ander z'n wagen gaan beschadigen...
                        Shit man, als ze in mijn gat eens onterecht bumperkleven, wat zo goed als nooit gebeurd, dan trek ik mij daar de ballen van aan. Je hebt daar toch 0,0 last van?

                        Comment


                        • Onlangs heeft er enen gephaard op mij... Denk da zijnen auto teveel bewoog door de luchtverplaatsing toen ik hem passeerde op een zo goed als lege snelweg. Hij reed op het tweede baanvak en uiterst rechts niemand, maar toch mij terecht wijzen. Had ik gekund had ik vriendelijk gezwaaid, maar hij was al te ver. Ah ja, ik passeerde uiteraard links...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                            precies, mijn middenspiegel staat gewoon naar de plafond gericht (ik zie niet achter mij), gewoonte omdat ik vaak met een gesloten camionette reed
                            Daar kan ik niet bij. De achteruitkijkspiegel is toch minstens even belangrijk om je een beeld op te bouwen van het verkeer ronddom je? Als je een gesloten camionette hebt ok, maar als je hem kan gebruiken, waarom niet? Het moet U maar 1 keer iets doen opmerken dat je anders gemist had... Is het omdat die soms kan verblinden? De mijne heeft automatisch dimmende spiegels (binnen en buiten), zou ik alvast niet meer kunnen missen. Maar dan nog, zelfs al rij ik met een wagen die dat niet heeft, liever iets meer licht in mijn ogen dan die spiegel wegdraaien.

                            En bumperkleven, tsja...met de Superb zit de achterbumper zo ver achter mij dat ik dat eigelijk nooit iets van merk
                            Mijn Skoda

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                              Daar kan ik niet bij. De achteruitkijkspiegel is toch minstens even belangrijk om je een beeld op te bouwen van het verkeer ronddom je? Als je een gesloten camionette hebt ok, maar als je hem kan gebruiken, waarom niet? Het moet U maar 1 keer iets doen opmerken dat je anders gemist had... Is het omdat die soms kan verblinden? De mijne heeft automatisch dimmende spiegels (binnen en buiten), zou ik alvast niet meer kunnen missen. Maar dan nog, zelfs al rij ik met een wagen die dat niet heeft, liever iets meer licht in mijn ogen dan die spiegel wegdraaien.

                              En bumperkleven, tsja...met de Superb zit de achterbumper zo ver achter mij dat ik dat eigelijk nooit iets van merk
                              Neenee, dat is standaard als je in een camionet rijdt, je bent best dat je niet ziet hoeveel mensen je op de zenuwen werkt door tegen 130 op de linkse band te blijven tuffen, ook al kan je perfect naar rechts :p

                              Comment


                              • Ik gebruik mijn achteruitkijkspiegel heel veel, ik ken altijd de hele situatie rondom mij. Ik heb dan ook leren rijden van een motard. Ik heb bijna altijd motards op tijd gezien en geef ze ook plaats om in te halen naast mij als het druk is op de weg. + situatie achter jezelf zien kan accidenten voorkomen. Ik heb zo 1 keer twee rode lichten knal achtereen gehad ergens in een bebouwde kom, en die achter mij had niet verwacht dat er zo snel weer lichten zouden zijn. Als ik niet had gezien dat die niet vertraagde had die in mijn gat gezeten.

                                Bumperklevers die écht onterecht fel kleven en evt pharen terwijl ik normaal aan het inhalen ben (en moest ik dat niet doen ik had moeten remmen om die snelheidsduivel eerst voor te laten wat ik dus niet doe)... die hun geduld stel ik wel even op de proef. Blijf ik altijd even naast de middenvakker rijden tot ze afstand nemen. Hebben ze weer normale afstand ga ik met plezier opzij daarna. Een beetje bumperkleven trek ik mij ook niet aan, maar je hebt er die het op een veel agressievere wijze doen ook en daar kan ik toch ook niet goed tegen eerlijk gezegd.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Als ik inhaal aan 130-135 op het derde vak, ga ik me echt niet haasten omdat iemand achter me 150 wil. Ik ga me nooit bewust ervoor smijten, da's gewoon gevaar creëren. Maar ik geen peut gas bijgeven. En als hij het leuk vind om in m'n gat te plakken, dan gaat de voet van de gas en duurt het net iets langer.

                                  Ik ben een doodbrave mens (echt waar, vraag maar rond) maar je moet me ook niet gaan forceren.
                                  Ik vraag me of de mede forummers die zich dag in dag uit ergeren de ergernis niet opzoeken en of uitlokken soms. Dat overkomt mij alleszins een stuk minder.

                                  Ik ga ook niet naar het middenvak tussen twee auto's in kruipen om je die 10seconden tijdswinst te geven. Als er 30-40meter verder nog iemand aan 120 rijdt, blijf ik links 135 rijden tot ik die ook ingehaald heb. 90 % van de left lane rijders heeft daar geen probleem mee als ze zien dat je met 10-15 km/h verschil inhaalt. Er zijn natuurlijk die 10% anderen die van 50 meter achter je al beginnen 'pharen'. Dat tovert altijd een milde glimlach op m'n gezicht moet ik toegeven.
                                  Hier kan ik mij perfect in vinden..
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                    precies, mijn middenspiegel staat gewoon naar de plafond gericht (ik zie niet achter mij), gewoonte omdat ik vaak met een gesloten camionette reed. en mijn zijspiegels staan zo ver naar buiten geregeld dat ik enkel NAAST de auto zie. ik heb die toch enkel nodig om te kijken of er ene op het andere vak zit, voor ik uitwijk. als ik stop voor een rood licht, en diene achter mij kan niet stoppen, tja... not my problem.
                                    ik heb het al één keer voor gehad in overijse op de E411 (aan dat rare kruispunt), voor mij stoppen ineens alle auto, deftige mercedes terreinwagen die verdomd snel stilstond. heb geleidelijk aan alle remkracht moeten gebruiken van mijn oude opel ascona (rug tegen de zetel, voet op rempedaal en kont omhoog van het duwen). stond net stil en toen hoorde ik een auto aan komen schuiven. aftandse auto, buitenlanders erin, slicks van voorbanden en PATAAT erin. vraagt diene kerel aan mij: waarom stopt gij zo snel, ge wist toch dat ik nooit zo rap kon stoppen (alsof ik zeg, oei, diene achter mij kan niet stoppen, k zal ook maar in diene mercedes knallen voor hem 2meter extra te geven)

                                    als ik mijn hoofd wat beweeg, kan ik toch achter mijn auto zien, maar het zal mij een worst wezen als er ene aan 150 met grote pharen aankomt. normaal houd ik altijd een goed overzicht in het verkeer en weet ik welke voertuigen zich waar bevinden.

                                    t is soms wel ff schrikken als er links ene snel afkomt, en ik die 5sec later niet zie passeren (omdat die ineens besefte dat hij zijn afrit moest hebben en ineens alle vakken kruist achter mij).

                                    Huh? Serieus? Ik heb ooit eens iemand aan 60-70 in m'n derrière gehad toen ik stilstond. Nooit geen remmen gezien of gehoord.
                                    Dat wil je echt wel zien aankomen.
                                    Last edited by Hayes; 29/03/2016, 21:07.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • hangt veel van auto ook af in s nooit ergernis, ik voel me koning heb tijd genoeg (het gaat toch niet-nooit sneller als je je druk maakt) ik geniet en laat de boeren maar dorsen

                                      Comment


                                      • in de vooravond kom ik aan 125km/u op teller(121 op gps) af op de E40 komende van de kust, in ST Denijs Westrem, kwam er een Focus opgereden, ik was al naar het middenvak gegaan zodat ze plaats hadden om op de E40 te komen, Focus komt erop, komt voor mijn neus op 't middenvak, ik pink naar links, kijk in mijn spiegel om de focus voorbij te gaan(hij reed een kleine 110) rijdt diene Focus ondertussen al op 't linkervak..., ik blijf dus op't middelste vak(ondertussen verkeer op rechter vak) komen we aan de flitspaal thv Zwijnaarde, remt de Focus serieus af, ikke er dus aan een 110 voorbij en ga op een normale manier naar links(omdat natuurlijk de auto voor mij aan de flitser ook afremde) begint de Focusrijder met zijn lichten te trekken....
                                        heb dan tot in Wetteren(daar moet ik eraf) de Focus in't oog gehouden... ra ra ra bleef constant aan een kleine 110/u links rijden
                                        mijn autootjes:

                                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                        Comment


                                        • Vanmorgen ben ik bezig met de oprit van de autostrade aant nemen ( al tegen 110 aant rijden) steekt er daar een vito mij rechts voorbij om dan verder te tuffen aan 115 terwijl ik hem dan aan 130 voorbij ga zit hij allerhande gebaren te maken, eens zwaai gedaan en weg ermee...
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X