...en in hun spiegels ook neem ik aan, sowieso kijk je wel fracties naar andere zaken, je hoeft daarvoor niet op je meter te staren
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nee, maar er zijn er wel die navelstaren naar hun teller. De 2 chauffeurs die mij hebben omgereden bvb reden echt niet te hard, spiegels hadden ze echter precies niet.
Ik heb liever iemand die 90 rijdt (wat vroeger ook gewoon mocht) en weet wat er rondom hem gebeurt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenOk, niet politiek correct en dus bij voorbaat verloren moeite, maar toch...
Gisteren was het extrabelastingdag, sorry, ik bedoel flitsmarathon.
Ik had mij voorgenomen om mij de hele dag mij exact aan de snelheid te houden, eerlijk gezegd moeilijker dan ik dacht.
Maar het heeft mij wel de ogen geopend (zij het niet in goede zin), ik moet zeggen dat ik nu pas besef hoe belachelijk laag de wettelijke snelheden liggen, 50km/h op rechte steenweg is instant comateuze toestand, het leek alsof ik sneller te voet zou zijn^^ (diezelfde steenweg was vroeger 90km/h en nee, het was geen vlakte vol geëxplodeerde autowrakken)
Het is niet moeilijk dat er elk jaar 450 miljoen extra wordt uitgeperst aan verkeersboetes, het is gewoon tegennatuurlijk om zo vooruit te slenteren en wss ook met opzet gedaan.
En wanneer je je rijbewijzen (naam is wel heel ruimdenkend gekozen) weg geeft bij dozen waspoeder, kan ik mij voorstellen dat sommigen dit snel genoeg vinden.
Toen ik de 1ste x in een auto zat vond ik 50 ook best snel, blijkbaar zijn er mensen die niet uit dat stadium geraken.
Ze zouden er beter eens op toezien dat een rijbewijs echt betekent dat je kan autorijden met alles er op en aan, dat zou volgens mij een beter resultaat geven dan hun hypocriete snelheidsfetish.
Dit gezegd zijnde is het idd wel zo dat er steeds idioten zullen zijn die op snelheid uit de bocht vliegen, maar dat kan je volgens mij sowieso niet tegen houden, belangrijker is meer dan waarschijnlijk een goed verkeersinzicht hebben, maar dat blijkt dan weer moeilijker te testen natuurlijk.
Dinsdag zat ik rond Durbuy te toeren. Wat een verschil. Zalige wegenOveral 90 mogen en dat is soms te hard door de uitdagende bochtensecties. De gewone man rijdt daar dan ook eerder 70 terwijl enkelingen het wat sportiever doen en toch de wet niet of nauwlijks overtreden. Ik zou daar uren kunnen rondrijden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenGisteren kwam ik ook op zo'n stukske baan. De beatrijslaan van Linkerover naar Burcht. 50. Waarom? Links en rechts zit 3 meter tussen de rijbaan en het fietsbad. Hier mag gerust 90 reden worden.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
T is niet de snelheidsbeperking die doodrijders tegen houdt. Ik reed gisteren 94 waar je 70 mocht. Dus eigenlijk al veel te rap. Was wel een rechte baan tussen bomen, geen voetgangers of fietsen toegelaten(70 is er echt wel traag). Steken er me twee voorbij die aan het racen waren. Die reden minstens 130.. Tja, dan wordt het gevaarlijk hee.Gelukkig vormden ze een gevaar enkel voor zichzelf.
Maar als je eens gaat fietsen, dan pas zie je hoe enkelingen echt zot zijn. Als je dan zo'n kerels tegenkomt voel je je niet op je gemak, zeker niet als je kinderen mee fietsen...
Comment
-
Snelheid is al lang niet meer de grootste oorzaak bij ongevallen. Hoeveel ik er hier in het Gentse zie rijden terwijl ze op de smartphone aan het kijken zijn, je houdt het niet voor mogelijk. Ik haal ze door hun weggedrag ook meteen uit. Maar het is makkelijker om een tukje te doen in de auto terwijl de flitser het werk doet dan actief gsm rijders op te sporen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenSnelheid is al lang niet meer de grootste oorzaak bij ongevallen. Hoeveel ik er hier in het Gentse zie rijden terwijl ze op de smartphone aan het kijken zijn, je houdt het niet voor mogelijk. Ik haal ze door hun weggedrag ook meteen uit. Maar het is makkelijker om een tukje te doen in de auto terwijl de flitser het werk doet dan actief gsm rijders op te sporen.
en je kan beter door iemand over uw sokken worden gereden omdat hij op zijn tel aan het tokkelen is tegen 50 dan tegen 70, want snelheid lijkt mensen niet tegen te houden te spelen
Comment
-
Vermits we hier stilaan overbevolkt geraken, is het logisch dat de snelheden naar beneden gaan. Minder snelheid = minder doden. Hoef je zelfs niet over te discussiëren, is gewoon zo. Vooral onaangepaste snelheden zijn de boosdoener. En de goeden moeten het met de slechten bekopen. Zo gaat dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk reed gisteren 94 waar je 70 mocht. Dus eigenlijk al veel te rap. Was wel een rechte baan tussen bomen, geen voetgangers of fietsen toegelaten(70 is er echt wel traag). Steken er me twee voorbij die aan het racen waren. Die reden minstens 130.. Tja, dan wordt het gevaarlijk
Jij vind 94 ipv 70 geen probleem.
De twee racers vinden 130 ipv 70 geen probleem.
Ik vind die rechte baan tussen bomen en zonder voetgangers en fietsers met tien pintjes op geen probleem ... (bij wijze van fictief voorbeeld)
Tot we elkaar op het verkeerde moment op die baan tegenkomen. En als het fout gaat gaan we allemaal naar elkaar wijzen (als we nog kunnen wijzen, dan).Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, ook volledig gelijk in. Reed onlangs achter mijn gebuur. Leek of die dronken was... Toen ik naderde zag ik dat hij aan't bellen was. Heb hem erop aangesproken maar werd weggelachen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenIk haat mensen die voor politieagentje spelen.
Ik zie daar absoluut niets mis mee!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenDat is net (een deel van) het probleem. Dat iedereen voor zichzelf gaat uitmaken wat wel of niet gevaarlijk is.
Jij vind 94 ipv 70 geen probleem.
De twee racers vinden 130 ipv 70 geen probleem.
Ik vind die rechte baan tussen bomen en zonder voetgangers en fietsers met tien pintjes op geen probleem ... (bij wijze van fictief voorbeeld)
Tot we elkaar op het verkeerde moment op die baan tegenkomen. En als het fout gaat gaan we allemaal naar elkaar wijzen (als we nog kunnen wijzen, dan).
Juist!
Dat niet overal even wijs of redelijk snelheidsbeperkingen worden opgelegd, zal ongetwijfeld zo zijn, maar het is pas door de Belg te dwingen zijn snelheid te minderen, is dat ook werkelijk gebeurd, en pas zo kan uiteindelijk ook de mentaliteit veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIemand erop wijzen dat hij mogelijks gevaarlijk aan het rijden is, is ook al agentje spelen?
Ik zie daar absoluut niets mis mee!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenAwel ik wel,2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten"als ik nu denk rustig tegen 50 te rijden, staat er plots 70 op de teller zonder dat ik door heb....."
Je hebt toch een teller voor je snavel neem ik aan ? Kijk er dan ook op.
Bovendien is het nu ook niet zo dat ik maar na 5 minuten achter kom dat ik te snel rijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenAwel ik wel,toch als er mensenlevens mee gemoeid zijn.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ja, en de manier waarop je het zegt.... Ik heb wel al lachen gezegd da'k dacht dat hij zat was, totaal niet vermanend of zo. Moet u ne keer ne carkit kopen dikken... zo ging dat gesprek. Gewoon vriendschappelijk. Kennen elkaar goed genoeg om zoiets eens grappend te zeggen. Is groot verschil met een vreemde aan te spreken. Als dat al niet meer mag... Jongens toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenDat is net (een deel van) het probleem. Dat iedereen voor zichzelf gaat uitmaken wat wel of niet gevaarlijk is.
Jij vind 94 ipv 70 geen probleem.
De twee racers vinden 130 ipv 70 geen probleem.
Ik vind die rechte baan tussen bomen en zonder voetgangers en fietsers met tien pintjes op geen probleem ... (bij wijze van fictief voorbeeld)
Tot we elkaar op het verkeerde moment op die baan tegenkomen. En als het fout gaat gaan we allemaal naar elkaar wijzen (als we nog kunnen wijzen, dan).
Comment
Comment