Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ikzelf ben nog maar 1 keer geflitst op 11 jaar rijden - hout vasthouden maar eigenlijk rij ik nooit systematisch en bewust te snel (dat ene boerenbaantje waar ik eens doortrek daar gelaten).

    ikzelf (dus mijn eigen mening) vind het gewoon geldklopperij, diefstal zelfs soms. Gewettigde diefstal, dat wel. Ik heb er moeilijkheden mee dat je overal zo traag mag rijden én dat ze daar zo streng op toezien. Zou liever kunnen knallen naar m'n job elke dag...
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      T is je eigen keuze... ik neem het risico maar ga niet bleiten als ik dan een boete heb. Moet zeggen dat de nieuwe mentaliteit er toch voor gezorgd heeft dat ik nu veel trager rij dan vroeger. Op sommige plaatsen waar je vroeger 90 mocht, lijkt het nu alsof je vliegt. Ik blijf het zeggen, in dardennen moogde nog vrij snel. En dan ondervind ik dat ge verdorie nog gas moet geven om de plaatselijke bevolking voor te blijven. Zeker in de regen op die smalle banen die je niet kent. Die mannen rijden daar nog 100, net zoals in Vlaanderen 15 jaar geleden...
      Juist, de Ardennen, waar je tenminste nog eens goed kan doorrijden zoals in Vlaanderen "in de goede oude tijd":

      WALLONIE - La province de Luxembourg est la seule province wallonne où le nombre de blessés dans des accidents de voiture a augmenté. Le nombre de tués est aussi en hausse.


      Provincie Luxemburg 9.1% meer doden in 2015 (jan-sept) dan jaar ervoor, voor heel Wallonië 21% meer verkeersdoden dan jaar ervoor!

      Comment


      • Vitus, ik heb het al meermaals gezegd he: hoe trager, hoe minder ongevallen en hoe minder fataliteiten. Hoe ver willen we hierin gaan? Ik heb geen zin om binnen 20 jaar aan 20 km/h naar mijn werk te rijden...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Denk dat niemand het over 20 km/uur heeft.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Denk dat niemand het over 20 km/uur heeft.

            Akkoord, maar ik kan je genoeg plaatsen waar de snelheid van 90 naar 70 naar 50 km/h gegaan is de afgelopen 8 jaar.

            Dan vind ik het wat wraakroepend dat men daar staat te flitsen...

            De volgende stap op die plaatsen zal 30 zijn, denk ik dan...
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              T is je eigen keuze... ik neem het risico maar ga niet bleiten als ik dan een boete heb. Moet zeggen dat de nieuwe mentaliteit er toch voor gezorgd heeft dat ik nu veel trager rij dan vroeger. Op sommige plaatsen waar je vroeger 90 mocht, lijkt het nu alsof je vliegt. Ik blijf het zeggen, in dardennen moogde nog vrij snel. En dan ondervind ik dat ge verdorie nog gas moet geven om de plaatselijke bevolking voor te blijven. Zeker in de regen op die smalle banen die je niet kent. Die mannen rijden daar nog 100, net zoals in Vlaanderen 15 jaar geleden...
              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Juist, de Ardennen, waar je tenminste nog eens goed kan doorrijden zoals in Vlaanderen "in de goede oude tijd":

              WALLONIE - La province de Luxembourg est la seule province wallonne où le nombre de blessés dans des accidents de voiture a augmenté. Le nombre de tués est aussi en hausse.


              Provincie Luxemburg 9.1% meer doden in 2015 (jan-sept) dan jaar ervoor, voor heel Wallonië 21% meer verkeersdoden dan jaar ervoor!
              Ik heb jaren op zo'n Waalse weg naar mijn werk gereden. Meer dan 10 dodelijke ongevallen op minder dan 5 jaar, een weg van nog geen 50 km. Er staan sinds 5 jaar een hele resem flitsers langs de kant van de weg, en geen dodelijke slachtoffers meer gevallen.

              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Akkoord, maar ik kan je genoeg plaatsen waar de snelheid van 90 naar 70 naar 50 km/h gegaan is de afgelopen 8 jaar.

              Dan vind ik het wat wraakroepend dat men daar staat te flitsen...

              De volgende stap op die plaatsen zal 30 zijn, denk ik dan...
              Als dat nodig is voor de veiligheid, zie ik daar 't probleem niet van in
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Maar k ben er wel van overtuigd dat de veiligheid van onze wagens er dermate op vooruit gegaan is dat een grote daling van het aantal slachtoffers hieraan toe te schrijven is. Moet eens een auto vergelijken van de jaren 80 met een nieuwe nu.

                Comment


                • ja dhl, maar onze reflexen niet en het gsm-en ander ondoordacht rijden is dermate ook gestegen

                  vroeger reden uw kinderen met dat poloke'ke 45 pk veels te hard over de kinderkopkes en ze beseften dit is ni goed (met een bmw of een taunus stonden ze 180° gekeerd)

                  Comment


                  • Gsm en veel te veel afleidende zaken in de auto... sms lezen op je gps systeem, mails kunnen lezen en wat weet ik nog allemaal. Ik blijf van die prutsen allemaal af als ik rij. Zelfs de gps instellen doe ik voor ik vertrek.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Maar k ben er wel van overtuigd dat de veiligheid van onze wagens er dermate op vooruit gegaan is dat een grote daling van het aantal slachtoffers hieraan toe te schrijven is. Moet eens een auto vergelijken van de jaren 80 met een nieuwe nu.
                      De statistieken spreken je tegen. België is één van de onveiligste landen in 't verkeer. En kom niet af met het argument dat we hier een heel druk verkeersnetwerk hebben, want dat is ook een reden om snelheid te minderen
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Gsm en veel te veel afleidende zaken in de auto... sms lezen op je gps systeem, mails kunnen lezen en wat weet ik nog allemaal. Ik blijf van die prutsen allemaal af als ik rij. Zelfs de gps instellen doe ik voor ik vertrek.
                        Dan hoort ge bij de grote minderheid die dat doet.

                        Comment


                        • Niet echt een ergernis, maar ik hoorde gisteren per toeval naar aanleiding van de herdenking van een ongeval in de buurt van Asse dat ze pas in 1967 zijn begonnen met op alcohol te controleren. Daarvoor was er wel de 0,8 promille regel maar die werd dus niet gecontroleerd.
                          Weet iemand soms wanneer ze beginnen zijn met flitsen?
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                            De statistieken spreken je tegen. België is één van de onveiligste landen in 't verkeer. En kom niet af met het argument dat we hier een heel druk verkeersnetwerk hebben, want dat is ook een reden om snelheid te minderen
                            Maar anderzijds, daar waar het snelst gereden wordt, gebeuren de minste dodelijke ongevallen. De autosnelweg bedoel ik. Er zouden veel meer ongevallen gebeuren op de gewestwegen waar de snelheid toch lager is? In feite zou men eens de zwakke weggebruikers uit de statistieken moeten halen om een juiste interpretatie te krijgen over de verbeterde veiligheid van de wagens denk ik.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Maar anderzijds, daar waar het snelst gereden wordt, gebeuren de minste dodelijke ongevallen. De autosnelweg bedoel ik. Er zouden veel meer ongevallen gebeuren op de gewestwegen waar de snelheid toch lager is? In feite zou men eens de zwakke weggebruikers uit de statistieken moeten halen om een juiste interpretatie te krijgen over de verbeterde veiligheid van de wagens denk ik.
                              Dus zwakke weggebruikers mag je gewoon doodrijden, of zo?
                              In slachtoffers per km is het aantal dodelijke slachtoffers op de snelweg lager, en het aantal slachtoffers is ook lager, omdat het aantal ongevallen lager ligt. Maar wanneer je een letselongeval hebt op de autostrade, is de kans veel groter dat er het leven bij laat veel groter (3,9%). De letsels zijn dus veel zwaarder
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Natuurlijk mag je geen zwakke weggebruiker doodrijden lol... Ik bedoel dit enkel om de veiligheid van de wagens en hun slachtoffers te kunnen vergelijken met 10 jaar of langer terug.
                                Ik weet echt niet of de snelheid nog naar beneden halen nog veel zal maken. Dan kom je op een punt dat het niet meer aannemelijk is en gaat men massaal de snelheid overtreden. Ik ben echt een rustige chauffeur geworden met ouder worden, maar op sommige plaatsen betrap ik mij erop sneller te rijden dan toegelaten. Klassiek voorbeeld voor mij is de N42 met beperkingen tot 50 per uur. En hier in de buurt heb je wegen zonder bebouwing, te midden van de velden...beperking 50 per uur. Dat ze eens investeren in veiligere wegen met aandacht voor de zwakke weggebruiker. Daar valt volgens mij nog heel wat winst te halen. En betere wegmarkeringen die je ziet bij donker en regenweer. Verlichtingspalen die breken als je er tegen rijdt zoals in het buitenland. Dubbele vangrails voor de motorrijders. En nog zoveel meer.. Maar dat kost geld. Laat het geld dat ze verdienen door flitsen terugvloeien naar de infrastructuur. Nu heb ik soms de indruk dat er maar geflitst wordt om de staatskas te spijzen voor zaken die niets met verkeer te maken hebben...
                                Of zie ik dat verkeerd?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Natuurlijk mag je geen zwakke weggebruiker doodrijden lol... Ik bedoel dit enkel om de veiligheid van de wagens en hun slachtoffers te kunnen vergelijken met 10 jaar of langer terug.
                                  Ik weet echt niet of de snelheid nog naar beneden halen nog veel zal maken. Dan kom je op een punt dat het niet meer aannemelijk is en gaat men massaal de snelheid overtreden. Ik ben echt een rustige chauffeur geworden met ouder worden, maar op sommige plaatsen betrap ik mij erop sneller te rijden dan toegelaten. Klassiek voorbeeld voor mij is de N42 met beperkingen tot 50 per uur. En hier in de buurt heb je wegen zonder bebouwing, te midden van de velden...beperking 50 per uur. Dat ze eens investeren in veiligere wegen met aandacht voor de zwakke weggebruiker. Daar valt volgens mij nog heel wat winst te halen. En betere wegmarkeringen die je ziet bij donker en regenweer. Verlichtingspalen die breken als je er tegen rijdt zoals in het buitenland. Dubbele vangrails voor de motorrijders. En nog zoveel meer.. Maar dat kost geld. Laat het geld dat ze verdienen door flitsen terugvloeien naar de infrastructuur. Nu heb ik soms de indruk dat er maar geflitst wordt om de staatskas te spijzen voor zaken die niets met verkeer te maken hebben...
                                  Of zie ik dat verkeerd?
                                  Dat zie je verkeerd. In heel Europa zie je dat het invoeren van snelheidscontroles enorm veel impact heeft. Zo had in Frankrijk de wet Sarkozy (rijbewijs met punten gecombineerd met verhoogde pakkans) meer impact (-35% op enkele maanden tijd) op het aantal dodelijke verkeersslachtoffers dan het het verplichten van de veiligheidsgordel, en ook het invoeren van alcoholcontroles had dezelfde impact.
                                  Veiligere wagens en veiligere wegen hebben zo goed als geen impact, omdat mensen zich dan onveiliger gaan gedragen. In het Verenigd Koninkrijk zag men in de jaren 60 dat er erg veel ongevallen gebeurden in een aantal scherpe en onoverzichtelijke bochten. Toen ze met infrastructuurwerken die bochten veiliger maakten (minder scherp, breder,...) bleek dat er nog steeds ongeveer even veel ongevallen plaatsvonden maar dat er meer dodelijke slachtoffers vielen omdat mensen er ook gewoon sneller reden. Een verkeersexpert in het VK zegt wel eens dat de beste manier om het aantal slachtoffers op de weg te verminderen erin bestaat om de brandstoftank vooraan te plaatsen, voor de bumper. Botsen staat dan gelijk aan levend verbranden, als mensen gewaar zijn van zo'n gevaar gaan ze hun gedrag wel aanpassen. En 't enige alternatief blijken verkeersboetes te zijn. In het VK is de pakkans enorm hoog, en vallen 4-5 keer minder slachtoffers dan hier.
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Allen dan maar 50 gaan karren? Ik vind persoonlijk dat ze te ver gaan, punt.

                                    Het alles willen beheersen is een ziekte van de maatschappij.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Allen dan maar 50 gaan karren? Ik vind persoonlijk dat ze te ver gaan, punt.

                                      Het alles willen beheersen is een ziekte van de maatschappij.
                                      Niemand verplicht je om in BE te blijven wonen he, wat niet wegneemt dat ik je mening ergens snap
                                      Last edited by ; 26/04/2016, 09:28. Reden: Typefout

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Allen dan maar 50 gaan karren? Ik vind persoonlijk dat ze te ver gaan, punt.

                                        Het alles willen beheersen is een ziekte van de maatschappij.
                                        Ik denk dat Afrika het ideale continent voor u is om naar te emigreren. Daar mag je ongestoord je ding doen in 't verkeer.

                                        Comment


                                        • Trager rijden staat natuurlijk gelijk aan minder ongevallen, dat lijkt me duidelijk. Niemand meer laten rijden zal zelfs zorgen voor 0 verkeersdoden.
                                          Ik blijf toch die statistieken met een korreltje zout nemen, ik zie nog altijd veel meer bijna accidenten doordat mensen totaal onoplettend zijn... ook al zijn het dan bijna-accidenten omdat de andere mensen misschien wat trager rijden ja .
                                          Mijn 2 accidenten de laatste jaren zijn steeds aan lage snelheid geweest (30km/u en 70km/u) met mensen die voorrang van rechts niet snappen en mensen die geen spiegels hebben. Beide tegenpartijen beweerden dat ik te snel reed (ah ja, ne moto) maar dat kon ik gelukkig dankzij getuigen/helmcam ontkrachten. Als ik dood was stond ik in de statistieken bij de snelheidsduivels, ben ik van overtuigd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X