Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Op een brede baan met vluchtstrook en onverharde middenberm is 70 toch ook niet snel.
'k Heb dat vorige week nog met de fiets gereden.
Is trouwens op een baan waar tot 6 maanden geleden nog 90 km/u was.
Overal 90, dat was vroeger goed en nu ook nog. Maar dan die 90 ook echt afdwingen. Nu staat er overal 70 op grote wegen en zijn er ongehoorzame burgers die dat te traag vinden waardoor er snelheidsverschil is tussen de chauffeurs. Snelheid dood niet, snelheidsverschil dood.
Ik denk dat Afrika het ideale continent voor u is om naar te emigreren. Daar mag je ongestoord je ding doen in 't verkeer.
Ja, maar dan mét goed wegennet graag!
Eerlijk is eerlijk, sommige stukken hier in Henegouwen (wat ik 'mijn achtertuin' noem) komen aardig in de buurt! Baantjes waar je 90 km/h mag rijden (laat ons aannemen 100 op teller en je zal nooit geflitst worden), en waar je met een doordeweekse wagen gewoon de bochten niet kan houden aan 90 km/h.
Ervan genieten zolang het nog kan. Op veel plaatsen 90, minder flitscontroles, minder bevolking/bebouwing.
Als ik dan ook ooit nog eens verhuis, zal het 9 op 10 diep in Henegouwen of zelfs richting Namen zijn.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Weet iemand soms wanneer ze beginnen zijn met flitsen?
De eerste automatische snelheidsmeter werd ontwikkeld door de Nederlandse rallyrijder Maus Gatsonides ( 1911-1998 ). Het apparaat maakte gebruik van twee rubber slangetjes die dwars over de weg lagen. Raakten de voorwielen van een voertuig het eerste slangetje, dan startte een chronometer. Deze stopte wanneer de voorwielen het tweede slangetje raakten. Uit het tijdsverloop werd de snelheid van het voertuig berekend. Latere uitvoeringen werken met behulp van radargolven, en zijn voorzien van fotoapparatuur waarmee de snelheidsovertreding wordt vastgelegd.Gatsonides richtte in 1958 te Haarlem het bedrijf Gatsometer op om de apparaten te produceren
De eerste roodlichtcamera werd in 1966 te Haarlem geplaatst. In België liet men de eerste flitspaal in 1994 installeren (bron : Wiki)
Eerlijk is eerlijk, sommige stukken hier in Henegouwen (wat ik 'mijn achtertuin' noem) komen aardig in de buurt! Baantjes waar je 90 km/h mag rijden (laat ons aannemen 100 op teller en je zal nooit geflitst worden), en waar je met een doordeweekse wagen gewoon de bochten niet kan houden aan 90 km/h.
Ervan genieten zolang het nog kan. Op veel plaatsen 90, minder flitscontroles, minder bevolking/bebouwing.
Als ik dan ook ooit nog eens verhuis, zal het 9 op 10 diep in Henegouwen of zelfs richting Namen zijn.
Ik begrijp je hoor. Maar ja, je woont nu eenmaal in Vlaanderen. We leven hier haast op elkaar, dat is zo geëvolueerd, kunnen we nog weinig aan veranderen. Komt daar nog eens bij dat de meerderheid van de Vlamingen voor zowat elke verplaatsing zijn auto neemt, ook al is 't maar voor een paar honderd meter. Tsja, dan zit je met zulke toestanden hé. Allemaal bumperen, gefrustreerd geraken, rare dingen beginnen doen,... . En dan komen er drempels en flitsers en snelheidsbeperkingen... en... .
Ik neem vaak de auto om op mooie dagen een toertje te gaan rijden. Waar ik woon, kan je heel vaak gewoon rijden met de wagen. Weinig file of opstoppingen zolang je niet naar Gent of iets dergelijks gaat rijden. Ik snap dat je daar een andere visie kan op hebben - je neemt vaak de Antwerpse ring dacht ik - maar hier valt vet echt wel mee hoor!
De dagelijkse baan naar mijn werk is 25 km over secundaire wegen en loopt 5 km door Wallonië. Op het stuk in Vlaanderen mag je 70, plots ben je in Wallonië en mag je 120 rijden (twee vakken in elke richting met vaste berm). Als ze dan net in het stukje 70 staan te flitsen, en in Wallonië nooit, vind ik dat wraakroepend...
Eerst mag je 120 rijden en daarna ben je bij 120 een moordenaar...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Niet echt een ergernis, maar ik hoorde gisteren per toeval naar aanleiding van de herdenking van een ongeval in de buurt van Asse dat ze pas in 1967 zijn begonnen met op alcohol te controleren. Daarvoor was er wel de 0,8 promille regel maar die werd dus niet gecontroleerd.
Weet iemand soms wanneer ze beginnen zijn met flitsen?
was toen voor 67 als ik me niet vergis 1.5 promille.... is dan verlaagd naar 0.8promille
Ik neem vaak de auto om op mooie dagen een toertje te gaan rijden. Waar ik woon, kan je heel vaak gewoon rijden met de wagen. Weinig file of opstoppingen zolang je niet naar Gent of iets dergelijks gaat rijden. Ik snap dat je daar een andere visie kan op hebben - je neemt vaak de Antwerpse ring dacht ik - maar hier valt vet echt wel mee hoor!
De dagelijkse baan naar mijn werk is 25 km over secundaire wegen en loopt 5 km door Wallonië. Op het stuk in Vlaanderen mag je 70, plots ben je in Wallonië en mag je 120 rijden (twee vakken in elke richting met vaste berm). Als ze dan net in het stukje 70 staan te flitsen, en in Wallonië nooit, vind ik dat wraakroepend...
Eerst mag je 120 rijden en daarna ben je bij 120 een moordenaar...
Ja, was vroeger jaar op vakantie in de ardennen en heb daar op compleet nieuwe wegen gereden zonder flitspalen, drempels en met een vmax van 90 (gewone weg) . Zalig.
Mochten ze dit land ooit splitsen, verhuis ik naar wallonie. De PH waarde ligt er beduidend hoger dan in Vlaanderen.
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Goed gedaan, effe 164 GPS-snelheid gereden om het voertuig in kwestie in te halen... feitelijk daarmee z'n eigen rijbewijs op het spel zet.
Ja, was vroeger jaar op vakantie in de ardennen en heb daar op compleet nieuwe wegen gereden zonder flitspalen, drempels en met een vmax van 90 (gewone weg) . Zalig.
Mochten ze dit land ooit splitsen, verhuis ik naar wallonie. De PH waarde ligt er beduidend hoger dan in Vlaanderen.
PH?? of bedoel je pH?
Waar 'p' staat voor "-log", en de H voor de concentratie waterstofatomen in mol/liter?
Ik weet niet -er wonen daar ook zure mensen, als je dat bedoelt, zeker kort bij de "grootsteden". Niet erg hoffelijk in't verkeer althans, heb eens een tijdje voor een project regelmatig naar 't ziekenhuis van Luik moeten pendelen, aangenaam is anders. Dan lijken de Vlamingen me toch aangenamer op de baan. Kan aan mij liggen
Rij door het centrum van de stad en stop voor een auto die van rechts komt en daar voorrang heeft. Hoor plotseling piepende banden en zie een Lada Niva met een dikke bull-bar op 20cm van m'n achterruit staan. Zit die kerel nog van zijn oren te maken omdat ik stopte.
PH?? of bedoel je pH?
Waar 'p' staat voor "-log", en de H voor de concentratie waterstofatomen in mol/liter?
Ik weet niet -er wonen daar ook zure mensen, als je dat bedoelt, zeker kort bij de "grootsteden". Niet erg hoffelijk in't verkeer althans, heb eens een tijdje voor een project regelmatig naar 't ziekenhuis van Luik moeten pendelen, aangenaam is anders. Dan lijken de Vlamingen me toch aangenamer op de baan. Kan aan mij liggen
Ik vind onze Waalse buren 10 keer vriendelijker, 10 keer minder zuur en 100 keer minder jaloers.
Er zitten er veel die geen klop doen, maar ze hebben er totaal geen probleem mee als je zelf 3 shifts doet om meer te hebben dan hen. Dat mis ik in Vlaanderen. Het is hier aan het afglijden naar een semi-politiestaat, met veel controle op alles, kliklijnen, verzuring... Ginds heb je dat minder, vind ik.
Als het land opsplitst, ben ik weg, en dat meen ik.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment