Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elke tijd heeft wel zijn goede en slechte kanten. De jaren 80 bv toen ik een prille 30er was waren voor mij de leukste jaren, maar tegelijk lag het hele land onder spanning door de bende van Nijvel, de bende Haemers etc. Nu zijn het de mannen van IS waar we schrik van hebben, wat gaat het over 10j zijn?
    Er zijn velen die zeggen "vroeger was het beter", en eerlijk, soms denk ik dat ook. Maar als je eens verder nadenkt is dat omdat je toen nog jong was en het beest kon uithangen, geen verplichtingen had en zo. De jeugd van nu gaat over 10-20-30j ook tegen hun kinderen waarschijnlijk zeggen "vroeger was het beter" en hun kinderen gaan dat later ook zeggen enzovoort...

Ik weet het nog goed, een goede 40j terug, dat ik als 18 jarige ladderzat thuiskwam en mijn vader zei: "dien jeugd van tegenwoordig he, voor niks of niemand hebben ze nog respect" . Dat zeiden ze 40 jaar geleden al, en in 2056 gaan de mensen dat zinnetje nog zeggen. 40 jaar geleden had je ook al van die verzuurde azijnpissers, die heb je vandaag nog, en over 40 jaar gaan die er ook nog zijn.

Wees blij dat je niet in de middeleeuwen leeft, want toen werd je gestenigd of op de brandstapel gezet als je je mening zei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ik ben 45 en heb de schoolmeester nooit in de klas weten roken zulle...
      en ik ben 37 en heb het wel nog geweten

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Het enige dat IK wil is dat iedereen wat meer zijn zin kan doen, en wat meer gerust gelaten kan worden. Nu niet in't belachelijke trekken, iemand doodslaan moet niet kunnen, maar wees aub zo eerlijk om toe te geven dat het er soms wat overgaat?
      en dat kan nu net niet in een samenleving. want als de ene zich mag doodpaffen, mag de andere met 4promille ook naar huis rijden.
      ik ben als kind opgegroeid tussen 2 rokende ouders. ergens in mijn jonge jaren heeft zich dat toch tegen mij gekeerd waardoor ik naar adem moet happen als er sigaretterook in de lucht hangt.
      zo erg zelf dat ik op straat soms moet oversteken omdat er 4-5meter verder ene met een sigaar loopt. ik kan NERGENS binnenkomen waar gerookt wordt zonder er last van te hebben, VEEEL last.
      is dan ook een reden dat ik niet rook, niet drink, niet op café ga... ik kon het gewoon niet toen ik jong was.

maarja, laat de rokers maar doen hé, t zou toch allemaal moeten kunnen.

wel, ik wil WRC rijden in het dorp dan, dat werd vroeger ook allemaal toegelaten ...
      regels zijn nodig in een samenleving, maar t zal altijd tegen de goesting zijn van de overtreders

Comment

• K ben verkeerd, ben al 47. Pff op slag twee jaar ouder dan da'k dacht lol... Awel da's mijn ergernis, ik word sneller oud dan mijn gevoel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
          Snelheidsverschil met bomen en zwakke weggebruikers stijgen wel. En je remafstand vergroot, reactieafstand vergroot...
          Uiteraard. Maar 70/uur tegen ne boom of 90 per uur, kaarsje is uit hoor. Zwakke weggebruikers zijn er op heel veel van die straten niet, ik ken 2 straten waar de fietsers op 10m zitten op een fietspad en waar men na de werken om die fietspaden aan te leggen de "tijdelijke" beperking voor de werken definitief heeft gemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Wel regelmatig over de taalgrens verbleven (nooit officieel adres gehad). Familie heeft wortels in west-Vlaanderen maar dat is echt niets voor mij.
            Ik denk nochtans dat de West-Vlamingen dan qua mentaliteit het nog het dichtst aanleunen bij onze Waalse landgenoten...

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Volledig akkoord man, maar als je dat consequent doortrekt denk ik dat we binnenkort in een autovrije, rookvrije, suikervrije, vetvrije,... Omgeving leven... Heden ten dage moet alles onderzocht worden, en alles wat 50 jaar geleden normaal was wordt nu verketterd. Ik heb het er niet voor en hoop dat je ten minste mijn mening aanvaard, ook al ben je een andere toegedaan.
            Nochtans zie ik meer en meer auto's op straat, meer en meer suiker in de winkel rekken, idem voor vet.
            Er reden in de jaren 80 de helft minder auto's en er waren dubbel zo veel verkeersdoden.
            Zonder aangepaste infrastructuur, veiligere auto's, gordelplicht,... zouden we rond de 2800 verkeersdoden per jaar schommelen.
            Last edited by Hayes; 28/04/2016, 11:48.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Gij verwart vrijheid met egocentrisme.

Heel wat punten die je aanhaalt hebben niets met vrijheid maar met puur egoïsme te maken.
              De mate waarin al die puur egocentrische zaken zijn verboden, zijn we er net op vooruitgegaan.
              Volledig akkoord.

Ik begrijp totaal niet welke 'vrijheden' afgenomen zijn.
              Vrijheid van roken? Is er wel degelijk. Er zijn enkel voorschriften die de hinder voor de medemens beperken. Ik kwam nooit op café exact omdat er gerookt werd. (en nog dikwijls wordt trouwens)
              Vrijheid van overdreven snel te rijden? Wel, we hadden vroeger veel meer verkeersdoden. Het verkeer is ook veel drukker geworden.
              Vrijheid om volop in 't zwart te werken. Wat een onzin.

Solidariteit, respect en veiligheid zijn sleutelwoorden. Aangezien mensen uit zichzelf zich zelden aanpassen (de ander moet zich maar aanpassen) moeten er gewoon meer regels zijn. Als dit leidt tot een explosie aan regels, spijtig, maar dan toch liever dat.

Persoonlijk zijn wij een 'normaal gezin': 2 werkenden, 2 kinderen. Wij dragen dus veel bij tot het systeem. De meesten die hard klagen dragen meestal ook het minst bij tot het systeem. Ik woon in een sociale woonwijk. Diegenen die werken zijn op één hand te tellen (100 woningen). Bijna allemaal ziekenkas. In werkelijkheid: wielrenners, zwartwerkers, cafébezoekers...
              Mijn vrouw zegt altijd: Wij wonen tussen vriendelijk mensen. Mijn antwoord steeds: Niet moeilijk, wij betalen hier alles!

Mijn vrouw heeft enkele jaren geleden ook een fatale medische aandoening gehad. Overlevingskans was 5%. Miraculeus bovenop gekomen en na lange revalidatei toch terug deeltijda gaan werken. 0 euro steun ontvangen. Ik zie dit nergens anders...

Mijn grootste vrees is de toekomst van mijn kinderen. Met een staatsschuld die bijna niet meer af te betalen is en een totaal verrot systeem zie ik voor hen hier helemaal geen toekomst meer.
              Ik lig daar wakker van, ja.

Ik ben ook aktief op zoek naar een woning in het buitenland, maar besef wel dat een permanente verhuis geen oplossing is. Het gras is namelijk meestal niet groener aan de overkant, enkel een ander soort groen.

Als ik mijn post opnieuw lees, klink ik verzuurd, terwijl ik dit helemaal niet ben. Ik ben gewoon geagiteerd door een gebrek aan solidariteit, respect en algemeen toenemend egoïsme.
              Met deze post val ik ook niemand persoonlijk hier aan, mijn opmerkingen zijn louter algemeen.

Comment

• Enkel die ziekenkas... niet veralgemenen hee man. En ik heb geen recht op een sociale woning hoor Je beseft toch dat die ook voor een stuk door de gemeenschap betaald wordt? En tijdens de ziekte van je vrouw zal zij toch ook een vervangingsinkomen genoten hebben? Wat bedoel je dan met 0 euro steun?
                Last edited by ; 28/04/2016, 12:02.

Comment

Enkel die ziekenkas... niet veralgemenen hee man
                  Hey DHL. Het is speciaal voor u eigenlijk dat ik op het einde deze lijn het bijgevoegd dat dit niet persoonlijk bedoeld was. Heb je verhaal ooit gelezen en herinner me het nog.
                  Ik ben absoluut voorstander dat mensen die hulp nodig hebben op een goed systeem kunnen terug vallen (ook vanuit eigen ervaring). Mijn beste vriend heeft een zwaar gehandicapte dochter en ik vind het 'opvangnet' zelfs ondermaats.

Spijtig genoeg wordt er dikwijls geprofiteerd.

Comment

• Gust kadé, ik heb er nog een stukje bijgevoegd... Ik vind de opvang eigenlijk niet zo ondermaats. Ze is eerlijk en leefbaar. Maar sommige zaken worden verkeerd verdeeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Omdat ik al dat geschreeuw over verhuizen toch wat geloofwaardiger vind uit de mond van iemand die ook daadwerkelijk weet of ondervonden heeft hoe het elders is.

Waarmee ik zeker niet zeg dat het hier zoveel beter is dan elders.
                      Ik ben van het zuiden van Oost Vlaanderen, tegen de Waalse grens (enkele kilometers verder) naar Antwerpen verhuisd met mijn Duitse vrouw die toen in Den Haag woonde.

Wat is uw punt?

Comment

Enkel die ziekenkas... niet veralgemenen hee man. En ik heb geen recht op een sociale woning hoor Je beseft toch dat die ook voor een stuk door de gemeenschap betaald wordt? En tijdens de ziekte van je vrouw zal zij toch ook een vervangingsinkomen genoten hebben? Wat bedoel je dan met 0 euro steun?
                        Vervangingsinkomen tijdens revalidatie wel inderdaad. Maar, na de ziekte halftijds gaan werken omdat voltijds niet meer lukt. Maar ze wilde absoluut niet op ziekenkas. Resultaat: toch halftijds werken en met minder loon dan op ziekenkas voltijds. Geen recht op een kompensatie voor de verkorte werkduur. Dom misschien, maar het heeft te maken met trots en ik volg haar daarin.

Nogmaals, respect voor uw situatie, het had bij ons ook anders kunnen zijn.

Comment

• Ik begrijp je wel hoor Gust Kadé. Er wordt inderdaad misbruik gemaakt van de sociale voorziening. Maar het globaal budget is groot genoeg om langdurig zieken en invaliden te helpen mocht alles correct gebeuren. Zelf ben ik tevreden met mijn uitkering. Waar men wel meer zou moeten op hameren is dat de mensen een hospitalisatieverzekering zouden moeten nemen. Dit vangt een heel groot stuk van de kosten op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                            Maar, na de ziekte halftijds gaan werken omdat voltijds niet meer lukt. Maar ze wilde absoluut niet op ziekenkas. .
                            Heel veel respect hiervoor!
                            Er zijn veel te veel profiteurs die ervoor zorgen dat de mensen die het echt nodig hebben eigenlijk te weinig steun (kunnen) krijgen.
                            Ook die (volledig terechte) compensatie waarover je spreekt zou dan misschien mogelijk zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                              Volledig akkoord.

Ik begrijp totaal niet welke 'vrijheden' afgenomen zijn.
                              Vrijheid van roken? Is er wel degelijk. Er zijn enkel voorschriften die de hinder voor de medemens beperken. Ik kwam nooit op café exact omdat er gerookt werd. (en nog dikwijls wordt trouwens)
                              Vrijheid van overdreven snel te rijden? Wel, we hadden vroeger veel meer verkeersdoden. Het verkeer is ook veel drukker geworden.
                              Vrijheid om volop in 't zwart te werken. Wat een onzin.

Solidariteit, respect en veiligheid zijn sleutelwoorden. Aangezien mensen uit zichzelf zich zelden aanpassen (de ander moet zich maar aanpassen) moeten er gewoon meer regels zijn. Als dit leidt tot een explosie aan regels, spijtig, maar dan toch liever dat.

Persoonlijk zijn wij een 'normaal gezin': 2 werkenden, 2 kinderen. Wij dragen dus veel bij tot het systeem. De meesten die hard klagen dragen meestal ook het minst bij tot het systeem. Ik woon in een sociale woonwijk. Diegenen die werken zijn op één hand te tellen (100 woningen). Bijna allemaal ziekenkas. In werkelijkheid: wielrenners, zwartwerkers, cafébezoekers...
                              Mijn vrouw zegt altijd: Wij wonen tussen vriendelijk mensen. Mijn antwoord steeds: Niet moeilijk, wij betalen hier alles!

Mijn vrouw heeft enkele jaren geleden ook een fatale medische aandoening gehad. Overlevingskans was 5%. Miraculeus bovenop gekomen en na lange revalidatei toch terug deeltijda gaan werken. 0 euro steun ontvangen. Ik zie dit nergens anders...

Mijn grootste vrees is de toekomst van mijn kinderen. Met een staatsschuld die bijna niet meer af te betalen is en een totaal verrot systeem zie ik voor hen hier helemaal geen toekomst meer.
                              Ik lig daar wakker van, ja.

Ik ben ook aktief op zoek naar een woning in het buitenland, maar besef wel dat een permanente verhuis geen oplossing is. Het gras is namelijk meestal niet groener aan de overkant, enkel een ander soort groen.

Als ik mijn post opnieuw lees, klink ik verzuurd, terwijl ik dit helemaal niet ben. Ik ben gewoon geagiteerd door een gebrek aan solidariteit, respect en algemeen toenemend egoïsme.
                              Met deze post val ik ook niemand persoonlijk hier aan, mijn opmerkingen zijn louter algemeen.
                              Toch even enkele dingen verduidelijken:

- Ik rij amper te hard (1 kleine flitsboete op 11 jaar, bovendien haalt iedereen mij meestal in en niet omgekeerd)
                              - Ik werk dubbele shifts en draag dus proportioneel meer af dan iemand die 1 job uitoefent. Dat is mijn eigen keuze en ik klaag daar niet over, maar ik vind dus zeker niét dat ik profiteer van het systeem.
                              - Ik ben 5 jaar geleden gestopt met roken, en ben op vandaag nog steeds blij dat ik er vanaf ben.

Het énige wat ik wou aantonen, is dat er tegenwoordig OVERAL inmenging is van de staat/overheid/regeltjes, en dat dit vroeger (in mijn geheugen hé, ik kan fout zijn en de bal volledig mis slaan) veel minder het geval was.

Het feit dat jouw reactie en enkele anderen (Vitus, BertVS) steeds hetzelfde herhalen, maakt dat er weldegelijk een draagvlak is, zelfs op een autoforum, voor dergelijke regels. Je kan dan ook zeggen dat de politiek ergens toch iets goed gedaan heeft.

Wie ben ik om de koppige ezel te zijn die zijn mening niet wenst te herzien. Ik dacht (ja, dacht, en zal daar dus fout zitten) alleen dat er méér mensen met een verwrongen buikgevoel rondliepen over alle camera's, controle's, regeltjes, ... Blijkbaar niet.
                              Ook al heb ik er niets aan dat je overal zou mogen roken, te hard rijden, zwartwerken (ik doe het allemaal niet). Ik hou waarschijnlijk niet van al die inmenging, ook al heb ik er geen problemen mee persoonlijk. Ik heb me nog nooit gelukkig gevoeld als ik een flitser passeer, integendeel meestal murwel ik een niet zo proper woord of twee... Ook al rij ik dan niet te snel en ben ik dan niet geflitst.

Point taken.

Bovendien: enorm veel respect voor je partner!
                              Last edited by timothy; 28/04/2016, 13:03.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Maar ik ben het ermee eens dat er hedentendage veel meer moeienis is langs alle kanten. Maar niet op de punten die je aanhaalt.

Een maatschappij evolueert ook. Zoals hierboven ook al gezegd, je moet het verleden ook niet teveel romantiseren: 20/30 jaar geleden was het hier qua verkeer ook wel een beetje far west, mede ook door een verkeersinfrastructuur die slecht ingericht of gewoon schabouwelijk was. Als je af en toe eens in het verheerlijke Wallonië komt, zal je merken dat je daar geregeld nog van dat soort verkeerssituaties tegenkomt. Of de zwarte kas in de horeca, hoelang gaat die discussie al niet, is de horeca er dan werkelijk zoveel beter af door een massaal zwart circuit te blijven (los van of dit rechtvaardig tav de rest van de economie die we correct bijdraagt).

Wat me eerder stoort is het tegenwoordige massadenken, wat lijkt te bepalen wat goed/slecht is of hoe gedacht moet worden, mede gevoed door (sociale) media, en dat individualiteit en kritisch denken uit de boot vallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Ik vind onze Waalse buren 10 keer vriendelijker, 10 keer minder zuur en 100 keer minder jaloers.

Er zitten er veel die geen klop doen, maar ze hebben er totaal geen probleem mee als je zelf 3 shifts doet om meer te hebben dan hen. Dat mis ik in Vlaanderen. Het is hier aan het afglijden naar een semi-politiestaat, met veel controle op alles, kliklijnen, verzuring... Ginds heb je dat minder, vind ik.

Als het land opsplitst, ben ik weg, en dat meen ik.

Heb je er ooit écht gewerkt? Of klets je wat uit je nek?

Ik heb er 6 jaar gewerkt, geef mij maar de Vlaamse werkvloer.
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

Bwa als je rekening houdt met ieder individu, deze individu de nodige aandacht schenkt en 'meegaat' in zijn redenering(of hem toch doet denken dat je één van de zijnen bent) dan valt 't best goed mee hoor. dat werken met onze zuiderburen...
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• ik rook ik ga verhuizen en ik ga zelfs niet meer in mijn eigen huis roken, ik hoop dat mijn nieuwe buren mij niet gaan verketteren om mijn verslaving

Comment

Kerel, zo aanvallend..

Ik werk dagelijks samen met Waalse cliënten. Geef mij alvast maar een Waalse klant in plaats van een Vlaamse. Maar laat het gewoon. Veel plezier op de Vlaamse werkvloer.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik heb er zelden mee samengewerkt, maar ik heb wel ooit school gelopen in een half Vlaamse en half Waalse school. En dan merk je wel dat Walen gemoedelijker zijn dan Vlamingen.

Comment

Working...
                                          X