Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Maar radio in de auto mag wel? Je hoort dan zelden ook anderen afkomen, laat staan fietsers ;-)
    Woon-werk doe ik ook met oortjes in. Je compenseert door veel alerter rond te kijken. Ik ben op al die jaren misschien2-3 keer verrast. En geef dan ook grif toe ik dat ik volledig in fout was.
    Verassen, kan je maar een keer... ;-)

Comment

Maar radio in de auto mag wel? Je hoort dan zelden ook anderen afkomen, laat staan fietsers ;-)
      Woon-werk doe ik ook met oortjes in. Je compenseert door veel alerter rond te kijken. Ik ben op al die jaren misschien2-3 keer verrast. En geef dan ook grif toe ik dat ik volledig in fout was.
      Ik ben daar onlangs ook serieus van verschoten, had de radio wat harder gezet want was juist een goed nummer en net op dat moment komt er een ambulance achter mij met sirenes (geluid) aan en ik hoorde die gewoon niet. Gelukkig dat ik regelmatig in m'n spiegels kijk anders had em lang achter mij kunnen blijven rijden.
      Raar eigenlijk want 't is nu niet dat die sirenes zo stil zijn.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Ergernis van vandaag, mensen die niet weten wat dit bord betekent:

Normaal erger ik mij daar zo niet in maar als er iemand beslist om 60 te rijden (want 70 is te moeilijk natuurlijk) in een zone 90, en dat terwijl ik net een uur in de file heb gestaan en ergens optijd moet zijn, dan is m'n stuur bijna in twee.

Comment

• hangt er beetje vanaf hé, waar dat bord staat.

als ik in zone 50 of bebouwde kom rijd, en vlak erna staat een bord dat ik 70 mag, dan mag je 70.
          kom je erna uw bord tegen, mag je wel maar 50 rijden.
          meestal doen ze het zo niet, maar zetten ze weer een bord 50 met zo een blauw plaatje herhaling onder.

in ninove is er zo een plaats in bebouwde kom waar na het kruispunt een bord 70 staat. niet te vergeten dat het vanaf de eerste zijstraat WEER 50km/h is dan en geen 90 (bebouwde kom blijft geldig tot je het bord zit dat bebouwde kom weg is.
          net zoals die ZONE borden

Comment

• Dit (gemerkt bij het wassen, uiteraard geen gegevens nagelaten):

Gelukkig na even met de hand polijsten ongeveer enkel de diepe kras onderaan over:
            Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
            BMW E90 320d:

Comment

• Deze week ook gemerkt toen ik terugkwam bij de auto dat er een dikke streep in de voorste fender stond. Ook geen gegevens. Nuja, het is intussen al de zoveelste. Bende onvoorzichtigen.
              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Goh, 'k stond gisteren op de parking van het uz met een hele hoop fietsen rond mij van studenten. Was eventjes een sigaretje aan 't roken bij mijn wagen en zag een student zijn fiets op 1cm van mijn auto achteruit rijden. Had ik niks gezegd, hij was er gewoon met z'n spatbord tegen gereden. Lijkt wel of niemand nog respect heeft voor andermans gerief.

Comment

• Afgelopen weekend ook gezien dat er een paar seieuze krassen in mijn voorbumper zitten (rechts vooraan).
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Goh, 'k stond gisteren op de parking van het uz met een hele hoop fietsen rond mij van studenten. Was eventjes een sigaretje aan 't roken bij mijn wagen en zag een student zijn fiets op 1cm van mijn auto achteruit rijden. Had ik niks gezegd, hij was er gewoon met z'n spatbord tegen gereden. Lijkt wel of niemand nog respect heeft voor andermans gerief.
                    Bezittingen zijn enkel voor de kapitalisten joh.
                    't Is idd erg.

Comment

• Had het zo nog niet bekeken, maar je hebt gelijk.

Comment

• Bosduiven die stomweg op straat blijven zitten.

Comment

• Vandaag mij geërgerd aan mezelf, gisteren m'n auto proper gewassen en vandaag zo dom geweest om hem onder een boom te parkeren... Is nu zelfs vuiler dan voor ik hem gewassen had..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                            Ik ben daar onlangs ook serieus van verschoten, had de radio wat harder gezet want was juist een goed nummer en net op dat moment komt er een ambulance achter mij met sirenes (geluid) aan en ik hoorde die gewoon niet. Gelukkig dat ik regelmatig in m'n spiegels kijk anders had em lang achter mij kunnen blijven rijden.
                            Raar eigenlijk want 't is nu niet dat die sirenes zo stil zijn.
                            Klopt helemaal. Je autoradio moet niet zo luid staan omdat je al niets meer zou horen.
                            Als ik met de fiets rij zonder oortjes en vanaf een beaufort of 3, wind op kop, dan hoor je ook vooral windruis.

Als je muziek niet te luid staat, je je bewust bent van de verminderde auditieve opmerkzaamheid én je extra rondkijkt, dan zie ik er weinig problemen in. Ik moet wel niet door een drukke stad natuurlijk.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Op m'n fiets nooit oortjes. Ik moet alles kunnen horen, anders ben ik niet op m'n gemak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Op m'n fiets nooit oortjes. Ik moet alles kunnen horen, anders ben ik niet op m'n gemak.
                                Wat hoor je op de moto?
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Op m'n fiets nooit oortjes. Ik moet alles kunnen horen, anders ben ik niet op m'n gemak.
                                  Idem! En in de auto evengoed zonder radio op momenten waar ik mij moet concentreren.

>> Je weet dat een auto luider is dan normaal als je de radio wilt uitschakelen en opmerkt dat die al uitgeschakeld is <<

(mij al een paar keer overkomen met de BMW bij regenweer en op ruw asfalt)

Comment

• M'n ergernis van gisteren. Staking op brussels airport... ben er serieus over aan het nadenken om in de toekomst via Schiphol te vliegen.

Comment

Wat hoor je op de moto?
                                      Nagenoeg niets. Door het geluid van de motor, de oordopjes en de helm. Ik kan ook moeilijk zonder oordopjes, helm en motor rijden hé.

Trouwens, rijden met een moto is heel anders dan rijden met een fiets. Bijvoorbeeld achter opkomend verkeer, op de moto heb ik daar weinig last van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

>> Je weet dat een auto luider is dan normaal als je de radio wilt uitschakelen en opmerkt dat die al uitgeschakeld is <<

(mij al een paar keer overkomen met de BMW bij regenweer en op ruw asfalt)
                                        Da's door die veel te dikke wielen en motor van u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                          M'n ergernis van gisteren. Staking op brussels airport... ben er serieus over aan het nadenken om in de toekomst via Schiphol te vliegen.
                                          Ik mijd Zaventem al langer (ook al voor 22/3) als het enigszins mogelijk is.

Slecht bereikbaar, peperdure parkings, traaaaaaaaag,...
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X