Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
    5 jaar gestopt met sigaretten ondertussen (met pleisters). Nu rook ik alleen nog kleine Mercator sigaarkes, meestal 1-tje per dag. Dat doet ge voor de smaak en niet (of minder) voor de verslaving (of dat maak ik mij toch wijs).

Het sociale, daar heb ik geen last mee gehad. Zal mijn asociale aard wel voor iets tussen zitten zeker .

De gewoonte (na het eten, tijdens het rijden, bij het kijken naar een film, tijdens het computeren, ...) daar heb ik ook geen laste van gehad. Ze zeggen vantijd : 'ik ben niet verslaafd. Ik kan stoppen wanneer ik wil, maar het is de gewoonte waar ik last van heb.' Zever in mijn ogen (of in mijn geval dan toch). Sigaretten zijn een pure verslaving. Ge denkt dat ze smaken, maar het is gewoon uw brein dat u laat denken dat ze goed smaken omdat ge verslaafd zijt en dus snakt naar een sigaret. Neem de verslaving weg en de gewoonte valt zo goed als onmiddellijk ook weg.
    Ik ben van de ene dag op de andere gestopt, en waar ik juist het meeste last van had was dat er een bezigheid wegviel. Zelf na al die jaren ben ik nog steeds op zoek naar een manier om die gaten te vullen! Ik betrap me zelf op rare gewoontes nu die ik vroeger nooit had!

Comment

• Zo ziet ge: iedereen is anders. Dat was nu juist het gene waar ik geen last van had. Ik plakte een pleister op en voila: de goesting was volledig weg nooit het gevoel gehad dat ik een bezigheid kwijt was.

Comment

• Ben gestopt zonder enig hulpmiddel en heb 3 weken nachtmerries gehad, badend in het zweet wakker worden... Gelukkig doorgebeten. 1 pak per dag dus 7 dagen x 52 weken x 5 jaar x 5 euro = 9100 euro...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• platten tuub zal ondertussen al zot aan het komen zijn!
          Nee maar, gemakkelijk is het niet en ieder verwerkt het op zijn eigen manier blijkbaar net als de reden waarom men ooit gerookt heeft. Heb het allemaal gezien, hartkloppingen, paniekaanvallen, duizelingen, ...
          Maja what doesn't kill you makes you stronger zeker e!
          En hoe je het draait of keert, het is altijd iet!

Comment

• Stoppen... 't is nie gemakkelijk. Courage Platten Tuub!

Comment

• dat van die pleister en geen zin meer als orange mss toch maar zelf eens proberen !?

Comment

• 8 jaar geleden gestopt na bijna 20 jaar roken. Cold turkey
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• En ik zit hier heel de tijd te lurken aan mijn e-pijpje

Comment

• Wat doet da feitelijk zo'n e-sigaret? Is da gewoon om iets in uw mond te hebben ofzo?

Comment

• Nee, dat is een 'sigaret' bestaande uit een batterijhouder, een verdamper en een liquidhouder. Je doet er liquid in, al dan niet met nicotine (kan je hebben in percentages) en de verdamper zorgt ervoor dat dit damp wordt. Geen rook, maar echt damp. Is vrijwel geurloos. Na enige tijd ga je dit even veel apprecieren als een sigaretje. Maar of dit nu een hulpmiddel is om te stoppen of eerder een vervangingsmiddel (zoals bij mij om niet in huis te roken)...?

Comment

• Geurloos zou ik het nu niet meteen noemen: je ruikt in vele gevallen perfect welk smaakje iemand aan het dampen is, maar het is niet storend ... integendeel.

Het heeft wel wat, zeker omdat er een nieuwe wereld opengaat waarin je echt wel eindeloos kan blijven experimenteren met zowel de "software" (lees: de verschillende smaakjes en PG/VG-verhoudingen, mixen, ... ) als met de "hardware" (lees: de gebruikte apparatuur in al zijn facetten zoals bijvoorbeeld de verschillende soorten mod's, tankjes, coils, ... ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Nee, dat is een 'sigaret' bestaande uit een batterijhouder, een verdamper en een liquidhouder. Je doet er liquid in, al dan niet met nicotine (kan je hebben in percentages) en de verdamper zorgt ervoor dat dit damp wordt. Geen rook, maar echt damp. Is vrijwel geurloos. Na enige tijd ga je dit even veel apprecieren als een sigaretje. Maar of dit nu een hulpmiddel is om te stoppen of eerder een vervangingsmiddel (zoals bij mij om niet in huis te roken)...?
                          Simpel. Het is een vervangingsmiddel tegen de teer - dus tegen de kans op longkanker, maar het behoudt de nicotine, dus voor hart en bloedvaten is het even slecht, en da's een factor die bij sigaretten even groot is als het effect op de longen - maar het valt minder op omdat bij longkanker er veel minder concurrerende oorzaken zijn dan voor hart/bloedvat problemen.
                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                            het behoudt de nicotine
                            Niet noodzakelijk ... ik vape al geruime tijd op 0 mg nicotine.

Comment

• En wat heeft al dat gedamp te maken met een ergernis in het verkeer?

ON-TOPIC aub.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Ergernis van vandaag, rokers die hun sigarettenpeuken zomaar uit hun raam smijten in het verkeer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Ergernis van vandaag, rokers die hun sigarettenpeuken zomaar uit hun raam smijten in het verkeer!
                                  en los weer ontopic
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Twee fietsers botsen in de Wetstraat op De Block en De Croo

Comment

• Supergrappig! En ook niet, maar toch.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        en los weer ontopic
                                        #smooth

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          Supergrappig! En ook niet, maar toch.
                                          't Is uiteraard constant van dat, ik maak het haast dagelijks mee. Maar ik vind het nu eigenlijk wel grappig dat het net met twee ministers is. Zijn uiteindelijk ook maar mensen natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X