Oorspronkelijk geplaatst door retro
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGroepen van 15 tot 50 man mogen zonder begeleiding op de weg rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenWaarom moeten die dan niet op het fietspad? Van mij mogen ze doen wat ze willen, maar dat ze op zijn minst proberen het autoverkeer zo min mogelijk te hinderen. En waarom ze aan 30 per uur beide richtingen nodig hebben in een bocht op een 70 baan is mij ook niet duidelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVeel auto's gebruiken ook beide richtingen in bochten, overal zitten wel zeikerds tussen zeker? En dat die op de baan mogen. Tsja, vraag dat aan de wetgever hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenDaarmee heb je wel gelijk in. Alhoewel ik hier de auto's toch niet in groep het fietspad zie nemen (is breed genoeg). Maar hier is het met mooi weer continu, om den duur ben je dat kotsbeu. Je kan moeilijk voor de zekerheid elke keer 30min vroeger vertrekken (trein wacht niet). Vroeger was dat zo erg niet, maar nu wil iedereen de zelfde routes volgen en koerske houden tegen fictieve mensen via bepaalde apps.
Nu, ik begrijp je ook dat dat wrevel opwekt. Maar ja, we wonen in een klein landje met (te)veel mensen. En iedereen wilt zo zijn ding doen... . En zijn ding is dikwijls het enige juiste... in zijn ogen.
Comment
-
Daarnet op weg naar huis. Geen kat op de baan. De auto voor mij rijdt 60 ( toegelaten 70), ik steek hem voorbij aan ergens in de 70, moest hij natuurlijk beginnen flikkeren met zijn lichten. Ja want ik ben de zot, bij regenweer op een kaarsrechte baan voorbijsteken. Heb dan zelf het klein kind uitgehangen door 50 te gaan rijden. (Flauw, maar het was onweerstaanbare drang)
Comment
-
Vanmorgen, E34 Turnhout - Antwerpen, een kolonne van 30? militaire vrachtwagens die zich geen knijt aantrokken van het inhaalverbod. Bijna 40km tegen 90 kunnen tuffen. Toppunt was dan nog dat het rechtervak opeens stilstond door file en de inhalende vrachtwagens plots alles dichtsmeten om hun kolonne niet kwijt te spelen.Van toen tot nu:
MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
#6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
#5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
#4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
#3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
#2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
#1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI
Comment
-
Ergernis alom. Gisteren eindelijk weer telefoon van Citroën Benelux, maar met de melding dat er geen oplossing is voor mijn probleem met het infotainmentsysteem. Er zitten bugs in en een oplossing wordt pas verwacht tegen oktober
Nou, gezellig zo ne fransoos, niet?
Vroeg die aan mij wat ze nog konden doen om mij tevreden te kunnen stellen. Dus zeg tegen hem dat da systeem maar voor een reden een jaar is gebruikt en dat ze nu weer een nieuw systeem (hardware + software) hebben op basis van TomTom en voicecommand. Ik zeg dus dat ze dan evengoed mijne oude brol eruit kunnen smijten en die nieuwe erin zetten. Vond die jongen een goed idee en hij ging 'direct' naar de regiomanager bellen om dit te bespreken. Hij ging me dan deze morgen hier verder over informeren. Tis middag en nog niemand gehoord.
Tot zo ver de service van PSA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAuto's mogen ook niet op 't fietspad hé, fietsers wel op de weg.
Nu, ik begrijp je ook dat dat wrevel opwekt. Maar ja, we wonen in een klein landje met (te)veel mensen. En iedereen wilt zo zijn ding doen... . En zijn ding is dikwijls het enige juiste... in zijn ogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk BerichtenOp de R6 mogen er naar mijn weten ook geen fietsers maar ik heb er zaterdag toch weeral ne slimmerik gezien die daar op de pechstrook aant fietse was.
Ik heb ook ooit eens toen ik met de fiets naar zee reed in Katte Zelzate de expresweg opgereden met de fiets. Niet bekend daar, Brugge een pijl naar rechts, dus rechts de expresweg op. Ik had het, al een geluk, wel onmiddellijk door.
Comment
-
Ik rij zo'n goeie 6000 km/jaar met de (koers)fiets en probeer zo weinig mogelijk mensen te ergeren. Als ik iemand moet inhalen geef ik een belletje, al sik er voorbij ben een handje om te bedanken, rij nooit zomaar een oversteekplaats op,...
Ik rij zo veel mogelijk op het fietspad. Dat lukt zo'n 95% van de tijd. Maar soms is het fietspad echt abominabel: betonplaten die wegzakken, grote voegen van teer/pek, wortels van bomen, ongemaaide bermen,... Af en toe - en echt enkel als het bijna niet ander skan - ga ik ook op de rijweg. Hangt af van welk soort baan het is natuurlijk. Dit is het fietspad op weg naar het werk. Hier gaat het nog net. Als het nat is, hangt dat tot op de grond. Als het waait, idem dito. inhalen is onmogelijk. Soms hang ik kilometers achter een bommake aan 13 per uur... En nee, hier ga ik niet op de rijbaan. Is een 90 per uur baan.
Een beetje meer goodwill op de weg, meer begrip voor elkaar,... Al verlies je enkele minuten, een uur later ben je dat al weer vergeten. Alles is zo relatief...
Het is maar als ik bewust arrogant en/of gevaarlijk rijgedrag zie, dat het bij mij begint koken.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Welja, Hayes, als het fietspad echt slecht is, heb ik er ook geen probleem mee.
Hier voor mijn deur is het breed genoeg om met de auto op te rijden (moeten doen toen ze de steenweg aan het herstellen waren om naar mijn huis te rijden), het onkruid is drie weken geleden gemaaid (er is er namelijk geen meer), en het is echt in pérfecte staat.
Dan heb je geen reden om op een 90 km/h-weg te rijden met je fiets...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Ik begrijp je ergernis ook wel. Ik erger me soms ook aan peletonnetjes op de weg. Als je merkt dat er 5-10 auto's achterhangen, ga dan even op een lintje rijden...
Maar ik heb wel een probleem met iedereen over de zelfde kam scheren. Zo schep je ook een sfeer waarin iedereen met een lycra broekje als een terrorist gezien wordt. En dat op zich opent de deur naar een idioot die je van de baan rijdt...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAuto's mogen ook niet op 't fietspad hé, fietsers wel op de weg.
Nu, ik begrijp je ook dat dat wrevel opwekt. Maar ja, we wonen in een klein landje met (te)veel mensen. En iedereen wilt zo zijn ding doen... . En zijn ding is dikwijls het enige juiste... in zijn ogen.Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk begrijp je ergernis ook wel. Ik erger me soms ook aan peletonnetjes op de weg. Als je merkt dat er 5-10 auto's achterhangen, ga dan even op een lintje rijden...
Maar ik heb wel een probleem met iedereen over de zelfde kam scheren. Zo schep je ook een sfeer waarin iedereen met een lycra broekje als een terrorist gezien wordt. En dat op zich opent de deur naar een idioot die je van de baan rijdt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenIk ben deze week ook met de fiets naar 't werk geweest. Het aantal wagens dat je als fietser verplicht op de weg te rijden omdat ze parkeren op het fietspad is ook gewoon quasi ontelbaar, maar dat zien de meeste automobilisten niet (in). Ik rijd op het fietspad als dat lukt, maar doe dat niet wanneer het niet lukt. De infrastructuur voor fietsers is op veel plaatsen om te huilen, in de buurt liggen er fietspaden waar ik mijn fiets steevast zou platrijden (niveauverschillen van bijna 5 tot 10 cm meerder betonplaten op 1 km traject. Daar kan je gewoon niet op fietsen. Er zou nu werk gemaakt worden van een fiets-o-strade netwerk tussen alle grote steden, laten we hopen dat dat er alsnog van komt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGa geen topic openen... zoon doet seffens rij examen en we hebben discussie. Als je een geparkeerde auto inhaalt moet je toch 2 keer pinken. Eén keer naar links en dan naar rechts. Hij beweert dat je enkel naar links moet pinken... Die jeugd he tegenwoordig
Deze keer heeft de papa gelijk vrees ik :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGa geen topic openen... zoon doet seffens rij examen en we hebben discussie. Als je een geparkeerde auto inhaalt moet je toch 2 keer pinken. Eén keer naar links en dan naar rechts. Hij beweert dat je enkel naar links moet pinken... Die jeugd he tegenwoordig
Artikel 13. Aankondiging van een manoeuvre
Alvorens een manoeuvre of een beweging uit te voeren die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.
Papa weet het beter...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
akkoord, maar ik raad wel aan die naar rechts niet te gebruiken als je voorbij een hindernis rijdt voor een kruispunt. De achterliggers zouden verkeerdelijk de indruk krijgen dat je misschien aan het kruispunt naar rechts wil gaan. En op het examen doet men er ook niet zo moeilijk over. Wel belangrijker is telkenmale goed in de buitenspiegel te kijken alvorens men gaat uitwijken. En daar kijkt men tijdens het examen wel heel streng op toe.
Comment
Comment