Elke keer uur, plaats en nummerplaat naar de ombudsdienst van de post sturen. Doe ik echt elke keer, helpt dan weer effe. (en ge krijgt altijd een mooi briefje terug dat de postbode dat eigenlijk niet mag, en dat ze hem er op gaan aanspreken)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenZoals bij mijn ouders, heel het grasstuk voor hun huis kapotgereden door de postwagen, postbode is te lui om uit te stappen. Maar je bent wel verplicht om dat stuk aan de straatkant mooi te onderhouden. Als je dat niet doet, ho maar, de politie waakt!
Comment
-
gemeentewetgeving: onderhoud van het stuk berm voor uw huis. Kan je dat niet dan moet je daar de gemeente eigenlijk van op de hoogte brengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenZoals bij mijn ouders, heel het grasstuk voor hun huis kapotgereden door de postwagen, postbode is te lui om uit te stappen. Maar je bent wel verplicht om dat stuk aan de straatkant mooi te onderhouden. Als je dat niet doet, ho maar, de politie waakt!
Comment
-
't zal daarom zijn dat mijn moeder van 74 jaar meer dan 100 meter berm en voetpad dient te onderhouden van de gemeente. Ze heeft al laten weten dat het haar niet meer lukt op die leeftijd. Afgevallen bladeren, gras afrijden, enzovoort dient zij normaal gezien zelf te doen. Gemeente komt het nu maar 1 maal per jaar allemaal opruimen.
Comment
-
-
komt dat hier dan maar eens uitleggen want de gemeente waar mijn moeder woont is hier nochtans heel duidelijk in: tijdens herfst bladeren ruimen, tijdens lente en zomer gras maaien. Voetpaden dienen vrij gehouden te worden, dus ook in de herfst en winter.Last edited by flappy; 21/07/2016, 08:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtengemeentewetgeving: onderhoud van het stuk berm voor uw huis. Kan je dat niet dan moet je daar de gemeente eigenlijk van op de hoogte brengen.Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenAls dat stuk gras voor de rooilijn ligt (belangrijk !) dan is dit openbaar domein en dient dit onderhouden te worden door de gemeente.Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten't zal daarom zijn dat mijn moeder van 74 jaar meer dan 100 meter berm en voetpad dient te onderhouden van de gemeente. Ze heeft al laten weten dat het haar niet meer lukt op die leeftijd. Afgevallen bladeren, gras afrijden, enzovoort dient zij normaal gezien zelf te doen. Gemeente komt het nu maar 1 maal per jaar allemaal opruimen.Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenWanneer de berm voor de rooilijn ligt (op openbaar domein) en is er geen politieverordening of ander gemeentelijk reglement van toepassing, dan is het onderhoud van de berm ten laste van de gemeente.
Juist.
De algemene regel is : alles voor de rooilijn is openbaar domein. Daarom moet er ook een taks betaald worden bij privatief gebruik van dit stukje openbare weg.(bv bij het plaatsen van een stelling of bouwkraan naar aanleiding van bouwwerken)
Helaas bestaat er meestal ook een gemeentewet die het onderhoud van dat stukje grond regelt (net zoals het sneeuwvrij houden van voetpaden in de winter).
Zo zijn er zelfs gemeenten waar de burger zelf moet instaan voor het plaatsen van betonklinkers voor de roolijn aan inritten (klinkers betaald de gemeente, het plaatsen betaald de burger)
Ik vraag me echter af of deze wetten niet te betwisten zouden zijn indien iemand er echt werk van zou maken ?
Om terug te komen op de postbode die alles stuk rijdt: in principe mag hij dat, want dat deel is dus openbare weg.................
@packard : ik vind dat niet leuk, want die wet kost mij jaarlijks zo'n kleine otto (privatief gebruik openbare weg )
Comment
-
Daarnet bij het fietsen, ik haal een oudere man die een koekje aan het eten is in. 2m voor mij gooit hij mooi de verpakking op de grond. Bij het passeren vraag ik hem of het te veel weegt om Da papierke in zijn zak te steken. Aan zijn buik te zien ging het op die 10gram niet aankomen.
Ik heb geen antwoord gekregen enkel een kwade blik.
Dat vindt ik veel erger als dat ze is me 2 naast elkaar rijden..
Comment
-
Spijtig genoeg zijn er nog altijd heel veel mensen die net hetzelfde doen als die man.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bull daxkie Bekijk BerichtenDat vindt ik veel erger als dat ze is me 2 naast elkaar rijden..
Zwerfvuil hoort in de vuilnisbak en nergens anders!
Comment
Comment