Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elke keer uur, plaats en nummerplaat naar de ombudsdienst van de post sturen. Doe ik echt elke keer, helpt dan weer effe. (en ge krijgt altijd een mooi briefje terug dat de postbode dat eigenlijk niet mag, en dat ze hem er op gaan aanspreken)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Zoals bij mijn ouders, heel het grasstuk voor hun huis kapotgereden door de postwagen, postbode is te lui om uit te stappen. Maar je bent wel verplicht om dat stuk aan de straatkant mooi te onderhouden. Als je dat niet doet, ho maar, de politie waakt!
      Welke wet verplicht u dat dan ?

Comment

• gemeentewetgeving: onderhoud van het stuk berm voor uw huis. Kan je dat niet dan moet je daar de gemeente eigenlijk van op de hoogte brengen.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Zoals bij mijn ouders, heel het grasstuk voor hun huis kapotgereden door de postwagen, postbode is te lui om uit te stappen. Maar je bent wel verplicht om dat stuk aan de straatkant mooi te onderhouden. Als je dat niet doet, ho maar, de politie waakt!
          Als dat stuk gras voor de rooilijn ligt (belangrijk !) dan is dit openbaar domein en dient dit onderhouden te worden door de gemeente.

Comment

• 't zal daarom zijn dat mijn moeder van 74 jaar meer dan 100 meter berm en voetpad dient te onderhouden van de gemeente. Ze heeft al laten weten dat het haar niet meer lukt op die leeftijd. Afgevallen bladeren, gras afrijden, enzovoort dient zij normaal gezien zelf te doen. Gemeente komt het nu maar 1 maal per jaar allemaal opruimen.
            www.peugeotforum.be

Comment

• En die berm ligt voor of achter de rooilijn ?

Politieverordening van toepassing ?
              Last edited by Packard; 20/07/2016, 23:29.

Comment

• eerst voetpad dan berm
                www.peugeotforum.be

Comment

• Wanneer de berm voor de rooilijn ligt (op openbaar domein) en is er geen politieverordening of ander gemeentelijk reglement van toepassing, dan is het onderhoud van de berm ten laste van de gemeente.

Comment

• komt dat hier dan maar eens uitleggen want de gemeente waar mijn moeder woont is hier nochtans heel duidelijk in: tijdens herfst bladeren ruimen, tijdens lente en zomer gras maaien. Voetpaden dienen vrij gehouden te worden, dus ook in de herfst en winter.
                    Last edited by flappy; 21/07/2016, 08:45.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Hier worden de bermen die achter de rooilijn liggen zelfs gemaaid. Wel maar twee keer per jaar. Als je de berm aangelegd hebt, blijven ze eraf. Rare gemeente hier lol.

Comment

• Bermen maaien mag niet zomaar, daar is een Vlaams Bermdecreet, mag maar 2x per jaar, en eerste keer pas na 15 juni als ik mij nie vergis.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            gemeentewetgeving: onderhoud van het stuk berm voor uw huis. Kan je dat niet dan moet je daar de gemeente eigenlijk van op de hoogte brengen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Als dat stuk gras voor de rooilijn ligt (belangrijk !) dan is dit openbaar domein en dient dit onderhouden te worden door de gemeente.
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            't zal daarom zijn dat mijn moeder van 74 jaar meer dan 100 meter berm en voetpad dient te onderhouden van de gemeente. Ze heeft al laten weten dat het haar niet meer lukt op die leeftijd. Afgevallen bladeren, gras afrijden, enzovoort dient zij normaal gezien zelf te doen. Gemeente komt het nu maar 1 maal per jaar allemaal opruimen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Wanneer de berm voor de rooilijn ligt (op openbaar domein) en is er geen politieverordening of ander gemeentelijk reglement van toepassing, dan is het onderhoud van de berm ten laste van de gemeente.

Juist.
                            De algemene regel is : alles voor de rooilijn is openbaar domein. Daarom moet er ook een taks betaald worden bij privatief gebruik van dit stukje openbare weg.(bv bij het plaatsen van een stelling of bouwkraan naar aanleiding van bouwwerken)
                            Helaas bestaat er meestal ook een gemeentewet die het onderhoud van dat stukje grond regelt (net zoals het sneeuwvrij houden van voetpaden in de winter).
                            Zo zijn er zelfs gemeenten waar de burger zelf moet instaan voor het plaatsen van betonklinkers voor de roolijn aan inritten (klinkers betaald de gemeente, het plaatsen betaald de burger)
                            Ik vraag me echter af of deze wetten niet te betwisten zouden zijn indien iemand er echt werk van zou maken ?
                            Om terug te komen op de postbode die alles stuk rijdt: in principe mag hij dat, want dat deel is dus openbare weg.................

@packard : ik vind dat niet leuk, want die wet kost mij jaarlijks zo'n kleine otto (privatief gebruik openbare weg )
                            Last edited by ; 22/07/2016, 15:06.

Comment

• Daarnet bij het fietsen, ik haal een oudere man die een koekje aan het eten is in. 2m voor mij gooit hij mooi de verpakking op de grond. Bij het passeren vraag ik hem of het te veel weegt om Da papierke in zijn zak te steken. Aan zijn buik te zien ging het op die 10gram niet aankomen.

Ik heb geen antwoord gekregen enkel een kwade blik.
                              Dat vindt ik veel erger als dat ze is me 2 naast elkaar rijden..

Comment

• Die man deed dat, bij ons in de club is er niemand van de 100 leden die dat doet. Iedereen neemt onderweg alles mee (is de reden waarom we gezamenlijk stoppen voor iets te eten zodat 't niet kan wegwaaien) en dat wordt op de club verzameld.

Comment

• Spijtig genoeg zijn er nog altijd heel veel mensen die net hetzelfde doen als die man.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bull daxkie Bekijk Berichten
                                    Dat vindt ik veel erger als dat ze is me 2 naast elkaar rijden..
                                    Ik vind dat ook veel erger dan met 2 naast elkaar rijden.
                                    Zwerfvuil hoort in de vuilnisbak en nergens anders!

Comment

• Ik erger mij aan mensen die hun pinker niet gebruiker bij het afrijden van een rond punt.

Ik erger mij DOOD aan mensen die naar links pinken op een rond punt en dan afrijden !!!!

Comment

• zo'n tijdverlies en extra rembeurt door de niet-pinkers

ik denk dat ze kicken op de macht die ze over je hebben !

.... ik ga er toch af en jij gaat evezogoed wachten en naar mij kijken

Comment

• Ik erger mij dood aan de recente tereuraanslagen. Over futuliteiten in het verkeer kan ik mij echt niet druk maken.

Comment

Working...
                                          X