en online... dan heb je je banden en daar stopt het, moet je ze installeren, uitlijnen en zit je nog met de oude troep opgezadeld
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten566 euro voor 4 is wel cheap. ik lag al aan meer voor 2 achterbanden :/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen online... dan heb je je banden en daar stopt het, moet je ze installeren, uitlijnen en zit je nog met de oude troep opgezadeld
ik vroeg telefonisch prijs bij bandencentrale waar ik al jaren klant ben.
prijs leek me ok, dus vraag om een afspraak.
helaas, nieuwe regel: banden enkel ter plaatse te boeken met voorschot te betalen
Mij niet gezien, als dat service is?!
dus op aanraden van collega online gekeken, dezelfde banden een stuk goedkoper en wat blijkt... worden geleverd en gemonteerd bij mijn gebruikelijke zaak!
Eigenaar lachte groen toen ik binnenreed...
Comment
-
Normaliter rekenen ze bij mijn bandencentrale (een profile tyrecenter) 12.98 EUR voor montage (= monteren + uitbalanceren + ventier). Indien je zelf banden laat leveren maken ze er 20 EUR per band van.
De banden zelf laten leveren is nog steeds stukken goedkoper dan ze daar te bestellen, dus die hogere montage kosten betaal ik met een glimlach
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHij rijdt dan ook met 225/45 17 banden. Héél courante maat. Ik vermoed dat jij iets anders rijdt?lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen online... dan heb je je banden en daar stopt het, moet je ze installeren, uitlijnen en zit je nog met de oude troep opgezadeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten245/35/18, toch ook een heel courante maat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenNormaliter rekenen ze bij mijn bandencentrale (een profile tyrecenter) 12.98 EUR voor montage (= monteren + uitbalanceren + ventier). Indien je zelf banden laat leveren maken ze er 20 EUR per band van.
De banden zelf laten leveren is nog steeds stukken goedkoper dan ze daar te bestellen, dus die hogere montage kosten betaal ik met een glimlach
Comment
-
Comment
-
Ik denk dat op banden een enorme marge moet zitten tussen de adviesprijs en de werkelijke prijs.
In de bandencentrale waar ik (professioneel) klant ben, koop ik mijn banden (zonder vooraf een offerte te vragen) tegen minimum dezelfde prijs als de online prijzen.
Dus als ze willen, dan kunnen ze dat ook.
Comment
-
Ik heb enkele maanden geleden mijn zomer-banden online bij tyreset gekocht, die komen op afspraak de banden bij u thuis of op het werk steken.
(Mijn winterset zat er nog onder, dus was de omschakeling naar de zomerset ook in 1 moeite geregeld bij mij thuis(4 banden in mijne auto krijgen gaat, maar is niet evident))
Oude banden nemen ze mee, DOT was zeer recent, en de prijs incl montage was voor mijn banden ongeveer hetzelfde als de goedkoopste online + montage ergens anders.Audi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Het ergernis- topic is precies veranderd in een bandentopic.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet ergernis- topic is precies veranderd in een bandentopic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenMonteren en balanceren doe ik zelf, dus dat kost me niets.
Comment
-
de werken in Erpe-Mere...
richting Gent alles op 1 rijstrook, ze werken zogezegd alleen 's nachts
21u30 is volgens mij toch geen "nacht"...
is nog pokkedruk en véél te vroeg om op dat uur alles naar 1 rijstrook te brengenMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joost.D Bekijk BerichtenIntegendeel.
ik vroeg telefonisch prijs bij bandencentrale waar ik al jaren klant ben.
prijs leek me ok, dus vraag om een afspraak.
helaas, nieuwe regel: banden enkel ter plaatse te boeken met voorschot te betalen
Mij niet gezien, als dat service is?!
dus op aanraden van collega online gekeken, dezelfde banden een stuk goedkoper en wat blijkt... worden geleverd en gemonteerd bij mijn gebruikelijke zaak!
Eigenaar lachte groen toen ik binnenreed...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichtende werken in Erpe-Mere...
richting Gent alles op 1 rijstrook, ze werken zogezegd alleen 's nachts
21u30 is volgens mij toch geen "nacht"...
is nog pokkedruk en véél te vroeg om op dat uur alles naar 1 rijstrook te brengen
Anderzijds ze moeten er een keer aan beginnen, doen ze het later dan moeten ze 's morgens langer doorwerken en dan maken de vroege vogels van hun foert. Het is nooit voor iedereen goed.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Gisteren weer het plezier gehad van +/- 500km in Nederland te karren.
Je gelaatsuitdrukking bij de grens van België naar Nederland:Prachtige wegen, spitsstroken open én ze worden gebruikt, VMAX 130 op vele plaatsen, prachtig wegdek, geen straatverlichting, duidelijke signalisatie,... Puur genieten. Volume van de radio mag meteen wat lager want zoveel minder rolgeluiden.
Maar dan.
De terugweg!
Eerst is alles nog ok. Maar dan zie je ineens een oranje gloed opdoemen aan de horizon. Je ziet het bord 'BELGIQUE 1000m'. De rode stipjes van de lichten van je voorliggers worden ineens veel meer beweeglijk, ze lijken wel te dansen...
Onvoorstelbaar. Terwijl ik 5 minuten ervoor nog met een brede smile aan het vegen was op een Nederlandse autostrade tussen mijn mede-wegpiloten met een goei muziekje op, zak ik nu beschaamd diep weg in mijn zetelop dit karrespoor in Belgie, radio gaat af want die hoor je toch niet meer door al het gedreun, en de snelheid gaat van 130 naar 100 om te zorgen dat je banden niet klappen...
Elke keer een wagen met Nederlandse (of Duitse, of Engelse, of Franse,...) nummerplaat je voorbijkomt voel je de HAAT en de SPOT uit die auto druipen, 'noemen jullie dit wegen?'
Schandalig...
Comment
-
je moet eens op telegraaf de reacties lezen als tolheffing of wegenvignet in belgie voor personenauto's de kop is
vroeger zag je nog veel camouflagekarren hier op onze wegen komen testen op rammels, das gedaan...wij zijn officieel het slechtste land kwa wegen en onze markt minimaal dus ze moeten er niet meer aan voldoen, zie maar naar de amg van bmwmbLast edited by bobo; 19/08/2016, 08:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje moet eens op telegraaf de reacties lezen als tolheffing of wegenvignet in belgie voor personenauto's de kop is
Om wel te eindigen op een positieve noot - wat is de Superb toch een GEWELDIGE cruiser!Met de hagelschade van 23 Juni even overwogen om een Superb 3 aan te schaffen, maar waarom? Deze is nu echt gewoon perfect, heeft 156.000km, 4 gloednieuwe bandjes eronder, Sound System zal niet top zijn maar voor mij meer dan afdoende, alle opties die je kan wensen, geweldige xenons, krachtige airco, enorme ruimte, voldoende trekkracht, zuinig (4.2 gemiddeld na 500km tegen 110-140), gewoonweg subliem
Dit weekend maar weer eens proper wassen als dank voor het plezier van gisteren
Comment
Comment