Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• correctie moet niet, da's een gunst
    www.peugeotforum.be

Comment

• Had zondag in Brussel weer eens iets wat ik toch al meermaals gehad heb.
      Twee vakken in dezelfde rijrichting en een redelijk sterkte bocht in de weg. De auto op het linkervak naast me snijdt onbewust de bocht af waardoor hij mij op enkele centimeters na net niet raakt.
      Ik was dan op dat moment ook zodanig gefocust op het afremmen en gelijktijdig zo veel mogelijk naar rechts uit te wijken zonder tegen de borduur te knallen dat ik geen tijd had om goed te claxonneren.

Zelf let ik daar altijd wel goed op om zo links mogelijk te blijven en niemand te couperen.

Zoiets kan echt veel schade veroorzaken en dat kan je ook niet echt een ongeluk noemen (wat ik nog kan begrijpen) maar dat is gewoon pure dwaasheid. Bovendien was het nu niet meteen een voertuig waarvan je zeker bent dat het verzekerd is.
      Last edited by Gere; 23/08/2016, 02:19.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SCaRa Bekijk Berichten
        Waarom zijn er zoveel bestuurders die een volle lijn negeren (ook al is er een traag voertuig voor de file)?
        Heel geestig wanneer ik net aan de onderbroken lijn zou willen beginnen met mijn inhaalbeweging...

Zitten ze ermee in dat ik er te lang ga overdoen omdat ik maar met een kleine auto rij? Prutsers...

*zucht*
        Op de Antwerpse ring bijvoorbeeld omdat er andere bestuurders rijvakken voor afslaand verkeer blokkeren ( bv afslag richting E19 of in de andere richting de afslag het zuid)
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Gisteren weer het plezier gehad van +/- 500km in Nederland te karren.

Je gelaatsuitdrukking bij de grens van België naar Nederland: Prachtige wegen, spitsstroken open én ze worden gebruikt, VMAX 130 op vele plaatsen, prachtig wegdek, geen straatverlichting, duidelijke signalisatie,... Puur genieten. Volume van de radio mag meteen wat lager want zoveel minder rolgeluiden.

Maar dan.

De terugweg!

Eerst is alles nog ok. Maar dan zie je ineens een oranje gloed opdoemen aan de horizon. Je ziet het bord 'BELGIQUE 1000m'. De rode stipjes van de lichten van je voorliggers worden ineens veel meer beweeglijk, ze lijken wel te dansen...

Onvoorstelbaar. Terwijl ik 5 minuten ervoor nog met een brede smile aan het vegen was op een Nederlandse autostrade tussen mijn mede-wegpiloten met een goei muziekje op, zak ik nu beschaamd diep weg in mijn zetel op dit karrespoor in Belgie, radio gaat af want die hoor je toch niet meer door al het gedreun, en de snelheid gaat van 130 naar 100 om te zorgen dat je banden niet klappen...

Elke keer een wagen met Nederlandse (of Duitse, of Engelse, of Franse,...) nummerplaat je voorbijkomt voel je de HAAT en de SPOT uit die auto druipen, 'noemen jullie dit wegen?'

Schandalig...
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          je moet eens op telegraaf de reacties lezen als tolheffing of wegenvignet in belgie voor personenauto's de kop is

vroeger zag je nog veel camouflagekarren hier op onze wegen komen testen op rammels, das gedaan...wij zijn officieel het slechtste land kwa wegen en onze markt minimaal dus ze moeten er niet meer aan voldoen, zie maar naar de amg van bmwmb
          Ik haspel mijn jaarlijks gemiddelde van 55d á 60d km nog steeds met héél veel plezier af in Nederland.
          Toch moeten/mogen we niet te veel klagen. Ukrainiërs, Letten Litouwers en Polen vinden dat wij nog prachtig verzorgde snelwegen hebben...

Sending from somewhere, used with Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
            Toch moeten/mogen we niet te veel klagen. Ukrainiërs, Letten Litouwers en Polen vinden dat wij nog prachtig verzorgde snelwegen hebben...
            Dat is ook een feit. Toen ik op een recent bedrijfsuitstapje in Polen mede verantwoordelijk was voor 10+ huurvoertuigen (Opel Vivaro's, Renault Trafics, Megane's en Espaces) hebben we een kleine meeting moeten doen na 3 weken vanwege de combinatie van huurwagen + Belgische rijstijl + Poolse wegen = elke dag wel ergens een lekke band

Deze gingen trouwens ook bovengemiddeld stuk

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              165 euro moeten betalen voor de overschrijding van een witte lijn.. Lol.. Kunt ge beter geflitst worden aan 170
              Ik weet het, stomme flik ook in zijn eigen wagen, zuurpruim!

Comment

• DIE FUCKING POP-UP RECLAME

Comment

• Gisteren aan het rijden op een steenweg in Geraardsbergen als er plotseling een klojo besluit om de weg op te draaien. Omdat hij niet meteen in de file raakt (moest dus links draaien ) blijft hij steken op de steenweg rech in mijn pad. Hij kon het redelijk goe inschatten dat hij daar niet tussen zou raken, maar vond het toch nodig om voor mijn neus over te draaien. Ik laat dan ook mijn ongenoegen blijken door kort te toeteren, en hem te gebaren dat hij zo iets niet moet doen.
                  Steekt meneer gezwind zijn middelvinger uit met tegelijk het gebaar van " hou je mulle"....
                  Uiteraard laat ik zo iets niet voor wat het is, en draai me iets verder 180° om de achtervolging in te zetten. Thv van schendelbeke heb ik de kerel ingehaald en doe hem stoppen. Toen ik hem vroeg wat dat allemaal te betekenen had, zonk hij weg in zijn krel alsof hij in de grond ging zinken. Ik heb er geen voordeel mee gedaan, maar hoop wel dat deze kloothommel in de toekomst 2 keer zal nadenken voordat hij dit bij een volgend slachtoffer doet.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    Gisteren aan het rijden op een steenweg in Geraardsbergen als er plotseling een klojo besluit om de weg op te draaien. Omdat hij niet meteen in de file raakt (moest dus links draaien ) blijft hij steken op de steenweg rech in mijn pad. Hij kon het redelijk goe inschatten dat hij daar niet tussen zou raken, maar vond het toch nodig om voor mijn neus over te draaien. Ik laat dan ook mijn ongenoegen blijken door kort te toeteren, en hem te gebaren dat hij zo iets niet moet doen.
                    Steekt meneer gezwind zijn middelvinger uit met tegelijk het gebaar van " hou je mulle"....
                    Uiteraard laat ik zo iets niet voor wat het is, en draai me iets verder 180° om de achtervolging in te zetten. Thv van schendelbeke heb ik de kerel ingehaald en doe hem stoppen. Toen ik hem vroeg wat dat allemaal te betekenen had, zonk hij weg in zijn krel alsof hij in de grond ging zinken. Ik heb er geen voordeel mee gedaan, maar hoop wel dat deze kloothommel in de toekomst 2 keer zal nadenken voordat hij dit bij een volgend slachtoffer doet.
                    He has chosen the wrong nigga to fuck with.

Comment

• Ekskoezeer menier. Ik hebbe da niet so gedaan. Azzik geweten had dat gij zo zou reagere... Een paar van zijn uitspraken.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Gisteren aan het rijden op een steenweg in Geraardsbergen als er plotseling een klojo besluit om de weg op te draaien. Omdat hij niet meteen in de file raakt (moest dus links draaien ) blijft hij steken op de steenweg rech in mijn pad. Hij kon het redelijk goe inschatten dat hij daar niet tussen zou raken, maar vond het toch nodig om voor mijn neus over te draaien. Ik laat dan ook mijn ongenoegen blijken door kort te toeteren, en hem te gebaren dat hij zo iets niet moet doen.
                        Uitstappen, toch altijd riskant. Je weet nooit wie je voor je hebt. Zelfs de magerste uit den hoop kan raar uit de hoek komen.

Comment

• Ik zou het ook niet aanraden maar het helpt wel. Op het werk hadden we zo'n hardleers type die altijd fel deed achter het stuur, tot hij ook eens achtervolgd werd. Sindsdien is hij veel rustiger geworden

Comment

• Als hij daardoor een stuk kalmeert de volgende keer, heb je vele anderen een dienst bewezen.
                            Probleem is natuurlijk dat je voor je uitstapt, nooit weet welk type je voor je zal hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Als hij daardoor een stuk kalmeert de volgende keer, heb je vele anderen een dienst bewezen.
                              Probleem is natuurlijk dat je voor je uitstapt, nooit weet welk type je voor je zal hebben.
                              Om de boel eens om te draaien, misschien had die andere gast ondertussen ook zo'n conversatie. Misschien stond hij daar al een tijd, tot hij geergerd besloot de boel te forceren en er zich tussen te wurmen. Dan maakt hij wat stoere maar verder onbetekenende gebaren naar een lichtgeraakte tegenligger en begint die hem toch niet te achtervolgen zeker? Uitkijken, die kan wel eens heel aggressief worden.

.. maar ik verstoor de gezellige consensus zekerst
                              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• als die gast daar geërgerd staat te wachten dan is dat zijn probleem. Als een kruispunt niet vrij is om op te kunnen rijden moet ge gewoon blijven staan. Geduld is een schone zaak.
                                stond gisteren nog met een leerlinge aan een kruispunt te wachten, en ja dat heeft de volle 5 minuten geduurd tot grote ergernis van de wachtenden achter mij. Maar als ge niet kunt doorrijden, dan smijt ge u niet rap voor iemand anders die trouwens voorrang heeft. De bestuurders achter ons begonnen zich wat zenuwachtig te maken en af en toe eencklaxonstoot. Maar nogmaals: kunt ge niet doorrijden, dan blijft ge wachten. Ik begrijp utah zijn ergernis daarom helemaal. Hij reed gewoon op een voor hem rechte voorrangsweg en hij moet stoppen omdat een klojo zich beter voelt dan al de rest. Het achterna rijden had dan weer niet gehoeven, maar ik moet toegeven dat ik soms ook zin heb om uit te stappen om mijn gedacht eens te gaan zeggen. Trouwens, dat nog overlaatst gedaan hier in de straat (was met eigen auto): auto rijdt heel dicht achter vrachtwagen en probeert die de hele tijd in te halen, maar wegens de drukte lukt het niet. Aan het volgende kruispunt wil de vrachtwagen rechts indraaien en moet dat door de smalte van het kruispunt doen door eerst volledig links te gaan staan (pinker stond netjes op naar rechts en geen tegenliggers die hij ging hinderen). De achterligger vond er niet beter op om de vrachtwagen even rap langs rechts voorbij te willen rijden, maar dat lukte niet omdat de vrachtwagen op dat moment het kruispunt naar rechts ging nemen. De autobestuurder claxoneerde een paar keer, maakte wat wilde armbewegingen. De vrachtwagen bestuurder nu ook zichtbaar geërgerd, stapte uit om verhaal te gaan halen waarom de andere nu zo deed. Die stapte ook uit en ben dan maar mee uitgestapt. Ik heb in heel duidelijke bewoording kenbaar gemaakt dat de autobestuurder maar beter terug instapte en de vrachtwagenbestuurder volledig in zijn recht was. Meer dan een 'how, how kalm joenge' kwam er niet meer uit. Daarna reed hij voor mij, hield zich plots wel netjes aan de regels en keek vooral niet meer in zijn spiegels.

Mag ik trouwens aan de bestuurders hier vragen dat als u een leswagen voor u ziet rijden dan niet roekeloos te gaan inhalen om vervolgens aan het volgende verkeerslicht gewoon voor ons te staan. Denk zelf terug aan uw tijd als leerling bestuurder dat het in het begin ook niet altijd even vlot ging en ge toen zelf moeite deed om volgens de regels te rijden. Wilt ge inhalen? Doe dit dan op een plaats waar het voor iedereen veilig is.
                                Hou trouwens voldoende afstand achter een lesvoertuig. Leerlingen hebben soms de neiging van kort (te kort) te remmen omdat ze dit nog niet goed kunnen inschatten. Ik kan altijd ingrijpen, behalve met het rempedaal: geremd is geremd.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  als die gast daar geërgerd staat te wachten dan is dat zijn probleem. Als een kruispunt niet vrij is om op te kunnen rijden moet ge gewoon blijven staan. Geduld is een schone zaak.
                                  stond gisteren nog met een leerlinge aan een kruispunt te wachten, en ja dat heeft de volle 5 minuten geduurd tot grote ergernis van de wachtenden achter mij. Maar als ge niet kunt doorrijden, dan smijt ge u niet rap voor iemand anders die trouwens voorrang heeft.
                                  Dit...

Op mijn vaste rit naar 't werk kom ik op een punt waar ik voorrang heb en vaak een aantal auto's in een zijstraat staan te wachten. Die wachtenden vinden het hun recht om gewoon voor jou in te rijden, bijna iedere dag opnieuw.
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    als die gast daar geërgerd staat te wachten dan is dat zijn probleem. Als een kruispunt niet vrij is om op te kunnen rijden moet ge gewoon blijven staan. Geduld is een schone zaak.
                                    Aangezien ik mij zelf behoorlijk goed aan de voorrangsregels hou en tegelijk veel situaties tegenkom waarin mensen die regels negeren en zich voor mij de baan opgooien(op ronde punten bijna iedereen, want hey, ik heb ze gezien en kan dus op tijd remmen), vind ik dat ik best wel goed geplaatst ben om erop te wijzen dat er een andere kant is. De kant van de kalvers zegt. En er is dus nog een verschil tussen mensen die maar de hele tijd voorrang negeren en degenen die het soms eens doen.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Als ik mijn ongenoegen met de claxon laat weten en ik krijg daarop een reactie zoals een middenvinger of iets dergelijks, dan lach ik even leuk en verder gewoon voort met het leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                                        Als ik mijn ongenoegen met de claxon laat weten en ik krijg daarop een reactie zoals een middenvinger of iets dergelijks, dan lach ik even leuk en verder gewoon voort met het leven.
                                        Doe ik altijd, wanneer ik plots moet remmen voor iemand die denkt datem voorrang heeft, claxon! Wanneer ze mij oversteken en dan voor mij alles dichtslaan, claxon! Als ze aan het bellen zijn en ik moet voor hen stoppen, omdat ze te druk bezig zijn en te tam om hun richtingaanwijzers te gebruiken, vollenbak claxon! Hoe ze dan reageren maakt mij ook niet uit, als ze het maar weten dat ze onveilig bezig zijn.

Ben wel is uitgevlogen tegen een bestuurder, smalle baan, iets verder kon em met gemak aan kant, wa doet meneer? Doorkomen! Toen em naast mij kwam had ik het geluk da zijn raam open stond en die van mij ook, nekeer goed mijn gedacht gezegd! Meneer verschoot nogal en de vriendin ook, ma kon mij geen kl*ten schelen! Sommige chauffeurs e...

Comment

• Ik gebruik bijna nooit de claxon, in die mate zelfs dat ik, als iemand achteruit manoevreert en bijna tegen mij zit , nogal tijd nodig heb om hem te vinden.
                                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                          X