Oorspronkelijk geplaatst door TooTall
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Willy Miermans is niet voor niets actief in die regio. En de opleiding Verkeerskunde bevindt zich daar ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDus met aparte lichten voor de fietsers? Nu eigenlijk zou het niet te verwonderen zijn dat Hasselt daar het voortouw in neemt want ze hebben wel meer ideeën gehad om de stad autoluw te maken, zoals het gratis openbaar vervoer in de stad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDus als ik het goed begrijp krijgen fietser/voetgangers:
Rood licht als de kruisende weg groen licht heeft.
Rood licht als de bereden/bewandelde weg groen licht voor doorgaand/rechts afslaand verkeer.
Groen licht als de bereden/bewandelde weg groen licht voor links afslaand verkeer.
Dus fietsers/wandelaars krijgen 1/4 van de tijd om de kruisende weg over te steken (en fietsers moeten daar dan waarschijnlijk weer wachten om naar links af te slaan)?
Maar zo'n systeem kan enkel werken als er plaats genoeg is om drie rijvakken te maken 1 voor rechts afslaand/doorgaand verkeer en 1 voor links afslaand verkeer en 1 voor tegenliggend verkeer (deze laatste kan eventueel weggelaten worden bij 1 richtingsverkeer) en dan nog plaats genoeg voor een afzonderlijk fietspad met z'n eigen rode lichten. Nu dat lijkt allemaal zeer mooi en goed maar je mag niet vergeten dat in Vlaanderen de meeste steden niet gebouwd zijn om met auto's (en al zeker niet met vrachtwagens) door te rijden en dat op de meeste kruispunten dus zo'n systeem zeer moeilijk zal aan te leggen zijn (ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar de theorie en de praktijk zijn dikwijls twee verschillende zaken).Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenin hasselt doen ze het nochtans zo en daar werkt het perfectOorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDus met aparte lichten voor de fietsers? Nu eigenlijk zou het niet te verwonderen zijn dat Hasselt daar het voortouw in neemt want ze hebben wel meer ideeën gehad om de stad autoluw te maken, zoals het gratis openbaar vervoer in de stad.Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenaparte lichten voor de fietsers en voetgangers: eerst krijgen zij groen, daarna terug rood en dan pas krijgen de auto's groen. Je krijgt dus nooit kruisend verkeer aan de verkeerslichten in de binnenstad.
Ik heb vier jaar achter een druk kruispunt gewoond. Daar had je dus 3 rij-vakken (linksaf - rechtdoor - rechtsaf). Het licht voor rechtsaf werd groen, voetgangers & fietsers hadden rood (prachtig tot hiertoe), op het moment dat je het hoekje omging en met je snuit aan het fietspad en het ernaast liggend zebrapad kwam kregen die groen! Ik heb daar wekelijks meerdere mensen van hun fiets weten springen of als voetganger opzij weten vluchten en andere omver weten rijden.
Toen we dit aanklaagden bij de gemeente: o dat wisten we niet, we gaan het voorleggen bij de verkeerspolitie en die zullen het nodige dan wel doen. Ik hoop dat ze het daar ondertussen hebben opgelost want dat is al méér dan 11 jaar geleden maar vrees er eigenlijk een klein beetje voor.
Structureel moet er dus aan de meeste kruispunten feitelijk niet echt heel veel aangepast worden (alhoewel dat drie gescheiden rijvakken en aparte fiets & voetgangerspaden het beste is) Met het installeren van juist afgestelde lichten kan men zéér veel leed vermijden.
Dat ze daar eens mee beginnen in de plaats van charters aan te gaan. Blijkt nog maar eens hoe kortzichtig gemeentebesturen zijn.
Wat niet wegneemt natuurlijk dat rijwielgebruikers en autobestuurders moeten blijven uitkijken bij links/rechts afslaan uiteraard.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Op plaatsen waar er nu al 3 rijvakken in de gevolgde richting zijn, kun je inderdaad stellen dat weinig werk aan zou zijn behalve het instellen van de lichten (en eventueel bijplaatsen van een fiets/voetgangerslicht) maar de meeste kruispunten die ik ken zijn niet zo breed (meestal maar 1 rijvak hoogstens een klein stukje bijkomend voor links af) en dan wordt het een paar andere mouwen om die lichten zo in te stellen, op veel plaatsen is er zelfs geen fietspad... maar daar komt stilaan betering in.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Is het verlof voorbij?
Econoboxen die invoegen op de autostrade tegen 70 en meteen naar het middenvak knallen
Werfcamionetten die tegen 140+ in uw gat komen boren terwijl er een hele rij voor U zit die echt niet sneller gaan rijden hoor...
Leasewagens met modale middenkaders aan boord die 'sturen' met hun dubbele latte machochino in 1 hand en een GSM in de andere, perpetueel op het linkervak, zelfs al rijden ze iets verder terug 100 omdat ze even een foto van de kids aan het tweeten zijn.
Comment
-
Die jongleurs aan de rode lichten die u ongevraagd een show geven (waar je toch niets van ziet als je niet de eerste in de rij bent), en dan met hun petje van raam naar raam gaan..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenDie jongleurs aan de rode lichten die u ongevraagd een show geven (waar je toch niets van ziet als je niet de eerste in de rij bent), en dan met hun petje van raam naar raam gaan..
Comment
-
Geflitst in de schoone Provence. 59 ipv 50 km/h. Ter hoogte van het rode kruisje ben ik geflitst. 50m na het "bebouwde kom"-bord. (zoek trouwens de bebouwde kom). Zoals je kan zien is 59 km/h op die plaats een totaal onverantwoorde, levensgevaarlijke snelheid. Ik wil me dan ook meteen verontschuldigen tegenover de volledige Franse bevolking. Vanwege een gefrustreerde "snelheidsduivel".
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Kan er mij iemand uitleggen waarom ze op de E19 Antwerpen <> Breda er niet gelijk een rijvak links werd bijgelegd?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenKan er mij iemand uitleggen waarom ze op de E19 Antwerpen <> Breda er niet gelijk een rijvak links werd bijgelegd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenGeflitst in de schoone Provence. 59 ipv 50 km/h. Ter hoogte van het rode kruisje ben ik geflitst. 50m na het "bebouwde kom"-bord. (zoek trouwens de bebouwde kom). Zoals je kan zien is 59 km/h op die plaats een totaal onverantwoorde, levensgevaarlijke snelheid. Ik wil me dan ook meteen verontschuldigen tegenover de volledige Franse bevolking. Vanwege een gefrustreerde "snelheidsduivel".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenOm u te pesten.
Domme overheid!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Ok, aan alle mensen.
Ik weet dat je voorrang van rechts moet geven.
Maar er is een verschil tussen u voorrang van rechts nemen.
En u gewoon domweg de hoek omgooien.
Om dan achteraf als ik uitstapt te huilen dat je voorrang van rechts had en dringend u zusje moet gaan ophalen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenGelukkig zijn er nog andere wegen die leiden naar Nederland.
Domme overheid!2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenIk smijt me vaak ook gewoon de hoek om.
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenIk smijt me vaak ook gewoon de hoek om.
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
ik durf te wedden had je eerst gestopt, even links rechts gekeken en dan pas de bocht naar rechts genomen je dit niet zou voorhebben.
J/K
Comment
-
neen, maar als er toch eens ene doorrijdt, in wie zijn deur zit die dan? Dan zijt ge vet met uw voorrang van rechts en in uw recht zijn als ge met veel geluk het kunt navertellen.
Comment
Comment