Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat ik veel erger vind en deze morgen op de ring van Mechelen weer eens meemaakte zijn de vrachtwagens die elkaar op een 2-banen gewestweg zitten voorbij te steken. Of kom je aan rode lichten dan kruipt er steevast nog een vrachtwagen op het linkse baanvak. Niet bruuks remmen is er gewoon op rijden want die mannen kijken dus niet. Dan wordt het groen en heb je op zowel het rechtse als linkse baanvak twee vrachtwagens die tegen een slakkengang vertrekken. En de rechtse wil de linkse niet voorbij laten. Richtingaanwijzers is ook bij die mannen een optie geworden. Dus je tuft daar achter en achter jou zit dan een jonge snotter met zijn aftandse BMW 3 tegen uw bumper te kleven en te zigzaggen. Moet ik dan over die vrachtwagen gaan rijden? Dan is het kalmte bewaren en rustig in- en uitademen. Want dan is er veel zin om eerst die vrachtwagenchauffeur een rammeling te geven en dan die snotter zijn klakske te laten opeten. Gelukkig helpt die cursus agressiebeheersing wel echt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      dat lukt echt niet om uit te stappen hoor.
      btw, vanmorgen om 5h40 was het donker en mistig in waregem.

en nog altijd, die ligfietsen horen op de weg te rijden. ik ga altijd het fietspad op, maar ééns ik eraf moet, dan blijk ik eraf tot het volgende kruispunt. op banen van 70km/h rijd ik zowieso op het fietspad, snelheidsverschil is te groot.
      in gavere moet je aan het station op straat, t is daar zone 30. als ik daar 37km/h rijd, vliegen de autos en camions mij allemaal voorbij

ter info, zie je hier al eens met zulke wieletjes op dat trottoirke terug oprijden (toevallig een foto van in de krant)
      Nooit gesnapt dat zoiets is toegelaten. Levensgevaarlijk en mensen die daar willen mee rond rijden beschouw ik als kamikaze chauffeurs.

Comment

• al eens mee gereden dan? geen file verkeer, tot vooraan de rode lichten doorrijden. 50km/h halen tussen de auto in bebouwde kom...
        als ik met de auto ga werken, ben ik om 16h00-16h05 thuis. met de fiets tussen 16h15 en 16h30. bijkomend nog wat aan de fysiek gewerkt, wat fietsvergoeding gekregen, beschut tegen de regen en wind...
        in nederland rijden die dingen veel rond, in belgie amper doordat de fietsinfrastructuur een ware ramp is.
        vorige maand 180km met de auto gereden, en 1037km met de fiets.

als je dan weet dat die fiets van op de foto (eWAW dacht ik) vlotjes tegen de 11k€ kost

zit je ook veeeeeeeeeeeeeel veiliger in dan op een gewone fiets.

tegenwoordig allemaal kevlar, carbon of aramide (eerste was alu, 2de kevlar, 3de polyester)
        Last edited by andydv; 08/09/2016, 15:12.

Comment

al eens mee gereden dan? geen file verkeer, tot vooraan de rode lichten doorrijden. 50km/h halen tussen de auto in bebouwde kom...
          als ik met de auto ga werken, ben ik om 16h00-16h05 thuis. met de fiets tussen 16h15 en 16h30. bijkomend nog wat aan de fysiek gewerkt, wat fietsvergoeding gekregen, beschut tegen de regen en wind...
          in nederland rijden die dingen veel rond, in belgie amper doordat de fietsinfrastructuur een ware ramp is.
          vorige maand 180km met de auto gereden, en 1037km met de fiets.

als je dan weet dat die fiets van op de foto (eWAW dacht ik) vlotjes tegen de 11k€ kost
          Neen want ik heb zelfs geen gewone fiets En thuiswerk dus geen last van files. Maximaal twee dagen per week op klantenbezoek maar veel weken gewoon niet. Dus geen last van files. En met zoiets 50 km/uur door bebouwde kom? Is voor mij dus echt zelfmoord neigingen en onverantwoord naar andere weggebruikers toe. Maar voor mij geen probleem want het is niet mijn leven. Wie er 11K€ aan geeft mist een paar vijzen. Just my opinion

Comment

• aan 50km/h in bebouwde kom op de rijbaan tussen de autos, is veeeeeeeel veiliger dan aan 20km/h waarbij de autos je voorbij vliegen (de eerste auto zag je en wijkt uit met pinker, de 2de ziet je net en wijkt uit zonder pinker, de 3de of de 4de heeft je niet gezien...)

met de velomobiel blijven ze toch meestal achter mij en rijden ze schoon 45-50km/h achter mij terwijl ze mij vroeger met de gewone fiets voorbij gingen.

maar zoals daarnet vermeld, ik rijd 37km/h in zone 30, en ze vliegen mij allemaal voorbij, autos, camions, lijnbussen... scheelt toch wat bij die chauffeurs hoor. en ge moet niet afkomen dat ze allemaal zo niet zijn, ik heb er op dat jaar dat ik hier werk nog maar HEEEL WEINIG effectief 30 zien rijden aan dat schooltje, tussen 30-40 ongeveer 30% van de autos, en +40km/h de overige 60% !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
              Of kom je aan rode lichten dan kruipt er steevast nog een vrachtwagen op het linkse baanvak.
              Mijn baas doet dat dus altijd. En zodra de voorganger 3 seconden wat trager rijdt, begint ie in te halen..

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

maar zoals daarnet vermeld, ik rijd 37km/h in zone 30, en ze vliegen mij allemaal voorbij, autos, camions, lijnbussen... scheelt toch wat bij die chauffeurs hoor. en ge moet niet afkomen dat ze allemaal zo niet zijn, ik heb er op dat jaar dat ik hier werk nog maar HEEEL WEINIG effectief 30 zien rijden aan dat schooltje, tussen 30-40 ongeveer 30% van de autos, en +40km/h de overige 60% !!!
                Moet je daar gelijk in geven en ik geef dat eerlijk toe dat ik dat ook doe. Steeds +10 tot +20 km/uur van de wettelijke maximum snelheid. En op autsnelwegen +30 km/uur. Uitgezonderd als het drukker is en je veel mensen aan de schoolpoort ziet lopen.

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                Mijn baas doet dat dus altijd. En zodra de voorganger 3 seconden wat trager rijdt, begint ie in te halen..
                Zouden ze dan direct zijn rijbewijs levenslang mogen afnemen en zijn bedrijf sluiten. Wat jij zegt is het toppunt van egoïsme en typisch geworden voor veel vrachtwagenchauffeurs. Omdat ze weten dat ze veilig zitten in hun cabine en omdat de politie er toch niets tegen doet. Die flitsen liever wagens en binnenkort zelfs scooters.

Comment

• lol die velomobiel
                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                    Nooit gesnapt dat zoiets is toegelaten. Levensgevaarlijk en mensen die daar willen mee rond rijden beschouw ik als kamikaze chauffeurs.
                    Inderdaad, moesten ze dan ook à la minute verbieden.
                    Zouden feitelijk SUV-velomobiels moeten zijn, maar dan nog. Rolling eyes.

Sending from somewhere, used with Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ja, vind ik ook... Begrijp niet waarom ze zo moeilijk doen over een ebike en die gedrochten ongemoeid laten.

Comment

• En ik, ik snap niet waarom het voor sommigen te verdedigen is dat fietsers (hence het woord, ze rijden met de fiets) niet op het FIETSpad rijden (hence, nogmaals dat woord!).

Zo'n groep wielertoeristen voor je auto, héél leuk. Remmen slijten om af te remmen, kijken dat je kan inhalen, naft verspillen. Vaak een lange sliert die dan nog niet gemakkelijk in te halen is.

En mijn bloed gaat helemaal koken als ik ene alleen op't straat zie rijden waar er een perfect fietspad is (zoals onlangs letterlijk voor mijn deur).
                        Wat ik dan wens ga ik hier niet posten of ik ben geband.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          En ik, ik snap niet waarom het voor sommigen te verdedigen is dat fietsers (hence het woord, ze rijden met de fiets) niet op het FIETSpad rijden (hence, nogmaals dat woord!).

Zo'n groep wielertoeristen voor je auto, héél leuk. Remmen slijten om af te remmen, kijken dat je kan inhalen, naft verspillen. Vaak een lange sliert die dan nog niet gemakkelijk in te halen is.

En mijn bloed gaat helemaal koken als ik ene alleen op't straat zie rijden waar er een perfect fietspad is (zoals onlangs letterlijk voor mijn deur).
                          Wat ik dan wens ga ik hier niet posten of ik ben geband.
                          Man toch, 't enige wat u kan helpen is empathie, de wereld vanuit een ander z'n ogen proberen te bekijken.
                          Ik zit de laatste dagen meer op de fiets -wegens vakantie- en wanneer je dan de wereld gaat verkennen per fiets kom je de zotste verkeerssituaties tegen ook. (Ook met de auto op onbekend terrein kan het soms lastig zijn hier in Vlaanderen). Je bent aan het fietsen en plots stopt het fietspad, dat pakt u vaak op snelheid, ineens kom je op de baan tussen auto's/vrachtwagens terecht, of je hebt een oversteekplaats gemist (die je best ook niet genomen had want zo'n handeling is vergelijkbaar met uzelf voor de wielen smijten). Heb op 2 dagen tijd al teveel meegemaakt om hier neer te pennen of ik zou ieders aandacht verliezen in details.

Dat is met alles zo in het leven, mensen missen perspectief (en verstand, sorry dat ik het moet zeggen) en bekijken het alleen vanuit hun eigenste "ik". Zo krijg je van die "wij" tegen "zij" toestanden tot het einde der dagen. Hetgeen ik wens hoef ik niet te censureren, ik hoop alleen dat mensen wat meer respect en begrip kunnen opbrengen voor elkaar (klinkt misschien als een ouwe linkse hippie maar het tegendeel is echter waar).

Comment

• Ik ben 'kaal geschoren' en begrijp best wat je wil zeggen. Integendeel, ben er zelfs volledig akkoord mee lol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Man toch, 't enige wat u kan helpen is empathie, de wereld vanuit een ander z'n ogen proberen te bekijken.
                              Ik zit de laatste dagen meer op de fiets -wegens vakantie- en wanneer je dan de wereld gaat verkennen per fiets kom je de zotste verkeerssituaties tegen ook. (Ook met de auto op onbekend terrein kan het soms lastig zijn hier in Vlaanderen). Je bent aan het fietsen en plots stopt het fietspad, dat pakt u vaak op snelheid, ineens kom je op de baan tussen auto's/vrachtwagens terecht, of je hebt een oversteekplaats gemist (die je best ook niet genomen had want zo'n handeling is vergelijkbaar met uzelf voor de wielen smijten). Heb op 2 dagen tijd al teveel meegemaakt om hier neer te pennen of ik zou ieders aandacht verliezen in details.

Dat is met alles zo in het leven, mensen missen perspectief (en verstand, sorry dat ik het moet zeggen) en bekijken het alleen vanuit hun eigenste "ik". Zo krijg je van die "wij" tegen "zij" toestanden tot het einde der dagen. Hetgeen ik wens hoef ik niet te censureren, ik hoop alleen dat mensen wat meer respect en begrip kunnen opbrengen voor elkaar (klinkt misschien als een ouwe linkse hippie maar het tegendeel is echter waar).
                              Ik kan begrip opbrengen voor een wielertoerist of fietser die het fietspad niet gebruikt omdat het erg slecht ligt (zo zijn er helaas veel), ik kan begrijpen dat er soms misverstanden zijn (en vaak worden ze gedwongen door fouten van een autobestuurder) maar ik kan/wil het niet begrijpen dat een fietser (op een koersvelo) het fietspad niet gebruikt terwijl dat perfect geasfalteerd is, geen enkel putje heeft (ik wandel er dagelijks over want ik woon er) en het bovendien perfect gescheiden is van de rijbaan.

Comment

Ik kan begrip opbrengen voor een wielertoerist of fietser die het fietspad niet gebruikt omdat het erg slecht ligt (zo zijn er helaas veel), ik kan begrijpen dat er soms misverstanden zijn (en vaak worden ze gedwongen door fouten van een autobestuurder) maar ik kan/wil het niet begrijpen dat een fietser (op een koersvelo) het fietspad niet gebruikt terwijl dat perfect geasfalteerd is, geen enkel putje heeft (ik wandel er dagelijks over want ik woon er) en het bovendien perfect gescheiden is van de rijbaan.
                                Ok, cava
                                Mensen komen in alle soorten... als ze op de fiets zulke toeren uithalen, doen ze dat achter het stuur van de auto soms ook, helaas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Ok, cava
                                  Mensen komen in alle soorten... als ze op de fiets zulke toeren uithalen, doen ze dat achter het stuur van de auto soms ook, helaas.
                                  het grote verschil is natuurlijk dat eens ze in de auto zitten ze veel rapper gaan beboet worden
                                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Nee uiteraard kan je dat niet zien. Maar als ze in fout zouden zijn dan is het vrij dom om naar de politie te stappen hé. Eneuh, ik rij ook geregeld in groep. Echt waar, wat sommige auto's uitsteken, je wilt het echt niet weten hoor. Ik heb ooit een valpartij vooraan in de groep geweten door een auto die voorbij stak maar (te vroeg) moest invoegen omdat er een tegenligger kwam. Eerste fietsers werden letterlijk gedwongen de kant in te rijden, met als gevolg dat er enkele in de berm lagen. Gelukkig zonder erge gevolgen, maar zulke dingen kunnen ook heel anders aflopen.
                                    En daarnet was het weer van dat...
                                    Twee auto's steken ons voorbij, de laatste van de twee dwingt een tegenligger in de berm. Net geen valpartij in het peloton door het uitwijken van de tweede voorbijstekende auto... .

Comment

Ik zie persoonlijk alleen rijdende fietsers héél zelden op de weg rijden als er een goed fietspad naast ligt. Groepen rijden uiteraard op de weg (wat ook wettelijk toegestaan is). Is ook veel veiliger. Tegen 40 per uur in groep op een fietspad rijden is vragen om valpartijen.

Comment

• vanmorgen weer op straat gereden. er stond een gele fiat net naast het fietspad, op ongeveer 2cm met haar wielen er vandaan. ze komt van achter de auto, opent haar deur en stapt in.
                                        en dan hoor ik haar verschieten als ik aan 35km/h op de straat haar open deur voorbij rijd.

ze heeft dus nooit gekeken voor aankomend verkeer op het fietspad. t is nu ook niet dat ik niet opval hé, dat ding is fel groen vooraan en fluo geel achteraan. ik heb 2 witte ledstrips vooraan die branden, en 2 MISTLAMPEN van een auto vooraan hangen. heb vooraan maar 14,5Watt aan ledverlichting hangen, t zal te weinig zijn waarschijnlijk

ook zie ik dagelijks autos uit een zijstraat komen die dan OP het fietspad stoppen en pas erna gaan kijken of er iets afkomt. ook dik te laat hé....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Ik zie persoonlijk alleen rijdende fietsers héél zelden op de weg rijden als er een goed fietspad naast ligt. Groepen rijden uiteraard op de weg (wat ook wettelijk toegestaan is). Is ook veel veiliger. Tegen 40 per uur in groep op een fietspad rijden is vragen om valpartijen.
                                          Je hebt gelijk hoor

De meeste fietsers die ik kruis/passeer/tegenkom merk je amper op, omdat ze zich aan de regels houden of op z'n minst rekening houden met het overige verkeer (niemand hoeft heiliger te zijn dan de paus!).

Die éne die ik op de rijbaan zag rijden en waar ik naar refereer, die lapte alle regels aan z'n laars, en daar krijg ik het van op mijn heupen.
                                          Da's het equivalent van want die auto op het fietspad doet, namelijk mensen hinderen/irriteren/gevaarlijke situaties creëren (immers, met je fiets op de N42 waar je 90 mag lijkt me niet zo slim...).

Ik vind dat men ook daartegen zou mogen optreden... Ik zie het toch regelmatig gebeuren dat één of twee fietsers op de baan rijden terwijl daar geen enkele reden toe is. En ja, groepen vanaf een bepaald aantal mogen op de baan rijden. Vaak is dat in't weekend of op een feestdag, en vaak is er dan toch al minder verkeer, en bovendien heb ik nog geen groep gezien die voor zijn plezier heel de N42 af gaat rijden (er zijn leukere wegen denk ik dan...).

Comment

Working...
                                          X