Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenDat gaat heel egoïstisch klinken maar door dergelijke instelling blijf je eeuwig een jaknikker van een baas en zullen uw collega's als ze moeten u een mes in de rug steken. Met empathie bereik je niets. Empathie kun en zou je ook voor een stuk moeten hebben in je naaste familiekring en bij je paar echte vrienden. Van empathie krijg je medelijden en dat is zelf dodelijk. We zitten op een autoforum dus hoe denk je dat je een hele dure wagen kan kopen? Niet door empathie met uw collega's, werknemers, uw klanten of wie dan ook te hebben. Maar door bikkelhard zaken te doen en het zakelijk denken te laten primeren. Met respect en begrip bereik je niets. Je maakt enkel jezelf depressief en ziek. Ik ga nu een heel harde uitspraak doen : de beelden van destijds de verdronken kleuter/vluchteling. Mensen spreken er nu nog over en velen krijgen die beelden niet meer uit hun gedachten. En waarom? Om hun eigen gedrag goed te kunnen praten maar zo zichzelf depri te krijgen. Dus empathie is in mijn ogen bullshit (sorry voor het taalgebruik maar zo komt mijn boodschap beter over).
Perceptie en empathie gaan hand in hand, hoe jij de dingen ziet is daarom niet de realiteit.
Ik kan het cijfer 6 op de tafel leggen en jij zal het zien als een 9, wie heeft er dan gelijk?
Met empathie bekom je evengoed in de zakenwereld inzichten over een andere persoon en zijn standpunten, dat overstijgt jezelf en is van onschatbare waarde om daarop te kunnen inspelen. Empathie wil dus niet zeggen dat je jezelf zwak opstelt. Een persoon met weinig empathisch vermogen mist in mijn ogen een fundamentele tool om ergens te geraken in het leven. Dat ze ergens geraken zal dus inderdaad enkel zijn door een mes in iemands rug te steken... niks om trots op te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenDat gaat heel egoïstisch klinken maar door dergelijke instelling blijf je eeuwig een jaknikker van een baas en zullen uw collega's als ze moeten u een mes in de rug steken. Met empathie bereik je niets. Empathie kun en zou je ook voor een stuk moeten hebben in je naaste familiekring en bij je paar echte vrienden. Van empathie krijg je medelijden en dat is zelf dodelijk. We zitten op een autoforum dus hoe denk je dat je een hele dure wagen kan kopen? Niet door empathie met uw collega's, werknemers, uw klanten of wie dan ook te hebben. Maar door bikkelhard zaken te doen en het zakelijk denken te laten primeren. Met respect en begrip bereik je niets. Je maakt enkel jezelf depressief en ziek. Ik ga nu een heel harde uitspraak doen : de beelden van destijds de verdronken kleuter/vluchteling. Mensen spreken er nu nog over en velen krijgen die beelden niet meer uit hun gedachten. En waarom? Om hun eigen gedrag goed te kunnen praten maar zo zichzelf depri te krijgen. Dus empathie is in mijn ogen bullshit (sorry voor het taalgebruik maar zo komt mijn boodschap beter over).
Er zijn uiteraard gradaties, hoe egoïstisch dat ook mag zijn. Ik geef meer om een zeer goede vriend, dan om een wildvreemde die om bepaalde redenen op het nieuws komt, om maar iets te zeggen. Maar dat is menselijk, denk ik.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Helaas wordt een fiets nog altijd maar "gedoogd" op de weg.
Automobilisten (of toch de grote meerderheid) gaan ervan uit dat zijn heersen over de weg. Fietsers, voetgangers en zeker die gangsters op moto's mogen er nog bij.
Als je als automobilist zou meemaken wat ik telkens meemaak op de 3 km drukke weg (van de 20) die ik woonwerk doe met de fiets, dan zou het forum ontploffen. Dikwijls helemaal niet ter kwader trouw, maar toch. Je wordt gewoon over het hoofd gezien. Hulde al de hoffelijke chauffeurs, want die zijn er ook.
Ook de toestand van de fietspaden is echt echt erbarmelijk
Of dit, volledig vernieuwde rijbaan, fietspad mag in oude, gebarsten en verzakte betonplaten. Soms half overgroeid, soms zijn de platen half afgebrokkeld...
Kwam onlangs deze tegen op het fietspad. Pas op, was idd om te werken hoor. Maar toch even raar. Fietspad ligt helemaal gescheiden van de weg.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEmpathie wil dus niet zeggen dat je jezelf zwak opstelt. Een persoon met weinig empathisch vermogen mist in mijn ogen een fundamentele tool om ergens te geraken in het leven. Dat ze ergens geraken zal dus inderdaad enkel zijn door een mes in iemands rug te steken... niks om trots op te zijn.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenEr zijn uiteraard gradaties, hoe egoïstisch dat ook mag zijn. Ik geef meer om een zeer goede vriend, dan om een wildvreemde die om bepaalde redenen op het nieuws komt, om maar iets te zeggen. Maar dat is menselijk, denk ik.
Maar het verkeer is net de plaats waar het denkpatroon van Publisher tot fout gedrag gaat leiden.
En als je alleen door bikkelhard te zijn een dikke sportkar kan kopen, dan wil ik er geen. Ik wil mezelf in de spiegel kunnen kijken. Is me veel belangrijker dan te kunnen tonen hoeveel geld ik heb.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenJe hebt dus geen enkel idee hoeveel je kan bereiken met empathie.
Perceptie en empathie gaan hand in hand, hoe jij de dingen ziet is daarom niet de realiteit.
Ik kan het cijfer 6 op de tafel leggen en jij zal het zien als een 9, wie heeft er dan gelijk?
Met empathie bekom je evengoed in de zakenwereld inzichten over een andere persoon en zijn standpunten, dat overstijgt jezelf en is van onschatbare waarde om daarop te kunnen inspelen. Empathie wil dus niet zeggen dat je jezelf zwak opstelt. Een persoon met weinig empathisch vermogen mist in mijn ogen een fundamentele tool om ergens te geraken in het leven. Dat ze ergens geraken zal dus inderdaad enkel zijn door een mes in iemands rug te steken... niks om trots op te zijn.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtennoem eens 1 rijk in de geschiedenis of 1 succesvolle persoon die het gemaakt heeft door empathie
Normaal wordt er een verschil gemaakt tussen sympathie en empathie, om een onderscheid te bewaren tussen meeleven, en het 'in iemands schoenen gaan staan', waarbij ge tenminste snapt waarom iemand iets doet of zal doen.
In de praktijk is het een beetje een spectrum: als ge iemands standpunt goed snapt gaat ge er al gemakkelijker in mee. Maar empathie hoeft helemaal niet te betekenen dat ge niet voor uw eigen belangen opkomt, of dat ge uw belangen ondergeschikt maakt voor die van anderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenUiteraard ga je anders om met vrienden, familie dan met wildvreemden.
Maar het verkeer is net de plaats waar het denkpatroon van Publisher tot fout gedrag gaat leiden.
En als je alleen door bikkelhard te zijn een dikke sportkar kan kopen, dan wil ik er geen. Ik wil mezelf in de spiegel kunnen kijken. Is me veel belangrijker dan te kunnen tonen hoeveel geld ik heb.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtennoem eens 1 rijk in de geschiedenis of 1 succesvolle persoon die het gemaakt heeft door empathie
Maar maakt dat echt gelukkig? Dat je veel bereikt door over lijken te gaan en alleen aan jezelf te denken.
Egoïsten zijn nogal vaak ook eenzaam.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtennoem eens 1 rijk in de geschiedenis of 1 succesvolle persoon die het gemaakt heeft door empathieIk vind het interessanter om een voorbeeld te zoeken van een succesvolle apathische leider zonder te eindigen bij een dictator of psychopaat die roemrijk ten onder gegaan is. Alsof succesvolle mensen enkel naar zichzelf luisteren, nagenoeg elk succesvol persoon stelt zich open voor de wereld & daar zijn geen uitzonderingen op. Cliché misschien, maar dat is het enigste voorbeeld wat werkelijk iedereen begrijpt of al aan de lijve ondervonden heeft, iedereen kent hier toch het verschil tussen de zelfstandige die geeft om z'n klanten en de zelfstandige die geen fuck geeft om z'n klanten? Die laatste moet verdorie een goed en uniek product hebben om ermee weg te komen. Enkel een monopolie, een dictatuur of iets van die aard kan daartoe leiden, maar in alle andere gevallen moet je rekening houden met wat de klant wil (dat is ook empathie!).
Comment
-
Misschien drukt hij het wat te extreem uit. Ik geloof niet dat je een egoïstische klootzak moet zijn om het te kunnen maken. Anderzijds zie ik een emotioneel eitje het ook niet altijd halen.
Een goede middenweg dus. Je kan een aangenaam persoon zijn zonder over je heen te laten lopen.
Comment
-
Empathie
Empathie is een ander woord voor inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om je in te leven in de gevoelens van anderen. Het woord empathie is afgeleid van het Griekse woord ???????? (empatheia), of invoelen.
Gasten, dat is geen synoniem voor een gebrek aan ruggengraat hé. Empathie is een kunde en wat je ermee aanvangt is je kracht of zwakte. Het niet kunnen inleven is echter per definitie een zwakte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenMisschien drukt hij het wat te extreem uit. Ik geloof niet dat je een egoïstische klootzak moet zijn om het te kunnen maken. Anderzijds zie ik een emotioneel eitje het ook niet altijd halen.
Een goede middenweg dus. Je kan een aangenaam persoon zijn zonder over je heen te laten lopen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHet feit dat je iemand met empathie een "emotioneel eitje" noemt, is veelzeggend...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenMisschien drukt hij het wat te extreem uit. Ik geloof niet dat je een egoïstische klootzak moet zijn om het te kunnen maken. Anderzijds zie ik een emotioneel eitje het ook niet altijd halen.
Een goede middenweg dus. Je kan een aangenaam persoon zijn zonder over je heen te laten lopen.
Maar tegelijk is empathie en sympathie niet altijd gescheiden en gaan mensen regelmatig verkiezen van de anderen liefst niet te snappen als ze weten dat ze die anderen schade toebrengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenMannekes, het is vrijdag avond. Drink een pintje en relax
Daarstraks bijna iemand van de fiets zien vallen van het verschieten, was wel een stevige plof vergeleken met de rest.
Comment
-
Zij die een velomobiel direct willen verbieden, waarom?
Zijt ge gevaarlijk als je met een klein autootje 50km/h kúnt rijden? Een autootje zo licht (30-40kg) en aërodynamische dat je geen verbrandingsmotor nodig hebt. Ik vind dat fantastisch!
Gevaarlijk? Laag?
Een Ferrari 488 GTB van 1600kg incl chauffeur, met 670pk en een meter hoog waar vaak iemand mee rijdt die zijn rijbewijs nog bij de cornflakes heeft meegekregen, dat is de definitie van veilig??
Kommaan zeg.
Dat heet Fietspad akkoord. Dat betekent dat je daar met je auto niet mag rijden
Maar het omgekeerde is niet waar. Het heet niet autoweg, maar openbare weg. De grondregel is dat IEDEREEN de openbare weg mag gebruiken. Iedereen zoals is mensen. Van de grondregel bestaan uitzonderingen afhankelijk van welk vervoermiddel je voor die dag gekozen hebt. En zelfs al heet het FIETSpad, dat betekent nog steeds niet dat fietsers onder alle omstandigheden die moeten gebruiken. Er is een wegcode.
Wat ze moeten verbieden, is het rijbewijs voor mensen mensen die geen respect hebben voor medeweggebruikers en de verkeersregels niet kennen... Ah juist, dat is ook verboden, in principe. In tegenstelling tot het recht om de openbare weg te gebruiken, is het helemaal géén recht om een rijbewijs te hebben. Denk daar aan als irritatie de bovenhand bij je heeft en je meent dat iedereen in úw weg rijdt...
Zo, een reactie van een doorgewinterde petrolhead, die net zoals meerderen hier, ook héél graag fietst en daar ook mee bezig is. En ook te voet gaat soms. Gewerkt met ontwerp van vrachtwagens én fietsen. Kan mijn motos maar geen A rijbewijs, want IK vind dat gevaarlijk, vooral voor mezelf
GreetzLast edited by Onehp; 10/09/2016, 09:06.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
Comment