Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • zo klein zijn die dingen nu ook weer niet. bijna allemaal tegen de 3meter lang, opvallende kleuren. dit is dan nog een WAW (snelste productie velomobiel van belgische makelijk). heel pak kleiner, smaller en lichter dan de mijne, gaat ook dubbel zo snel


    maarja, als mensen niet in hun spiegels kijken.
    gisteravond ook weer voor gehad. er reed al een tijdje een auto rond mij met duidelijke garagereklame op de deuren, ik dacht al dat het een proefrit was voor een nieuwe wagen aan te kopen. die reed niet vlot, haalde rare toeren uit waardoor mijn aandacht gevestigd was.
    en jaja, nog geen 2km verder aan een groen licht, ik moet rechtdoor, ik zag geen enkele pinker om rechts af te draaien, dus ik versnel naar +30km/h.
    tot ik ineens die 'garagewagen' zie afdraaien. heb serieus moeten uitwijken op het zebrapad om niet geraakt te worden door de voorbumper.
    -geen pinkers aan
    -afdraaien zonder te kijken
    -WETENDE dat er fietsers rijden want ze was me 30meter ervoor nog voorbij gereden. ook ik had al 4-5 gewone fietsen ingehaald, t is dus niet dat ik alleen reed daar.

    ik heb het vroeger ook 100den keren meegemaakt dat autos mij voorbij gaan en de eerste zijstraat indraaien zonder kijken.
    als er een ongeluk gebeurd, komen ze altijd af met het excuus dat ze te laag zijn, of te snel rijden...
    terwijl er maar 1 oorzaak is: ZE KIJKEN NIET IN HUN SPIEGELS!!! ik kan de chauffeurs zien, dus de chauffeurs zouden mij ook kunnen zien. ze gaan er gewoon van uit dat er geen fietser afkomt en draaien gewoon af. of bij zijstraten stoppen ze gewoon OP het fietspad.

    een kinderfietsje is kleiner, dus zouden die chauffeurs kinderen ook omver rijden, want ze zijn te laag...

    Comment


    • Geen problemen hier met velomobiel.

      De Ferrari hoor je meestal wel al van ver

      Misschien toch een vlaggestok of zo aan die velomobiel, dan steekt die toch al zichtbaar uit.

      Kan mij best inbeelden dat deze voor hogere voertuigen zoals vrachtwagens moeilijk zichtbaar zijn.

      Iedere verplaatsing zonder verbrandingsmotor is een duurzame verplaatsing. Zoiets kan alleen maar aangemoedigd worden.

      Ik moet toegeven dat het soms nog aanpassen is voor mij aan de snelheid van elektrische fietsen. Oudere mensen die plots verdacht snel rijden .

      Comment


      • nu een leuk feitje, ik dacht ook dat vrachtwagens ze moeilijker zouden zien. en vrachtwagens zijn nu eens de enigen die WEL wachten aan de lichten als ik nader. die hebben me wel altijd gezien

        elektrische fietsen, dat is idd gevaarlijk. 80jarige met de reactiesnelheid van 10min die op eigen kracht slechts 10km/h zou halen, rijd ineens 25km/h (de meeste rijden zelf nog opgedreven ook waardoor ze over de 30 gaan). ze proberen mij ook altijd in te halen. ik heb electrische gereden, de mijne (zelfbouw) haalde 29km/h. t is verdikke een raar gevoel als ge de bocht ingaat bergop, zelf duwt ge iets minder snel aan de pedalen om uit te bollen, maar die motor blijft gewoon even hard meeduwen (zolang de pedalen niet stilstaan).
        dat is zowat hetzelfde als uwe cruise control opzetten aan 90km/h en dan een oprit nemen aan de autosnelweg. gij wilt gas lossen in die bocht, maar de auto gaat even snel door
        Last edited by andydv; 10/09/2016, 09:20.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SCaRa Bekijk Berichten

          Misschien toch een vlaggestok of zo aan die velomobiel, dan steekt die toch al zichtbaar uit.

          .
          Zou inderdaad kunnen helpen als je achter een andere wagen rijdt. Bij deze ook voor autos, als vrachtwagenchauffeur zie je die niet rijden achter een andere vrachtwagen of SUV...

          Grondprobleem is dat mensen, vooral in auto's, vaak gewoon niet kijken. Men spreekt van gevaarlijke fietsers, maar blijkbaar zijn chauffeurs er niet bang genoeg van om de moeite te doen er zelfs maar naar om te zien... Misschien zijn het bepaalde weggebruikers (alle categorieën) die echt gevaarlijk bezig zijn... Ik ben dan ook voor meer verkeerspolitie op straat, zodat je niet met gelijk welke capriolen vrijuit gaat.
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
            elektrische fietsen, dat is idd gevaarlijk. 80jarige met de reactiesnelheid van 10min die op eigen kracht slechts 10km/h zou halen, rijd ineens 25km/h (de meeste rijden zelf nog opgedreven ook waardoor ze over de 30 gaan). ze proberen mij ook altijd in te halen. ik heb electrische gereden, de mijne (zelfbouw) haalde 29km/h. t is verdikke een raar gevoel als ge de bocht ingaat bergop, zelf duwt ge iets minder snel aan de pedalen om uit te bollen, maar die motor blijft gewoon even hard meeduwen (zolang de pedalen niet stilstaan).
            dat is zowat hetzelfde als uwe cruise control opzetten aan 90km/h en dan een oprit nemen aan de autosnelweg. gij wilt gas lossen in die bocht, maar de auto gaat even snel door
            Slecht ontwerp

            Een goede electrische fiets die geeft kracht gelijk met de kracht die je trapt. Dat fiets aangenaam. Bosch, Yamaha, Shimano Steps zijn van de goede, kost natuurlijk...

            Tja, bejaarden die 25km/h op de fiets doen zijn 'snel', in een auto waar ze veel meer schade kunnen doen, nog minder zien en 40km/h rijden in een 50 zone (en waar de rest 60 rijdt), zijn ze opeens langzaam...

            Perception is a b*tch
            ST Cupra 290 PP - GT86+

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
              Slecht ontwerp

              Een goede electrische fiets die geeft kracht gelijk met de kracht die je trapt. Dat fiets aangenaam. Bosch, Yamaha, Shimano Steps zijn van de goede, kost natuurlijk...
              Yep;.... volledig juist.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                zo klein zijn die dingen nu ook weer niet. bijna allemaal tegen de 3meter lang, opvallende kleuren. dit is dan nog een WAW (snelste productie velomobiel van belgische makelijk). heel pak kleiner, smaller en lichter dan de mijne, gaat ook dubbel zo snel


                maarja, als mensen niet in hun spiegels kijken.
                gisteravond ook weer voor gehad. er reed al een tijdje een auto rond mij met duidelijke garagereklame op de deuren, ik dacht al dat het een proefrit was voor een nieuwe wagen aan te kopen. die reed niet vlot, haalde rare toeren uit waardoor mijn aandacht gevestigd was.
                en jaja, nog geen 2km verder aan een groen licht, ik moet rechtdoor, ik zag geen enkele pinker om rechts af te draaien, dus ik versnel naar +30km/h.
                tot ik ineens die 'garagewagen' zie afdraaien. heb serieus moeten uitwijken op het zebrapad om niet geraakt te worden door de voorbumper.
                -geen pinkers aan
                -afdraaien zonder te kijken
                -WETENDE dat er fietsers rijden want ze was me 30meter ervoor nog voorbij gereden. ook ik had al 4-5 gewone fietsen ingehaald, t is dus niet dat ik alleen reed daar.

                ik heb het vroeger ook 100den keren meegemaakt dat autos mij voorbij gaan en de eerste zijstraat indraaien zonder kijken.
                als er een ongeluk gebeurd, komen ze altijd af met het excuus dat ze te laag zijn, of te snel rijden...
                terwijl er maar 1 oorzaak is: ZE KIJKEN NIET IN HUN SPIEGELS!!! ik kan de chauffeurs zien, dus de chauffeurs zouden mij ook kunnen zien. ze gaan er gewoon van uit dat er geen fietser afkomt en draaien gewoon af. of bij zijstraten stoppen ze gewoon OP het fietspad.

                een kinderfietsje is kleiner, dus zouden die chauffeurs kinderen ook omver rijden, want ze zijn te laag...
                Het is dan ook levensgevaarlijk om met zoiets op de weg te gaan als je niet dezelfde prestaties kan neerzetten als een wagen. Voor mijn part mogen ze een velomobiel of hoe het ook heet verbieden.

                Comment


                • Typisch kortzichtig, mag verbieden, doet u toch niks. Ondertussen lekker verder in de file staan en u afvragen waarom al die anderen in uw weg staan en er geen oplossingen zijn. Zo een velomobiel haal je zonder problemen in en omgekeerd, maakt uw file korter want de bewuste eigenaar van een velomobiel kan zich zeer zeker een auto permitteren.
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                  Comment


                  • en wat zijn dan die prestaties die ze niet kunnen neerzetten? als ik links moet afdraaien, volg ik de gewone voorsorteringen en sta ik tussen de auto. met de pinkers aan (ja, ik heb pinkers, en lichten, en een autoclaxon, en spiegels, 3remmen...)
                    als het groen is, komt er geen 2meter tussen mijn fiets en mijn auto voorligger. als het niet te warm is, kan ik zelf zo hard optrekken dan ik op het fietspad de auto al begin te dubbelen.
                    in t stad kan ik autos gewoon voorbij rijden. daarom gaf ik in mijn voorbeeld hierboven ook al aan dat ik die demowagen van die garage al een tijdje in de gaten had. die gaat mij voorbij, ik ga die weer voorbij... en dit meerdere keren.

                    van kruishoutem naar waregem (bergaf) mag je 70km/h. mij lukt het soms om de auto achter mij eraf te rijden. ik ga bijna 70 bergaf, maar evengoed behoud ik mijn 70 in de bochten, iets wat niet alle autos doen.
                    en ik heb dan een 100% metalen 24jaar oude velomobiel. die zijn prestaties komen in het niks in vergelijking met zo een nieuwe aerodynamische full carbon 26kg racemachien

                    Comment




                    • die op het fietspad dwingen, dat is pas onverantwoord

                      Comment


                      • Prestaties is een ruim woord. Ik bedoel daar onder ondere ook de veiligheidsprestaties mee. Ik zou niet graag met zo'n ding tegen een auto aanbotsen. Jullie doen maar natuurlijk, t'is jullie leven. Ik vraag me zelf af of dit wettelijk op de openbare weg mag, in wezen is het gewoon een fiets. Als er dus een fietspad is mag u zich, denk ik, niet op de weg begeven.

                        Comment


                        • Tja, ofwel ist gevaarlijk omdat het niet snel genoeg gaat, en gaat het snel, dan ist gevaarlijk just daarom.

                          Vind het gewoon jammer dat de automatische reactie is om iets nieuws te verbieden.

                          Moest de auto vandaag de dag nieuw zijn, dat zou direct verboden worden want dat is pas gevaarlijk. Zo'n gewicht, dat vermogen, die snelheid. Das super onveilig voor ons (voetgangers, fietsers, skateboarders, Segway achtigen, paardrijders, invalidekarretjes, etc etc)...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door -Yannick- Bekijk Berichten
                            ... Ik vraag me zelf af of dit wettelijk op de openbare weg mag, in wezen is het gewoon een fiets. Als er dus een fietspad is mag u zich, denk ik, niet op de weg begeven.
                            en alweer NEEN.
                            die hoort OP DE WEG, niet op het fietspad.

                            Artikel 9. Plaats van de bestuurders op de openbare weg

                            9.1.1. Wanneer de openbare weg een rijbaan omvat moeten de bestuurders deze rijbaan volgen.
                            9.1.2.
                            Wanneer de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door wegmarkeringen zoals bepaald inartikel 74, omvat, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen voor zover het rechts in hun rijrichting ligt. Zij mogen een dergelijk fietspad niet volgen, wanneer dit links in hun rijrichting ligt.
                            Omvat de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door het verkeersbord D7 of D9, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd. Evenwel, wanneer een dergelijk fietspad links in hun rijrichting ligt, moeten zij dit niet volgen, indien bijzondere omstandigheden dit rechtvaardigen en op voorwaarde rechts in hun rijrichting te rijden.
                            Is een deel van de openbare weg aangeduid met het verkeersbord D10, dan moeten fietsers dit deel van de openbare weg gebruiken.
                            De drie- en vierwielers zonder motor waarvan de breedte, lading inbegrepen, minder is dan 1 meter, mogen eveneens het fietspad volgen.
                            wij MOGEN het fietpad ook volgen, als WIJ dat kiezen. niet omdat autochauffeurs ons bevelen (hetgeen ik al meerdere malen heb mogen aanhoren op die maand dat ik rijd). als er zo nog veel wanabe agenten mij gaan commanderen, gaan er eens een paar slaag krijgen.
                            ze dubbelen mij en gaan naar rechts VLAK VOOR mijn neus om me in de berm te duwen. de eerste die me aantikt heeft een rechtzaak aan zijn been

                            @one hp, die is niet nieuw, in NL rijden die masaal rond. de mijne is trouwens uit 1992 en is de 2de productieversie.

                            De eerste moderne velomobiel die commercieel werd verkocht was de Leitra, sinds 1980 gebouwd door de Deen Carl Georg Rasmussen. Hij bouwde en verkocht een volledige overkapte fiets die vijfentwintig kilo woog. Nog steeds is dit één van de lichtste velomobielen die leverbaar zijn. Midden jaren tachtig verscheen de Verhees Alleweder, gemaakt door de Belg Bart Verhees.[1] Op dit moment maakt onder andere Alligt nog steeds een velomobiel op basis van dit concept. Het ging/gaat om een aluminium fiets op basis van een zelfdragende carrosserie. Dit concept is overgenomen door Flevobike voor hun Alleweder. Later zijn daarcarbon en polyester opvolgers voor gekomen
                            bestaat dus al 36jaar
                            Last edited by andydv; 10/09/2016, 10:33.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door -Yannick- Bekijk Berichten
                              Prestaties is een ruim woord. Ik bedoel daar onder ondere ook de veiligheidsprestaties mee. Ik zou niet graag met zo'n ding tegen een auto aanbotsen. Jullie doen maar natuurlijk, t'is jullie leven. Ik vraag me zelf af of dit wettelijk op de openbare weg mag, in wezen is het gewoon een fiets. Als er dus een fietspad is mag u zich, denk ik, niet op de weg begeven.
                              Tja, je hebt een zelfdragende carroserie die redelijk sterk is, en je hebt kreukelzones. Is toch al een stuk beter dan een gewone fiets. Tis niet alsof een wielerprof geen snelheid kan halen... Vgl. (trap) auto vs (trap) moto.

                              Hoe het in B zit heb ik geen kijk op, maar in de meeste landen moeten drie en meerwielige fietsen het fietspad niet gebruiken.
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

                                @one hp, die is niet nieuw, in NL rijden die masaal rond. de mijne is trouwens uit 1992 en is de 2de productieversie.



                                bestaat dus al 36jaar
                                Nieuw voor hun hé
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • knap gerief andy

                                  u zeker niet laten doen want dat spel van u is zeker en vast toegelaten op de openbare weg
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                    dat is zowat hetzelfde als uwe cruise control opzetten aan 90km/h en dan een oprit nemen aan de autosnelweg.
                                    Waarom zou je onder de 90 een oprit nemen ?


                                    Verstuurd vanaf mijn GT-S6310N met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                      en alweer NEEN.
                                      die hoort OP DE WEG, niet op het fietspad.



                                      wij MOGEN het fietpad ook volgen, als WIJ dat kiezen. niet omdat autochauffeurs ons bevelen (hetgeen ik al meerdere malen heb mogen aanhoren op die maand dat ik rijd). als er zo nog veel wanabe agenten mij gaan commanderen, gaan er eens een paar slaag krijgen.
                                      ze dubbelen mij en gaan naar rechts VLAK VOOR mijn neus om me in de berm te duwen. de eerste die me aantikt heeft een rechtzaak aan zijn been

                                      @one hp, die is niet nieuw, in NL rijden die masaal rond. de mijne is trouwens uit 1992 en is de 2de productieversie.



                                      bestaat dus al 36jaar
                                      Je bent precies een beetje geagiteerd als ik jouw reactie lees? Grappig wel zo'n fietszotten als u. Bovendien houdt het artikel niet stand dat u aanhaalt. Wordt leuk voor de tegenpartij als u daarmee een rechtzaak gaat proberen winnen.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      Tja, ofwel ist gevaarlijk omdat het niet snel genoeg gaat, en gaat het snel, dan ist gevaarlijk just daarom.

                                      Vind het gewoon jammer dat de automatische reactie is om iets nieuws te verbieden.

                                      Moest de auto vandaag de dag nieuw zijn, dat zou direct verboden worden want dat is pas gevaarlijk. Zo'n gewicht, dat vermogen, die snelheid. Das super onveilig voor ons (voetgangers, fietsers, skateboarders, Segway achtigen, paardrijders, invalidekarretjes, etc etc)...
                                      Dit is nu niet iets dat nieuw is he. Ik vind het gewoon gevaarlijk voor alle bestuurders van de openbare weg. Bovendien vind ik het raar dat dit ding niet moet ingeschreven worden en geen verzekering hoeft.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      Tja, je hebt een zelfdragende carroserie die redelijk sterk is, en je hebt kreukelzones. Is toch al een stuk beter dan een gewone fiets. Tis niet alsof een wielerprof geen snelheid kan halen... Vgl. (trap) auto vs (trap) moto.

                                      Hoe het in B zit heb ik geen kijk op, maar in de meeste landen moeten drie en meerwielige fietsen het fietspad niet gebruiken.
                                      Dat zal inderdaad veiliger zijn dan de fietsen van de wielerterroristen maar of het daadwerkelijk veilig is, dat is iets anders.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                        Waarom zou je onder de 90 een oprit nemen ?
                                        Haha. Hangt af van oprit. Die van Ternat richting zee is moeilijk te pakken aan 90...
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door -Yannick- Bekijk Berichten
                                          Dit is nu niet iets dat nieuw is he. Ik vind het gewoon gevaarlijk voor alle bestuurders van de openbare weg. Bovendien vind ik het raar dat dit ding niet moet ingeschreven worden en geen verzekering hoeft.
                                          .
                                          Mijn idee is dat jij een velomobiel zo gevaarlijk vind is juist omdat het, relatief het bestaande straatbeeld, iets nieuw is. Dit is dan ook uw puur emotionele reactie, want rationeel is er geen grond om aan te nemen dat dit zodanig gevaarlijk is dat het een totaal verbod zou motiveren.

                                          Als je er rationeel naar kijkt, is het juist een veilig ding. Zeer licht, erg zichtbaar (meer bekijks als een Ferrari), afgerond, relatief langzaam (geen topsnelheid van 300km/h zoals een R1), kan snelheid relatief goed aanpassen aan overig verkeer, karroserie en kreukelzone voor de gebruiker.
                                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                                          Comment

                                          Working...
                                          X