Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
    Mijn idee is dat jij een velomobiel zo gevaarlijk vind is juist omdat het, relatief het bestaande straatbeeld, iets nieuw is. Dit is dan ook uw puur emotionele reactie, want rationeel is er geen grond om aan te nemen dat dit zodanig gevaarlijk is dat het een totaal verbod zou motiveren.

Als je er rationeel naar kijkt, is het juist een veilig ding. Zeer licht, erg zichtbaar (meer bekijks als een Ferrari), afgerond, relatief langzaam (geen topsnelheid van 300km/h zoals een R1), kan snelheid relatief goed aanpassen aan overig verkeer, karroserie en kreukelzone voor de gebruiker.
    Ik heb het al een aantal keer gezien door de jaren heen. Ik vrees gewoon voor het leven van de inzittende als die op een auto knalt of omgekeerd. Ik rijd zelf af en toe nog met een Honda motomonkey wat nog een pak kleiner en sneller is, dus ik besef echt wel de gevaren.
    Ps. Leuk dat u wat rustig reageert.

Comment

• Thx

Awel ja, nu je het zelf aanhaalt, brommers/motorfietsen zijn objectief veel gevaarlijker. Dat is zelfs geaccepteerd. Echter om die totaal te verbieden, dat zal niet snel gebeuren. De meeste mensen hebben er zelf ervaring mee, of kennen iemand die daar veel plezier van hebben.
      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• wel onverantwoord dat je daarmee zonder rijbewijs de baan op mag...
        lets have some more member berries

Comment

• andy heeft toch een rijbewijs? Dus wat is het probleem?
          www.peugeotforum.be

Comment

• Maakt u geen zorgen, 99% van zij die dat kunnen betalen hebben ook hun rijbewijs. En als dat ooit in grotere getalen komt én de ongevallen komen, zal dat wel ter sprake komen.

Hier in Zweden is een veel groter probleem de grote getalen, relatief (want majoriteit doden), die zich zonder verzekering en rijbewijs op een supersport motorfiets zetten. Een resultaat van de onbetaalbare verzekeringspremies, dan gaan ze in de plaats de volledig illegale weg.
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• 70 met een velomobiel? Welke remmen zitten daar onder?
              Zit daar ook ABS op? Ik zou toch anders schrik hebben om in het gat van een wagen te knallen.

Comment

• Schijfremmen of grote trommelremmen. Voelt dat wel goed aan, is een superlichte sportkar hé.

Beetje koersfiets doet bergaf ook 70 met knijpremmentjes... Rijgedrag aanpassen...
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -Yannick- Bekijk Berichten
                  Je bent precies een beetje geagiteerd als ik jouw reactie lees? Grappig wel zo'n fietszotten als u. Bovendien houdt het artikel niet stand dat u aanhaalt. Wordt leuk voor de tegenpartij als u daarmee een rechtzaak gaat proberen winnen.
                  en wat scheelt er dan aan het artikel? als je eens de volledige wetgeving leest, dan valt een velomobiel NIET onder de beschrijving van een fiets

artikel 82 gaat over rijwielen. daar wordt eerst de fiets besproken in 82.1, en daarna de 3/4wieler in 82.2. wettelijk gezien is een 3wieler GEEN fiets maar een rijwiel.

verder dan
                  82.4.1. De maximum breedte van een fiets is vastgesteld op 0,75 meter en deze van een drie- of vierwieler op 2,50 meter.
                  mijn spoorbreedte is 78cm, ik ben GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN fiets. een fietspad is verplicht voor FIETSERS, ik ben GEEEEEEEEEN fiets.
                  er wordt een uitzondering toegestaan voor 3wielers die minder dan 1meter breed zijn, dat ze ook op het fietspad MOGEN. nogmaals GEEN verplichting maar een GUNST. als ik op een baan van 90km/h rijd, dan ziet ge mij niet op de rijbaan, maar gewoon op het fietspad

verder artikel 43: De gebruikers van het fietspad mogen elkaar noch hinderen, noch in gevaar brengen, noch een gevaarlijk gedrag vertonen ten opzichte van de andere weggebruikers. een velomobiel aan +40km/h op een fietspad, dat is een gevaar voor de andere fietsers. eens ik op hoge snelheid ga, ga ik zowieso van het fietspad af en rijd op de rijbaan. hetgeen ook mijn plaats is.
                  er zijn veel 2richtingsfietspaden op mijn weg. wettelijk gezien MOET je 1meter ruimte laten voor een fiets. als het fietspad 1,5meter breed is (en dat is al breed, de meeste zijn nog geen meter), en ik 78cm breed, dan hinder ik tegenliggers. dus volgens 43 MAG IK DAN NIET eens daar rijden. als dat verplicht fietspad met 2richtingen links ligt, dan rijd ik rechts op de baan zodat ik de fietsers niet hinder. alweer volg ik de wet

artikel 9 is ook heel duidelijk.
                  bestuurders moeten de rijbaan volgen wanneer deze aanwezig is. ik rijd met de velomobiel op de rijbaan dus ik volg de wet.
                  bijkomt zegt 9.1.2 dat een fiets (wat ik niet ben) en 2wielige bromfietsen klassa op het fietspad moeten rijden. ik ben geen fiets, en ook geen 2wielige bromfiets, dus ik rijd op de rijbaan, want het fietspad is niet voor mij. ik volg nog steeds de wet. volgens een ander artikel maakt het fietspad GEEN DEEL UIT VAN DE RIJBAAN. dus tenzij expliciet toegelaten, mag NIEMAND ANDERS het fietspad gebruiken (als gij met uwe auto over het fietspad rijd, maakt de tegenpartij BRANDHOUT van uw verklaring)
                  laatste punt zegt dat 3/4wielers ook op het fietspad mogen als ze niet breder zijn dan 1meter. ik ben 78cm breed als ik mijn armen binnen de fiets houd, dus ik MAG op het fietspad, MAAR, ik mag ook nog altijd op de rijbaan. in NL is de wetgeving iets anders geformuleerd, maar komt op hetzelfde uit.
                  9.1.1. Wanneer de openbare weg een rijbaan omvat moeten de bestuurders deze rijbaan volgen.
                  9.1.2.
                  Wanneer de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door wegmarkeringen zoals bepaald inartikel 74, omvat, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen voor zover het rechts in hun rijrichting ligt. Zij mogen een dergelijk fietspad niet volgen, wanneer dit links in hun rijrichting ligt.
                  Omvat de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door het verkeersbord D7 of D9, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd. Evenwel, wanneer een dergelijk fietspad links in hun rijrichting ligt, moeten zij dit niet volgen, indien bijzondere omstandigheden dit rechtvaardigen en op voorwaarde rechts in hun rijrichting te rijden.
                  Is een deel van de openbare weg aangeduid met het verkeersbord D10, dan moeten fietsers dit deel van de openbare weg gebruiken.
                  De drie- en vierwielers zonder motor waarvan de breedte, lading inbegrepen, minder is dan 1 meter, mogen eveneens het fietspad volgen.
                  als het dus warm is, en ik rijd met mijn ellebogen buiten de fiets, dan ben ik brder dan 1meter en mag ik zelf NIET op het fietspad. das een goeie hé, t wordt me dan zelf expliciet verboden. ik kan ook gewoon mijn zijspiegels op een steuntje buiten mijn fiets hangen zodat ik 1meter 1cm breed ben. dan MOET ik op de rijbaan.
                  als er dan een witte lijn is, of een spoorwegovergang, of een verkeersbord dat je niet mag inhalen, dan MOETEN autos ook ACHTER mij blijven. zal dan eens opzettelijk 5km/h gaan rijden met de dashcam aan, en de beelden doorspelen aan de politie van elke dubbelende auto .

ik volg dus 4-5keer de regels van de wet, en dan komt gij af dat het bij een rechtzaak geen stand zou houden.
                  Last edited by andydv; 10/09/2016, 12:17. Reden: r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -Yannick- Bekijk Berichten
                    Dit is nu niet iets dat nieuw is he. Ik vind het gewoon gevaarlijk voor alle bestuurders van de openbare weg. Bovendien vind ik het raar dat dit ding niet moet ingeschreven worden en geen verzekering hoeft.
                    .
                    heel simpel, het is niet gemotoriseerd en hoeft dus geen inschrijving.
                    een Ebike moet wel ingeschreven worden en verzekerd. ALLES met trapondersteuning valt onder de familiale verzekering. het is zelf ONMOGELIJK een verzekering aan te gaan voor zoiets. verzekeringsagenten kunnen dat gewoon wettelijk niet aanbieden.

een pedelec (dat is dus een fiets met ondersteuning) tot 25km/h valt ook onder de famliale.
                    een pedelec (nog altijd fiets met ondersteuning) tot 45km/h moet binnenkort eigen verzekering hebben, een rijbewijs en een helm en valt wettelijk onder bromfiets klasse B

een Ebike (dus geen trapondersteuning, dat ding rijd zelfstandig) tot 25km/h moet binnenkort eigen verzekering, helmplicht maar heeft GEEN rijbewijs nodig
                    een Ebike tot 45km/h heeft ook eigen verzekering, helmplicht EN een rijbewijs nodig.

en meer is er niet. tot de dag van vandaag vallen ALLE bovenstaande gevallen nodg steeds onder fiets. de wetgeving is aan het veranderen en sinds kort stuurt DIV naar verzekeringsmaatschappijen dat die ebikes wel verzekerd moeten zijn en nr plaat moeten aanvragen.
                    over die pedelecs tot 45km/h is nog steeds niet geregeld.

binnenkort zal je die opgedreven pedelecs 25km/h zien vallen als bakstenen. als ze dus 30 gaan, zijn ze opgedreven, geen inschrijving, geen verzekering, geen rijbewijs, geen nr plaat.... voorkomen politierechtbank, zware straffen, inbeslagname fiets...

als zelfbouwer van electrische fietsen, ebikes en fietstrikes heb ik me wel al goed ingelezen in de wet. mijn zelfbouw ebike (electrische honda novio) heb ik moeten schrappen, alsook mijn zelfbouw electrische oldtimer zijn geschrapt. de verplichte EMC testen zijn te duur
                    Last edited by andydv; 10/09/2016, 12:25.

Comment

• Een volle witte lijn mag je overschrijden zolang dit niet met de 4 wielen gebeurt. (bij een wagen)
                      Met een moto wordt dit natuurlijk moeilijker.

Comment

• maar bij een volle lijn mag je geen voertuig dubbelen ;-).
                        en aangezien ik geen fiets ben, mag je mij ook niet voorbij

zelfde wet als paard en kar die je niet voorbij mij.
                        doet je het toch (dan zal ik speciaal uitwijken zodat je toch over de witte lijn gaat), is dat overtreding 3de graad, riskeer je zware boete en verbod tot het besturen van een voertuig
                        Last edited by andydv; 10/09/2016, 12:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                          doet je het toch (dan zal ik speciaal uitwijken zodat je toch over de witte lijn gaat), is dat overtreding 3de graad, riskeer je zware boete en verbod tot het besturen van een voertuig
                          De verzuring spat van het scherm.

Comment

wij MOGEN het fietpad ook volgen, als WIJ dat kiezen. niet omdat autochauffeurs ons bevelen (hetgeen ik al meerdere malen heb mogen aanhoren op die maand dat ik rijd). als er zo nog veel wanabe agenten mij gaan commanderen, gaan er eens een paar slaag krijgen.
                            ze dubbelen mij en gaan naar rechts VLAK VOOR mijn neus om me in de berm te duwen. de eerste die me aantikt heeft een rechtzaak aan zijn been
                            Is wel vrij uitdagend Of met andere woorden u doet juist niets en als ze u aantikken nog minder Meestal tel ik braaf tot tien en denk ik gewoon er het mijne van. Maar als ik iemand tegen kom die zo reageert dan zal ik met plezier reageren. Misschien eens uw dagelijkse route doorgeven. Een beetje provoceren en plezier gaan maken kan nooit kwaad. Van dergelijke types-wereldverbeteraars krijg ik dus het echt op mijn zenuwen!

Comment

• ja, echt. als ge dagelijks van autochauffeurs moet aanhoren dat ge op het fietspad MOET, en ook hier de volle laag krijg dat mijn argumenten en de wetgeving geen steek houden voor de rechter, begin ik het ook beu te worden.
                              ik ken de wet, volg de wet, en volgens yannick zou het dan nog geen steek houden.

dus blijkbaar is de wetgeving heel streng tegen mij, en niet tegen autochauffeurs.
                              de hoeveelheid overtredingen die ik dagelijks zie van autos is ongelooflijk.
                              mijn passeren in zone 30 waarbij ik zelf al 37km/h op mijn teller zie
                              mij passeren in bochten over witte lijnen, vrijdag zelf gebeurd door een schoolbus!!!. als er dan tegenliggers uit die bocht komen, duwen ze mij gewoon de berm in. gebeurd bijna altijd op de baan kruishoutem waregem, 70km/h, geen fietspad en ik rijd zelf al 60-70km/h.

maar de velomobiel die de wet volgt, zou dan verboden moeten worden...

ik zou het anders doen, bebouwde kom en steden verboden voor motorvoertuigen die harder dan 50km/h kunnen!. gedaan met de gevaren voor fietsers, velomobiel, aixam rijders,....
                              autos die harder dan 130km/h kunnen verboden op de openbare weg en enkel toegelaten op circuit, veel te gevaarlijke, zulke snelle wagens.

ik kan dat spelleke ook spelen hé

Comment

maar bij een volle lijn mag je geen voertuig dubbelen ;-).
                                en aangezien ik geen fiets ben, mag je mij ook niet voorbij

zelfde wet als paard en kar die je niet voorbij mij.
                                Grappig
                                En overtreding derde graad? Ja en dan? Zware boete blijft meestal beperkt en verbod tot besturen van een voertuig? Ik heb een sleutel nodig om de wagen te starten en geen stuk papier. Hoeveel pakkans is er om rond te rijden zonder rijbewijs? Nul, nul. En je hebt anders ook nog altijd last minute vakanties. 14 dagen rijbewijs kwijt : reden om eens echt vakantie te nemen en ergens met een cocktail op een wit strand te gaan liggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                  Is wel vrij uitdagend Of met andere woorden u doet juist niets en als ze u aantikken nog minder Meestal tel ik braaf tot tien en denk ik gewoon er het mijne van. Maar als ik iemand tegen kom die zo reageert dan zal ik met plezier reageren. Misschien eens uw dagelijkse route doorgeven. Een beetje provoceren en plezier gaan maken kan nooit kwaad. Van dergelijke types-wereldverbeteraars krijg ik dus het echt op mijn zenuwen!
                                  ik claxoneer even hard terug aan al die claxoneren autos. en de eerste die me klem rijd door de stoppen, zal het geweten hebben.
                                  ik rijd op het fietspad waar dat is toegelaten, ik rijd op de weg waar ik het fietspad gevaarlijk of niet berijdbaar vind, ik volg voorsorteringen, zet mijn pinkers op, rijd met verlichting wanneer nodig.
                                  ik volg overal EXACT de wegcode op. mijn 2 persoonlijke autos zijn allebei uitgerust met permanente dashcams. ik ga er dus ook vanuit dat andere wagens ook filmen en al mijn handelingen gefilmd kunnen zijn. mij zal je niet betrappen op een overtreding dan. maar autochauffeurs met een grote mond, die denken dat ze fietsers in het gras mogen duwen, gaan ambras krijgen.

ben al aangereden geweest door een auto die dan gevlucht is. heb maar 1 fout gemaakt door te verklaren dat ik niet gewond was. werkgever komt niet tussen als er enkel materiele schade is. die fout maak ik niet nog eens. de volgende zal het geweten hebben.
                                  route waregem-gavere.
                                  oja, tijdens woon-werk verkeer is er geen verzekeringsmaatschappij, maar hebt ge te maken met FOD. eens zien hoe snel uw rechtsbijstand zal terugkrabbelen dan
                                  Last edited by andydv; 10/09/2016, 12:52.

Comment

ik claxoneer even hard terug aan al die claxoneren autos. en de eerste die me klem rijd door de stoppen, zal het geweten hebben.
                                    ik rijd op het fietspad waar dat is toegelaten, ik rijd op de weg waar ik het fietspad gevaarlijk of niet berijdbaar vind, ik volg voorsorteringen, zet mijn pinkers op, rijd met verlichting wanneer nodig.
                                    ik volg overal EXACT de wegcode op. mijn 2 persoonlijke autos zijn allebei uitgerust met permanente dashcams. ik ga er dus ook vanuit dat andere wagens ook filmen en al mijn handelingen gefilmd kunnen zijn. mij zal je niet betrappen op een overtreding dan. maar autochauffeurs met een grote mond, die denken dat ze fietsers in het gras mogen duwen, gaan ambras krijgen.

ben al aangereden geweest door een auto die dan gevlucht is. heb maar 1 fout gemaakt door te verklaren dat ik niet gewond was. werkgever komt niet tussen als er enkel materiele schade is. die fout maak ik niet nog eens. de volgende zal het geweten hebben.
                                    route waregem-gavere. rijd mij aan, en ge zult het geweten hebben
                                    Agressieve zot.

Comment

route waregem-gavere.
                                      oja, tijdens woon-werk verkeer is er geen verzekeringsmaatschappij, maar hebt ge te maken met FOD. eens zien hoe snel uw rechtsbijstand zal terugkrabbelen dan
                                      Straffe uitspraken maar normaal als je met FOD begint te dreigen. Die mensen zijn niet van deze wereld. En zover gaat dus ook de empathie van wielerterroristen. Dat is het echt zoeken en zelfs uitdagen. En FOD? Ambtenaar dus. Machtsmisbruik van functie. Enkele maanden nog iemand gehad die zijn functie misbruikte. Even deftig op zijn plaats laten zetten. Dat zal hij NOOIT meer doen en hij mag nu postzegels op brieven plakken

Comment

route waregem-gavere.
                                        Kalm Andy, kalm.

Comment

• enkel en alleen voor die posts zou ik nog eens in waregem gaan rijden op zoek achter die velomobiel
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X