Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• T is verdikke erg. gaan ze mij op mijn route een beetje gaan komen provoceren terwijl ik gewoon de wet aanhaal en opvolg. typische de autochauffeurs die ik dagelijks al tegenkom. dan een beetje komen verkondigen dat ge de wet aan u laars lapt en zonder rijbewijs gaat verder rijden.

ik misbruik mijn functie ook niet, en postzegels hebben wij niet. dat hoef ik dus nooit te plakken.
    bij een eerdere aanrijding met de fiets in leuven kwam de tegenpartij ook met een grote mond af dat ik verkeerd reed, en daar niet mocht buitenkomen.
    aanrijdingsformulier bij de politie ingevuld, en dat was langs mij kant wel een HEEEL LEGE kant. mijn naam stond daar op, en voor de rest 3 letters.
    geen verzekeringspolis, geen verzekeringsmaatschappij, geen hoofdzetel... niks. mijn werkgever is zijn eigen verzekeringsmaatschappij. ik hoef niet met papieren te gaan lopen, langs u kant gaat ge enorm mogen rondcrossen als ge uw schade vergoedt wil zien.

bijkomend hebt ge dan een zwakke weggebruiker aangereden op een plaats waar die gewoon moet/mag rijden.

regels zijn blijkbaar niet voor chauffeurs. ze gaan er dus vanuit dat ge gewoon een ander voertuig moogt inhalen op volle lijn, dat ge bijna straffeloos zijt en dat er amper pakkans is om zonder rijbewijs rond te rijden. en maar hammeren op al die 'wielerterroristen'. ik heb al begrepen waar de arrogantie en de onwetendheid achter het stuur zit.

ik heb dan nog het grote voordeel, zelf al pakken ze mijn rijbewijs af, ik rij morgen weer aan 70km/h met de velomobiel rond en hoef me geen zorgen te maken dat ik geen rijbewijs heb. is ook niet verplicht

Comment

• Andy, deze reacties op het forum heb je zelf uitgelokt door je taalgebruik.

Comment

• je mag posts op een forum zo serieus niet opnemen...
        wel lachen met je stoer doen van dat FOD gezeik... misschien is de tegenpartij wel nog beter bevoordeeld? opties genoeg om nog een tikkeltje hoger op de ladder te staan bij wijze van spreken
        lets have some more member berries

Comment

• Rijbewijs ingetrokken mag je niet fietsen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Geheel terzijde, maar een velomobiel is een perfecte opstap naar een auto carrière. Als tiener krijg je al een smaakje van automobiele vrijheid zonder dat een rijbewijs nodig hebt. Je snelheid is natuurlijk beperkt door je beentjes, op een goedkoop zelfbouw of zwaarder metalen model gaat dat niet al te snel. Das nog wat anders dan een gewone velo (ne moto zonder motor... ) of een brommer die (1)45km/h bolt

En dat gedoe met rijbewijs of niet. Het hebben van dat stukje plastiek lijkt niet erg goed te werken (ergernis in verkeer betreft vooral andere houders ervan), en inderdaad, ook zonder kan je in de auto stappen (of op de fiets) als je schijt hebt aan regels...
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• het begint allemaal als ik me kwaad maak voor de zoveelste chauffeur die op het fietspad parkeerd, en ik moet uitwijken. ik moet me dan blijkbaar maar aanpassen en gaan afstappen om terug op het fietspad te geraken.
              Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
              Even afstappen is te moeilijk?
              met een velomobiel geraakt ge niet zomaar terug op een verhoogd fietspad en dan:

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
              Nooit gesnapt dat zoiets is toegelaten. Levensgevaarlijk en mensen die daar willen mee rond rijden beschouw ik als kamikaze chauffeurs.
              Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
              ... En met zoiets 50 km/uur door bebouwde kom? Is voor mij dus echt zelfmoord neigingen en onverantwoord naar andere weggebruikers toe. Maar voor mij geen probleem want het is niet mijn leven. Wie er 11K€ aan geeft mist een paar vijzen. Just my opinion
              Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              Inderdaad, moesten ze dan ook à la minute verbieden.
              Zouden feitelijk SUV-velomobiels moeten zijn, maar dan nog. Rolling eyes.
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Ja, vind ik ook... Begrijp niet waarom ze zo moeilijk doen over een ebike en die gedrochten ongemoeid laten.
              Oorspronkelijk geplaatst door -Yannick- Bekijk Berichten
              Het is dan ook levensgevaarlijk om met zoiets op de weg te gaan als je niet dezelfde prestaties kan neerzetten als een wagen. Voor mijn part mogen ze een velomobiel of hoe het ook heet verbieden.
              Ik vraag me zelf af of dit wettelijk op de openbare weg mag, in wezen is het gewoon een fiets. Als er dus een fietspad is mag u zich, denk ik, niet op de weg begeven.
              Je bent precies een beetje geagiteerd als ik jouw reactie lees? Grappig wel zo'n fietszotten als u. Bovendien houdt het artikel niet stand dat u aanhaalt. Wordt leuk voor de tegenpartij als u daarmee een rechtzaak gaat proberen winnen.

Dit is nu niet iets dat nieuw is he. Ik vind het gewoon gevaarlijk voor alle bestuurders van de openbare weg. Bovendien vind ik het raar dat dit ding niet moet ingeschreven worden en geen verzekering hoeft.
              Dat zal inderdaad veiliger zijn dan de fietsen van de wielerterroristen maar of het daadwerkelijk veilig is, dat is iets anders.
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              wel onverantwoord dat je daarmee zonder rijbewijs de baan op mag...
              na al die reacties dat ik een aggressieve zot ben die op straat rijd, onverantwoord is als ge daar 50 mee rijd in bebouwde kom, terwijl het wel verantwoord is om met de auto 10-20km/h HARDER rijden dan toegelaten, verboden zou moeten worden, niet normaal dat ge zonder rijbewijs rijd, dat ze mij gaan komen opzoeken in waregem.
              en waarom? omdat ik als velomobiel op mijn rechtmatige plaats op de rijbaan rijd.
              na meermalen de wet aan de tonen, nog steeds niet geloofd wordt dat een velomobiel op de weg thuis hoort.
              dan nog een hoop grote taal dat ze zonder rijbewijs gaan rijden als ze veroordeeld worden door illegaal in te halen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                Rijbewijs ingetrokken mag je niet fietsen

Maar is amper te controleren

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Neen, niet daarom, maar wel omdat je de stoere jan uithangt.
                  Dat heeft niets met uwe velomobiel te maken.

Je hebt trouwens gelijk dat ge u daar kwaad in maakt, op zo'n automobilisten.
                  Ik heb dat ook niet graag als ik naar het werk fiets.

Comment

Rijbewijs ingetrokken mag je niet fietsen

Het is niet fietsen, want het is geen fiets!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Maar is amper te controleren

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                      (Ook maar weinig controle als automobilist)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Het is niet fietsen, want het is geen fiets!
                        Bestuurder

Comment

• Het verval van het recht tot sturen - wordt uitgesproken door de rechter - mag je geen motorvoertuigen meer besturen.
                          ook geen bromfietsen klasse A.

fietsen mag nog altijd

als ze u dronken tegenhouden op de fiets, kunnen ze ook rijbewijs afpakken, maar dan mag je NIET verder rijden met de fiets.

bij onmiddelijke intrekking van het rijbewijs, mag je nog steeds rijden met alles waarvoor geen rijbewijs is verplicht (ook bromfietsen klasse A).

3 verschillende manieren waarvan 2 door de politie wordt gedaan, en 1 door de rechtbank

Comment

• Dan was ik mis

Comment

Dan was ik mis

Je bent niet mis.
                              Een rechter kan hierin afwijken, afhankelijk van de omstandigheden.
                              Dan wordt het 'voertuigen' ipv 'motorvoertuigen'.

bv als je dronken op de fiets zat.

Comment

• hangt idd van de feiten af.
                                als de rechter uw rijbewijs afpakt omdat ge voor de 3de keer dronken fietsen, zal die expliciet vermelden dat je niet mag fietsen.

net zoals een rechter uw autorijbewijs kan afpakken, maar wel toelaten dat ge met de vrachtwagen moogt rijden voor het werk. maar bij gewone intrekken rijbewijs moogt ge normaal nog fietsen (behalve als ge dronken gepakt werd door politie op fiets, dat is logisch).

hoe het met de VM zit weet ik ook niet, die valt onder de categorie: rijvoertuigen die geen rijbewijs vereisten, het is idd geen fiets maar een rijwiel

Comment

• Gasten, ge gaat er hier allemaal over hoor... Andy is duidelijk iemand die weet waar hij mij bezig is. Ik heb zeer zelden last van woon-werk fietsers of mensen die alleen rijden. Grotere groepen ook niet. Vaak zijn het mensen die met drie-vier rijden die alle regels aan hun laars lappen.

Andy, ik heb bewondering voor je technische kennis en manier waarop je altijd alles aanpakt. Blijf vooral alles posten.

o ja: als ik al eens een fout maak in het verkeer, dan excuseer ik me. Zo simpel is dat.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De meeste mensen die een fout hebben gemaakt in het verkeer, reageren vaak net veel agressiever.

Comment

• En de meeste mensen die fouten maken maken deze omdat ze geen geduld hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                        De meeste mensen die een fout hebben gemaakt in het verkeer, reageren vaak net veel agressiever.

Als ge een fout maakt (wat ik ongetwijfeld af en toe doe), moet je net niét van uw oren maken, maar u excuseren, en eigenlijk de andere bedanken dat het niet tot een aanrijding kwam. Ik vraag me af wat dat is met al dat agressief gedrag...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Als ge een fout maakt (wat ik ongetwijfeld af en toe doe), moet je net niét van uw oren maken, maar u excuseren, en eigenlijk de andere bedanken dat het niet tot een aanrijding kwam.

Comment

Working...
                                          X