Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
    T is verdikke erg. gaan ze mij op mijn route een beetje gaan komen provoceren terwijl ik gewoon de wet aanhaal en opvolg. typische de autochauffeurs die ik dagelijks al tegenkom. dan een beetje komen verkondigen dat ge de wet aan u laars lapt en zonder rijbewijs gaat verder rijden.

ik misbruik mijn functie ook niet, en postzegels hebben wij niet. dat hoef ik dus nooit te plakken.
    bij een eerdere aanrijding met de fiets in leuven kwam de tegenpartij ook met een grote mond af dat ik verkeerd reed, en daar niet mocht buitenkomen.
    aanrijdingsformulier bij de politie ingevuld, en dat was langs mij kant wel een HEEEL LEGE kant. mijn naam stond daar op, en voor de rest 3 letters.
    geen verzekeringspolis, geen verzekeringsmaatschappij, geen hoofdzetel... niks. mijn werkgever is zijn eigen verzekeringsmaatschappij.
    ik hoef niet met papieren te gaan lopen, langs u kant gaat ge enorm mogen rondcrossen als ge uw schade vergoedt wil zien.

bijkomend hebt ge dan een zwakke weggebruiker aangereden op een plaats waar die gewoon moet/mag rijden.

regels zijn blijkbaar niet voor chauffeurs. ze gaan er dus vanuit dat ge gewoon een ander voertuig moogt inhalen op volle lijn, dat ge bijna straffeloos zijt en dat er amper pakkans is om zonder rijbewijs rond te rijden. en maar hammeren op al die 'wielerterroristen'. ik heb al begrepen waar de arrogantie en de onwetendheid achter het stuur zit.

ik heb dan nog het grote voordeel, zelf al pakken ze mijn rijbewijs af, ik rij morgen weer aan 70km/h met de velomobiel rond en hoef me geen zorgen te maken dat ik geen rijbewijs heb. is ook niet verplicht
    Puur machtsmisbruik en schandalig dat een ambtenaar zo doet en die met ons belastinggeld daarvoor wordt betaald. Je zou bijna beginnen hopen op een .... Maar moet weer geen blaam hebben omdat ik iemand niet tegen de waarheid kan. Meer woorden maak ik aan dergelijke types niet vuil.

Comment

• Allé, 'k kom hier weer op een gezellig moment binnen

Comment

• niks machtsmisbruik.
        woon-werk verkeer valt onder de verzekering van de werkgever. dat is zowel bij mij als bij u als eenieder hier op het forum.
        zou ik in de privé een ongeluk hebben, moet daar mijn familiale polis op komen. heb ik dat tijdens de woon-werk verkeer en enkel blikschade, is dat ook familiale.
        ben ik gewond bij dat ongeluk (hoeft maar een zere knie te zijn), dan is dit de werkgever. en daar zijn de regels heel duidelijk.
        die heeft geen polis, geen verzekeringsmaatschappij. daar komen 3 letterkes op en afgelopen.

en ge moogt gij van u oren maken wat ge wilt, ge krijgt niet meer letterkes.
        ook al ben ik in fout, nog mag ik dat niet op papier zetten. ik vind die regeltjes niet uit, die zijn zo.

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
        Je zou bijna beginnen hopen op een .... Maar moet weer geen blaam hebben omdat ik iemand niet tegen de waarheid kan. Meer woorden maak ik aan dergelijke types niet vuil.
        moet ge vooral doen, hopen op...
        ge moogt dankbaar zijn dat ik zoveel collegas heb die hun job uitvoeren VOOR u met UW belastingsgeld
        Last edited by andydv; 10/09/2016, 17:23.

Comment

• Lol, ik vind het juist leuk hier.
          Het is geen fiets, maar wel een rijwiel en kan +70km/u maar heeft geen verzekering vandoen. Tijd om die dingen aan banden te leggen.
          Spijtig dat ik het moet zeggen maar feitelijk zou er eens dringend eerst een dodelijk ongeval moeten gebeuren met die dingen. Wedden dat er dan plots regels gaan opgesteld/uitgevonden worden. Misschien dat de eigenaars van deze ongetwijfeld "fascinerende rijwielen" plots gaan "wakker" worden.
          Wel grappig dat zulke mensen na thuis zich ook in hun eigen "cocoon" gaan verder bewegen.
          Het gaat jullie (hopelijk) nog lang goed jongens!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• nogmaals... die heeft een verzekering. fietsen in het algemeen valt onder de familiale polis. net zoals een electrische fiets dat doet.
            wat gaat ge doen met een fiets, op de rollen zetten en controlleren of die harder kan dan 25? of 45?
            waar legt ge de limiet? hoe gaat ge dat aan banden leggen?
            gaat ge dan ook limieten zetten op een voetganger? mag die dan max 5km/h ofzo?

ik haal met mijn koersfiets ook +50km/h hoor, dus die moet ook verboden worden. zelf met mijn daily wrak dat in leuven aan het station stond heb ik 61km/h gehaald, hup, een gewone stadsfiets ook verboden op de weg.
            inlineskaters heb ik ook al 20km/H zien halen, levensgevaarlijk toch, HUP, ook verboden op de weg

dan kan koning auto ferm de 50km/H aan zijn laars lappen en direct 60 of meer rijden. er zijn toch geen zwakke weggebruikers meer.
            t hangt ook allemaal van uwe fysiek af. ge gaat daar geen 2uur lang +50 mee doen hoor, ik althans niet.
            trouwens, de mijne haalt max 70 omdat ik geen grotere versnellingen meer heb. de nieuwere generatie halen +100 hoor
            video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden

Auf der Rückfahrt vom steirischen Liegeradtreffen in Fernitz / Graz fahren wir die Abfahrt nach Puch und Paldau. Dabei erreiche ich mit meinem Sinner Mango V...

ik zou bij die mannen hun rondrit gaan betogen tegen die dingen. 142 velomobielen op de oliebollentoch in 2011:
            Last edited by andydv; 10/09/2016, 17:34.

Comment

• Ik dacht dat alleen dingen die een motor of hulpmotor hebben, en door die (hulp)motor sneller dan 25 km/h kunnen, verzekerd dienen te worden. Al de rest valt onder de familiale, dacht ik.

En zo'n velomobiel. Ik zou het niet meteen willen, vooral omwille van onze belabberde wegeninfrastructuur. Maar ik heb er totaal geen last van, leven en laten leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                nogmaals... die heeft een verzekering. fietsen in het algemeen valt onder de familiale polis. net zoals een electrische fiets dat doet.
                wat gaat ge doen met een fiets, op de rollen zetten en controlleren of die harder kan dan 25? of 45?
                waar legt ge de limiet? hoe gaat ge dat aan banden leggen?
                gaat ge dan ook limieten zetten op een voetganger? mag die dan max 5km/h ofzo?

ik haal met mijn koersfiets ook +50km/h hoor, dus die moet ook verboden worden. zelf met mijn daily wrak dat in leuven aan het station stond heb ik 61km/h gehaald, hup, een gewone stadsfiets ook verboden op de weg.
                inlineskaters heb ik ook al 20km/H zien halen, levensgevaarlijk toch, HUP, ook verboden op de weg

dan kan koning auto ferm de 50km/H aan zijn laars lappen en direct 60 of meer rijden. er zijn toch geen zwakke weggebruikers meer.
                trouwens, de mijne haalt max 70 omdat ik geen grotere versnellingen meer heb. de nieuwere generatie halen +100 hoor
                Ja maar...het is geen fiets zeg je zelf...Je moet toch zelf weten met wat je op de baan bent als je verzekering dat vraagt?
                Ook inlineskates moeten van de baan...
                Ik schrijf dit dan ook enkel ter bescherming voor jullie zelf hoor.
                Begrijp niet goed dat je de situatie, velomobiel vs gemotoriseerd voertuig, zelf niet beoordeeld als gevaarlijk voor beiden.
                Mij krijgen ze er alvast niet in. Maar dat geldt even zo voor een Smart. Je moet toch in een "eigen sfeerwereld" zitten om met zulke dingen rond te rijden.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• ik wist niet dat een familiale verzekering tegenwoordig verplicht is...
                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    ik wist niet dat een familiale verzekering tegenwoordig verplicht is...
                    Nee, dat is niet verplicht. Als je graag alles uit eigen zak betaalt, dan is dat uw goed recht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Nee, dat is niet verplicht. Als je graag alles uit eigen zak betaalt, dan is dat uw goed recht.
                      Je kijkt immens op als je ziet hoeveel mensen geen BA gezin hebben (of zelfs geen brandpolis)... Heel vaak zijn dat ook mensen bij wie het om elke euro draait... Als er daar iets voorvalt...

Beter zou men minstens een aansprakelijkheidsverzekering verplichten...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                        Maar dat geldt even zo voor een Smart. Je moet toch in een "eigen sfeerwereld" zitten om met zulke dingen rond te rijden.
                        Onderschat de Smart maar niet, de structuur van die kas krijgt men bijna niet kapot, andere auto's plooien daarentegen in elkaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                          Onderschat de Smart maar niet, de structuur van die kas krijgt men bijna niet kapot, andere auto's plooien daarentegen in elkaar.
                          Weet ik, ik kijk ook YT. Toch krijgen ze me er nooit in.

Sending from somewhere, used with Tapatalk

Comment

• Ik ben nie content omdat Putin zijnen beste chauffeur verongelukt is in dezelfde auto als de mijnen en dat dienen in de Mercedes nog leeft.(allé, k ben wel content voor dienen mens dat hij nog leeft natuurlijk). Maar ik heb me verdorie miskocht.
                            Last edited by ; 11/09/2016, 06:19.

Comment

• Gisteren iemand die op de N80 ter hoogte van Bevingen gewoon in het midden van de weg wandelde
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Gisteren iemand die op de N80 ter hoogte van Bevingen gewoon in het midden van de weg wandelde
                                Hij was misschien aan het voorsorteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                  Een volle witte lijn mag je overschrijden zolang dit niet met de 4 wielen gebeurt. (bij een wagen)
                                  Met een moto wordt dit natuurlijk moeilijker.
                                  euhm??? laat mij die wettekst eens zien? Als iemand tijdens een examen nog maar lichtjes over de volle witte lijn gaat is het gedaan. In de wetgeving staat nochtans heel duidelijk: mag niet overschreden worden.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• hier moogt ge terecht op klage se. daar zou ik gebruik maken dat ik op het fietspad mag en gewoon rondrijden
                                    Last edited by andydv; 11/09/2016, 10:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      euhm??? laat mij die wettekst eens zien? Als iemand tijdens een examen nog maar lichtjes over de volle witte lijn gaat is het gedaan. In de wetgeving staat nochtans heel duidelijk: mag niet overschreden worden.
                                      Daar hou ik mij niet met bezig.
                                      Dat is info die de politie mij hier meegegeven heeft.

Meer woorden maak ik daar niet aan vuil.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• dan zijn de flikken dik in fout

ge moogt enkel de witte doorlopende lijn overschrijden in geval van overmacht. En die gevallen zijn heel duidelijk: voertuig in panne, voertuig dat de weg blokkeert tijdens laden en lossen, ongeval, vast obstakel op de weg.
                                        Een fietser of voetganger zijn GEEN gevallen van overmacht. Die overmacht staat trouwens nergens in de wegcode. Dus als ge die witte lijn overschrijdt is dat volledig naar eigen inzicht: u maakt eigenlijk een manoeuvre en moet voorrang geven aan alle andere weggebruikers.

Dat de politie zulke onzin uitkraamt verbaast me niets. De wetgeving betreffende de wegcode kennen die maar half zo goed als wij. Die bij de wegpolitie worden ingezet (die de onderschepping doet op de autosnelweg bijvoorbeeld) krijgen een bijkomende cursus wegcode die op het niveau staat van instructeur. Al de rest klap ik zo onder tafel (en dat is al een paar keer gebeurd).
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Tijdens m'n woon-werk verkeer rij ik dagelijks achter een bus. Een van de haltes is aan een volle lijn. De bus kan je niet passeren zonder de lijn te overschrijden.
                                          Ik wacht altijd. Andere chauffeurs achter mij zijn hier meestal niet gelukkig mee, maar die lijn is er met een goede reden, beperkte zichtbaarheid + oversteekplaats voor mensen die uit bus gestapt zijn.

Comment

Working...
                                          X