voilà, fijn om te lezen dat er toch nog chauffeurs zijn die er rekening mee houden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendan zijn de flikken dik in fout
ge moogt enkel de witte doorlopende lijn overschrijden in geval van overmacht. En die gevallen zijn heel duidelijk: voertuig in panne, voertuig dat de weg blokkeert tijdens laden en lossen, ongeval, vast obstakel op de weg.
Een fietser of voetganger zijn GEEN gevallen van overmacht. Die overmacht staat trouwens nergens in de wegcode. Dus als ge die witte lijn overschrijdt is dat volledig naar eigen inzicht: u maakt eigenlijk een manoeuvre en moet voorrang geven aan alle andere weggebruikers.
Dat de politie zulke onzin uitkraamt verbaast me niets. De wetgeving betreffende de wegcode kennen die maar half zo goed als wij. Die bij de wegpolitie worden ingezet (die de onderschepping doet op de autosnelweg bijvoorbeeld) krijgen een bijkomende cursus wegcode die op het niveau staat van instructeur. Al de rest klap ik zo onder tafel (en dat is al een paar keer gebeurd).
Comment
-
als ge het niet eens zijt met een bepaald verkeersbeleid op een bepaalde plaats dan moet ge u in de eerste plaats richten tot de bevoegde instanties. Het is pas als er voldoende klachten binnenkomen dat men een bepaald beleid gaat aanpassen. Niet als mensen daardoor nog meer overtredingen gaan maken. Dat versterkt het gevoel net dat men meer repressief gaat moeten optreden.
En we zullen eens zien wie zijn recht gaat opeisen als gij wordt aangereden door een voertuig dat die tractor voorbijsteekt over een doorlopende witte lijn. Zijn daar veel kruispunten? Vroeger veel ongevallen gebeurd daar?
Gisteren ook een klojo met een X5 gehad die vond dat die lijn niet gelde voor hem: steekt ons voorbij en ik moet de leerling laten remmen of we hadden een ongeval gehad. Bij het naar huis rijden nog zo ene: steekt mij en de voorligger voorbij op een plek waar het niet kan. 1 km verder staan we alledrie aan hetzelfde rode licht. Veel tijd gewonnen dus door zijn actie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNee uiteraard kan je dat niet zien. Maar als ze in fout zouden zijn dan is het vrij dom om naar de politie te stappen hé. Eneuh, ik rij ook geregeld in groep. Echt waar, wat sommige auto's uitsteken, je wilt het echt niet weten hoor. Ik heb ooit een valpartij vooraan in de groep geweten door een auto die voorbij stak maar (te vroeg) moest invoegen omdat er een tegenligger kwam. Eerste fietsers werden letterlijk gedwongen de kant in te rijden, met als gevolg dat er enkele in de berm lagen. Gelukkig zonder erge gevolgen, maar zulke dingen kunnen ook heel anders aflopen.
Een busje is er vanochtend vandoor gegaan na een aanrijding met een groepje wielrenners in het Nederlandse Zundert. Getuigen hebben aan de politie laten weten dat de automobilist waarschijnlijk met opzet op de acht renners is ingereden.
Bij het ongeluk liepen de fietsers lichte verwondingen op zoals schaafwonden, kneuzingen, pijnlijke ribben en een hoofdwond. De politie is op zoek naar het busje en de bestuurder.
Comment
-
Maar hoeveel mensen rijden niet met een dergelijke gedachte rond. Gelukkig voor de wielerterroristen blijft het uitgezonderd een enkeling meestal bij een gedachte en fantasie. En zo een wannabee Eddy Merckx in zijn pakske nodigt ergens toch uit als een rode lap bij een stier. Zeker als ze in groep rijden. En het nieuw aangelegd en breed fietspad niet goed genoeg vinden en ze naast elkaar op de rijweg hangen. Meestal met een lange file er achter en gefrustreerde automobilisten. Dit samen gaan op een zondag als er veel gepensioneerden naar de kerk of bakker rijden en niet voorbij durven gaan = rampzalig. Ieder zijn hobby maar die gasten vind ik toch zielig. Fietske op en trappen tot bij eerste café om dan duvels in hun kas te gaan slaan. Altijd tof om dan ook op het terras iets te gaan drinken en wat te gaan provoceren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenGisteren ook een klojo met een X5 gehad die vond dat die lijn niet gelde voor hem: steekt ons voorbij en ik moet de leerling laten remmen of we hadden een ongeval gehad. Bij het naar huis rijden nog zo ene: steekt mij en de voorligger voorbij op een plek waar het niet kan. 1 km verder staan we alle drie aan hetzelfde rode licht. Veel tijd gewonnen dus door zijn actie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenMaar hoeveel mensen rijden niet met een dergelijke gedachte rond. Gelukkig voor de wielerterroristen blijft het uitgezonderd een enkeling meestal bij een gedachte en fantasie. En zo een wannabee Eddy Merckx in zijn pakske nodigt ergens toch uit als een rode lap bij een stier. Zeker als ze in groep rijden. En het nieuw aangelegd en breed fietspad niet goed genoeg vinden en ze naast elkaar op de rijweg hangen. Meestal met een lange file er achter en gefrustreerde automobilisten. Dit samen gaan op een zondag als er veel gepensioneerden naar de kerk of bakker rijden en niet voorbij durven gaan = rampzalig. Ieder zijn hobby maar die gasten vind ik toch zielig. Fietske op en trappen tot bij eerste café om dan duvels in hun kas te gaan slaan. Altijd tof om dan ook op het terras iets te gaan drinken en wat te gaan provoceren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenIn uw ogen een klojo maar in zijn ogen bent u misschien de klojo. Niets frustrerender als een "L" die eigenlijk nog beter wat op een afgesloten terrein zou oefenen in plaats van levensgevaarlijk op de rijweg te gaan rijden. Weet niet of je de Haachtsesteenweg kent? Wel deze voormiddag reed ik daar en werd ik zelfs door een politiecombi rechts voorbij gegaan. Dat is dus over de doorlopende witte lijn en op de busstrook. En zonder zwaailichten of sirenes. Ze reden gewoon heel de weg tot in Melsbroek verder. En ik reed op de teller ook 85 km/uur, waar je 70 mag. Dus ze reden nog te snel ook. Dat zijn dus ook klojo's? Dat er niets door dergelijke acties wordt gewonnen weet elke mens met wat verstand. Zoals je zegt sta je dan meestal aan het volgende rode licht mooi naast elkaar. Maar dat is typisch voor de mens. 3 seconden gewonnen maar een euforisch gevoel. Het wordt pas heel gevaarlijk als mensen dit gevoel constant gaan nodig hebben. Want dat is ook een verslaving zoals alcohol en sigaretten.
Had het heerschap in zijn X5 10 seconden gewacht, dan had hij in alle veiligheid kunnen inhalen want dan was de tegenligger weg met een hele lege baan erachter. Dus ja, hij is de klojo en niet wij. Wij reden trouwens de voorgeschreven 70 km/h, reden niet te traag in de bochten en reden niemand in de weg. Wij reden maw iedereen in de weg als ik u mag geloven?
En de flikken... tja. Misschien hadden ze dringende opdracht? Ofwel vegen ze er hun kloten aan. Ik ken een politievrouw die steevast met haar privé wagen overal veel te snel rijdt. Goed voorbeeld voor de rest dus. Een andere politievrouw (in uniform) parkeert zich steeds dubbel aan de school waar mijn dochter gaat om haar kind aan de verkeerde kant (de bestuurderskant dus)te laten uitstappen, de deur open te laten en daarmee heel de straat te blokkeren. En dan maar klagen dat mensen geen respect meer hebben voor de arm der wet. Ik loop hier niet echt hoog op met de flikken. Doen niets, ofwel verkeerd, ofwel durven ze niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenWel deze voormiddag reed ik daar en werd ik zelfs door een politiecombi rechts voorbij gegaan. Dat is dus over de doorlopende witte lijn en op de busstrook. En zonder zwaailichten of sirenes. Ze reden gewoon heel de weg tot in Melsbroek verder. En ik reed op de teller ook 85 km/uur, waar je 70 mag. Dus ze reden nog te snel ook. Dat zijn dus ook klojo's? ...
daar hoeft geen sirene voor aan te staat.
als ze opgeroepen worden voor een gewapende overal, zullen ze wel met sirenes aan rijden.
als ze opgeroepen worden voor een ongeval met blikschade, zullen ze gewoon snel naar ginder rijden, maar zonder sirenes.
het is uw taak niet om uit te maken of die politie nu wel of geen dringende opdracht had. gooi rap uw dashcambeelden online met uw eigen snelheid erop zodat ze een boete kunnen opsturen
gij hebt absoluut geen recht om 85km/h te rijden op een 70km/h baan.
iets van de pot en de ketel en zwart zien???
Comment
-
binnenkort met de Lambo misschien...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBusje rijdt in op wielertoeristen en vlucht weg
Een busje is er vanochtend vandoor gegaan na een aanrijding met een groepje wielrenners in het Nederlandse Zundert. Getuigen hebben aan de politie laten weten dat de automobilist waarschijnlijk met opzet op de acht renners is ingereden.
Bij het ongeluk liepen de fietsers lichte verwondingen op zoals schaafwonden, kneuzingen, pijnlijke ribben en een hoofdwond. De politie is op zoek naar het busje en de bestuurder.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ucht-weg.dhtml
Ik race met mijne auto daar ook, dat lijkt wat contradictorisch, maar 'k ken het perspectief van de fietser maar al te goed, dus ik doe niks wat ze in gevaar brengt.
Zaterdag ook een groep met begeleiding op de baan zien fietsen. Aan de rijstijl van de Volvo die erachter hing kon ik al vermoeden dat er agressie in de lucht hing. En jawel, hevig inhalen, toeteren en de groep couperen. Man van rond de 40 jaar schat ik, in een "veilige" Volvo XC60. Ik passeerde van de andere kant, we hebben middenvingers uitgewisseld, vond dat om één of andere reden hilarisch, maar eigenlijk was enkel een afkeurende hoofdschud op zijn plaats. Je zo laten kennen voor een paar fietsers op de baan zeg... wedden dat wanneer ik 'em met m'n M zou voorbijvliegen ik flashende koplampen in m'n achteruitkijkspiegel van de Volvo krijg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenprioriteiten voertuigen mogen voor een dringende opdracht ook gewoon op de busstrook rijden.
daar hoeft geen sirene voor aan te staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichtenprioritair.
politiewagen, brandweer, ambulance...
t is niet omdat ze de sirene niet aanzetten, dat ze niet ergens dringens op opdracht moeten. en die mogen dan ook gewoon de busstrook ook. anders moet ge maar eens goed met de lichten knipperen en claxoneren naar die mannen. ge zult dan rap weten of ze een opdracht hadden of niet...
in brussel reed ik zelf met de fiets op de busstrook, en is er ook gewoon toegelaten
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten3x op de zelfde baan van +- 2km lang, zeebrapad, de auto's die mooi stoppen voor de voetgangers en die fietsbende die zich natuurlijk belangrijker acht
heb er dan op het fietspad achter gezeten, 3 meisjes. ik claxoneer, de achterste kijkt om en ziet me. ze blijven verder rijden.
ik claxoneer nog eens. de achterste gaat naar rechts, de voorste 2 blijven naast elkaar.
ik claxoneer eens lang. de voorste kijken om, de linkse accelereert om voor de andere te gaan rijden, komt de achterste naast de 2de rijden...
ben dan maar op straat gaan rijden en voor hen weer invoegen (waren ff geen autos).
iets later komt ik op het linkse fietspad een groep van 5 tegen, lang geclaxoneerd, geenene kijkt om. ga die op de uitloopstrook over naar het voetpad toe, dan hoort ge ze allemaal verschieten.
ik rijd met een 12V li-ion accu en een auto claxon op de fiets,
maar blijkbaar is de schoolgaande jeugd die fietst in de zon gewoon een bende mongolen. zal content zijn als het weer vriestLast edited by andydv; 12/09/2016, 21:32.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenMaar hoeveel mensen rijden niet met een dergelijke gedachte rond. Gelukkig voor de wielerterroristen blijft het uitgezonderd een enkeling meestal bij een gedachte en fantasie. En zo een wannabee Eddy Merckx in zijn pakske nodigt ergens toch uit als een rode lap bij een stier. Zeker als ze in groep rijden. En het nieuw aangelegd en breed fietspad niet goed genoeg vinden en ze naast elkaar op de rijweg hangen. Meestal met een lange file er achter en gefrustreerde automobilisten. Dit samen gaan op een zondag als er veel gepensioneerden naar de kerk of bakker rijden en niet voorbij durven gaan = rampzalig. Ieder zijn hobby maar die gasten vind ik toch zielig. Fietske op en trappen tot bij eerste café om dan duvels in hun kas te gaan slaan. Altijd tof om dan ook op het terras iets te gaan drinken en wat te gaan provoceren
Als je die gedachten hebt, is er iets goed fout met jou hoor.
We gaan dus anderen die niet rijden naar onze zin, proberen dood te rijden??
Is al niet meer de eerste opzettelijke aanrijding met fietsers. En veel van de reacties van automobilisten zijn uitingen van pure frustratie.
En dat bevestigt dan weer het beeld van de dikke man in grote auto met klein pietje die niet kan verdragen dat fietsers, brommers, moto's,... sneller zijn en tussendoor glippen.
Sorry als ik wat fel ben, maar ik had een uurtje geleden mezelf een gloednieuwe koersfiets cadeau kunnen doen. Maar heb het blondje in de Mercedes A gewoon even doen schrikken. Misschien de volgende keer kijken vooraleer je de straat opdraait, 't is misschien een gekke suggestie, maar misschien toch even overwegen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
vandaag weer de zoveelste idioot achter het stuur gezien.
ik rijd dus hier met de velomobiel,
goed bergaf, 70km/h, ik zit zo rond de 50km/h te rijden en nog aan het versnellen tot de auto achter mij beslist te gaan dubbelen.
toen ik zijn motor naast mijn achterwiel hoorde komen, komt er een tegenligger uit de bocht. ik hielde men stuur al vast. kerel vol in de remmen en achter mij.
nog geen 200meter verder is hij mij vol voorbij gevlogen. nog altijd volle witte lijnen en GEEN zicht op tegenliggers.
de auto erachter OOK tegelijk voorbij.
hier is totaal geen fietspad, en ze kunnen mij onmogelijk voorbij rijden zonder over de witte lijn te gaan. dat is dan 2x zware overtreding 3de graad voor die 1e auto en bijna een ongeluk gezet (had die 1meter verder geweest vlak naast mij, kon die onmogelijk een ongeluk vermijden.
en dergelijke taferelen kom ik DAGELIJKS tegen. en dan zijn ze verwonderd dat ik verzuurd ben tov die idioten achter het stuur.
die schoolbus van keolis die me daar eens voorbij ging en me bijna van de baan drukte, zie ik ook nog wel eens terug.
tijd voor een dashcam en beelden doorspelen aan de politie. ik ben tot net geen 60km/h gegaan daar, dus ze moeten niet zagen dat ik ze erg ophoud, het grote deel van de autos volgt me niet eens in de bochten
Comment
Comment