Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren om 21 hr reed ik op de N10 omgeving Booischot . En daar doet men bb aan straatrace.
    Eerst een kl sportkarreke ,stak 4 auto's voorbij tegen ca 140 kmh. Mijn raam stond open, de uitlaat stonk naar motbollen en 2 takt bij de benzine (ken het van vroeger met de brommerkes).
    Dan komt er nog zo'n zwaar sportkar alles voorbijsteken,het lijkt of die komen spelen op de baan(of binnenpretjes).
    Dat wordt hier zoals Duitsland, elk wknd straatrace.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      ik rijd dus met de velomobiel,
      Levensgevaarlijk onding me dunkt... zo'n snelheden, en wat gij allemaal meemaakt met al die 'idioten' achter het stuur van hun auto....
      Is dat allemaal legaal zo'n snelheden met zo'n banaan op wielen?

      Comment


      • tuurlijk. zolang ik me aan de snelheidlimieten van de weg houd, mag je zo hard als je zelf kan trappen.
        een koersvelo mag ook gewoon 50km/h rijden hoor

        daarentegen is het niet legaal dat autos de witte lijnen gewoon negeren en gaan dubbelen. en al zeker als ik net geen 50 kan rijden door een trage voorligger, dat ze me dan gaan dubbelen en tegen een geparkeerde wagen dwingen.
        tijd voor een dashcam dus...

        Comment


        • Autosnelwegen met water op, Kruishoutem Gent dat is gewoon een kanaal als het eens doorregent.
          Waarom gebruiken ze geen waterdoorlatend materiaal? Op de meeste wegen loopt het water vrij goed weg.
          Ik heb wel chinese banden maar ik had op momenten geen contact meer met de baan voorwielen vlogen over het water...tijd om de jeep van stal te halen die is zwaar genoeg om goed te grippen.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • Denk dat het eerder aan uw Wan Li'kes ligt.

            Comment


            • is idd zo, nergens zo'n last van aquaplanning als in belgie
              lets have some more member berries

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Denk dat het eerder aan uw Wan Li'kes ligt.
                Deels maar Michelin verhelpt niet alles die liggen op de andere Polo iets beter maar heb je u stuur niet vast direct in de vangrail. (1000kg)
                Jeep van dikke 2ton en 4*4banden ploegt daar wel mooi door.

                In Holland of fr heb ik heel wat minder problemen.
                Polo 6n 1.4

                Comment


                • Met de Michelin energie's die ik gehad heb ook heel veel problemen met aquaplanning, moest daar heel vaak mee oppassen.
                  De Michelin CrossClimate's die d'r nu op liggen, geen enkel probleem. Die snijden door het water als een warm mes door boter.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Ik heb nooit last van aquaplaning. Degelijke banden, voldoende profiel en aanpassen snelheid.
                    30 jaar Mr Yuge!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Ik heb nooit last van aquaplaning. Degelijke banden, voldoende profiel en aanpassen snelheid.

                      ik nodig je uit om eens op de E403 brugge - kortrijk te komen rijden als het serieus aan het regenen is...
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Een lichte wagen met brede banden... gegarandeerd aquaplanning vanaf dat het miezert.

                        Comment


                        • Deze morgend een takelwagen van M-Assistace die op de N80 steeds aan de lichten op de strook om links af te slaan ging staan om dan bij groen licht voor het recht doorgaand verkeer steeds weer voor de auto's in te rijden.
                          Dit iedere keer met zijn oranje zwaailichten allemaal op, om deze na het manoeuvre weer uit te zetten.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik dacht dat alleen dingen die een motor of hulpmotor hebben, en door die (hulp)motor sneller dan 25 km/h kunnen, verzekerd dienen te worden. Al de rest valt onder de familiale, dacht ik.
                            Nee hoor, vele mindervalidenscoooters halen niets een de 20 km/h.
                            Hiervoor moet je een autoverzekering afsluiten aan een verlaagd tarief. Al naargelang de maatschappij kost deze jaarlijks tussen de 35 en 45 € per jaar.

                            Comment


                            • mindervaliden scooters rijden dan ook zelfstandig.

                              om van een fiets te spreken moet je dus zelf trappen en hierbij de hoofdbron van vermogen zijn
                              De belangrijkste drijvende kracht moet dan ook worden verstrekt door de gebruiker in zittende, liggende of staande houding.
                              en dan mag er hulpondersteuning komen tot 25km/H en max 250watt en veranderd er niks aan de wetgeving rond een fiets/rijwiel.

                              2.14. "Voertuig" : elk middel van vervoer te land, alsmede alle verrijdbaar landbouw- of bedrijfsmaterieel.
                              2.15.1. "Rijwiel" : elk voertuig met twee of meer wielen, dat wordt voortbewogen door middel van pedalen of van handgrepen door één of meer van de gebruikers en niet met een motor is uitgerust, zoals een fiets, een driewieler of een vierwieler.
                              De bevestiging van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW, waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/u bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen, brengt geen wijziging in de classificatie als rijwiel.
                              Het niet bereden rijwiel wordt niet als voertuig beschouwd.
                              zo een scootmobiel van ouderen werkt niet met trappers. eens die zelfstandig te rap rijden, moeten die een verzekering hebben maar geen nr plaat.
                              mijn ma rijd ook met zo een ding.

                              trouwens een leuke wet die ze nu gemaakt hebben:
                              Trikes en velomobielen zijn volgens de Europese wet RIJWIELEN ongeacht een hulpmotor.

                              Per 1 october 2016 wordt de Belgische wegcode geupdatet via dit KB van 21 juli 2016 tot wijziging van het KB van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg. Dit KB baseert zich expliciet op bovenstaande Europese verordening EU168/2013, waardoor de redenering wordt bevestigd. Consequent wordt de nieuwe categorie Speed-Pedelecs AKA bromfiets klasse P beperkt tot TWEEwielers (zithoogte wordt niet vermeld).

                              leuk hé, een 3wieler die harder gaat dan 25km/H met ondersteuning zou nooit onder een brommer vallen. (waarschijnlijk wel onder auto)
                              Last edited by andydv; 20/09/2016, 08:16.

                              Comment


                              • Vandaag 3x bijna een verschillende fietser omver gereden. Telkens plots overstekend op een plek waar ZE geen voorrang hadden. Eentje begon van zijn oren te maken, een andere reed gewoon over aan een bordje waar "fietsers afstappen om over te steken" hangt. En de derde reed nog eens in de verkeerde richting.
                                autofans.be

                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                Comment


                                • Het grote ergernis topic deel VIII

                                  Denken dat je is op een vlotte manier kan naar huis rijden na de namiddag shift, maar op dit late uur dan toch nog mensen tegenkomt die 50 rijden waar je 70 mag en 30 rijden waar je 50 mag. Terwijl ze dan al traag rijden dan ook bij elke verhoogde inrichting nog is vol op de rem gaan staan! Als je dan uiteindelijk kunt oversteken komt er plots in de tegenovergestelde richting een auto afgereden met maar 1 voorlicht waarvan je denkt dat het een motor is.
                                  Als je nu 's avonds ook al ni meer op een vlotte manier kunt naar huis rijden wanneer dan wel???

                                  Comment


                                  • op een verhoogde inrichting mag je maar 30 rijden.

                                    Comment


                                    • En daar snel over rijden geeft toch geen enkele vorm van rijplezier...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                        Vandaag 3x bijna een verschillende fietser omver gereden. Telkens plots overstekend op een plek waar ZE geen voorrang hadden. Eentje begon van zijn oren te maken, een andere reed gewoon over aan een bordje waar "fietsers afstappen om over te steken" hangt. En de derde reed nog eens in de verkeerde richting.
                                        Bij veel fietsers leeft de misvatting dat ze altijd in hun recht zijn omdat de autobestuurder of zijn verzekering steeds objectief aansprakelijk is bij een ongeval. En dat is dan blijkbaar voor sommigen een vrijgeleide om zich niet aan de verkeersregels te houden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                          Bij veel fietsers leeft de misvatting dat ze altijd in hun recht zijn omdat de autobestuurder of zijn verzekering steeds objectief aansprakelijk is bij een ongeval. En dat is dan blijkbaar voor sommigen een vrijgeleide om zich niet aan de verkeersregels te houden.
                                          Dit,je moet eens in Gent rijden overdag...of in Gavere ...


                                          Verzonden vanuit My Little Pony....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X