Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
    waar verdedigd iemand die wielrenner dan?

ook ik heb in mijn eerste antwoord erop gezegd:

maar had die wielrenner nu op het fietspad gereden, met de begeleider ernaast... even grote ergernis.
    ik ga voor de - blijkbaar niet voor jou? - logische optie van fietser alleen op het fietspad en zonder begeleidende auto? Waarom moeten die mannen altijd speciaal doen?

Blijkbaar staat er in de handleiding van klikpedalen dat van zodra je die gebruikt gelijk welke verkeersregel omtrent fietsen facultatief wordt. Op de baan fietsen waar er een verplicht fietspad is, door het rood rijden, niet stoppen waar ze geen voorrang hebben (bvb rotondes), ik zie dit bijna dagelijks gebeuren.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Daarnet een moeder met 2 kindjes. Kwam gewoon de straat opgereden zonder ook maar moeite te doen om is even achterom te kijken. Moest helemaal links rijden om ze over te steken (baan zonder fietspad). Even geclaxonneerd naar de vrouw, maar ze was zich van geen kwaad bewust.

Verder nog enkele auto's die in dezelfde straat de baan oprijden zonder richtingaanwijzers en dan verder iemand die de richtingaanwijzer naar rechts aan had en dan links afsloeg. Een rit van 10 km, stress van het kan niet meer, was dan ook blij dat ik zonder brokken op mijn bestemming ben aangekomen.

Gisterenavond nog een vrachtwagen die voor mij een parking opreed om dan met zijn kont op de straat tot stilstand te komen... Uit te stappen en met een autobestuurder die zich op het fietspad had geparkeerd, handje te schudden enz...
      Last edited by ; 21/09/2016, 18:52.

Comment

• Totale anarchie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
          Totale anarchie
          Type auto doet ook veel, heb de indruk dat ik veel minder wordt opgemerkt met de MX-5. En omdat het een nieuwe wagen is zie je natuurlijk ook sneller gevaar wsl. Hoewel ik liever niet geplet wordt door een vrachtwagen die in een bocht toch wel heel ver over de witte lijn en in mijn buurt aan het komen was...

Comment

• Al die inhaalverboden en witte lijnen, pffff dat is gewoon een suggestie voor mij. Een slak voor me haal ik gewoon in (als het veilig is) .

Gans die N42 tussen wetteren en zottegem is volle witte lijn. Fuck that shit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
              Een rijbewijs voor fietsers zoals in Kroatie. Hoppa
              Serieus? Is dat dan met een praktijk examen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Deze morgend een takelwagen van M-Assistace die op de N80 steeds aan de lichten op de strook om links af te slaan ging staan om dan bij groen licht voor het recht doorgaand verkeer steeds weer voor de auto's in te rijden.
                Dit iedere keer met zijn oranje zwaailichten allemaal op, om deze na het manoeuvre weer uit te zetten.
                Mijn vrouw had't ook gezien (met de Volvo), om dan hasselt in te rijden nog ergens over de pechstrook. Heb de moeite niet gedaan om't op de dashca op te zoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                  ik ga voor de - blijkbaar niet voor jou? - logische optie van fietser alleen op het fietspad en zonder begeleidende auto? Waarom moeten die mannen altijd speciaal doen?

Blijkbaar staat er in de handleiding van klikpedalen dat van zodra je die gebruikt gelijk welke verkeersregel omtrent fietsen facultatief wordt. Op de baan fietsen waar er een verplicht fietspad is, door het rood rijden, niet stoppen waar ze geen voorrang hebben (bvb rotondes), ik zie dit bijna dagelijks gebeuren.
                  Tja, dat staat dan ook in de handleiding van elke auto.
                  Deze week een verplichte cursus moeten volgen (want ik volg de regels met den auto minder als met de fiets) en van de 12 aanwezigen was er maar ene die meer als 12/20 haalde op het theorie-examen. Op een verhoog (met de witte lijntjes aangegeven) mag je een fietser niet inhalen, wist niemand.
                  In de praktijkritten erna rijden we in colonne en komen we de situatie toevallig tegen, weer maar ene die die fietser dan niet voorbijging - dezelfde .

En allemaal maar afgeven op de bommakes en de wielerterroristen... de 4 vragen over fietsers konden ze wel niet beantwoorden.

Comment

• En voer de taksplaat voor fietsen ook maar in. Zij willen (terecht!) dat er fietspaden liggen, dat die in de winter sneeuw- en ijsvrij zijn en dat er overal fietsenstallingen zijn. Da's niet allemaal gratis.

Maar ja, fout signaal zeker in deze groene eco-tijden...?
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• laatst was het kermiskoers in kallo, en veel collega's rijden 45 per uur elec

ze mochten van de flikken door, hun woorden en ze reden vlak achter het peleton

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        En voer de taksplaat voor fietsen ook maar in. Zij willen (terecht!) dat er fietspaden liggen, dat die in de winter sneeuw- en ijsvrij zijn en dat er overal fietsenstallingen zijn. Da's niet allemaal gratis.

Tuurlijk niet. Ze willen dat iedereen een fiets heeft en geen auto.

Comment

En voer de taksplaat voor fietsen ook maar in. Zij willen (terecht!) dat er fietspaden liggen, dat die in de winter sneeuw- en ijsvrij zijn en dat er overal fietsenstallingen zijn. Da's niet allemaal gratis.

Mensen laten betalen omdat ze een fiets hebben? Anders moet je onze lonen direct laten doorstorten naar de overheid?
                          T'is nu al voor veel mensen onleefbaar aan het worden, duur land geworden en de wederdiensten van de overheid is slechter tegenover vroeger.

Comment

• (ik heb nog fietstax, hondentax en radiotax geweten...dat waren wel peanuts vergeleken met bvb de zorgverzekering

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Mensen laten betalen omdat ze een fiets hebben? Anders moet je onze lonen direct laten doorstorten naar de overheid?
                              T'is nu al voor veel mensen onleefbaar aan het worden, duur land geworden en de wederdiensten van de overheid is slechter tegenover vroeger.
                              We betalen toch ook omdat we een auto, huis, ... hebben? Ik zeg niet dat het 100 Euro/jaar moet zijn hé.

Vraag 10 Euro/fiets/jaar en er is weeral een gat in de begroting gedicht.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De fietstaks is destijds afgeschaft omdat het meer kostte om hem te innen dan dat die opbracht ..... dus een gat in de begroting gaat het niet dichten, integendeel

Comment

Vraag 10 Euro/fiets/jaar en er is weeral een gat in de begroting gedicht.
                                  ik heb dus
                                  -koersfiets: 10€
                                  -gewone stadsfiets van uit leuven: 10€
                                  -staal MTB met dikke terreinbanden: 10€
                                  -alu mtb met slicks op: 10€
                                  -mijn nieuwere stadsfiets met volle banden voor in de regen te rijden: 10€
                                  -mijn velomobiel: 10€
                                  -mijn vrouw haar fiets: 10€
                                  -mijn dochter haar gewoon fietske: 10€
                                  -mijn dochter haar fietske met terugtraprem (ze is nog niet gewend met de handen te remmen): 10€

dan ben ik 90€ kwijt om al onze fietsen te mogen gebruiken op straat, terwijl we nog geen enkele keer samen op straat hebben gereden

voor mijn velomobiel zou ik het nog doen, maar al de rest... sorry, dan fietsen we niet meer en gebruiken we de dieselauto om naar een park te rijden.
                                  mijn golf heeft 180km gereden op 2maand, mijn ligfiets is de 2400km al gepasseerd op 2maand. de golf kost 35€ tax per jaar.

dan is de keuze simpel voor mij, de velomobiel voor goed weer (10€) en de golf bij regen (35€). kost me 45€ aan tax of de helft van mijn huidig fietspark. hoef ik direct ook een pak kettingen, tandwielen, banden, verlichting minder te onderhouden.

gisteren een brief gehad van stad waregem. 61€ betalen omdat we ingeschreven zijn in het bevolkingsregister. en waarvoor dient die 61€???
                                  ook mijn grondbelasting komt eraan (700-800€), als ik eens naar stadhuis ga voor een identiteitskaart te vernieuwe (heb papier gekregen), is het nog eens 7€ te betalen.
                                  die 61€ zie ik dan als de tax omdat ik in waregem woon, en er fiets!

hoe meer mensen op de fiets, hoe minder files in de stad. dus wees gelukkig voor die 100den fietsers die je tegenkomt. want anders stonden die 100fietsers met hun auto voor uwe neus stil in een nieuwe file
                                  Last edited by andydv; 22/09/2016, 13:56.

Comment

• dat plaatje was niet fietsgebonden, ge kon het elke keer verhangen

Comment

• ook een hoop miserie hé.
                                      ik spring morgenvroeg op mijn koersfiets, rijd de straat uit en t begint te regenen. rap terug en de stadsfiets pakken. nog de nr plaat overhangen, rijd buiten PFFFF platte band. rap naar binnen, de MTB met spatborden van stal en rap naar het werk want we zijn al 10min te laat.
                                      en meneer de agent houd mij 2km verder tegen wegens... geen nrplaat. want ben ze vergeten wisselen vanmorgen.

dat ze het dan gewoon integreren in je gemeentebelasting hé, dan mag iedereen weer vrij fietsen (wat er nu ongeveer is)

Comment

• Hebben ze ook gedaan, want ze waren er achter gekomen dat die lokalen, verwarming, ambtenaren , die plaatjes meer kostten dan dat die taks opbracht.

We willen toch weer niet met z'n allen een halve dag verlof pakken, naar de ambtenaar rijden, nummertje trekken, zitten wachten om dan na een uur of 2 10 EUR te moeten betalen voor een plaatje aan de velo te gaan moeten hangen.

Comment

• jij nog een idee hoeveel het was ? radiotax was 25 indertijd...ons mama kreeg alleen cassetten in de auto
                                          maar hondenbelasting en fietsplaat ? fietsplaat 2.5/100 bef ?

Comment

Working...
                                          X